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市場調査レポート
商品コード
1690175

アジア太平洋の宅配・速達・小包(CEP)-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Asia Pacific Courier, Express, and Parcel (CEP) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 382 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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アジア太平洋の宅配・速達・小包(CEP)-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 382 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋の宅配・速達・小包(CEP)市場規模は、2025年に2,431億米ドルと推定され、2030年には3,375億米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは6.79%で成長する見込みです。

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国境を越えたeコマースによる国際貿易の増加が市場の成長を後押し

  • 製造業はCEP市場の主要な需要創出源です。2020年には、オーストラリア、中国、日本、ニュージーランド、韓国を含む15の地域が、東南アジア諸国連合との地域包括的経済連携(RCEP)に署名し、世界最大の自由貿易協定となり、2022年に発効しました。急速な都市化やeコマースセグメントの著しい成長といった他の側面もCEP市場の成長を後押ししており、アジアのユーザーは2025年までに31億人に達すると予想されています。インドとパキスタンも予測期間中にeコマースの著しい成長が見込まれ、CEP市場を押し上げると考えられます。
  • eコマースはCEPの市場成長を促進する主要因の一つです。アジアのファッションセグメントは、3,560億米ドルを超えるeコマース市場で最大の収益を生み出しました。ファッションセグメントからの収益は、需要の増加とeコマースの増加により、2024年までに5,820億米ドルに達すると予測されており、CEP市場の需要を大きく牽引すると期待されています。

インドの物流企業、eコマースの活況により2030年までに25億件のDTC出荷を目指す

  • 世界最大の建設市場である中国は、2022~2030年にかけて年平均8.6%の成長が予測されています。2022年には、建設部門は同国のGDPの6.5%以上を占めます。2022年の建設部門の生産額は前年比6.05%増加し、31兆2,000億人民元(45億3,000万米ドル)に達しました。中国の建設企業の収益上位は、中国鉄路建設総公司が1,472億7,000万米ドル、中国国家建設プロセスが2,730億米ドル、中国大連国際経済技術合作集団が2,730億米ドルです。
  • 世界の医療宅配便市場は、2022~2027年のCAGRが5.5%で、2027年には71億米ドルに達すると予測されています。アジア太平洋はこの市場の25%以上を占めています。オーストラリアは最近、処方箋薬の宅配サービスを提供するMedmateという宅配アプリを導入しました。Medmateはオンデマンドデリバリー会社のDoorDashと提携し、オーストラリアのほとんどの大都市圏で処方箋を電子的に提示してから1時間以内に処方箋薬を安全に配達できるようになりました。

アジア太平洋の宅配・速達・小包(CEP)市場動向

世界の海上貿易に牽引されるアジア太平洋の貨物需要、これが輸送セクタへの投資を促進

  • 2024年5月17日、日本の東京駅で開催された見本市では、高速旅客列車の軽貨物への利用が拡大していることが強調されました。このシフトは、商業運転手の不足と新しい時間外労働法に後押しされ、道路配送コストを最大20%増加させました。JR東日本は2023年8月から、12両編成のE系専用車両を使った新潟発東京行きの当日配送サービスを実施しています。輸送品目は生鮮食品、菓子類、飲料、花、精密部品、医療品などです。2023年9月、JR Eastは東北新幹線で貨物専用サービスを開始し、現在は高速と特急ネットワークで「Hakobyun」ブランドの貨物サービスを提供しています。
  • 第14次5ヵ年計画(2021~2025年)において、中国は交通網拡大の目標を明らかにしました。2025年までに、高速鉄道は2020年の3万8,000kmから5万kmに延長され、人口50万人以上の都市の95%が250kmの路線でカバーされます。2025年までに、鉄道を16万5,000km、民間空港を270以上、都市部の地下鉄を1万km、高速道路を19万km、高水準内陸水路を1万8,500kmに増やすことを目標としています。主要目標は、2025年までに総合開発を達成することであり、交通システムの変革とGDPへの貢献の進展を重視しています。

世界の不確実性に起因して、アジア諸国のほとんどが石油の純輸入国であるため、原油価格が高騰しています。

  • 2023年、中国の原油輸入量は11%増の5億6,399万MTとなったが、これはロシア・ウクライナ戦争による世界の原油価格の上昇が原因でした。2024年初頭には、中国が先の価格下落を利用したため、輸入量は前年比5.1%増の8,831万トンに達しました。ブレント先物は2023年9月に97.69米ドルでピークを迎え、12月には72.29米ドルまで下落し、2024年3月には84.05米ドルまで上昇しました。OPEC+が2024年3月に減産延長を決定したことで、価格はさらに上昇し、世界の需要に対する懸念が高まり、2024年下半期の中国の輸入が鈍化する可能性があります。
  • オーストラリア連邦政府は、2025年1月1日から乗用車と小型商用車の新燃費基準を導入します。これは、新法の起草に先立つ1ヶ月間の協議期間を経たものです。2023年予算の一部として発表され、2023年4月に発表されたEV戦略と連動するこの基準は、自動車メーカーに平均CO2目標を設定します。これらの目標は徐々に減少し、より燃費の良い低排出ガス車やゼロエミッション車の生産が求められます。

アジア太平洋の宅配・速達・小包(CEP)産業概要

アジア太平洋の宅配・速達・小包(CEP)市場はセグメント化されており、この市場の主要企業はChina Post、DHL Group、SF Express(KEX-SF)、Shanghai YTO Expres(Logistics)、Yamato Holdingsの5社です(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口動態
  • 経済活動別GDP分布
  • 経済活動別GDP成長率
  • インフレ率
  • 経済パフォーマンスとプロファイル
    • eコマース産業の動向
    • 製造業の動向
  • 運輸・倉庫業のGDP
  • 輸出動向
  • 輸入動向
  • 燃料価格
  • 物流実績
  • インフラ
  • 規制の枠組み
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • インドネシア
    • 日本
    • マレーシア
    • パキスタン
    • フィリピン
    • タイ
    • ベトナム
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 販売先
    • 国内
    • 国際
  • 配達スピード
    • エクスプレス
    • 非特急
  • モデル
    • 企業間(B2B)
    • B2C
    • 消費者間(C2C)
  • 出荷重量
    • 重量貨物
    • 軽量貨物
    • 中量貨物
  • 輸送形態
    • 航空便
    • 道路
    • その他
  • エンドユーザー
    • eコマース
    • 金融サービス(BFSI)
    • 医療
    • 製造業
    • 第一次産業
    • 卸売・小売業(オフライン)
    • その他
  • 国名
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • インドネシア
    • 日本
    • マレーシア
    • パキスタン
    • フィリピン
    • タイ
    • ベトナム
    • その他のアジア太平洋

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Blue Dart Express Limited
    • China Post
    • CJ Logistics Corporation
    • DHL Group
    • DTDC Express Limited
    • FedEx
    • Japan Post Holdings Co., Ltd.(including Toll Group)
    • JWD Group
    • SF Express(KEX-SF)
    • SG Holdings Co., Ltd.
    • Shanghai YTO Express(Logistics)Co., Ltd.
    • United Parcel Service of America, Inc.(UPS)
    • Yamato Holdings Co., Ltd.
    • ZTO Express

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
    • 技術の進歩
  • 情報源と参考文献
  • 図表リスト
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 70592

The Asia Pacific Courier, Express, and Parcel (CEP) Market size is estimated at 243.1 billion USD in 2025, and is expected to reach 337.5 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.79% during the forecast period (2025-2030).

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Rising international trade largely owing to cross-border e-commerce boosts the market's growth

  • The manufacturing sector is the major demand generator of the CEP market. In 2020, 15 jurisdictions, including Australia, China, Japan, New Zealand, and the Republic of Korea, signed the Regional Comprehensive Economic Partnership (RCEP) with the Association of Southeast Asian Nations, making it the world's largest free trade agreement, which came into force in 2022. Other aspects, such as rapid urbanization and significant growth in the e-commerce sector, drive the CEP market growth, wherein users in Asia are expected to touch 3.1 billion by 2025. India and Pakistan are also expected to witness significant growth in e-commerce in the projected period, which would boost the CEP market.
  • E-commerce is one of the major factors driving the market growth for CEP. The fashion segment in Asia generated the largest revenue in the e-commerce market at over USD 356 billion. The revenue from the fashion segment is further projected to touch USD 582 billion by 2024, owing to increasing demand and a rise in e-commerce, which is expected to drive the CEP market demand significantly.

Indian logistics companies target 2.5 billion DTC shipments by 2030 due to booming e-commerce

  • China the world's largest construction market, is projected to grow at an average annual rate of 8.6% during 2022-2030. In 2022, the construction sector accounted for over 6.5% of the country's GDP. The output value of the construction sector increased by 6.05% in 2022 compared to the previous year, reaching CNY 31.2 trillion (USD 4.53 billion). The top construction companies in China based on revenue are China Railway Construction Corporation Limited, China State Construction Engineering, and China Dalian International Economic and Technical Cooperation Group, with revenues of USD 147.27 billion, and USD 273 billion.
  • The global medical courier service market is projected to reach a value of USD 7.1 billion by 2027, with a CAGR of 5.5% during 2022-2027. Asia-Pacific contributes over 25% to this market. Australia recently introduced a delivery app called Medmate, which offers a home delivery service for prescription medicine. Medmate has partnered with on-demand delivery company DoorDash, allowing for the safe delivery of prescription medicine within an hour of electronically presenting the prescription in most metropolitan areas of Australia.

Asia Pacific Courier, Express, and Parcel (CEP) Market Trends

Asia Pacific freight demands driven by global seaborne trade, which is triggering transport sector investments

  • On May 17, 2024, a fair at Tokyo Station in Japan highlighted the growing use of high-speed passenger trains for light freight. This shift, driven by a shortage of commercial drivers and new overtime laws, has increased road delivery costs by up to 20%. Since August 2023, JR East has been running a same-day delivery service from Niigata to Tokyo using a dedicated 12-car Series E trainset. Items transported include fresh food, confectionery, drinks, flowers, precision components, and medical supplies. In September 2023, JR East launched a freight-only service on the Tohoku Shinkansen and now offers Hakobyun-branded freight services across its high-speed and Limited Express networks.
  • In the 14th Five-Year Plan (2021-2025), China revealed goals for expanding its transportation network. By 2025, high-speed railways will extend to 50,000 kms, up from 38,000 kms in 2020, with 95% of cities with populations above 500,000 covered by 250-km lines. The country aims to increase its railway length to 165,000 kms, civil airports to over 270, subway lines in cities to 10,000 kms, expressways to 190,000 kms, and high-level inland waterways to 18,500 kms by 2025. The primary objective is to achieve integrated development by 2025, emphasizing advancements in the transformation of the transportation system and its contribution to GDP.

Owing to global uncertainties, crude oil prices are soaring in the Asian economies as most of them are net oil importers

  • In 2023, China's crude oil imports rose by 11% to 563.99 MMT, driven by higher global oil prices due to the Russia-Ukraine War. In early 2024, imports increased by 5.1% YoY, reaching 88.31 MMT, as China capitalized on lower prices earlier. Brent futures peaked at USD 97.69 in September 2023, dropped to USD 72.29 in December, and rose to USD 84.05 by March 2024. OPEC+'s decision in March 2024 to extend output cuts has further boosted prices, raising concerns about global demand and potentially slowing China's imports in H2 2024.
  • Australia's federal government will introduce a new fuel efficiency standard for passenger and light commercial vehicles starting January 1, 2025. This follows a one-month consultation period before drafting the new laws. Announced as part of the 2023 budget and linked to the EV strategy released in April 2023, the standard sets average CO2 targets for vehicle manufacturers. These targets will gradually decrease, requiring the production of more fuel-efficient and low or zero-emissions vehicles.

Asia Pacific Courier, Express, and Parcel (CEP) Industry Overview

The Asia Pacific Courier, Express, and Parcel (CEP) Market is fragmented, with the major five players in this market being China Post, DHL Group, SF Express (KEX-SF), Shanghai YTO Express (Logistics) Co., Ltd. and Yamato Holdings Co., Ltd. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Demographics
  • 4.2 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.3 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.4 Inflation
  • 4.5 Economic Performance And Profile
    • 4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
    • 4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
  • 4.6 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.7 Export Trends
  • 4.8 Import Trends
  • 4.9 Fuel Price
  • 4.10 Logistics Performance
  • 4.11 Infrastructure
  • 4.12 Regulatory Framework
    • 4.12.1 Australia
    • 4.12.2 China
    • 4.12.3 India
    • 4.12.4 Indonesia
    • 4.12.5 Japan
    • 4.12.6 Malaysia
    • 4.12.7 Pakistan
    • 4.12.8 Philippines
    • 4.12.9 Thailand
    • 4.12.10 Vietnam
  • 4.13 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes Market Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Destination
    • 5.1.1 Domestic
    • 5.1.2 International
  • 5.2 Speed Of Delivery
    • 5.2.1 Express
    • 5.2.2 Non-Express
  • 5.3 Model
    • 5.3.1 Business-to-Business (B2B)
    • 5.3.2 Business-to-Consumer (B2C)
    • 5.3.3 Consumer-to-Consumer (C2C)
  • 5.4 Shipment Weight
    • 5.4.1 Heavy Weight Shipments
    • 5.4.2 Light Weight Shipments
    • 5.4.3 Medium Weight Shipments
  • 5.5 Mode Of Transport
    • 5.5.1 Air
    • 5.5.2 Road
    • 5.5.3 Others
  • 5.6 End User Industry
    • 5.6.1 E-Commerce
    • 5.6.2 Financial Services (BFSI)
    • 5.6.3 Healthcare
    • 5.6.4 Manufacturing
    • 5.6.5 Primary Industry
    • 5.6.6 Wholesale and Retail Trade (Offline)
    • 5.6.7 Others
  • 5.7 Country
    • 5.7.1 Australia
    • 5.7.2 China
    • 5.7.3 India
    • 5.7.4 Indonesia
    • 5.7.5 Japan
    • 5.7.6 Malaysia
    • 5.7.7 Pakistan
    • 5.7.8 Philippines
    • 5.7.9 Thailand
    • 5.7.10 Vietnam
    • 5.7.11 Rest of Asia Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Blue Dart Express Limited
    • 6.4.2 China Post
    • 6.4.3 CJ Logistics Corporation
    • 6.4.4 DHL Group
    • 6.4.5 DTDC Express Limited
    • 6.4.6 FedEx
    • 6.4.7 Japan Post Holdings Co., Ltd. (including Toll Group)
    • 6.4.8 JWD Group
    • 6.4.9 SF Express (KEX-SF)
    • 6.4.10 SG Holdings Co., Ltd.
    • 6.4.11 Shanghai YTO Express (Logistics) Co., Ltd.
    • 6.4.12 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)
    • 6.4.13 Yamato Holdings Co., Ltd.
    • 6.4.14 ZTO Express

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR CEP CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
    • 8.1.5 Technological Advancements
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms