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市場調査レポート
商品コード
1687793
欧州のオンライン保険:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Europe Online Insurance - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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欧州のオンライン保険:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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欧州のオンライン保険市場規模は2025年に1,165億6,000万ユーロと推定され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは7.39%で、2030年には1,664億8,000万ユーロに達すると予測されます。
ビジネス環境が急速に変化する中、保険会社にとって保険販売チャネルの開拓はますます重要になっています。近年、大半の世界企業にとってデジタルへの移行は自然な流れであったが、保険セクターにとっては簡単なことではありません。
保険は常に、顧客をよく知るブローカーや代理店によって販売されてきました。特に生命保険や医療保険に関しては、信頼関係が不可欠です。保険料の面では、生命保険プランの99%以上が対面販売または仲介業者を通じて販売されています。ウェブ・アグリゲーターを含む他の方法で販売されるのは最後の1%だけです。
ブルガリアではオンライン販売は禁止されており、チェコ共和国ではCOVID-19によりすでに部分的に施行されています。デンマークでは80%から90%以上がオンライン販売です。エストニアではオンライン販売が増加しています。インターネット販売のみを行っている企業もあります。フランスでは、ネット販売は独立した流通チャネルとは見なされておらず、他のチャネルと一緒になっています。クロアチアでは、オンライン販売は全体の1%程度です。イタリアではオンライン販売が可能で、自動車のインターネット販売は7%です。ノルウェーでは損害保険商品のオンライン販売が非常に普及しています。トルコのオンライン販売はGWPの2.5%に過ぎないです。
消費者や保険会社の間で価格比較サイトの人気が高まるにつれ、価格比較サイト会社は市場での存在感や商品提供の充実を図るため、提携や買収活動に余念がないです。
COVID-19危機の間、保険分野では、顧客とその仲介業者との間の伝統的な対面対話の一部にチャットやビデオ会議が取って代わりました。また、個人的な接触が重要であることに変わりはないです。
ベルギーの証券会社のうち、ソフトウェアやインシュアテック・アプリケーションを活用して効率的に業務を行っているのは22%に過ぎないが、比較サイトの増加により、ブローカーは顧客のニーズによりマッチした提案を開発できるようになっています。
証券会社のペーパーレス化はますます進んでおり、その3分の2はすでにこの目標を達成したと主張しています。
2021年、欧州のインシュアテックの資金調達額は過去最高を記録し、92件の取引を通じて約25億ユーロが投資されました。
エコシステムは成熟しつつあり、平均取引規模は2020年の800万ユーロから2021年には2,800万ユーロに急増しています。そのほとんどが上半期に開示された:英国のZegoとBoughtByMany、ドイツのWefox、フランスのAlanとShift Technologyです。2021年下半期に発表されたのは1社のみである:英国のEnvelopRiskです。
本レポートでは、欧州のオンライン保険市場で事業を展開する主要な国際企業を取り上げています。市場シェアの面では、伝統的な大手企業は現在、市場競争上の優位性を獲得するためにテクノロジー企業と提携しています。しかし、中堅・中小のインシュアテック企業との厳しい競合に直面しています。インシュアテック企業は、ニーズに合ったソリューションを提供することで、調査対象市場を破壊することに注力しています。主な企業には、アリアンツ・セ、アッシクラツィオーニ・ジェネラリ、アクサ・サ、ミュンヘン再保険などがあります。
The Europe Online Insurance Market size is estimated at EUR 116.56 billion in 2025, and is expected to reach EUR 166.48 billion by 2030, at a CAGR of 7.39% during the forecast period (2025-2030).
In a business environment that is changing quickly, exploring insurance distribution channels has become more and more important for insurance firms. While the transition to digital has been a natural process for the majority of global companies in recent years, it has not been simple for the insurance sector.
Insurance has always been sold by brokers and agents who know their clients well. It is a trusting relationship, particularly when it comes to life and health insurance. In terms of premiums, more than 99% of life insurance plans are sold in person or through intermediaries. Only the final 1% is sold via other methods, including web aggregators.
Online sales are barely getting started; online sales are prohibited in Bulgaria and are already being partially enforced in the Czech Republic due to COVID-19. Over 80% to 90% of Denmark's sales are made online. Online sales are rising in Estonia. Some businesses only conduct internet sales. Online sales are not seen as a separate channel of distribution in France; they are included with other channels. In Croatia, around 1% of all sales are made online in total.Online sales are possible in Italy and internet sales for cars were 7%. Online sales of non-life products are very widespread in Norway. Online sales in Turkey only account for 2.5% of GWP.
With the growing popularity of price comparison websites among consumers and insurance companies, price comparison website companies are indulging in partnerships and acquisition activities to enrich their market presence and product offerings.
During the COVID-19 crisis, In Insurance sector, chat and videoconference replaced some of the traditional face-to-face interactions between clients and their intermediaries. And, while personal contact remains important.
While only 22% of Belgian brokerage offices is leveraging software or InsurTech applications to work more efficiently, a growing number of comparison websites is helping brokers develop an offering that better matches client needs.
Brokerage firms are becoming increasingly paperless, with two-thirds of them claiming to have already reached this goal.
In 2021, European insurtech funding reached an all-time high, with around EUR 2.5 billion invested through 92 deals.
The ecosystem is maturing so that the average deal size jumped from ~EUR 8 million in 2020 to EUR 28 million in 2021 That's also related to mega-rounds (tickets over EUR 100 million) announced across Europe. Most of them were disclosed in the first half of the year: Zego and BoughtByMany in the UK, Wefox in Germany, and Alan and Shift Technology in France. Only one happened in H2 2021: EnvelopRisk in the UK.
The report covers the major international players operating in the European online insurance market. In terms of market share, the major traditional players are currently partnering with technological companies to gain competitive advantage in the market studied. However, they face stiff competition from mid-size and smaller insurtech companies, which focus on disrupting the market studied by offering tailored solutions. Some of the major Companies includes Allianz Se, Assicurazioni Generali, Axa Sa, Munich Re among others.