![]() |
市場調査レポート
商品コード
1687386
クリングフィルム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Cling Films - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
クリングフィルム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
|
クリングフィルム市場規模は2025年に118億3,000万米ドルと推定され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは4.35%で、2030年には146億4,000万米ドルに達すると予測されています。
COVID-19は、いくつかのセクターが製造拠点の閉鎖を余儀なくされた世界の閉鎖と厳しい規則により、2020年の市場にマイナスの影響を与えました。しかし、市場はパンデミック以前の水準に達すると推定され、安定した成長が見込まれます。
衛生的な食品包装や包装食品への嗜好が、予測期間中の需要を押し上げると思われます。ヘルスケア分野からの需要の増加も市場成長の原動力になると予想されます。
しかし、極端な気象条件に対する耐性の低さや、クリングフィルムの使用に関する世界の規制の高まりが市場成長を抑制すると予想されます。
持続可能な食品包装へのバイオベースのクリンフィルムの応用は、今後の市場成長の機会として機能すると予想されます。
予測期間中、アジア太平洋が最も高い成長率を示すと予測されています。
アジア太平洋は、中国、インド、日本を含む新興国の食品包装、ヘルスケア、消費財分野での使用が増加しているため、クリングフィルムの需要が高成長を遂げる可能性が高いです。
世界最大の食品産業のひとつが中国です。同国の食品市場は、人口の増加と一人当たりの平均消費量の増加によって拡大しています。中国国家統計局によると、2021年の中国食品事業の総利益は約6,187億人民元(~959億米ドル)で、前年の6,210億人民元(~900億米ドル)から減少しました。また、食品製造業は全体の利益にほぼ1,654億人民元(~256億米ドル)貢献しています。
インド・ブランド・エクイティ財団はさらに、2025年までにインドの加工食品部門は4,700億米ドルに達すると予測していると述べた。2022-23年度の連邦予算によると、飲食品部門は拡大する食品・飲料部門を考慮し、215,960カロールインドルピー(278億2,000万米ドル)の予算を受けています。
中国国家統計局によると、2021年の44兆1,000億人民元(~6兆8,000億米ドル)から、2022年の中国の消費財産業の小売総売上高は約44兆人民元(~6兆5,000億米ドル)に達しました。さらに、中国の都市部での小売売上高は38兆人民元(約5兆6,000億米ドル)、農村部での売上高は5兆9,000億人民元(約8,770億米ドル)となります。
世界の医薬品セクターでは、インドが突出した拡大企業です。インドは世界有数のジェネリック医薬品供給国であり、世界供給量の20%を占めています。インドの医薬品は200カ国以上に輸出されており、中でも米国が主要市場となっています。さらに、インドのジェネリック医薬品は米国のジェネリック医薬品需要の40%、英国の30%を満たしています。国内の医薬品メーカーは約10,500社のチェーンで構成されています。
さらに、中華人民共和国財政部によると、2022年の医療・衛生に対する公的支出総額は2021年比で約17%増加し、約2兆2,500億人民元(~3,300億米ドル)に達しました。
したがって、上記の理由から、アジア太平洋が予測期間中に調査された市場を独占すると予想されます。
クリングフィルム市場は細分化されています。同市場の主要企業(順不同)には、Berry Global Inc.、Amcor plc、Sigma Plastics Group、Reynolds Consumer Products、Jindal Poly Films Limitedなどがあります。
The Cling Films Market size is estimated at USD 11.83 billion in 2025, and is expected to reach USD 14.64 billion by 2030, at a CAGR of 4.35% during the forecast period (2025-2030).
COVID-19 negatively impacted the market in 2020 due to the global lockdowns and strict rules that forced several sectors to close their manufacturing hubs. However, the market was estimated to reach pre-pandemic levels and was expected to grow steadily.
The preference for hygienic food packaging and packaged food will boost demand during the forecast period. The increasing demand from healthcare sector is also expected to drive the market growth.
However, low resistance to extreme weather conditions and rising global regulations on cling film usage are anticipated to restrain the market growth.
The application of bio-based cling films for sustainable food packaging is expected to act as an opportunity for market growth in the future.
The Asia-Pacific region is anticipated to witness the highest growth rate during the forecast period.
Asia-Pacific is likely to witness the high growth demand for cling films, owing to their increasing usage in the food packaging, healthcare, and consumer goods sector of emerging economies, including China, India, and Japan.
One of the world's largest food industries is found in China. The country's food market is expanding mostly due to the expanding population and average per capita consumption. The total profit of the Chinese food business was approximately CNY 618.7 billion (~USD 95.9 billion) in 2021, down from CNY 621 billion (~USD 90 billion) the year before, according to the National Bureau of Statistics of China. Also, food manufacturing contributed almost CNY 165.4 billion (~USD 25.6 billion) to the overall profits.
The India Brand Equity Foundation further stated that by 2025, India's processed food sector is anticipated to reach USD 470 billion. According to the Union Budget for FY 2022-23, the Department of Food and Public Distribution has received a budget of INR 215,960 crore (USD 27.82 billion) considering the expanding food and beverage sector.
According to the National Bureau of Statistics of China, the total retail sales of China's consumer goods industry in 2022 amounted to around CNY 44 trillion (~USD 6.5 trillion) from CNY 44.1 trillion (~USD 6.8 trillion) in 2021. Furthermore, Retail sales in China's cities totaled CNY 38 trillion (~USD 5.6 trillion), while sales in rural China totaled CNY 5.9 trillion (~USD 877 billion) in 2022.
In the global pharmaceuticals sector, India is a prominent and expanding player. India is one of the world's major suppliers of generic medicines, accounting for 20% of the global supply by volume. Indian drugs are exported to more than 200 countries, with the United States being the key market. Furthermore, India's generic drugs satisfy 40% of the generic drug demand of the United States and 30% of the United Kingdom. The domestic drug manufacturers consist of a chain of around 10,500 companies.
Furthermore, according to the Ministry of Finance of the People's Republic of China, total public expenditure on health care and hygiene increased by about 17% in 2022 compared to 2021, amounting to about CNY 2.25 trillion (~USD 0.33 trillion).
Hence, for the above reasons, the Asia-Pacific region is anticipated to dominate the market studied during the forecast period.
The Cling Films Market is fragmented in nature. Some of the major players in the market (not in any particular order) include Berry Global Inc., Amcor plc, Sigma Plastics Group, Reynolds Consumer Products, and Jindal Poly Films Limited, among others.