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市場調査レポート
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1687916

音声バイオメトリクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Voice Biometrics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 130 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
音声バイオメトリクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

音声バイオメトリクスの市場規模は2025年に26億3,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは16.75%で、2030年には57億米ドルに達すると予測されます。

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プロの詐欺師による盗用データの大規模利用の急増により、知識ベースの認証では正規ユーザーと詐欺師を区別することがますます不十分になっています。このため、バイオメトリクス技術が普及しています。音声バイオメトリクスは、コールセンター認証、ハンズフリーインターフェース、銀行口座保護、モバイルアプリケーション開発など、さまざまな分野で利用されている汎用性の高い技術です。

主なハイライト

  • 政府および民間サービスの展開にデジタル・プラットフォームの利用が増加し、バンキングをよりシンプルで利用しやすいものにしようとする金融会社の競争により、失敗の可能性がごくわずかで、同様の強力で安全な認証技術に対するニーズが高まっています。市場はすでに、従来のパスワード認証プロセスからパスワードレス認証技術へと移行しつつあります。音声認識は、異なる特徴を持つすべての個人を識別するというユニークな特徴を持つため、強力な認証技術の1つとして支持を集めています。
  • 銀行、自動車、ヘルスケアの分野が重要です。ヘルスケアは、電子カルテの作成を支援するために音声認識を導入しており、3つの中で最大の規模を誇っています。一方、特に電話で行われる取引において、さらなるセキュリティのために音声認証を統合する銀行が増えています。
  • 音声バンキングは金融業界を席巻しつつあり、FinTech各社はより先進的で堅牢、かつ安全なソリューションを提供しようとしのぎを削っています。音声バンキングの開発は、今後数年でいくつかの方向に進むと予測されています。Intelligent Software Engineeringによると、米国の消費者1,800万人がすでに音声による支払いを試しており、多くの銀行や金融機関が顧客にこのサービスを提供しています。音声バンキングの成長は市場の成長につながると予想されます。モバイルおよびウェブバンキングアプリケーションにおける音声認識の採用率が高いことから、銀行セクターは予測期間中に大きな成長率を記録すると予想されます。
  • バイオメトリクス音声システムの熟練度は、音声識別と音声認識の成功に依存し、ソリューションの全体的な性能に影響します。研究者や企業は、LPCC、MFCC、LPCなど、信号から音声の特徴を識別する多くのアプローチを採用しています。バイオメトリクス音声システムの高い受容性は、ソリューションの効率性、正確性、識別速度、製品能力の向上、低コスト、およびユーザーフレンドリーな性質に起因しています。
  • COVID-19の大流行は、非接触認証方法としての音声バイオメトリクスの必要性を浮き彫りにし、調査市場の需要側力学にプラスの影響を与えています。バイオメトリクス調査2021によると、回答者の64%がリモートオンボーディングとモバイルアプリをサポートする技術の優先順位を高めており、音声バイオメトリクスの直接的な需要を生み出しています。

音声バイオメトリクスの市場動向

銀行、金融サービス、保険が音声バイオメトリクス・アプリケーションの主要分野に浮上

  • 銀行は、オンライン詐欺に対抗するために、最適な認証方法を常に把握しておく必要があります。従来、銀行はPINやワンタイムパスワードなどの知識ベースの認証方法を使用してきました。非接触でシームレスな技術への要求は、特にCOVID-19パンデミックの影響を考慮すると、銀行のセキュリティにまで浸透しています。バンキングにおける音声バイオメトリクスは、人の物理的な存在を必要とする網膜スキャナーや指紋スキャナーを超える、有望なオンライン・バンキング・ソリューションです。
  • さらに、攻撃者/ハッカーがより巧妙になり、潜在的な標的や侵入口の数が拡大するにつれて、金融業界におけるサイバー攻撃は大幅に増加しています。また、新しいバンキングや金融技術の普及や追加に伴い、利用者の数も大幅に増加しています。銀行員が何度も警告しているにもかかわらず、人々は詐欺の餌食になっています。例えば、2021年度、インド準備銀行(RBI)はインド全土で約7,400件の銀行詐欺事件を報告しました。2020年には、RBIはインドで8,700件の銀行詐欺事件が発生し、1兆8,500億インドルピーに上ると発表しました。さらに、インドコンピュータ緊急対応チーム(CERT-In)が報告した情報によると、インドでは2019年に2,46,514件、2020年に2,90,445件のデジタルバンキングに関するサイバーセキュリティインシデントがそれぞれ無制限に報告されました。
  • また、VMwareによると、2020年上半期は金融機関を標的としたサイバー攻撃が前年比で238%増加しました。銀行や保険グループの75%近くが、パンデミックの発生以来、サイバー犯罪が急増しています。
  • 銀行業務における音声バイオメトリクスは、快適な銀行サービスを拡大し、顧客体験を向上させる上で極めて重要です。例えば、銀行は年金や保険のような社会保障商品を提供しており、その支払いに際して生活証明の認証が必要となります。音声バイオメトリクスは、人々の個別認証を容易にします。また、バイオメトリクス技術は、識別の信頼性と改ざん防止を高めるために、人の声のいくつかの特徴を識別することができます。
  • 音声バイオメトリクスは、KYCプロセスの強化にも役立ちます。例えば、南アジアのような多言語国家では、遠く離れた地域でもさまざまな教育レベルの人々がいます。音声バイオメトリクスは、言語に依存しないソリューションであるため、そのような人々を金融安全網に組み込むのに役立ちます。
  • さらに、生理的バイオメトリクスでは顧客の場所にスキャナーが必要だが、音声バイオメトリクスでは既存の電話回線とモバイル・インフラしか必要としないです。ソフトウェアは銀行側に存在します。認証のためのサンプルを作成するために、ユーザーはランダムに生成されたフレーズを言うように求められることがあります。一致しない場合はアクセスが拒否されます。この方法は、音声記録を利用しようとするハッカーに対して有効です。

北米が最大のシェアを占める見込み

  • 音声認識技術は、モバイルおよびクラウド技術の急速な普及と、コンピューティング能力における比類なき技術進歩により、さまざまな用途で使用されています。米国では、健康関連のデータ記録作成に利用されることから、ヘルスケア産業が音声認識技術の開発に重要な役割を果たすと予想されています。音声認識技術は、現在も使用されている従来の手法に取って代わる可能性を秘めています。
  • 米国メディケア・メディケイド・サービスセンターによると、国民医療費は2019年から2028年まで年平均5.4%で成長し、2028年には6兆2,000億米ドルに達すると予測されています。これには、患者データのより良い保存と保護のためのITおよびコンピューティング・サービスへの支出も含まれます。さらに、医療システムは、重要な健康指標を見逃さないようにしながら、診断中に発見された払い戻し可能な状態を特定するために、音声対応の書き起こしを探しています。
  • この地域の収益性の高い銀行部門では、詐欺事件の増加に伴い、バイオメトリクス技術の採用が増加しています。この地域では、安全で多様なセキュリティ・ソリューションが数多く導入されています。北米では、G+D Mobile SecurityがSamsung SDSと共同でFIDO準拠のConvegno Mobile Authenticationを発表しました。このソリューションは、指紋、顔、虹彩、音声認証などの生体認証を活用し、多要素認証によるセキュリティ・ソリューションを提供します。
  • Royal Bank of Canada、Bank of Montreal、Rogers Communicationsなど、カナダのいくつかの組織は、電話で消費者を識別するために音声バイオメトリクスの使用を開始しています。カナダのTD銀行グループによると、顧客は声紋を提供することで、口座にサインインしたり、コールセンターのセキュリティ質問をスキップしたりできます。このためにTDはVoicePrintを使用しています。TD VoicePrintは音声認識システムで、顧客は同行のライブ・カスタマー・サービスの従業員と電話で話す際、声紋を使って本人確認や身元確認を行うことができます。
  • カナダでは、顧客により良いサービスを提供するため、セルフレジに移行する店舗が増えています。ダルハウジー大学(Dalhousie University)の食料品に関する全国調査(Grocery Experience National Survey Report)によると、カナダ人の半数以上(54%)がセルフレジを好んでおり、66%が少なくとも一部の時間利用しています。顧客は自分の好きな時間にセルフレジを利用できるが、必ずしも効率的とはいえないです。そのため、カナダの商店の多くは、店舗での音声生体認証ソリューションを模索しています。しかし、機器やガジェットの初期費用が高いため、カナダの小売業者の多くは最新技術へのアップグレードに消極的と思われます。

音声バイオメトリクス業界の概要

音声バイオメトリクス市場は依然として競争が激しく、複数の新興企業がバイオメトリクスのエコシステムに参入しています。同市場では最近、いくつかのM&Aが行われています。この分野で事業を展開する新興企業に巨額の資金が流入していることから、今後数年間でいくつかの新製品の発売が予想されます。最近の動向は以下の通り。

  • 2021年9月-Skit(旧名Vernacular.ai)は、シリーズB資金調達の一環として2,300万米ドルを確保。WestBridge Capitalが主導し、Exfinity VenturesとKalaari Capital、Sense AIが率いるLetsventureシンジケート、Prophetic VenturesのAaryaman Vir Shahが率いるAngelistシンジケートが参加しました。
  • 2021年8月-Lumen Voxは、次世代の自動音声認識(ASR)エンジンの提供を開始しました。人工知能(AI)と深層機械学習(ML)をベースに構築された新しい自動音声認識エンジンは、最も正確な音声対応顧客体験を提供する上で競合を凌駕します。
  • 2021年7月-タレスは、オンボーディングと認証のためのタレスのデジタル・アイデンティティ・サービス・プラットフォームの一部である新しい音声バイオメトリック・ソリューションを発表しました。この新しいソリューションは、既存のコールセンターの登録プロセスと容易に統合できます。
  • 2021年6月- アキュラボは、同社の音声バイオメトリクス技術であるVoiSentryを身体障害者や言語障害者に導入できると発表しました。VoiSentryは、特定の単語ではなく、音声の一般的な特徴に基づいて音声生体認証を計算します。そのため、ユーザーはIVRの選択を肯定し、声を使って本人確認や照合チェックを行うことができます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • 技術スナップショット
  • COVID-19が市場に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • セキュリティ脅威の高度化
    • 市民の安全を守るための政府による技術の大規模導入
  • 市場の課題
    • サードパーティ(クラウド)データストレージに関するセキュリティ上の懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • アクティブ・バイオメトリクス
    • パッシブ・バイオメトリクス
  • 展開モデル
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 企業規模
    • 中小企業
    • 大企業
  • 業界別
    • 銀行、金融サービス、保険
    • 小売およびeコマース
    • IT・通信
    • 政府・防衛
    • その他業界別
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • オーストラリア
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Nuance Communications Inc.
    • Verint Systems Inc.
    • Voice Biometrics Group
    • NICE Ltd
    • Auraya Inc.
    • Phonexia SRO
    • BioCatch Ltd
    • Pindrop Security Inc.
    • Aculab Inc.
    • Uniphore Software Systems Pvt. Ltd
    • LexisNexis Risk Solutions Inc.
    • One Vault SA
    • Lumen Vox LLC(Voice Trust GmBH)
    • VoicePIN.com Sp. z o.o.
    • SESTEK

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 66871

The Voice Biometrics Market size is estimated at USD 2.63 billion in 2025, and is expected to reach USD 5.70 billion by 2030, at a CAGR of 16.75% during the forecast period (2025-2030).

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The proliferation in the large-scale use of stolen data by professional fraudsters renders knowledge-based authentication increasingly inadequate for distinguishing legitimate users from fraudsters. This has led to the proliferation of biometric technologies. Voice biometrics is a versatile technology that uses several areas, including call center authentication, hands-free interface, bank account protection, and mobile application development.

Key Highlights

  • With the increasing use of digital platforms for government and private services deployment and the race of financial firms to make banking simple and more accessible, there is a growing need for a similar, strong, and secured authentication technology with negligible chances of failure. The market is already transitioning from traditional password authentication processes to password-less authentication techniques. Owing to its unique feature of identifying every individual with different traits, voice recognition is gaining traction as one of the powerful authentication techniques.
  • The banking, automotive, and healthcare sectors are significant. Healthcare was the largest of the three in deploying voice recognition to assist with creating electronic medical records. Meanwhile, a growing number of banks are integrating voice authentication for an extra layer of security, especially for transactions that take place over the phone.
  • Voice banking is conquering the financial industry, and FinTechs are competing to offer more advanced, robust, and secure solutions. The development of voice banking is predicted to move in several directions in the next few years. According to Intelligent Software Engineering, 18 million US consumers have already tried paying by voice, and many banks and financial institutions offer this service to their clients. The growth of voice banking is anticipated to provide growth to the market. The banking sector is expected to register a significant growth rate over the forecast period, owing to the higher adoption of voice recognition in mobile and web banking applications.
  • The proficiency of a biometric voice system is dependent on successful speech identification and voice recognition and affects the solution's overall performance. Researchers and corporations employ many approaches to identify voice features from a signal, including LPCC, MFCC, and LPC. The higher acceptability of the biometric voice system is credited to the solutions' efficiency, accuracy, identification speed, increased product capabilities, low cost, and user-friendly nature.
  • The COVID-19 pandemic has highlighted the need for voice biometrics as a contactless method of authentication and has positively influenced the demand-side dynamics of the studied market. According to the Biometric Survey 2021, 64% of the respondents have increased prioritization for technology that supports remote onboarding and mobile apps, creating a direct demand for voice biometrics.

Voice Biometrics Market Trends

Banking, Financial Services, and Insurance have Emerged as the Leading Fields for Voice Biometric Applications

  • Banks must continuously stay on top of the best-suited methods for authentication to combat online fraud. Traditionally, banks have used knowledge-based authentication methods such as PINs and one-time passwords. The demand for contactless and seamless technologies has permeated even banking security, especially in light of the COVID-19 pandemic's impact. Voice biometrics in banking is a promising online banking solution that goes beyond the retina and fingerprint scanners that require people's physical presence.
  • Further, as attackers/hackers have become more sophisticated and the number of potential targets or entry points has expanded, cyber attacks in the financial industry have increased significantly. The sheer number of users has also drastically increased along with the proliferation and addition of new banking and financial technologies. Despite numerous warnings from bankers, people fall prey to scams. For instance, in fiscal 2021, the Reserve Bank of India (RBI) reported around 7,400 bank fraud cases across India. In 2020, RBI said 8,700 bank fraud cases in India with an INR 1.85 trillion. Further, as per the information reported by Indian Computer Emergency Response Team (CERT-In), an unlimited number of 2,46,514 and 2,90,445 cyber security incidents about digital banking were reported in 2019 and 2020 in India, respectively.
  • Also, according to VMware, the first half of 2020 witnessed a 238% increase in cyberattacks targeting financial institutions compared to the previous year. Nearly 75% of banks and insurance groups have seen a spike in cybercrime since the pandemic's start.
  • Voice biometrics in banking is crucial to extending comfortable banking services and improving customer experience. For instance, banks offer social security products like pensions and insurance requiring proof-of-life authentication when the payments are disbursed. Voice biometrics facilitate the discrete authentication of people. Also, biometric technology can identify several features of human voices to make identification reliable and tamper-proof.
  • Voice biometrics also aid in enhancing the KYC processes. For instance, multilingual countries like South Asia have people of varying education levels across far-flung areas. Voice biometrics can help include such people into a financial security net as the solutions are language-independent.
  • Further, physiological biometrics necessitates scanners at the customer's location, whereas voice biometrics require nothing more than existing phone lines and mobile infrastructure. The software is present on the bank's end. To create a sample to authenticate, the user may be asked to say a randomly generated phrase. If a match is not found, access will be denied. This method is effective against hackers who attempt to use voice recordings.

North America is Expected to Hold the Largest Share

  • Voice recognition technology is used in various applications due to the rapid growth in the acceptance of mobile and cloud technologies and unmatched technological advancements in computing power. The healthcare industry is expected to play a significant role in developing voice recognition technology in the United States, owing to its use in producing health-related data records. Voice recognition technology has the potential to replace some of the more traditional approaches that are still in use.
  • According to the Center for Medicare and Medicaid Services, United States, National health spending is projected to grow at an average annual rate of 5.4% from 2019 to 2028 to reach USD 6.2 trillion by 2028. This also includes the expenditure for IT and computing services for better storage and protection of patient data. Furthermore, health systems are searching for voice-enabled transcriptions to identify reimbursable conditions discovered during the diagnostic while ensuring that crucial health indicators are not missed.
  • The lucrative banking sector in the region has seen a rise in the adoption of biometric technologies as the number of fraud cases has increased. In the area, many secure and diverse security solutions are being introduced. In North America, G+D Mobile Security has introduced its FIDO-compliant Convegno Mobile Authentication in conjunction with Samsung SDS. The solution leverages biometrics such as fingerprint, face, iris, and voice credentials to provide security solutions with multi-factor authentication.
  • Several Canadian organizations, including Royal Bank of Canada, Bank of Montreal, and Rogers Communications, have begun using speech biometrics to identify consumers over the phone. According to the TD Bank Group of Canada, customers can sign into their accounts or skip call center security questions by providing a voiceprint. For this, TD uses VoicePrint. TD VoicePrint is a voice recognition system that allows customers to use their voiceprint to verify their identity and identify themselves when speaking with one of the bank's Live Customer Service employees over the phone.
  • More stores in Canada are moving to self-checkout lanes to serve customers better. More than half of Canadians (54%) favor self-checkout lanes, and 66% use them at least some of the time, according to Dalhousie University's Grocery Experience National Survey Report. Customers can use self-checkout lines at their own leisure, but they are not necessarily as efficient. As a result, many Canadian merchants are looking for voice biometrics solutions in their stores. However, due to the initial high cost of equipment and gadgets, many retailers in Canada will be unwilling to upgrade to the latest technologies.

Voice Biometrics Industry Overview

The voice biometrics market remains highly competitive, with several emerging players getting into the biometric ecosystem. The market has witnessed a few mergers and acquisitions in the recent past. With the inflow of massive amounts of funds into the startups operating in this space, the launch of several new products is expected in the years ahead. Some of the recent developments are as follows:-

  • September 2021 - Skit, formerly known as Vernacular.ai, secured USD 23 million as part of its Series B funding, led by WestBridge Capital with participation from Exfinity Ventures and Kalaari Capital, Letsventure syndicate led by Sense AI, and Angelist syndicate led by Aaryaman Vir Shah from Prophetic Ventures.
  • August 2021 - Lumen Vox launched the next-generation automatic speech recognition (ASR) engine with transcription. The new automatic speech recognition engine, built on artificial intelligence (AI) and deep machine learning (ML), outpaces its competition in delivering the most accurate speech-enabled customer experiences.
  • July 2021 - Thales announced a new voice biometric solution, part of Thales' Digital Identity Service Platform for onboarding and authentication. The new solution integrates effortlessly with existing call center enrolment processes.
  • June 2021 - Aculab announced that its voice biometrics technology, VoiSentry, can be deployed to those with physical and speech impairments. VoiSentry calculates voice biometrics based on general characteristics of the sound of the voice rather than specific words. Hence, it enables the user to positively affirm IVR choices and complete identification and verification checks using their voice.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 Technology Snapshot
  • 4.4 An Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Sophistication of Security Threat
    • 5.1.2 Large-scale Adoption of Technology by Governments to Secure Citizens
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Security Concerns Pertaining to Third-party (Cloud) Data Storage

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Type
    • 6.1.1 Active Biometrics
    • 6.1.2 Passive Biometrics
  • 6.2 Deployment Model
    • 6.2.1 On-premises
    • 6.2.2 Cloud
  • 6.3 Enterprise Size
    • 6.3.1 Small and Medium Enterprises
    • 6.3.2 Large Enterprises
  • 6.4 Vertical
    • 6.4.1 Banking, Financial Services, and Insurance
    • 6.4.2 Retail and E-commerce
    • 6.4.3 Telecommunications and IT
    • 6.4.4 Government and Defense
    • 6.4.5 Other Industry Verticals
  • 6.5 Geography
    • 6.5.1 North America
      • 6.5.1.1 United States
      • 6.5.1.2 Canada
    • 6.5.2 Europe
      • 6.5.2.1 United Kingdom
      • 6.5.2.2 Germany
      • 6.5.2.3 France
      • 6.5.2.4 Rest of Europe
    • 6.5.3 Asia-Pacific
      • 6.5.3.1 China
      • 6.5.3.2 Australia
      • 6.5.3.3 India
      • 6.5.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.5.4 Latin America
      • 6.5.4.1 Brazil
      • 6.5.4.2 Mexico
      • 6.5.4.3 Rest of Latin America
    • 6.5.5 Middle-East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Nuance Communications Inc.
    • 7.1.2 Verint Systems Inc.
    • 7.1.3 Voice Biometrics Group
    • 7.1.4 NICE Ltd
    • 7.1.5 Auraya Inc.
    • 7.1.6 Phonexia SRO
    • 7.1.7 BioCatch Ltd
    • 7.1.8 Pindrop Security Inc.
    • 7.1.9 Aculab Inc.
    • 7.1.10 Uniphore Software Systems Pvt. Ltd
    • 7.1.11 LexisNexis Risk Solutions Inc.
    • 7.1.12 One Vault SA
    • 7.1.13 Lumen Vox LLC (Voice Trust GmBH)
    • 7.1.14 VoicePIN.com Sp. z o.o.
    • 7.1.15 SESTEK

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET