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市場調査レポート
商品コード
1689920

欧州のオフィス家具:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Office Furniture - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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欧州のオフィス家具:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 目次
概要

欧州のオフィス家具の市場規模は2025年に133億6,000万米ドルと推定され、2030年には213億米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは9.78%です。

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欧州のオフィス家具産業は、特にオフィス空間のデザイン、製造、流通を扱う。デスク、チェア、収納ユニット、会議用テーブルなど様々な種類の家具から構成されています。欧州のオフィス家具部門は、多国籍企業と中小企業で構成されています。

商業プロジェクトの増加、職場の人間工学への注目の高まり、リモートワーク環境の増加傾向といった動向が、欧州の市場成長に寄与しています。従業員の健康と生産性を促進するための人間工学的家具の重要性に対する企業の意識が高まっています。そのため、人間工学に基づいた家具への需要が増加し、欧州のオフィス家具産業の成長を高めています。

欧州におけるeコマース・プラットフォームの台頭は、市場の成長に大きく貢献しました。オンラインプラットフォームはユーザーに利便性、幅広い製品群、魅力的な価格設定を提供し、消費者のオンラインショッピング率を高め、欧州のオフィス家具産業の開発を後押ししています。

欧州のオフィス家具市場の動向

環境意識の高まりと持続可能性が市場を牽引

欧州では、環境への責任と持続可能性が重視されるようになり、オフィス家具の需要が増加しています。企業は環境保護に力を入れているため、欧州のメーカーはリサイクル可能な素材や持続可能な素材を使用したオフィス家具を積極的に生産しています。環境保全のための持続可能な慣行へのシフトは、オフィス家具の消費者の消費を増加させる。そのため、オフィス家具に対する需要は、エコ意識と機能的要因によって増加しました。

持続可能性は、消費者と企業の双方にとって優先事項となっています。そのため、オフィス家具メーカーはリサイクル素材を使用した環境に優しい製品を生産し、環境に優しい製造工程を採用しています。

ドイツが市場を独占

ドイツのオフィス家具は、その強い経済力、強固な製造部門、高い品質により、欧州家具市場の強国となっています。同国は製品の革新、デザイン、技術に力を入れています。ドイツ製家具に対する顧客の需要は、持続可能な慣行と、家具が環境に優しい素材で作られているという事実によるものです。

ドイツのオフィス家具の需要は、オフィススペースと従業員数の増加により増加しています。そのため、様々な産業の増加と従業員数の増加がドイツのオフィス家具市場の成長にとって重要な要因となっています。

欧州のオフィス家具産業の概要

欧州のオフィス家具市場は、より結束力を高める必要があります。欧州の家具メーカーは、新しいデザインに対する創造力と新しい需要への対応力により、世界的に高い評価を得ています。この産業は、新技術やイノベーションと文化的遺産やスタイルを融合させることができ、高度な技術を持つ労働者に雇用を提供することができます。主な市場プレイヤーは、スチールケース、ハーマンミラー欧州、キナルプス、ノヴィ・スタイユ、ヴィトラです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 企業オフィスの拡張と改装が市場の成長を促進
    • 持続可能性への関心の高まりが市場を牽引
  • 市場抑制要因
    • 激しい競合による価格競争と収益性の低下
    • 持続可能な実践における課題
    • 市場機会
      • オフィス家具市場における技術の進歩
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場における技術革新の洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • 木材
    • 金属
    • プラスチック
  • 製品別
    • ミーティングチェア
    • ラウンジチェア
    • 回転チェア
    • オフィステーブル
    • 収納キャビネット
    • デスク
  • 流通チャネル別
    • 直接
    • 間接販売
  • 地域別
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州

第6章 競合情勢

  • 市場競合概要
  • 企業プロファイル
    • Steelcase
    • Kinnarps
    • Nowy Styl
    • Ahrend Group
    • Haworth Europe
    • Herman Miller Europe
    • Narbutas
    • Sedus Stoll
    • Senator
    • Vitra
    • Kinnarps
    • European Furniture Group
    • Poltrona Frou*

第7章 市場動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 69307

The Europe Office Furniture Market size is estimated at USD 13.36 billion in 2025, and is expected to reach USD 21.30 billion by 2030, at a CAGR of 9.78% during the forecast period (2025-2030).

Europe Office Furniture - Market - IMG1

The European office furniture industry deals with design, manufacturing, and distribution, especially for office spaces. It consists of various types of furniture, such as desks, chairs, storage units, and conference tables. The European office furniture sector comprises multinational corporations and small and medium-sized enterprises.

Factors such as increasing commercial projects, rising focus on workplace ergonomics, and the growing trend of the remote working environment contribute to the market growth in Europe. There is a rising awareness among businesses regarding the importance of ergonomic furniture to promote employee health and productivity. Therefore, increased demand for ergonomic furniture increased the growth of the office furniture industry in Europe.

The rising growth of e-commerce platforms in Europe significantly contributed to the market's growth. Online platforms provide users with convenience, a wide product range, and attractive pricing, which increases consumers' online shopping rate and boosts the development of the European office furniture industry.

European Office Furniture Market Trends

Growing Environmental Awareness And Sustainability Drive the Market

The demand for office furniture increased in Europe due to the rising emphasis on environmental responsibility and sustainability. Organizations are highly focussing on conserving the environment, so European manufacturers are hugely producing office furniture made of recyclable or sustainably sourced materials. The shift towards sustainable practices for the conservation of the environment increases the consumer's consumption of office furniture. Therefore, the demand for office furniture increased due to eco-consciousness and functional factors.

Sustainability has become a priority for both consumers and businesses. So, office furniture manufacturers are producing environmentally friendly products made of recycled materials and adopting eco-friendly manufacturing processes.

Germany Dominates The Market

German office furniture is a powerhouse in the European furniture market due to its strong economy, robust manufacturing sector, and high quality. The country is focusing on product innovation, design, and technology. The customer demand for German furniture is due to sustainable practices and the fact that furniture is made of eco-friendly materials.

The demand for office furniture in Germany is increasing due to the number of office spaces and employees. Therefore, the growing number of various industries and the rising number of employees are critical factors for the growth of the office furniture market in Germany.

European Office Furniture Industry Overview

The European office furniture market needs to be more cohesive. European furniture manufacturers have a good reputation worldwide due to their creative capacity for new designs and responsiveness to new demands. The industry can combine new technologies and innovation with cultural heritage and style and provide jobs for highly skilled workers. The major market players are Steelcase, Herman Miller Europe, Kinnarps, Nowy Styl, and Vitra.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Corporate Office Expansions and Renovations Drives Market Growth
    • 4.2.2 Increasing Focus On Sustainability Drives The Market
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Intense Competition Leading To Price Wars And Reduced Profitability
    • 4.3.2 Challenges in Implementing Sustainable Practices
    • 4.3.3 Market Oppurtunities
      • 4.3.3.1 Technological Advancements In Office Furniture Market
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Insights of Technological Innovations in the Market
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material
    • 5.1.1 Wood
    • 5.1.2 Metal
    • 5.1.3 Plastics
  • 5.2 By Products
    • 5.2.1 Meeting Chairs
    • 5.2.2 Lounge Chairs
    • 5.2.3 Swivel Chairs
    • 5.2.4 Office Tables
    • 5.2.5 Storage Cabinets
    • 5.2.6 Desks
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Direct
    • 5.3.2 Indirect
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 Germany
    • 5.4.2 United Kingdom
    • 5.4.3 France
    • 5.4.4 Spain
    • 5.4.5 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Competition Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Steelcase
    • 6.2.2 Kinnarps
    • 6.2.3 Nowy Styl
    • 6.2.4 Ahrend Group
    • 6.2.5 Haworth Europe
    • 6.2.6 Herman Miller Europe
    • 6.2.7 Narbutas
    • 6.2.8 Sedus Stoll
    • 6.2.9 Senator
    • 6.2.10 Vitra
    • 6.2.11 Kinnarps
    • 6.2.12 European Furniture Group
    • 6.2.13 Poltrona Frou*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US