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市場調査レポート
商品コード
1687485
舶用推進エンジン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Marine Propulsion Engine - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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舶用推進エンジン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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舶用推進エンジン市場規模は2025年に389億6,000万米ドルと推計され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは2.63%で、2030年には443億6,000万米ドルに達すると予測されます。
COVID-19の発生は、継続的なロックダウンとそれに続く世界の景気減速により、舶用推進エンジン市場の成長を妨げました。COVID-19の世界の大流行中、船舶の移動性は13.77%低下しました。船舶は入港を許可されず海域で足止めされ、船会社は国際海域で足止めされた船舶を維持するために追加コストを負担しなければなりませんでした。2020年には、渡航制限によって、世界中のクルーズ産業が42.77%減少しました。こうした要因は新造船需要の大幅な落ち込みにつながり、造船市場と舶用推進エンジン市場に悪影響を及ぼしました。舶用エンジンに短期的に最も大きな影響を与えたのは、サプライ・チェーンでした。しかし、パンデミック後は、規制が緩和され始めているため、予測期間中に市場は勢いを増すと予想されます。
舶用推進エンジン市場は、より速く、よりクリーンで、燃料効率の高いエンジンへのニーズが原動力となっています。国際海事機関(IMO)は、船舶用燃料の硫黄含有量を3.5%から0.5%に削減する新規則を起草しました。この新規制により、船舶からの排出ガスが77%削減される見込みです。この開発により、船舶運航会社は船舶用ガスオイルなどの硫黄含有量の低い燃料を使用するようになり、船舶の電化に対する需要が高まっています。
アジア太平洋地域は、国際貿易と同地域からの輸出の増加により、予測期間中に急速な成長が見込まれます。インドと中国は、上海、香港、ナーヴァ・シャヴァ(インド)、シンガポールなどの港の存在により、海洋製造部門と海上貿易の活動ペースが増加し、この地域におけるビジネスの主要拠点となっています。アジア太平洋市場の成長は、主要企業の新技術開発によっても牽引されます。
このように、前述の要因は、今後5年間、船舶用推進エンジン市場のまともな成長をもたらすと予測されています。
現在、約10万隻の商船が海上を航行しており、1隻当たりの設置電力はおよそ1~100メガワット(MW)です。ごく少数の例外を除いて、これらの船舶はすべてディーゼル・エンジンで推進されており、その大半はダイレクト・ドライブ・システムを採用しているが、ディーゼル電気推進やハイブリッド・システムを採用している船舶もあります。ディーゼル・エンジンは、その比類ない出力とトルク定格から、船舶推進用途に好まれています。市場の主要企業は、より多くの顧客を引き付け、市場シェアを獲得するために、最新の製品を企画・発売しています。
市場を牽引すると予想されるもう一つの主要因は、世界のLNG需要の増加によるLNG運搬船の受注増です。
このような要因から、ディーゼルエンジンは今後数年間、船舶用推進エンジン市場でかなりのシェアを占めると予想されます。
アジア太平洋地域は、船舶用推進エンジン市場の大部分を占めると予想され、予測期間を通じてその優位性を維持すると予測されています。
この動向は、世界トップ3の造船国である中国、韓国、日本がこの地域に存在することに起因しています。また、上海、香港、シンガポールといった世界有数の繁忙港もアジア太平洋にあり、この地域は世界最大の海上輸送のハブとなっています。バングラデシュ、インド、ベトナム、フィリピンも造船業が大きく成長しています。COSCO、日本郵船、エバーグリーン・マリン・コーポレーションのような世界最大の海運会社もこの地域に拠点を置いています。これらの要因により、アジア太平洋における船舶と舶用推進エンジンの健全な需要が確保されています。
中国当局は、排出ガス規制を国際海事機関(IMO)の規制よりもさらに厳しくしています。一般にC1およびC2として知られる中国GB15097規制には、粒子状物質(PM)の規制値が含まれています。そのため、主要企業はこれらの厳しい排出規制を満たす新しいエンジンを発売しており、アジア太平洋の市場をさらに牽引しています。
アジア太平洋の舶用推進エンジン市場は、韓国、中国、日本の企業が大きなシェアを占めています。しかし、ここ数年、現地企業は新製品を発表し、市場で一定のシェアを獲得しています。例えば
アジア太平洋地域におけるこのような開発により、今後5年間、アジア太平洋地域が舶用推進エンジンの主要地域となることが確実視されています。
舶用推進エンジン市場は、MAN Energy Solutions SE、Wartsila Corporation、現代重工業、ヤンマー、Caterpillar Marineの子会社であるMaKなどの主要企業が存在するため、適度に統合されています。これらの企業は、環境的に持続可能で、柔軟性があり、経済的に健全かつ効率的な顧客ソリューションを提供するため、製品の革新に継続的に注力しています。各社は、合弁事業や新製品の発売を通じて、市場におけるブランド価値の拡大を図っています。
The Marine Propulsion Engine Market size is estimated at USD 38.96 billion in 2025, and is expected to reach USD 44.36 billion by 2030, at a CAGR of 2.63% during the forecast period (2025-2030).
The COVID-19 outbreak hindered the growth of the marine propulsion engine market with continuous lockdowns and the subsequent economic slowdown across the world. Marine mobility declined by 13.77% during the COVID-19 pandemic across the world. The ships were stranded in the waters as they were not allowed to enter the ports and the shipping companies had to bear additional costs to keep their ships stranded in international waters. In 2020, the traveling restrictions also led to a decline of 42.77% in the cruise industry across the world. Such factors led to a huge drop in the demand for new ships, adversely impacting the shipbuilding and marine propulsion engine markets. The most significant near-term impact on marine engines was felt through supply chains. However, post-pandemic, as restrictions are beginning to ease, the market is expected to gain momentum during the forecast period.
The marine propulsion engine market is driven by the need for faster, cleaner, and fuel-efficient engines. The International Maritime Organization (IMO) drafted a new rule where the sulfur content in marine fuel will be reduced to 0.5% from 3.5%. This new regulation is expected to cut down emissions from ships by 77%. This development has caused the ship operators to lower sulfur content fuels, such as marine gas oil, thus driving the demand for the electrification of marine vessels.
The Asia-Pacific region is anticipated to observe rapid growth over the forecast period due to augmented international trade and export from the region. Both India and China have come up as major hubs of business in the region, with an increased pace of activities in the marine manufacturing sector and maritime trade due to the presence of ports like Shanghai, Hong Kong, Nhava Shava (India), and Singapore. Growth in the Asia-Pacific market will also be driven by new technology developmnets by key players.
Thus, the aforementioned factors are projected to produce a decent growth in the marine propulsion engine market over the next five years.
Currently, some 100,000 seagoing merchant ships sail in the seas and oceans, with an installed power ranging from roughly 1 to 100 megawatts (MW) per ship. With very few exceptions, all these ships are propelled by diesel engines, and the majority of these have a direct drive system while some have diesel-electric propulsion or hybrid system. Diesel engines are favored for marine propulsion applications because of their unmatched power and torque ratings. The major players in the market are planning and launching the latest products to attract more customers and gain market share.
Another major factor anticipated to drive the market is the increasing orders for LNG carriers due to increased demand for LNG worldwide.
Thus, owing to such factors, diesel engines are expected to hold a considerable share in the marine propulsion engine market in the coming years.
Asia-Pacific is expected to hold a major portion of the marine propulsion engine market, and it is anticipated to maintain its dominance throughout the forecast period.
This trend is attributed to the presence of the world's top three shipbuilding countries - China, South Korea, and Japan - in the region. Some of the world's busiest ports, Shanghai, Hong Kong, and Singapore, are also in Asia Pacific, making the region the largest hub for maritime transportation in the world. Bangladesh, India, Vietnam, and the Philippines are also seeing considerable growth in their shipbuilding industries. Some of the world's largest shipping companies, like COSCO, NYK Line, and Evergreen Marine Corporation, are based in the region. These factors ensure healthy demand for ships and marine propulsion engines in Asia-Pacific.
The Chinese authorities have made emission requirements even stricter than the International Maritime Organization (IMO) regulations. The China GB15097 regulation, which is commonly known as C1 and C2, includes limits for particulate matter (PM). Thus, key players are launching new engines that meet these stringent emission norms, which are further driving the market in Asia-Pacific.
The major share of the Asia-Pacific marine propulsion engine market is held by South Korean, Chinese, and Japanese players. However, over the past few years, local companies have been launching new products to gain some share of the market. For instance,
Such developments in the region are anticipated to ensure the domination of Asia-Pacific as the leading region for marine propulsion engines over the next five years.
The marine propulsion engine market is moderately consolidated due to the presence of key players like MAN Energy Solutions SE, Wartsila Corporation, Hyundai Heavy Industries Co. Ltd, Yanmar Co. Ltd, and MaK, a subsidiary of Caterpillar Marine. These companies continuously focus on innovating products to provide environmentally sustainable, flexible, economically sound, and efficient customer solutions. The companies are trying to expand their brand values in the market through joint ventures and new product launches.