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市場調査レポート
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犬アトピー性皮膚炎:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Canine Atopic Dermatitis - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 123 Pages
納期
2~3営業日
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犬アトピー性皮膚炎:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 123 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

犬アトピー性皮膚炎市場は予測期間中に8.46%のCAGRで推移する見込みです。

Canine Atopic Dermatitis-Market-IMG1

COVID-19のパンデミックは、獣医学的疾患の研究開発活動に混乱をもたらしただけでなく、ペットに不可欠な様々な医薬品の物流供給にも混乱をもたらしました。例えば、2022年5月にFrontiersが発表した記事によると、英国で行われた研究で、犬の慢性疾患の診断により、パンデミック中に治療を受ける確率が低下したことが示されており、それは緊急性のない問題に対する治療へのアクセスが困難であったためであり、獣医師へのアクセス不足がその大きな要因であったと報告されています。このように、COVID-19のパンデミックは市場に大きな影響を与えました。しかし、COVID-19の症例が減少し、規制が緩和されたことで、市場は数年後にはその潜在力を完全に取り戻すと予想されます。

市場の成長を促進する主な要因は、アレルゲンによる公害の増加、犬の飼育数の増加です。

犬の飼育数の増加は、市場成長を促進する大きな要因です。例えば、欧州のペットフード産業が発表したデータによるとFacts and Figures 2021報告書によると、2021年にはドイツで1,030万匹の犬が飼われていると報告されています。同出典によると、2021年に少なくとも1匹の犬を飼っているドイツの世帯の割合は19%でした。このことは、同国における犬の飼育率が高いことを示しており、市場成長の原動力となることが期待されます。

同様に、ペットフード製造業者協会(PFMA)が2022年に発表したペット数データによると、2022年には英国に3,490万匹のペットが存在し、そのうち1,300万匹が犬であると推定されています。このように、犬の飼育数の増加は、アトピー性皮膚炎治療薬の需要を増加させると予想されます。これはさらに市場成長を促進すると予想されます。

さらに、室内アレルゲン汚染の増加も犬のアトピー性皮膚炎の有病率を高めており、市場成長の原動力となっています。例えば、Wiley Online Libraryが2022年9月に発表した論文によると、室内空気汚染への暴露が犬のアトピー性皮膚炎の発症を増加させるという研究が行われました。

さらに、主な市場参入企業による開発が市場の成長を高めると予想されます。例えば、2021年11月、Vimian GroupはAngany Inc.と提携し、犬を含むコンパニオンアニマルのアレルギーおよびアトピー性皮膚炎のための新規ワクチンを開発しました。

このように、犬の飼育数の増加や主な市場プレーヤーによる開発の進展といった前述の要因は、市場成長を後押しすると予想されます。しかし、適応外薬の使用は市場成長の妨げになると予想されます。

犬アトピー性皮膚炎市場の動向

モノクローナル抗体セグメントの大幅な成長

モノクローナル抗体セグメントは、予測期間中に高い市場成長を示すと予測されます。その主な要因は、バイオ治療薬に対する認知度の向上と製品認可の増加です。さらに、世界中で犬の飼育が増加していることも、同分野の成長を促進する主な要因となっています。Facts and Figures 2021 reportによると、2021年には英国で1,200万匹の犬が報告されています。また、同じ情報源によると、2021年、英国で少なくとも1匹の犬を飼っている世帯の推定割合は27%でした。これは、犬の飼育率がかなり高いことを示しています。

同様に、2022年に更新されたDer Deutsche Heimtiermarktdataによると、ドイツでは2021年に47%の世帯がペットを飼っており、3,470万匹の犬、猫、小動物、観賞用の鳥がペットとして飼われていました。また、同じ情報源によれば、2021年にはドイツの21%の世帯で1,030万匹の犬が暮らしていました。このように、犬の飼育率が上昇していることも、同分野の成長を後押しすると予想されます。

さらに、Frontiersが2022年7月に発表した論文によると、イヌ化モノクローナル抗IL-31抗体であるCytopointは、アレルギー性皮膚炎やアトピー性皮膚炎に対する犬の治療に有効であることが判明しました。このように、犬のアトピー性皮膚炎の治療に対する様々なモノクローナル抗体の成功例が増加していることが、セグメントの成長を後押しすると予想されます。

このように、犬の飼育数の増加や、犬のアトピー性皮膚炎の治療におけるモノクローナル抗体の有効性の増加といった前述の要因が、セグメントの成長を押し上げると予想されます。

予測期間中、北米が大きな市場シェアを占める見込み

北米は、R&D活動への支出の増加、主要市場プレイヤーの集中、同地域の犬飼育世帯率の高さなどから、犬アトピー性皮膚炎市場にとって重要な地域となることが予想されます。

例えば、2022年9月のカナダ動物衛生研究所(CAHI)のデータによると、2022年にはカナダの世帯の半数以上(60%)が少なくとも1匹の犬または猫を飼っていると推定されています。また、2022年には犬の飼育数が790万匹に増加するという詳細なデータもあります。このように、犬の飼育数が多いことから、アトピー性皮膚炎の負担はより高くなると予想され、これが市場の成長を促進すると予測されています。

北米地域では、米国はこの地域で最も犬の数が多く、動物医療費も高く、犬のアトピー性皮膚炎患者の負担も大きいことから、米国が調査市場で大きなシェアを占めると予想されます。例えば、2021-2022年米国ペット製品協会(APPA)の全国ペット所有者調査によると、米国の世帯の約70%がペットを所有しており、これは約9,050万世帯であり、犬は総数6,900万匹の主要なペットの一つでした。さらに、同出典によれば、ペットの飼い主が外科的な獣医の診察に費やした費用は、犬では約458米ドル、定期的な獣医の診察では242米ドルでした。このデータは、この国に犬の飼育数が多く、他の地域と比較して犬への支出が高いことを示しています。

さらに、開発の進展も市場の成長を高めると予想されます。例えば、2021年7月、Virbac Corporationは、米国で犬のアトピー性皮膚炎をコントロールするための内服液であるCYCLAVANCE(シクロスポリン内服液)USP MODIFIEDの発売を発表しました。

したがって、犬の飼育数の増加や主な市場参入企業による開発の進展といった前述の要因が、この地域の市場成長を後押しすると予想されます。

犬アトピー性皮膚炎産業の概要

犬アトピー性皮膚炎市場は適度な競争状態にあり、少数のプレーヤーが市場を独占しています。犬アトピー性皮膚炎市場を独占すると予想される主要企業は、Zoetis、Elanco、Virbac、Toray Industries Inc.、Dechra Veterinary Products、Kindred Biosciences Inc.、Cevaなどです。各社は市場シェアを拡大するために、新製品の上市や研究活動とともに、M&A、提携、共同研究など様々な戦略を採用しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • アレルゲンに関する汚染の増加
    • 犬の飼育数の増加
  • 市場抑制要因
    • 適応外薬の使用
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 治療タイプ別
    • グルココルチコイド
    • 免疫抑制剤
    • モノクローナル抗体
    • その他
  • 投与経路別
    • 局所
    • 経口
    • 注射剤
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Zoetis Inc.
    • Elanco
    • Virbac
    • Toray Industries Inc.
    • Ceva
    • Nextmune(Vimian)
    • Dechra Veterinary Products
    • Vetoquinol UK Ltd
    • Phibro Animal Health Corporation
    • Bioiberica SAU

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69152

The Canine Atopic Dermatitis Market is expected to register a CAGR of 8.46% during the forecast period.

Canine Atopic Dermatitis - Market - IMG1

The COVID-19 pandemic led to disruption in not only the research and development activities of veterinary diseases but also disrupted the logistics supply of various essential pharmaceutical products for pets. For instance, according to an article published by Frontiers in May 2022, a study was conducted in the United Kingdom which showed that a dog's chronic illness diagnosis reduced the odds of seeking care during the pandemic, it was reportedly due to difficulties in accessing care for non-urgent issues, and lack of access to a veterinarian was a major factor behind it. Thus, the COVID-19 pandemic had a significant impact on the studied market. However, with the declining COVID-19 cases and ease of restrictions, the studied market is expected to regain its full potential over the years.

The major factors that are driving the growth of the market are the increasing pollution due to allergens, and the increase in dog adoption.

The rising adoption of dogs is a major factor driving the market growth. For instance, according to the data published by the European Pet Food Industry: Facts and Figures 2021 report, 10,300,000 dogs were reported in Germany in 2021. As per the same source, the percentage of German households owning at least one dog was 19% in 2021. This shows that the adoption of dogs was high in the country which is expected to drive market growth.

Similarly, as per the Pet Food Manufacturer's Association (PFMA), pet Population 2022 data published in 2022, it was estimated that 34.9 million pets will be there in the United Kingdom in 2022, among which 13 million will be dogs. Thus, the increasing adoption of dogs is expected to increase the demand for atopic dermatitis medications. This is further anticipated to drive market growth.

Additionally, the increasing indoor allergen pollution is also increasing the prevalence of atopic dermatitis in dogs, thus driving market growth. For instance, according to an article published by Wiley Online Library in September 2022, a study was conducted which showed that exposure to indoor air pollution increased the development of atopic dermatitis in dogs.

Moreover, the developments by key market players are expected to increase market growth. For instance, in November 2021, Vimian Group entered a partnership with Angany Inc. to develop novel vaccines for allergy and atopic dermatitis in companion animals including dogs.

Thus, the aforementioned factors such as the rising dog adoption and the increasing developments by key market players are expected to boost the market growth. However, the usage of off-label drugs is expected to hinder market growth.

Canine Atopic Dermatitis Market Trends

Monoclonal Antibody Segment Expected to Exhibit Significant Market Growth Over the Forecast Period

The monoclonal antibodies segment is expected to exhibit high market growth over the forecast period. The major attributable factors are the rising awareness of biotherapeutics and increasing product approvals. Moreover, the rising dog adoption around the world is also a major factor driving the segment growth. For instance, according to the data published by the European Pet Food Industry: Facts and Figures 2021 report in 2022, 12,000,000 dogs were reported in the United Kingdom in 2021. Also, as per the same source, the estimated percentage of United Kingdom households owning at least one dog was 27% in 2021. This shows that the adoption of dogs was significantly high in the country.

Moreover, according to the data published by the European Pet Food Industry: Facts and Figures 2021 report in 2022, 12,000,000 dogs were reported in the United Kingdom in 2021. Also, as per the same source, the estimated percentage of United Kingdom households owning at least one dog was 27% in 2021. This shows that the adoption of dogs was significantly high in the country.

Similarly, according to Der Deutsche Heimtiermarktdata updated in 2022, 47% of the households in Germany had pets in 2021, and 34.7 million dogs, cats, small animals, and ornamental birds were kept by the population as pets. Also, as per the same source, 10.3 million dogs lived in 21% of households in Germany in 2021. Thus, the rising dog adoption is also expected to boost segment growth.

Furthermore, according to an article published by Frontiers in July 2022, Cytopoint, a caninized monoclonal anti-IL-31 antibody, was found to be effective for the treatment of dogs against allergic dermatitis and atopic dermatitis, as a recent retrospective study reported that Cytopoint achieved treatment success in 87.8% of the cases with allergic dermatitis. Thus, the increasing success of various monoclonal antibodies for the treatment of atopic dermatitis in dogs is expected to boost segment growth.

Thus, the aforementioned factors such as the rising dog adoption and the increasing efficacy of monoclonal antibodies in the treatment of atopic dermatitis in dogs are expected to boost the segment growth.

North America Expected to Hold Significant Market Share During the Forecast Period

North America is expected to be a significant region for the canine atopic dermatitis market owing to increased spending in R&D activities, the high concentration of key market players, and the high rate of households with dog ownership in the region.

For instance, according to the data from the Canadian Animal Health Institute (CAHI) in September 2022, it is estimated that more than half of Canadian households (60%) own at least one dog or cat in 2022. The data also detailed that the dog population increased to 7.9 million in 2022. Thus, with a large population base of dogs, the burden of atopic dermatitis among the canine population is expected to be higher which is anticipated to drive the growth in the studied market.

In the North American region, the United States is expected to hold a significant share in the studied market as the United States has one of the highest numbers of dogs in the region coupled with high animal health expenditure and a high burden of canine atopic dermatitis cases. For instance, according to the 2021-2022 American Pet Product Association (APPA) National Pet Owners Survey, about 70% of the United States households owned a pet which is about 90.5 million homes, and dogs were among the major pets with a total population of 69 million. Further, as per the same source, pet owners spent about USD 458 for dogs for surgical vet visits, and for a routine vet, they spent USD 242 for dogs. This data shows the presence of a large dog population in the country and spending on them which is usually high as compared to other regions.

Moreover, the developments by key market players are also expected to increase the market growth. For instance, in July 2021, Virbac Corporation announced the availability of CYCLAVANCE (cyclosporine oral solution) USP MODIFIED, an oral solution for the control of atopic dermatitis in dogs in the United States.

Hence, the aforementioned factors such as the growing dog adoption, and the increasing developments by key market players are expected to boost the market growth in the region.

Canine Atopic Dermatitis Industry Overview

The canine atopic dermatitis market is moderately competitive, with a few players dominating the market. Some key players expected to dominate the canine atopic dermatitis market are Zoetis, Elanco, Virbac, Toray Industries Inc., Dechra Veterinary Products, Kindred Biosciences Inc., and Ceva among others. The companies adopt various strategies, such as mergers and acquisitions, partnerships, and collaborations, along with new product launches and research activities, to expand their market share.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising Pollution Related to Allergens
    • 4.2.2 Increasing Dog Ownership
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Usage of Off-label Drugs
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Treatment Type
    • 5.1.1 Glucocorticoids
    • 5.1.2 Immunosuppressants
    • 5.1.3 Monoclonal Antibody
    • 5.1.4 Other Treatment Types
  • 5.2 By Route of Administration
    • 5.2.1 Topical
    • 5.2.2 Oral
    • 5.2.3 Injectable
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Zoetis Inc.
    • 6.1.2 Elanco
    • 6.1.3 Virbac
    • 6.1.4 Toray Industries Inc.
    • 6.1.5 Ceva
    • 6.1.6 Nextmune (Vimian)
    • 6.1.7 Dechra Veterinary Products
    • 6.1.8 Vetoquinol UK Ltd
    • 6.1.9 Phibro Animal Health Corporation
    • 6.1.10 Bioiberica SAU

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS