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市場調査レポート
商品コード
1687748

インタラクティブキオスク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Interactive Kiosk - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 135 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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インタラクティブキオスク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インタラクティブキオスクの市場規模は2025年に311億3,000万米ドルと推定され、2030年には398億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは5.06%です。

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COVID-19パンデミックのため、いくつかの地域の保健当局は、症状がある場合は自宅待機するよう人々に勧告し、ビジネス活動を減速させています。

主なハイライト

  • インタラクティブキオスクは、情報へのアクセスを提供する特殊なハードウェアとソフトウェアによって補完されたコンピュータ端末です。通信、教育、小売、旅行・観光、銀行、金融機関、飲食品産業など、さまざまな最終用途で利用されています。
  • 例えば、2018年10月の中国民用航空局によると、中国は上海の虹橋で、顔認証技術を搭載したフライトと手荷物のチェックイン、セキュリティクリアランス、搭乗のための完全自動セルフサービスキオスクを配備しました。
  • エンドユーザーは、よりパーソナライズされた効率的なサービスを期待しています。テクノロジーが日常生活のあらゆる分野に拡大し続けるなか、いくつかの企業はこのインタラクティブテクノロジーを顧客に提供することで、情勢を変えようとしています。例えば、Yum China Holdingsは、中国の杭州(上海近郊)で、新しいコンセプトのレストラン、KPRO by KFCを立ち上げました。
  • 空港当局は、チェックインのような一部のエリアで常に混雑問題に直面しており、当局が監視することが困難になっています。Kansai airports、Kansai International Airport (KIX)、Osaka International Airport (ITAMI)は、SITAと共同で、SITAのインテリジェントチェックインキオスク「KATE」の試験運用を行っています。KATEは空港内の混雑エリアに自動的に移動し、チェックインの行列を減らします。

インタラクティブキオスク市場の動向

便利で使いやすいショッピング環境に対する需要の高まり

  • 顧客が実店舗よりもオンラインショッピングにシフトする中、便利で使いやすいショッピング環境に対するニーズが高まっており、インタラクティブキオスク市場の成長を牽引しています。
  • Raydiant State of Consumer Behavior 2021 surveyによると、回答者の46%が、選択肢があればオンラインよりも店舗で買い物をすると回答しています。回答者の10人に6人は、一度でも店舗での体験が悪いと、その小売業者を二度と使わないと回答しました。約3分の2(65%)は、店舗でのポジティブな体験が、オンラインでもその小売店で買い物をする可能性を高めると指摘しています。
  • ポジティブな店舗体験のために重要な点としては、商品の入手可能性と多様性(33%)、サービスの質(31%)、店舗のレイアウトと商品の整理整頓(14%)、健康と安全に関する商品(10%)、チェックアウトの効率(6%)などが挙げられました。
  • キオスク端末のようなデジタル技術は、従来の広告チャネルよりも魅力的な体験を生み出すことができ、デジタルコンテンツは、適切なメッセージを適切なタイミングで適切な場所に表示することで、より文脈に即したものになります。
  • キオスクは、行列を減らすことでレジ体験を改善するのに役立ちます。キオスクはまた、衝動的な買い物の要求に応えるアップセルツールとしても機能し、顧客はキオスクを利用してオンラインで商品を調べ、その場で購入し、数分後には手元に届きます。

米国が大きな市場シェアを占めると予想される

  • 米国のインタラクティブキオスク市場は、予測期間を通じて成長傾向にあると予想されます。これは、これらのインタラクティブキオスクを採用するフードチェーンセンターや空港、港湾などの公共施設の数が増加しているためです。インタラクティブメディアは店舗でも不可欠な役割を果たし、ストップモーションワークショップや料理教室、ヨガ教室などが計画されています。インタラクティブキオスクがあれば、ユーザーは巨大な空間をナビゲートし、ティータイムからワークショップまで、提供されるさまざまな体験の予約をすることができます。
  • さらに、インタラクティブキオスク市場の成長を促進するために、いくつかの民間団体によって多額の投資が行われています。栄養製品のオムニチャネル小売業者であるThe Vitamin Shoppeは、ニュージャージー州エッジウォーターのイノベーションストアにVengo Labsのインタラクティブサンプリング技術を導入し、店内体験に製品、サービス、教育の技術主導型イノベーションを取り入れています。さらに、AustralisCapitalは子会社Cocoon Technology LLCを設立し、調剤薬局向けのセルフサービスキオスク、Cocoon Technology LLCのポッドを構築し、人件費の削減と消費者体験の向上を図っています。
  • この地域はまた、米国におけるインタラクティブキオスクの需要を形成するために、キオスク設置への様々な投資、コラボレーション活動、M&Aを行っています。また、革新的な都市構想が同地域の市場成長に拍車をかけています。
  • 例えば、2021年5月、ヒューストン市議会は、無料公衆WiFiと多言語でのコミュニケーションを含むダウンタウンとガレリアに125のキオスク設置の承認を投票することになっていました。この提案では、キオスクに表示される広告からの収入の42%を市が受け取ることになっています。高さ8フィートのキオスクは、広告に加え、地元の観光名所やアトラクションに関する情報を提供する可能性があります。

インタラクティブキオスク産業の概要

インタラクティブキオスク市場は、KIOSK Information System、Meridian、NCR Corporationなどのようないくつかの主要企業による激しい競争があります。これらの企業は、常に製品を革新し、消費者のニーズを予測することによって製品を考え出す能力により、他のプレーヤーよりも競争上の優位性を得ることができます。研究開発、M&A、戦略的パートナーシップへの多額の投資が、各社の大幅な市場シェア獲得に役立っています。

  • 2021年1月、MagnitはNCR Corporationと提携し、セルフサービスのレジやキオスク端末、セルフスキャンシステム、人工知能やコンピュータビジョンに基づくビデオ分析システム、オンライン注文処理ソリューションなどのソフトウェアといった革新的な技術をロシア市場に導入しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 市場促進要因
    • セルフサービスインタラクティブキオスクに対する顧客の関心の高まり
    • クラウド技術の採用増加
    • 利便性とユーザーフレンドリーなショッピング環境に対する需要
  • 市場抑制要因
    • フィッシング攻撃と顧客データプライバシーの脅威の増加

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ATMキオスク
    • インフォメーションキオスク
    • チケット販売キオスク
    • 患者インタラクティブキオスク
    • 自動販売機キオスク
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • KIOSK Information Systems
    • NCR Corporation
    • Slabb Inc.
    • Shenzhen Zhengtong Electronics Co. Ltd
    • Source Technologies
    • Diebold Nixdorf, Incorporated
    • Embross Ltd
    • IER SAS
    • Meridian Kiosks LLC
    • RedyRef Interactive Kiosks
    • Advantech Co. Ltd

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 65043

The Interactive Kiosk Market size is estimated at USD 31.13 billion in 2025, and is expected to reach USD 39.84 billion by 2030, at a CAGR of 5.06% during the forecast period (2025-2030).

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Due to the COVID-19 Pandemic, the Health authorities in several regions advise people to stay home from work if they have symptoms, slowing the business activity.

Key Highlights

  • An interactive kiosk is a computer terminal supplemented by specialized hardware and software that offers access to information. It is used in several end-user applications, such as communication, education, retail, travel and tourism, banking, financial institutions, food and beverage industries, etc.
  • For instance, according to the Civil Aviation Administration of China in October 2018, China deployed fully automated self-service kiosks at Shanghai's Hongqiao for flight and baggage check-in, security clearance, and boarding powered by facial recognition technology.
  • The end-users expect the service to be more personalized and efficient. As technology continues to expand into all areas of daily activity, several companies are shifting the landscape by engaging customers with this interactive technology. For instance, Yum China Holdings has launched a new restaurant concept, KPRO by KFC, in Hangzhou, China (near Shanghai), with a set of free-standing ordering kiosks in the stores that include facial recognition and payments into the screens.
  • The airport authorities constantly face crowding problems in some areas like check-in, which becomes difficult for the authorities to monitor. Kansai airports, Kansai International Airport (KIX), and Osaka International Airport (ITAMI) are working with SITA on a trial of KATE - SITA's intelligent check-in kiosk. KATE will automatically move into the congested areas in the airport to reduce check-in queues.

Interactive Kiosk Market Trends

Increased Demand for Convenient and User-Friendly Shopping Environment

  • With customers shifting to online shopping more than entering brick and mortar shops, there is an increasing need for a convenient and user-friendly shopping environment, driving the market's growth for interactive kiosks.
  • According to the Raydiant State of Consumer Behavior 2021 survey, 46% of respondents suggested that given a choice, they would instead shop in-store than online. Six in 10 respondents abandoned a retailer for good due to one poor in-store experience. About two-thirds (65%) pointed out that a positive in-store experience makes them more likely to shop with a retailer online (n=1,000).
  • Some of the aspects crucial for positive in-store experience included availability and variety of product (33%), quality of service (31%), store layout and organization of products (14%), health and safety products (10%), and checkout efficiency (6%).
  • Digital technologies, such as kiosks, can create a more engaging experience than traditional advertising channels, and digital content can be more contextually relevant by displaying the right message at the right moment in the correct location.
  • Kiosks help improve the checkout experience by reducing the queues. Kiosks can also function as an upselling tool for meeting impulsive shopping requirements, with customers using the kiosk to look up products online, purchase them then and there, and have them in hand a few minutes later.

United States is Expected to Hold the Significant Market Share

  • The US interactive kiosk market is expected to be on a growing trend throughout the forecast period, owing to the rising number of food chain centers and public utilities, including airports and seaports, which are adopting these interactive kiosks. Interactive media will also play an essential role at stores, with plans for stop-motion workshops, cooking and yoga classes. With interactive kiosks, users can navigate the massive space and book appointments for the various experiences on offer, from tea times to workshops.
  • Additionally, significant investments are being made by several private organizations to advance the growth of the Interactive Kiosk market. An omnichannel retailer of nutritional products, The Vitamin Shoppe has included Vengo Labs' interactive sampling technology in their innovation stores in Edgewater, New Jersey, which incorporates technology-driven innovations in products, services, and education into the in-store experience. Further, AustralisCapital forms subsidiary, Cocoon Technology LLC, which has built self-service kiosks for dispensaries, Cocoon Technology LLC's pods designed to reduce labor costs and improve the consumer experience.
  • The region has also witnessed various investments in installing kiosks, collaboration activities, and mergers and acquisitions to shape the demand for interactive kiosks in the United States. Also, innovative city initiatives are spurring market growth in the region.
  • For instance, in May 2021, Houston City Council was set to vote on approval of the installation of 125 kiosks downtown and the galleria that included free public WiFiand communication in multiple languages. The proposal has the city receiving 42% of the revenue from ads the kiosks are pitched to display. The 8-foot-tall kiosks may be providing information about local sights and attractions in addition to advertisements.

Interactive Kiosk Industry Overview

Competitive rivalry in the Interactive Kiosks market is high due to some key players like KIOSK Information System, Meridian, NCR Corporation, and many more. These companies can gain a competitive advantage over other players due to their ability to constantly innovate the products and come up with a product by forecasting the needs of their consumers. Hefty investments in research and development, mergers and acquisitions, and strategic partnerships have helped the companies to gain substantial market share.

  • January 2021 - Magnit partnered with NCR Corporation to introduce innovative technology such as self-service checkouts and kiosks, self-scanning systems, video analytics systems based on artificial intelligence and computer vision, and software, including solutions for processing online orders to the Russian market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Increasing Interest of Customers in Self-service Interactive Kiosks
    • 4.4.2 Increasing Adoption of the Cloud Technolog
    • 4.4.3 Demand for Convenience and User-Friendly Shopping Environment
  • 4.5 Market Restraints
    • 4.5.1 Increased Threats of Phishing Attacks and Customer Data Privacy

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 ATM Kiosks
    • 5.1.2 Information Kiosks
    • 5.1.3 Ticketing Kiosks
    • 5.1.4 Patient Interactive Kiosks
    • 5.1.5 Vending Kiosks
    • 5.1.6 Other Kiosk Types
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Italy
      • 5.2.2.5 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 India
      • 5.2.3.4 South Korea
      • 5.2.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 5.2.4 Latin America
    • 5.2.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 KIOSK Information Systems
    • 6.1.2 NCR Corporation
    • 6.1.3 Slabb Inc.
    • 6.1.4 Shenzhen Zhengtong Electronics Co. Ltd
    • 6.1.5 Source Technologies
    • 6.1.6 Diebold Nixdorf, Incorporated
    • 6.1.7 Embross Ltd
    • 6.1.8 IER SAS
    • 6.1.9 Meridian Kiosks LLC
    • 6.1.10 RedyRef Interactive Kiosks
    • 6.1.11 Advantech Co. Ltd

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET