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市場調査レポート
商品コード
1687754

腕時計:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Watch - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 160 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
腕時計:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

腕時計市場は予測期間中にCAGR 5.16%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • パーソナライゼーション、クラフツマンシップ、ブランド価値は購買決定において極めて重要な役割を果たします。消費者は、そのユニークな外観と多機能性により、スマートウォッチの利用を増やしています。スマートウォッチには、フィットネストラッキング、通知、スマートフォンとの統合などの機能があります。このため、スポーツやフィットネス愛好家、健康志向の消費者は、日々の健康状態を把握するためにスマートウォッチを使用しています。
  • 市場のプレーヤーは、耐久性があり持続可能な時計を生産するために、高品質の原材料と生産技術を使用しています。時計は、実店舗、オンラインショップ、ブランドブティックなど、様々なチャネルを通じて販売されています。eコマースは、オンラインショッピングが消費者に認知されるにつれ、ここ数年で大きく成長しました。市場プレーヤーはショッピングサイトを持ち、Amazon、Flipkart、Alibaba、eBayなどの第三者小売業者と提携して売上を伸ばしています。
  • 最近では、ヴィンテージデザインの復活、持続可能な素材の統合、時計メーカーと有名人やファッションブランドとのコラボレーションが拡大し、市場の成長を後押ししています。市場のプレーヤーは、需要の増加に対応するために新製品を発表しています。例えば、高級スマートウォッチメーカーのガーミンは2022年10月、高級スマートウォッチの最新コレクション「MARQ」シリーズを発表しました。高級スマートウォッチの新しいGarmin MARQコレクションは、高価格帯の価格設定とチタン製の外装が特徴です。

腕時計市場の動向

スマートウォッチ需要の急増

  • 高品質でスマートなウェアラブルに対する消費者の需要が高まっています。スマートウォッチは多機能で、さまざまなサイズや色のストラップがあります。世界中の消費者の健康意識の高まりにより、健康モニタリングガジェットへの消費支出が増加しています。このため、スマートウォッチに様々な健康モニタリング機能が搭載され、スマートウォッチの売上が増加しています。
  • スマートウォッチには、音楽、通知、歩行軌跡、心拍数などを制御できる幅広いモニタリング機能があります。さらに、メーカーは追加機能を備えたスマートウォッチを発表しています。例えば、2021年、サムスンは、BMI、BMR、骨密度、体脂肪率など、人の全体的な体組成をモニターすると主張する新しいスマートウォッチを発表しました。
  • 労働人口の増加により、レクリエーション活動の一環としてスポーツやフィットネスを取り入れる傾向が強まっています。中期的には、スポーツやフィットネス活動の増加や製品革新の高まりにより、スマートウォッチの需要は増加すると予想されます。

アジア太平洋地域が最大のシェアを占める

  • 同地域では、可処分所得の増加やスポーツへの参加により、スマートウェアや高級腕時計に対する消費者の需要が増加しています。時計はスタイルの主張となり、高品質な腕時計の使用が増加しています。この地域では、女性の労働力の拡大に伴い、女性用腕時計の需要が伸びています。
  • この地域の女性人口は、高級時計だけでなくスマートウォッチも選んでいます。このため、市場プレーヤーはこの地域で新製品を発売しています。例えば、2022年6月、Gizmoreはインドで新しいスマートウォッチ「Slate」を発売しました。この時計は女性専用に設計されています。この時計は7日間のバッテリーバックアップが可能で、ピンク、グレー、ブラックのカラーバリエーションがあります。
  • さらに、Amazon、Flipkart、eBayなどのオンライン小売チャンネルが腕時計に魅力的な割引を提供しており、この地域の高級腕時計やスマートウォッチの需要に影響を与えています。

腕時計産業の概要

腕時計市場は競争が激しく、世界プレーヤーと国内プレーヤーの両方が存在します。市場の主要企業には、セイコーホールディングス、スウォッチ・グループ、カシオ、フォッシル・グループ、ロレックスなどがあります。主要企業は、製品ポートフォリオを拡大し、特に一体型アナログウォッチとスマートウォッチのカテゴリーで、さまざまな製品セグメントの要件に対応する機会を活用することに重点を置いています。これらのプレーヤーはまた、顧客の最大の注目を集めるために、製品のオンラインマーケティングとブランディングのためにソーシャルメディアプラットフォームとオンライン流通チャネルをターゲットにしています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • スマートウォッチの需要
    • 高級腕時計の人気
  • 市場抑制要因
    • 市場における偽物ブランドの存在
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • クオーツ時計
    • デジタル
      • スマート
      • その他のデジタルタイプ
  • 価格帯
    • ローレンジ
    • ミッドレンジ
    • ラグジュアリー
  • 流通チャネル
    • オフライン小売店
    • オンライン小売店
  • エンドユーザー
    • 女性
    • 男性
    • ユニセックス
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業の戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Fossil Group Inc.
    • Citizen Watch Co. Ltd
    • Titan Company Limited
    • Apple Inc.
    • Seiko Holdings Corporation
    • The Swatch Group Ltd
    • Casio Computer Co. Ltd
    • Daniel Wellington AB
    • Timex Group
    • Rolex SA

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 65225

The Watch Market is expected to register a CAGR of 5.16% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Personalization, craftsmanship, and brand value play pivotal roles in purchasing decisions. Consumers are increasingly using smartwatches due to their unique looks and multifunctional features. Smartwatches have features like fitness tracking, notifications, and smartphone integration. Owing to this, sports and fitness enthusiasts and health-oriented consumers are using smartwatches to track their daily health status.
  • The market players use high-quality raw materials and production technologies to produce durable and sustainable watches. Watches are sold through various channels, including physical retail stores, online retailers, and brand boutiques. E-commerce has grown significantly over the past few years as online shopping is gaining consumer recognition. The market players have shopping websites and collaborate with third-party retailers like Amazon, Flipkart, Alibaba, eBay, and others to increase sales.
  • Recently, the revival of vintage designs, the integration of sustainable materials, and collaborations between watchmakers and celebrities or fashion brands have grown, boosting the market growth. The market players are launching new products to cater to the growing demand. For instance, in October 2022, luxury smartwatch maker Garmin released its latest collection of luxury smartwatches, the MARQ series. The new Garmin MARQ collection of luxury smartwatches comes with pricing on the high end of the spectrum and a titanium exterior.

Watch Market Trends

Surge in Demand for Smartwatches

  • Consumer demand for high-quality and smart wearables is increasing. Smartwatches have multifunctionality and are available in different sizes and color straps. The increase in health awareness among consumers worldwide has increased consumer spending on health monitoring gadgets. This has further led to the increased sales of smartwatches owing to the inclusion of various health monitoring features in such watches.
  • Smartwatches have a wide range of monitoring functionalities that enable users to control music, notifications, walk tracks, heartbeat rates, and other functions. Moreover, manufacturers are introducing smartwatches with additional features. For instance, in 2021, Samsung introduced a new smartwatch that claimed to monitor the overall body composition of a person, like BMI, BMR, Bone density, body fat percentage, and many more.
  • The increasing number of the working population is more likely to embrace sports and fitness as a part of recreational activity. Over the medium term, the demand for smartwatches is expected to increase owing to the increasing number of sports and fitness activities and rising product innovations.

Asia-Pacific Holds the Largest Share

  • Consumer demand for smart wear and luxury watches is increasing in the region due to rising disposable income and sports participation. The watch has become a style statement, so the use of high-quality watches is increasing. The demand for women's watches is growing in the region with the expanding female workforce.
  • The female population in the region is opting for smartwatches as well as luxury watches. Owing to this, the market players are launching new products in the region. For instance, in June 2022, Gizmore launched a new smartwatch in India, Slate. The watch is designed exclusively for women. The watch has seven days of battery backup and is available in pink, grey, and black colors.
  • Additionally, online retail channels, such as Amazon, Flipkart, and eBay, provide attractive discounts on watches, influencing the demand for luxury and smartwatches in the region.

Watch Industry Overview

The watch market is highly competitive, with the presence of both global and domestic players. Some of the major players in the market include Seiko Holdings Corporation, The Swatch Group, Casio, Fossil Group Inc., and Rolex. Major players focus on leveraging the opportunities to expand their product portfolios and cater to the requirements of various product segments, especially within the integrated analog and smartwatches category. These players are also targeting social media platforms and online distribution channels for the online marketing and branding of their products to capture the maximum attention of customers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Demand for Smartwatches
    • 4.1.2 Popularity of Luxury Watches
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Presence of Fake Brands in the Market
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Quartz Watch
    • 5.1.2 Digital
      • 5.1.2.1 Smart
      • 5.1.2.2 Other Digital Types
  • 5.2 Price Range
    • 5.2.1 Low Range
    • 5.2.2 Mid-range
    • 5.2.3 Luxury
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Offline Retail Stores
    • 5.3.2 Online Retail Stores
  • 5.4 End-User
    • 5.4.1 Women
    • 5.4.2 Men
    • 5.4.3 Unisex
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Mexico
      • 5.5.1.4 Rest of North America
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 United Kingdom
      • 5.5.2.2 Germany
      • 5.5.2.3 Spain
      • 5.5.2.4 France
      • 5.5.2.5 Italy
      • 5.5.2.6 Russia
      • 5.5.2.7 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 Japan
      • 5.5.3.3 India
      • 5.5.3.4 Australia
      • 5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 South America
      • 5.5.4.1 Brazil
      • 5.5.4.2 Argentina
      • 5.5.4.3 Rest of South America
    • 5.5.5 Middle East and Africa
      • 5.5.5.1 United Arab Emirates
      • 5.5.5.2 South Africa
      • 5.5.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Key Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Fossil Group Inc.
    • 6.3.2 Citizen Watch Co. Ltd
    • 6.3.3 Titan Company Limited
    • 6.3.4 Apple Inc.
    • 6.3.5 Seiko Holdings Corporation
    • 6.3.6 The Swatch Group Ltd
    • 6.3.7 Casio Computer Co. Ltd
    • 6.3.8 Daniel Wellington AB
    • 6.3.9 Timex Group
    • 6.3.10 Rolex SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS