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市場調査レポート
商品コード
1689764
レディトゥドリンクプロテイン飲料:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)Ready-to-Drink Protein Beverages - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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レディトゥドリンクプロテイン飲料:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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レディトゥドリンクプロテイン飲料市場規模は2025年に18億1,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは7.72%で、2030年には26億2,000万米ドルに達すると予測されます。
中期的には、消費者の健康維持への志向と意識が、プロテイン強化飲料への莫大な需要を生み出すと考えられます。現在、プロテイン飲料はスポーツ栄養飲料として地域全体でますます販売されるようになっています。アスリートやボディビルダーは、総合的なパフォーマンス、健康、筋肉の成長を向上させるために、こうしたプロテイン飲料を摂取することが増えています。
2021年、Southeast Dairy Foods Research CenterとNortheast Dairy Foods Research Centerが実施した調査によると、消費者は健康とウェルネスを向上させる製品を強く求めています。さらに、18歳から80歳のアメリカ人消費者の76%が、全体的により健康的な食生活を手に入れるために、1年間に食生活を少し変えたと述べています。調査データによると、飲食品を購入するか否かを決定する最も重要な要因は味であると結論付けている(その割合は約83%)。同時に、73%が価格、利便性、健康性、持続可能性と続きました。同じ世論調査では、タンパク質が最も摂取したい栄養素として評価され、64%の参加者が摂取量を増やそうとしていると回答しました。そのため、RTD(レディトゥドリンク)プロテイン飲料の利便性と多様性が新たな顧客を引き寄せています。
植物由来のプロテイン飲料に対する需要は、メーカーがオーガニックのクリーンラベルのプロテイン飲料を市場チャネルに投入することを後押しすると予想されます。高タンパク動向は世界中で骨格を固めつつあり、飲食品の発売時にプロテインを謳う動きは成長を続けています。アジア諸国では、高タンパクを謳った製品のシェアはまだ低いもの、高タンパク飲料の絶対導入数は過去数年間で大きく伸びています。これにより、「高タンパク質」はレディトゥドリンク飲料市場で最も大きく成長している謳い文句のひとつとなりました。
COVID-19は、さまざまな国のジムが閉鎖され、スポーツ集会が禁止されたため、プロテイン飲料のカスタマイズを刺激しました。COVID-19は、消費者の嗜好の変化に合わせて新しい製品を展開する機会を企業に提供したが、これはプロテイン栄養ドリンクの主流が非常に競合的であるため、非常に重要です。
プロテインベースの飲料は、主にアスリートや激しい運動をする人々の間で人気が高まっています。健康維持と体型維持が重視されるようになり、スポーツ、ヘルスクラブ、スポーツクラブ、ジムへの参加者が増加していることが、世界のレディトゥドリンク・プロテイン飲料産業の成長に寄与している主要因です。ヘルスクラブやフィットネスセンターは、健康への関心の高まりやライフスタイルの変化により、近年一貫した成長を遂げています。健康意識の高まりと、食品に十分な栄養成分が含まれていることの必要性が、プロテイン飲料を含むスポーツ栄養製品の需要を促進しました。2021年のSwiss Reの調査によると、アジア太平洋の約50%の人々が健康維持のために健康的な食品を選択し、40%の人々が栄養補助食品/ビタミンの購入増加を選択しました。
プロテインの必要性と利点に対する認識が高まる一方で、利便性に対する需要も高まっています。ますます多くの消費者が外出先で食事をし、プロテイン飲料で食生活を補おうとしています。伝統的プロテインスムージーやシェイクは人気のある選択肢だが、多くの消費者は爽やかでのどごしの良い透明なプロテイン飲料を選んでいます。さらに、ヴィーガンやフレキシタリアンの傾向が高まっているため、多くの消費者がヴィーガン飲料を求めています。米国立衛生ラボ(NIH)によると、約3,000万~5,000万人のアメリカ人が乳糖不耐症と推定されています。ヴィーガン食がもたらす潜在的な健康上のメリットから、ヴィーガン人口の増加は植物性レディトゥドリンクプロテイン飲料市場の重要な促進要因として機能する可能性があります。そのため、参入企業は植物性タンパク質食の人気の高まりに乗じて、このような潜在的な市場機会を利用しようとしています。
肥満などの様々な病気に対する意識の高まりにより、消費者はより健康的な食生活を選ぶようになっています。これらの病気は、健康発作や不整脈などの心血管系の問題につながる可能性があります。例えば、経済協力開発機構(OECD)によると、メキシコの人口の約73%が太りすぎです(1996年には5分の1だった)。メキシコはOECDの中でも肥満率が高い国のひとつです。さらに、肥満者の34%が病的肥満であり、肥満の最高レベルです。メキシコにおける肥満のケースの増加と、RTDプロテイン飲料の消費による体重管理に関する個人の意識の高まりが、市場の成長を促進すると予想されます。
世界のレディトゥドリンクプロテイン飲料市場は競争が激しく、様々な参入企業によって牽引されています。主要企業は、新製品の発売、事業拡大、合弁事業、提携、買収などを駆使して市場の成長を伸ばしています。市場に参入している主要参入企業には、Pepsi Co、Glanbia PLC、Coca-Cola(Fairlife)、Labradaなどがあります。メーカーは市場での地位を維持するため、研究開発やマーケティングへの投資を増やし、流通チャネルを拡大しています。市場での役割を維持するため、大手企業は変化する消費者の需要に応えるべく、提供する製品に革新をもたらしています。
The Ready-to-Drink Protein Beverages Market size is estimated at USD 1.81 billion in 2025, and is expected to reach USD 2.62 billion by 2030, at a CAGR of 7.72% during the forecast period (2025-2030).
Over the medium term, the consumers' inclination toward maintaining health and awareness would create immense demand for protein-enriched drinks. Currently, protein drinks are being increasingly marketed across the regions as sports nutrition drinks. Athletes and bodybuilders are increasingly consuming these protein drinks to improve their overall performance, health, and muscle growth.
In 2021, research conducted by the Southeast Dairy Foods Research Center and Northeast Dairy Foods Research Center collectively stated that Consumers are keenly looking for products that can improve their health and wellness. It further noted that 76% of American consumers between 18 and 80 made minor dietary modifications during the year to obtain an overall healthier diet. Based on survey data, researchers concluded that flavor is the most critical factor in determining whether or not to purchase foods and beverages (the percentage is around 83%). At the same time, 73% was followed by price, convenience, healthfulness, and sustainability. Protein was rated as the most desired nutrient in that same poll, with 64% of participants saying they were attempting to increase their intake. Therefore, Ready-to-drink (RTD) protein beverages' convenience and diversity draw in new customers.
Demand for plant-based protein drinks is expected to push manufacturers to bring organic clean-label protein drinks across the market channels. The high-protein trend is gaining a foothold across the globe as protein claims on food and drink launches continue their growth path. Even though the share of products carrying high-protein claims is still low in Asian countries, the absolute number of high-protein beverage product introductions experienced strong growth over the past years. It made 'high in protein' one of the most substantial growing claims in the Ready-to-Drink Beverages market.
COVID-19 stimulated protein beverage customization, as gyms across various countries were closed and sporting gatherings were banned. It provided an opportunity for companies to roll out new offerings in line with changing consumers' tastes and preferences, which is crucial, as the mainstreaming of protein-nutrition drinks is highly competitive.
Protein-based drinks have increasingly gained popularity, mainly among athletes and individuals involved in vigorous physical activities. The growing emphasis on staying healthy and in shape and rising participation in sports, health clubs, sports clubs, and gyms are some key drivers contributing to the growth of the global ready-to-drink protein beverage industry. Health clubs and fitness centers have witnessed consistent growth in recent years due to increased health concerns and lifestyle changes. The rise in health awareness and the need for adequate nutritional content in food fostered the demand for sports nutrition products, including protein beverages. According to a study by Swiss Re in 2021, around 50% of people in the Asia Pacific region opted for healthier food options to maintain Health, while 40% of people opted for an increase in the purchase of nutritional supplements/vitamins.
While awareness of the need and benefits of protein is increasing, so is the demand for convenience. An increasingly more significant number of consumers are eating on the go and looking to supplement their diets with protein beverages. While the traditional protein smoothie or shake is a popular option, many are choosing refreshing and thirst-quenching clear protein drinks. Moreover, because of the rising vegan and flexitarian trend, many consumers are demanding vegan beverages. According to the National Institutes of Health (NIH), around 30 to 50 million Americans are estimated to be lactose intolerant. Due to the potential health benefits a vegan diet offers, the rising vegan population may act as a significant driver for the Plant-based Ready-to-Drink Protein Beverages Market. Therefore, Players are capitalizing on the growing popularity of plant-based protein diets to tap into such potential market opportunities.
Due to the rising awareness about various diseases, such as obesity, consumers are opting for a healthier diet. These diseases can lead to cardiovascular issues, such as health attacks and uneven heartbeat. For instance, as per the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD), about 73% of the Mexican population is overweight (compared to one-fifth of the people in 1996). Mexico includes one of the highest rates of obesity in the OECD. In addition, 34% of obese are morbidly obese - the highest level of obesity. Increasing cases of obesity in Mexico and increased awareness among individuals regarding weight management through Ready-to-Drink Protein Beverages consumption are expected to help the market grow.
The global ready-to-drink protein beverages market is competitive and is driven by various active players. The major players have used new product launches, expansions, joint ventures, partnerships, acquisitions, and others to increase the market growth. The key players operating in the market include Pepsi Co, Glanbia PLC, Coca-Cola (Fairlife), and Labrada, among others. Manufacturers are increasing their investments in R&D and marketing and expanding their distribution channels to maintain their market position. To sustain their roles in the market, leading players are bringing innovation in their product offerings to cater to the changing consumer demand.