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市場調査レポート
商品コード
1687935

テレコムAPI-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Telecom API - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 207 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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テレコムAPI-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 207 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

テレコムAPI市場規模は2025年に3,567億8,000万米ドルと推定され、2030年には6,884億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは14.05%です。

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通信API(アプリケーションプログラミングインターフェース)とは、音声通話、メッセージング、位置情報サービス、決済処理など、さまざまなソフトウェアアプリケーションが通信ネットワークサービスと通信・対話できるようにするプロトコル、ツール、定義の集合です。さらに、スマートフォンの普及とモバイルアプリの人気の高まりは、通信APIに対する大きな需要を生み出し、多くの場合、アプリの機能強化に使用されています。Ericssonによると、スマートフォンのモバイルネットワーク契約数は2023年に世界で約67億に達し、2028年には77億を超えると予想されています。

主要ハイライト

  • 通信事業者は、競合を維持するためにデジタルトランスフォーメーションを進めています。APIは異なるシステム間の統合を可能にし、新たなデジタルサービスを促進します。通信事業者はAPIをサービス提供に活用するだけでなく、レベニューシェアリングやサブスクリプションベースの価格設定といったAPI収益化モデルを通じて、さらなる収益源を生み出すためにも活用しています。
  • 例えば、2024年5月、Digital Nasional Berhad(DNB)とEricssonは、世界をリードする5Gネットワークの能力を活用し、マレーシアの企業のデジタル化を促進するプログラムを発表しました。これらの先駆的な産業イニシアチブは、さまざまな業種にわたる企業のデジタル化を可能にする先進技術への道を開き、マレーシアをデジタル先進国として前進させています。
  • IoTデバイスの普及には、デバイスとバックエンドシステム間のシームレスな接続と通信が必要です。テレコムAPIは、デバイス管理、データ交換、制御に必要なインターフェースを提供し、IoTエコシステムの成長をサポートします。IHSによると、2025年までに750億台以上のモノのインターネット(IoT)接続デバイスが使用されるようになるといいます。
  • アジア太平洋やアフリカなどの市場では、通信APIセグメントで起業する新興企業が最近増加しており、通信APIサービスプロバイダにとって、予測期間中にユニークな機会が開かれると予想されます。Vodafone、Google、通信サービスプロバイダ(CSP)や技術サプライヤーグループなどの産業大手は、これらの新興市場の新興企業とパートナーシップを結び、アプリケーション開発のためにAPIを提供することで、通信新興企業の成長のための育成エコシステムを完成させ、市場の成長を促進しています。例えば、2023年11月には、TwilioやNexmoなどの大手企業がAIをAPIに統合し、タスクの自動化や通信のパーソナライズをより革新的かつ効率的に行っています。
  • さらに、既存のレガシーシステムとの互換性の問題が、APIのシームレスな統合を妨げています。APIの統合は、レガシーシステムとの互換性の問題により、かなりの課題に直面しています。こうしたハードルは、古いレガシーシステムのアーキテクチャや技術と、最新のAPIの要件との間に大きな違いがあることに起因しています。多くの場合、レガシーシステムは、新しいAPIとシームレスに接続するために、より高い柔軟性、標準準拠、適応性を必要とします。これらの課題には、レガシーシステムと最新のAPI標準の間の技術的な相違、データフォーマット、セキュリティプロトコル、スケーラビリティなどが含まれます。これらの課題に対処することは、既存システム内で最新のAPIの可能性を活用する上で非常に重要です。
  • COVID-19の大流行時、通信APIベンダーは、新製品開発、M&A、地理的拡大などの戦略を実施することで、より良いアクセシビリティのための状況に対処するソリューションを開発しました。例えば、米国を拠点とするT-Mobile Ventureは前年3月、音声、ビデオ、メッセージングAPIを開発する通信API開発の新興企業Signalwireに投資し、APIや5G技術などを発展させました。
  • さらに、ロシア・ウクライナ戦争は、同地域のインフラとインターネット接続を混乱させ、通信APIプロバイダとその顧客にサービス中断をもたらしました。このような地政学的緊張は、国境を越えた事業運営に影響を与える規制変更や制裁につながる可能性があり、電気通信API市場におけるパートナーシップや取引を複雑にする可能性があります。

通信API市場の動向

ハイブリッドセグメントが大きな市場シェアを占める

  • 通信APIにおけるハイブリッド展開とは、オンプレミスのインフラとクラウドサービスを組み合わせたモデルを指します。この戦略により、通信事業者はクラウドの柔軟性と拡大性を活用しながら、重要なシステムやデータのコントロールを維持することができます。通信事業者は、クラウドの効率性の恩恵を受けながら、規制要件を遵守するためにハイブリッドアプローチを選択することが多いです。例えば、2023年4月、Googleクラウドは、ハイブリッド環境におけるAPIトラフィックの管理とセキュリティ確保のために、Apigeeの技術に基づいて構築されたAnthos Service Meshを発表しました。
  • 通信セクタは、物理的ネットワークからデジタルネットワークへの移行が著しいです。電気通信産業は、民生用電子機器製品や場所に関係なく、幅広いサービスを提供する必要がある幅広い消費者で構成されています。これに対応するため、通信事業者は、消費者の需要に応じたサービスを提供するためのクラウドソリューションを求めています。
  • このようなマイクロサービスに対する需要の高まりは、エンタープライズアプリケーション開発の自然な進化の兆しと考えることができます。クラウドプラットフォームへの移行やAPIエコノミーへのシフトといった技術動向は、現在の市場シナリオに見られます。ウェブベースのアプリケーションは、通信産業のサービスプロバイダがモバイル通信、ブロードバンドサービス、オープンソース技術の品質と信頼性を向上させ、市場シェアを高め、収益性を改善するのに役立ちます。
  • 顧客体験の向上に重点を置く通信事業者は、拡大性と弾力性をサポートするため、IT・ネットワークアーキテクチャ能力においてマイクロサービスアーキテクチャ(MSA)を見直しつつあります。世界の政府規制の後押しもあり、通信事業者はAPIを通じて通信システムをオープンにしています。これにより、通信ビジネスモデル全体にわたってミドルウェアアーキテクチャソリューションの成長が促進されると予想されます。
  • モバイルアプリケーションサポート環境(MASE)は、モバイルデバイスやモビリティ・ゲートウェイとして知られるデバイス上で動作する分散システムです。後者は、固定ネットワークインフラと無線ネットワークインフラ間のブリッジとして機能します。それは、多くの場合、限られた帯域幅で信頼性の低い無線アクセスネットワークを介してリンクされているモバイルクライアントのためのエージェントです。MASEは、アプリケーションとミドルウェアコンポーネントのために、考えられるすべての基礎となるネットワークへの統一されたアクセスを可能にするUMTSアダプテーションレイヤー(UAL)へのアクセスを記載しています。追加の一般的なサポート層は、分散システムに必要な機能を記載しています。
  • セルラーネットワーク技術の進化により、ユーザーはより高速なデータ通信と低遅延を体験できるようになりました。また、データ量の多いサービスやアプリケーションの利用が急速に増加しています。携帯電話ネットワークで伝送されるデータ量の大幅な増加は、主に消費者の動画に対するニーズと、ビジネスや消費者のクラウドサービスへの移行によってもたらされています。この要因により、高速かつ大容量のネットワークを提供する5G接続のニーズが高まると予想されます。さらに、今後数年間の5G導入に伴い、通信事業者はミドルウェアアーキテクチャベンダーによって実現されるエッジコンピューティングソリューションに熱心に注力することが予想されます。2023年11月に発表されたEricsson Mobility Reportによると、5Gのモバイル契約数は2029年末までに53億を超えると予想されています。
  • ハイブリッドソリューションは柔軟なアプローチを提供するため、さまざまな企業がハイブリッドソリューションに投資しています。ハイブリッドソリューションは柔軟なアプローチを提供し、通信事業者がオンプレミスとクラウドベースのソリューションの利点を融合できるため、さまざまな事業者がハイブリッドソリューションに投資しています。例えば、2024年2月、加入者数8,900万人を超える日本の大手移動体通信事業者である株式会社NTTDocomoは、日本全国に5Gオープン無線アクセスネットワーク(RAN)を商業展開するためにAWSを選択しました。AWSは、ハイブリッドクラウド環境で動作するAWS上の5Gコアの開発において、Docomoをサポートしています。

北米が大きな市場シェアを占める

  • 同地域は、主にAPI技術の早期かつ広範な導入により、市場成長を大きく牽引しています。急速な技術革新に加え、通信セクタ全体におけるクラウドベースのサービスの浸透が進んでいることが、通信API市場の成長を促進すると期待されています。例えば、2023年2月、通信事業者は、モバイルネットワーク戦略をサポートするための通信事業者クラウド変革プログラムに必要な技術に、今後3~5年間、年間平均2億600万米ドルを投資する計画でした。
  • この地域は米国とカナダで構成されています。米国では、相当数のモバイルネットワーク事業者がすでに通信APIを活用して、ロボコール検知や迷惑電話管理を維持しています。これらと同じプロセスや手順の一部は、LoTネットワークの認証と認可の仲介に向けた橋渡し役となると考えられます。国際通信連合によると、2023年、南北アメリカ地域のモバイル契約数は11億4,000万を超えます。
  • 最近、安全な5Gネットワークスライシングを構築し、カナダの安全保障と防衛を強化するため、ウォータールー大学は「5G and Beyond」モバイルネットワーク技術共同体の設立を発表しました。同組織は、国防総省(DND)のInnovation for Defense Excellence and Security(IDEaS)プログラムから資金援助を受けています。ウォータールー大学のコンピューター科学者グループが、複数パートナーによるコンソーシアムを主導しています。費用は150万カナダドル(112万米ドル)。
  • また、GSMAによると、2023年には5G接続がカナダの全モバイル接続の34%を占め、2025年には49%に達すると予想されています。
  • さらに、デジタル接続の改善と通信イノベーションの支援を目的とした政府の取り組みが、市場の需要を促進しています。資金提供プログラムやインセンティブは、全国的な通信ネットワークの展開を促進する可能性があります。2023年4月、Ericssonはカナダ政府と共同で、人工知能、5Gアドバンスト、6G、クラウドRAN、コアネットワークなどの次世代技術の研究開発(R&D)に今後5年間で4億7,000万カナダドル以上を投資しました。
  • 費用対効果に優れ、ユーザーフレンドリーなブラウザベースの通信ソリューションに対する需要が高まる中、多くの注目すべきベンダーが、この地域で業種に特化したWebRTCとクラウドソリューションの導入を検討しており、市場の成長を後押しすると期待されています。
  • カナダの通信ネットワークを構築・運用する企業であるカナダの設備系通信サービスプロバイダは、ネットワークインフラと運用への投資を確保することに注力しており、その結果、ネットワークトラフィックの増大や利用パターンの変化に直面して驚くほど弾力性のあるネットワークを実現し、通信API市場をさらに促進しています。

テレコムAPI産業概要

テレコムAPI市場には、AT& T Inc.、Nokia Corporation、Twilio Inc.、Ericssonのような大手通信事業者が存在するため、競争企業間の敵対関係は激しくなっています。

  • 2024年2月、Ericsson傘下のVonageと米国の多国籍通信事業者AT& Tは、APIを通じて開発者と企業のネットワークの力を拡大するために協力しました。Vonageの通信とネットワークAPIにより、開発者は通信機能をアプリケーション、システム、ワークフローに簡単に組み込むことができます。
  • 2023年9月、ドイツの通信事業者Deutsche Telekomは、「MagentaBusiness API 」というブランドでネットワークアプリケーションプログラミングインターフェース(API)の商用化を発表しました。これにより、開発者や企業顧客はドイツテレコムのドイツ国内のネットワークを使用して通信するアプリやサービスを構築できるようになりました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • エコシステム分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
    • 代替品の脅威
  • 主要マクロ経済動向の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • モバイルデータ需要の増加とデジタル通信の台頭
    • 5G技術の登場
  • 市場課題
    • APIの脆弱性増加によるセキュリティへの懸念

第6章 通信産業におけるAPI使用事例

第7章 市場セグメンテーション

  • サービスタイプ別
    • メッセージングAPI
    • IVR/ボイスストア、ボイスコントロールAPI
    • 決済API
    • WebRTC(リアルタイム接続)API
    • 位置情報と地図API
    • 加入者ID管理とSSO API
    • その他
  • 展開タイプ別
    • ハイブリッド
    • マルチクラウド
    • その他
  • エンドユーザー別
    • エンタープライズ開発者
    • 社内テレコム開発者
    • パートナー開発者
    • ロングテール開発者
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 韓国
      • オーストラリア
      • ニュージーランド
      • インド
      • タイ
      • シンガポール
      • マレーシア
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • AT& T Inc.
    • Telefonica SA
    • Twilio Inc.
    • Infobip Ltd
    • Sinch(CLX Communication)
    • Verizon Communications Inc.
    • Orange SA
    • Deutsche Telekom AG
    • Ribbon Communications
    • Huawei Technologies Co. Ltd
    • Telefonaktiebolaget LM Ericsson
    • Cisco Systems Inc.
    • Google LLC(Apigee Corporation)
    • Vodafone Group
    • Nokia

第9章 ベンダーの能力マトリックス

第10章 主要ベンダーの使用事例

第11章 投資分析

第12章 投資分析市場の将来

目次
Product Code: 66972

The Telecom API Market size is estimated at USD 356.78 billion in 2025, and is expected to reach USD 688.46 billion by 2030, at a CAGR of 14.05% during the forecast period (2025-2030).

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A telecom API (application programming interface) is a set of protocols, tools, and definitions that allow different software applications to communicate and interact with telecom network services, such as voice calling, messaging, location services, and payment processing. Further, the proliferation of smartphones and the increasing popularity of mobile apps created a significant demand for telecom APIs, often used to enhance app functionality. According to Ericsson, smartphone mobile network subscriptions worldwide reached almost 6.7 billion in 2023, and they are expected to exceed 7.7 billion by 2028.

Key Highlights

  • Telecom companies are undergoing digital transformation to stay competitive. APIs enable integration between different systems and facilitate new digital services. Telecom operators are leveraging APIs not only for service delivery but also for generating additional revenue streams through API monetization models such as revenue sharing and subscription-based pricing.
  • For instance, in May 2024, Digital Nasional Berhad (DNB) and Ericsson announced a program to catalyze the digitalization of enterprises in Malaysia, enabled by the capabilities of the world-leading 5G network. These pioneer industry initiatives will pave the way for advanced technologies to enable the digitalization of enterprises across different industry verticals and drive Malaysia forward as a leading digital nation.
  • The proliferation of IoT devices requires seamless connectivity and communication between devices and backend systems. Telecom APIs provide the necessary interfaces for device management, data exchange, and control, supporting the growth of the IoT ecosystem. According to IHS, more than 75 billion Internet of Things (IoT) connected devices will be in use by 2025.
  • The recent increase in the number of startups launched in the field of telecom API in markets such as Asia-Pacific and Africa is anticipated to open unique opportunities for telecom API service providers during the forecast year. Industry giants such as Vodafone, Google, and communications service providers (CSPs) and technology supplier groups have created partnerships with startups from these emerging markets to complete a nurturing ecosystem for the growth of telecom startups by offering their APIs for application developments, thus propelling the market's growth. For instance, in November 2023, major players like Twilio and Nexmo integrated AI into their APIs, making them more innovative and efficient for automating tasks and personalizing communications.
  • Moreover, compatibility issues with existing legacy systems obstruct the seamless integration of APIs. The integration of APIs faces considerable challenges due to compatibility issues with legacy systems. These hurdles stem from the significant differences between the architecture and technology of older legacy systems and the requirements of modern APIs. Often, legacy systems need more flexibility, standards compliance, and adaptability to connect with newer APIs seamlessly. These challenges include technological disparities, data formats, security protocols, and scalability between legacy systems and modern API standards. Addressing these challenges is critical to harness the potential of modern APIs within existing systems.
  • At the time of the COVID-19 pandemic, telecom API vendors developed solutions to cope with the situation for better accessibility by implementing strategies such as new product developments, mergers and acquisitions, and geographical expansion. For instance, in March of the previous year, US-based T-Mobile Venture invested in telecom API development startup Signalwire, which develops voice, video, and messaging APIs to advance API and 5G technology, among others.
  • In addition, the Russia-Ukraine War disrupted infrastructure and internet connectivity in the region, leading to service interruptions for telecom API providers and their customers. Such geopolitical tensions may result in regulatory changes or sanctions affecting cross-border business operations, potentially complicating partnerships and transactions in the telecom API market.

Telecom API Market Trends

Hybrid Segment to Hold Considerable Market Shares

  • Hybrid deployment in the context of telecom APIs refers to a model that combines on-premises infrastructure and cloud services. This strategy allows telecom companies to maintain control over critical systems and data while leveraging the flexibility and scalability of the cloud. Telecom companies often opt for a hybrid approach to comply with regulatory requirements while benefiting from cloud efficiencies. For instance, in April 2023, Google Cloud introduced Anthos Service Mesh, built on Apigee technology, for managing and securing API traffic in hybrid environments.
  • The telecommunications sector is significantly transitioning from physical to digital networks. The telecom industry comprises a wide range of consumers who need to be offered a broad spectrum of services, irrespective of their appliances and locations. To cater to this, telecom carriers seek cloud solutions to deliver their services in response to consumer demands.
  • This rise in demand for microservices can be considered a sign of the natural evolution of enterprise application development. Technology trends, such as migration to cloud platforms and shifting toward an API economy, are witnessed in the current market scenario. Web-based applications can help service providers in the telecom industry improve the quality and reliability of their mobile communications, broadband services, and open-source technologies, boost their market share, and improve their profitability.
  • Focusing on improving the customer experience, telecommunications players are revising microservices architecture (MSA) in their IT and network architectural capabilities to support extensibility and elasticity. The supportive government regulations worldwide encourage telecom players to open their communication systems via APIs. This is expected to promote the growth of middleware architecture solutions across telecommunications business models.
  • The Mobile Application Support Environment (MASE) is a distributed system that works on mobile devices and devices known as mobility gateways. The latter act as a bridge between fixed and wireless network infrastructures. It is an agent for mobile clients, often linked over unreliable wireless access networks with limited bandwidth. MASE gives access to the UMTS adaption layer (UAL), which allows unified access to all conceivable underlying networks for applications and middleware components. An additional general support layer provides the functionality required for distributed systems.
  • The evolution of cellular network technology has authorized users to experience faster data speeds and lower latency. It has also prompted the rapidly increasing use of data-heavy services and applications. The significant rise in the volume of data carried by cellular networks has been primarily driven by consumer need for video and business and consumer moves to cloud services. This factor is expected to drive the need for a 5G connection that offers fast and high-capacity networks. Moreover, with the introduction of 5G in the coming years, telecom companies are expected to be eager to focus on edge computing solutions, which would be enabled by middleware architecture vendors. According to the Ericsson Mobility Report released in November 2023, 5G mobile subscriptions were anticipated to exceed 5.3 billion by the end of 2029.
  • Various players are investing in hybrid solutions as they offer a flexible approach, allowing telecom companies to blend the benefits of on-premises and cloud-based solutions. This also enables them to meet varying compliance requirements, security concerns, and scalability needs. For instance, in February 2024, NTT DOCOMO INC., Japan's significant mobile operator with more than 89 million subscribers, selected AWS to commercially deploy its nationwide 5G Open Radio Access Network (RAN) in Japan. AWS supports DOCOMO in developing its 5G Core on AWS, which runs in a hybrid cloud environment.

North America to Hold Significant Market Share

  • The region is significantly driving market growth mainly due to its early and widespread adoption of API technologies. Rapid technological innovations, along with the increasing penetration of cloud-based services across the telecom sector, are expected to drive the growth of the telecom API market. For instance, in February 2023, telecom operators planned to invest an average of USD 206 million per year for the next three to five years in the technologies required for the telco cloud transformation programs to support their mobile network strategies.
  • The region comprises the United States and Canada. A significant number of mobile network operators are already leveraging telecom APIs to sustain robocall detection and unwanted call management in the United States. Some of these same processes and procedures will become bridges toward the mediation of LoT network authentication and authorization. According to the International Telecommunication Union, in 2023, the number of mobile subscriptions in the Americas region totaled over 1.14 billion.
  • Recently, to create safe 5G network slicing and enhance Canada's security and defense, the University of Waterloo announced the creation of the "5G and Beyond" mobile network technology collaboration. The organization has received funding from the Department of National Defense (DND) for its Innovation for Defense Excellence and Security (IDEaS) program. A group of computer scientists from the University of Waterloo is leading the multi-partner consortium. It will cost CAD 1.5 million (USD 1.12 million).
  • In addition, according to GSMA, in 2023, 5G connections accounted for 34% of all mobile connections in Canada, and they are expected to reach 49% by 2025.
  • Furthermore, government initiatives aimed at improving digital connectivity and supporting innovation in telecommunications drive the demand in the market. Funding programs and incentives may encourage the deployment of telecom networks nationwide. In April 2023, Ericsson invested more than CAD 470 million for the next five years jointly with the government of Canada in the research and development (R&D) of next-generation technologies such as artificial intelligence, 5G advanced, 6G, Cloud RAN, and core network.
  • With the rising demand for cost-effective and user-friendly browser-based communication solutions, many notable vendors are looking to introduce vertical-specific WebRTC and cloud solutions in the region, which is expected to boost the market's growth.
  • Canada's facilities-based telecommunications service providers, the companies that build and operate Canada's telecommunications networks, are focused on ensuring investments in network infrastructure and operations, resulting in incredibly resilient networks in the face of intensified network traffic and altered usage patterns, further propelling the telecom API market.

Telecom API Industry Overview

The intensity of competitive rivalry is high in the telecom API market, owing to the presence of major telecom players such as AT&T Inc., Nokia Corporation, Twilio Inc., and Ericsson. The level of intensity of competitive rivalry is expected to increase significantly during the forecast period, owing to higher market penetration and the deployment of powerful, innovative API algorithms, especially by established market players.

  • February 2024: Ericsson-owned Vonage and American multinational telecommunications operator AT&T collaborated to expand the power of the network for developers and enterprises through APIs. Vonage's communications and network APIs make it easy for developers to embed communications capabilities into applications, systems, and workflows.
  • September 2023: German carrier Deutsche Telekom announced the commercial launch of network application programming interfaces (APIs) under the brand "MagentaBusiness API." With this, developers and business customers can now build apps and services that communicate using Deutsche Telekom's network in Germany.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Ecosystem Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.3.5 Threat of Substitute Products
  • 4.4 Impact of Key Macroeconomic Trends on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand for Mobile Data and the Rise of Digital Communication
    • 5.1.2 Advent of 5G technology
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Security Concern Due to the Increasing API Vulnerabilities

6 API USE CASES IN THE TELECOM INDUSTRY

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By Type of Service
    • 7.1.1 Messaging API
    • 7.1.2 IVR/Voice Store and Voice Control API
    • 7.1.3 Payment API
    • 7.1.4 WebRTC (Real-Time Connection) API
    • 7.1.5 Location and Map API
    • 7.1.6 Subscriber Identity Management and SSO API
    • 7.1.7 Other Types of Service
  • 7.2 By Deployment Type
    • 7.2.1 Hybrid
    • 7.2.2 Multi-cloud
    • 7.2.3 Other Deployment Types
  • 7.3 By End User
    • 7.3.1 Enterprise Developer
    • 7.3.2 Internal Telecom Developer
    • 7.3.3 Partner Developer
    • 7.3.4 Long Tail Developer
  • 7.4 By Geography
    • 7.4.1 North America
    • 7.4.2 Europe
    • 7.4.3 Asia-Pacific
      • 7.4.3.1 China
      • 7.4.3.2 South Korea
      • 7.4.3.3 Australia
      • 7.4.3.4 New Zealand
      • 7.4.3.5 India
      • 7.4.3.6 Thailand
      • 7.4.3.7 Singapore
      • 7.4.3.8 Malaysia
      • 7.4.3.9 Rest of Asia-Pacific
    • 7.4.4 Latin America
    • 7.4.5 Middle East and Africa

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 AT&T Inc.
    • 8.1.2 Telefonica SA
    • 8.1.3 Twilio Inc.
    • 8.1.4 Infobip Ltd
    • 8.1.5 Sinch (CLX Communication)
    • 8.1.6 Verizon Communications Inc.
    • 8.1.7 Orange SA
    • 8.1.8 Deutsche Telekom AG
    • 8.1.9 Ribbon Communications
    • 8.1.10 Huawei Technologies Co. Ltd
    • 8.1.11 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
    • 8.1.12 Cisco Systems Inc.
    • 8.1.13 Google LLC (Apigee Corporation)
    • 8.1.14 Vodafone Group
    • 8.1.15 Nokia

9 VENDOR CAPABILITY MATRIX

10 KEY CASE STUDIES OF MAJOR VENDORS

11 INVESTMENT ANALYSIS

12 FUTURE OF THE MARKET