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市場調査レポート
商品コード
1687829

プレミアムチョコレート:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Premium Chocolate - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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プレミアムチョコレート:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

プレミアムチョコレート市場規模は2025年に393億5,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは8.4%で、2030年には589億米ドルに達すると予測されます。

Premium Chocolate-Market-IMG1

プレミアムチョコレートの販売には季節需要が重要な役割を果たしています。プレミアムチョコレートは贅沢で気の利いた贈り物とみなされるため、バレンタインデー、クリスマス、イースター、母の日などの祝日や特別な日に人気があります。その結果、これらの季節に高級チョコレートを贈る習慣が、高級チョコレートの需要を押し上げています。2023年には、アメリカ人の90%以上がクリスマス・ギフトとしてチョコレートを贈ることを選びました。また、多くのプレミアムチョコレートブランドは、祝祭日や季節のテーマに合わせた限定フレーバーや季節限定バリエーションを発売することが多いです。このようなユニークな商品は、消費者が斬新なチョコレート体験を求めるため、売上を促進すると予想されます。

プレミアムチョコレート市場に影響を与えるもう一つの主要動向は、オーガニック、ビーガン、シュガーフリー、グルテンフリーのチョコレートに対する需要の高まりです。合成製品が健康や環境に与える悪影響に対する認識が高まるにつれ、健康志向で情報通の消費者の多くがオーガニック製品にシフトしています。オーガニックチョコレートは多くの場合、カカオ含有量が高く砂糖が少ない高品質の原料を使用しており、より優れた栄養プロファイルを持つ贅沢なお菓子を求める健康志向の消費者にアピールしています。高いカカオ含有量とそれに伴う健康効果で知られるダークチョコレートは、オーガニックチョコレート市場のもう一つの顕著な動向です。鉄分、フラボノイド、抗酸化物質が豊富なダークチョコレートは、通常のチョコレートよりも健康的な代替品として認識されており、健康志向の消費者の共感を呼んでいます。ダークチョコレートの栄養面での利点に対する消費者の意識の高まりは、今後数年間の需要を促進すると予想されます。

プレミアムチョコレート市場動向

ダークチョコレートよりもホワイトチョコレートとミルクチョコレートが人気

ホワイトチョコレートの人気が高まっているのは、プレミアム化の傾向の高まりと、ココアバターをベースとしたリッチでソフト、クリーミーなテクスチャー、糖分とミルクの含有量の高さに起因しています。ホワイトチョコレートにはカカオ固形分は含まれていないです。さらに、オーガニック、フェアトレード、倫理的に調達された製品など、認証されたホワイトチョコレートが支持を集めており、購入による社会的・環境的影響を懸念する消費者にアピールしています。

また、低糖分でヘルシーな新製品を発売することは、プレミアムチョコレート市場で事業を展開する大手市場プレイヤーの顕著な成長戦略のひとつです。バニラ、フルーツ、ナッツ、スパイスなどの素材を加えることでさまざまなフレーバーを導入し、選択肢の幅を広げて多様な嗜好にアピールしています。例えば、キャドバリーは2024年3月、デイリーミルクチョコレートバー「キャドバリーデイリーミルク&モアナッティ・プラリネ・クリスプ」と「キャドバリーデイリーミルク&モアキャラメルナッツクランチ」を発売しました。

欧州が市場を独占

穀物や雑穀を加えたプレミアム食感のチョコレートは、欧州で最も人気があります。英国は欧州で最もチョコレートを消費する市場のひとつです。プレーンチョコレートが最も人気があるように見えるが、プレミアムチョコレートが支持を集めており、消費者の嗜好はプレミアム・ダークチョコレートに向いています。さらに、高品質のカカオ豆を使ったグルメチョコレートの人気が高まっていることも、ドイツにおけるプレミアムチョコレートの成長に寄与しています。購買力が比較的高いドイツの消費者は、高品質のチョコレートにより多くの投資をすることができます。しかし、ほとんどのドイツのチョコレート消費者にとって、購買決定に影響を与える主な要因は依然として価格であり、次いで味です。とはいえ、ドイツではカカオ含有量が高く、優れた品質のチョコレートを好む傾向が強まっています。

さらに、チョコレート生産における倫理的で持続可能な慣行へのシフトの高まりは、消費者の嗜好に大きく影響しています。チョコレート生産におけるフェアトレード、倫理的調達、環境持続可能性の重要性に対する消費者の意識の高まりが、高級チョコレートへの需要の高まりにつながっています。これを受けて、チョコレート・ブランドはサプライ・チェーンの透明性を高め、持続可能な農法や環境に優しいパッケージング・ソリューションへの投資を進めています。2023年、リンツ&シュプルングリは責任ある調達活動を拡大し、豆、バター、パウダー、チョコレートマスを含むカカオの72.3%をファーミング・プログラムやその他の持続可能なプログラムを通じて調達しています。また、2025年までに100%の責任ある調達の達成を目指しています。

プレミアムチョコレート業界の概要

プレミアムチョコレート市場は統合されており、主要企業が大きなシェアを占めています。顕著な市場シェアを持つ世界のプレーヤーには、Chocoladefabriken Lindt &Sprungli AG、Ferrero International SA、The Hershey Company、Mondelez International、Yildiz Holdingが含まれます。主要な市場プレーヤーは、製品の入手しやすさを高め、革新的な製品を導入することで、若い消費者に高価格のチョコレートを提供することを目指しています。観光客や旅行者は、世界各地の高級チョコレートの重要な消費者です。そのため、同市場のプレーヤーは、旅行小売部門におけるプレゼンスと提供商品の拡大に注力しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 推薦、積極的マーケティング、戦略的投資の影響力
    • 持続可能なチョコレートとシングルオリジン認証チョコレートの需要
  • 市場抑制要因
    • 偽造品の入手可能性
    • 原材料価格の変動
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ダークプレミアムチョコレート
    • ホワイト&ミルクプレミアムチョコレート
  • 流通チャネル
    • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ポーランド
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG
    • Ferrero International SA
    • The Hershey Company
    • Mondelez International
    • Yildiz Holding
    • Nestle SA
    • Mars Incorporated
    • CEMOI Group
    • Lake Champlain Chocolates
    • Pierre Marcolini Group

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66381

The Premium Chocolate Market size is estimated at USD 39.35 billion in 2025, and is expected to reach USD 58.90 billion by 2030, at a CAGR of 8.4% during the forecast period (2025-2030).

Premium Chocolate - Market - IMG1

Seasonal demand plays a vital role in the sales of premium chocolates. Premium chocolates are considered as luxurious and thoughtful gifts, making them a popular choice during holidays and special occasions such as Valentine's Day, Christmas, Easter, and Mother's Day. As a result, the tradition of giving premium chocolates as gifts during these seasons boosts the demand for premium chocolate varieties. In 2023, more than 90% of Americans opted to give chocolates as a Christmas gift. Also, many premium chocolate brands often release limited edition flavors or seasonal variations to align with holidays and seasonal themes. These unique offerings are anticipated to drive sales as consumers seek out novel chocolate experiences.

Another key trend impacting the premium chocolate market includes the growing demand for organic, vegan, sugar-free, and gluten-free chocolates. With increasing awareness of the adverse effects of synthetic products on health and the environment, most health-conscious and informed consumers are shifting to organic products. Organic chocolates often use higher quality ingredients, with higher cocoa content and less sugar, appealing to health-conscious consumers looking for indulgent treats with better nutrition profiles. Dark chocolate, known for its high cocoa content and associated health benefits, is another prominent trend in the organic chocolate market. Rich in iron, flavonoids, and antioxidants, dark chocolate is perceived as a healthier alternative to regular chocolate, resonating with health-conscious consumers. The rising consumer awareness about the nutritional benefits of dark chocolate is anticipated to propel its demand in the coming years.

Premium Chocolate Market Trends

White and Milk Chocolates are More Popular Than the Dark Variants

The growing popularity of white chocolate can be attributed to the increasing premiumization trend and the rich, soft, and creamy texture of its cocoa butter base, as well as its high sugar and milk content. White chocolate does not contain any cocoa solids. Furthermore, certified white chocolates, such as organic, fair trade, and ethically sourced products, are gaining traction and appealing to consumers who are concerned about the social and environmental impact of their purchases.

Also, launching new and healthy products with low sugar content is one of the prominent growth strategies of leading market players operating in the premium chocolate market. They introduced different flavors by adding ingredients like vanilla, fruits, nuts, or spices, expanding the range of options and appealing to diverse tastes. For instance, in March 2024, Cadbury launched two new Dairy Milk chocolate bars, the Cadbury Dairy Milk & More Nutty Praline Crisp and Cadbury Dairy Milk & More Caramel Nut Crunch.

Europe Dominates the Market

Premium textured chocolates added with grains or cereals are the most popular type among Europeans. The United Kingdom is one of the most significant chocolate-consuming markets in Europe. Although plain chocolate appears to be the most popular choice, premium chocolates are gaining traction, with consumer preference growing toward premium dark chocolate. Further, the increasing popularity of gourmet chocolates made from high-quality cocoa beans is contributing to the growth of premium chocolates in Germany. With relatively high purchasing power, German consumers can invest more in high-quality chocolate. However, price remains the primary factor influencing purchasing decisions for most German chocolate consumers, followed by taste. Nonetheless, there is a growing preference for chocolate with high cocoa content and superior quality in Germany.

Additionally, the increasing shift toward ethical and sustainable practices in chocolate production significantly impacts consumer preferences. The rising consumer awareness of the importance of fair trade, ethical sourcing, and environmental sustainability in the production of chocolate has led to the growing demand for premium chocolates. In response, chocolate brands are becoming more transparent about their supply chains and investing in sustainable farming practices and eco-friendly packaging solutions. In 2023, Lindt & Sprungli expanded its responsible sourcing activities by sourcing 72.3% of its cocoa, including beans, butter, powder, and chocolate mass, through its Farming Program or other sustainability programs. Also, the company aims to achieve 100% responsible sourcing by 2025.

Premium Chocolate Industry Overview

The premium chocolate market is consolidated, with the top players holding significant market shares. Global players with prominent market shares include Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG, Ferrero International SA, The Hershey Company, Mondelez International, and Yildiz Holding. Major market players aim to offer high-priced chocolates to young consumers by increasing product accessibility and introducing innovative products. Tourists and travelers are significant consumers of premium chocolates in different regions worldwide. Hence, players in the market focus on expanding their presence and offerings in the travel retail sector.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Influence of Endorsements, Aggressive Marketing, and Strategic Investments
    • 4.1.2 Demand for Sustainable Chocolates and Single Origin Certified Chocolates
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Availability of Counterfeit Products
    • 4.2.2 Fluctuating Price of Raw Materials
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Dark Premium Chocolate
    • 5.1.2 White and Milk Premium Chocolate
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Poland
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG
    • 6.3.2 Ferrero International SA
    • 6.3.3 The Hershey Company
    • 6.3.4 Mondelez International
    • 6.3.5 Yildiz Holding
    • 6.3.6 Nestle SA
    • 6.3.7 Mars Incorporated
    • 6.3.8 CEMOI Group
    • 6.3.9 Lake Champlain Chocolates
    • 6.3.10 Pierre Marcolini Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS