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市場調査レポート
商品コード
1687352

中国のチョコレート:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

China Chocolate - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 148 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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中国のチョコレート:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中国のチョコレート市場規模は2025年に38億1,000万米ドルと推計され、2030年には47億6,000万米ドルに達し、予測期間(2025-2030年)のCAGRは4.57%で成長すると予測されます。

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スーパーマーケット/ハイパーマーケットとコンビニエンスストアが、消費者の間でチョコレートの売上で大きなシェアを占めています。

  • 中国では、全体的な小売部門は2022年と比較して2023年には3.92%の成長を維持しています。この成長は、市場における消費者のコンビニエンス・ショッピング施設に対する志向の高まりによって予想されます。対面ショッピングへの関心の高まりや割引オファーへの需要などの側面が、小売業界を劇的に牽引する可能性が高いです。予測期間中、中国の小売部門全体は数量シェアで4.64%の成長を達成すると予測されます。
  • 全体的な小売部門では、2023年にはコンビニエンスストアが数量ベースで最大の小売部門になると考えられています。中国の有名店には、Easy Joy、Meiyijia、uSmileなどがあります。2026年までに、中国のコンビニエンスストア・セグメントは2025年と比較して数量シェアで3.34%の成長を維持すると推定されます。
  • スーパーマーケットとハイパーマーケットは、中国のチョコレート市場で2番目に大きなユニットとしてマークされています。これらの店舗は、幅広い種類のチョコレート製品を革新的なオファーとともに顧客に提供する傾向があります。スーパーマーケットとハイパーマーケットにおけるチョコレート製品の販売量は、2022年に4.22%成長したと報告されており、中国では2026年から2028年の間に19.7%のCAGRで推移すると予測されています。
  • オンライン小売またはeコマース小売は、中国で最も急成長している小売部門と考えられています。eコマース事業の2023年のCAGRは5.92%です。eコマースサイトの加速に影響を与えている主な側面は、ホームショッピング、24時間365日の商品購入オプションなど、これらのウェブサイトが提供する利便性の高さに関連しています。また、インターネット利用者の増加がこの産業を大きく牽引すると予想されます。

中国のチョコレート市場動向

効果的なマーケティングとブランディングキャンペーン、消費者の間でのダークチョコレートの人気が中国のプラス成長に影響

  • 中国のチョコレート市場は、他のアジアのチョコレート市場と同様、特別な日の購入に大きな影響を受けています。中国では、爆発的にチョコレートが消費される特別な機会は、旧正月、七五三、バレンタインデー、結婚式などです。
  • パッケージと栄養成分表示は、チョコレートの第一印象を左右する主要な製品属性であり、同国におけるチョコレート菓子類の購入可能性を左右します。
  • 価格は、中国におけるチョコレート菓子類の消費者の購買行動に影響を与える重要な要因です。2022年には、消費者の67%が購入の意思決定をする際に価格を最も重要な要素の1つとみなしています。
  • ダーク・チョコレートは依然として中国で最も好まれるヘルシー・チョコレートであり、2023年には消費量の61%を占める。肥満の増加の影響による健康的な間食への消費者のシフトが、中国でのダークチョコレートの購入を後押ししています。

中国のチョコレート産業の概要

中の国チョコレート市場はかなり統合されており、上位5社で69.26%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG, Ferrero International SA, Mars Incorporated, Nestle SA and YIldIz Holding AS(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 規制の枠組み
  • 消費者の購買行動
  • 成分分析
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 菓子類
    • ダークチョコレート
    • ミルクチョコレートとホワイトチョコレート
  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンラインストア
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Cargill Incorporated
    • Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG
    • Ezaki Glico Co. Ltd
    • Ferrero International SA
    • Kindy Foods Company Limited
    • Mars Incorporated
    • Meiji Holdings Company Ltd
    • Mondelez International Inc.
    • Nestle SA
    • ROYCE'Confect Co. Ltd
    • The Hershey Company
    • YIldIz Holding AS

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 61527

The China Chocolate Market size is estimated at 3.81 billion USD in 2025, and is expected to reach 4.76 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 4.57% during the forecast period (2025-2030).

China Chocolate - Market - IMG1

Supermarkets/hypermarkets and convenience stores collectively hold the major share of sales of chocolates among consumers due to the wide availability of products, coupled with discounts offered by them

  • In China, the overall retailing segment has maintained a growth of 3.92% in 2023 as compared to 2022. The growth is anticipated with the consumers' growing inclination for convenience shopping facilities in the market. Aspects such as rising interest in in-person shopping and demand for discount offers, etc., are likely to drive the retailing industry drastically. During the forecast period, it is estimated that the overall retailing unit in China will attain a growth of 4.64% by volume share.
  • Under the overall retailing segment, the convenience store segment is considered the largest retailing unit by volume in 2023. Some of the famous stores in China are Easy Joy, Meiyijia, uSmile, and others. By 2026, the convenience store segment in China is estimated to preserve a growth of 3.34% by volume share compared to 2025.
  • Supermarkets and hypermarkets are marked as the second-largest units in the Chinese chocolate market. These stores have a tendency to offer a wide range of chocolate products with innovative offers to their customers. It is reported that the sales volume of chocolate products in supermarkets and hypermarkets grew by 4.22% in 2022 and is anticipated to register a CAGR of 19.7% during 2026-2028 in China.
  • Online retailing or e-commerce retailing is considered the fastest-growing retailing unit in China. The e-commerce business accounted for a CAGR of 5.92% in 2023. The major aspect that is influencing the acceleration of e-commerce websites is associated with the greater convenience offered by these websites, such as home shopping, 24*7 product purchasing options, and others. In addition, the increasing number of internet users is expected to drive this industry significantly.

China Chocolate Market Trends

Effective marketing and branding campaigns, along with popularity of dark chocolate among consumers, impact the positive growth in the country

  • The Chinese chocolate market, as with other Asian chocolate markets, is heavily influenced by special occasion purchases. In China, the special occasions for explosive chocolate consumption are the Chinese New Year, Qixi, Valentine's Day, or weddings.
  • Packaging and nutritional content claims are the major product attributes that remain the first impression of chocolates, which determines the likelihood of purchasing chocolate confectionery in the country.
  • Price is a crucial factor that influences consumer buying behavior on chocolate confectionery products in China. In 2022, 67% of consumers consider price as one of the most important factors when making a purchase decision.
  • Dark chocolate remains the most preferred healthy chocolate variety in China, acquiring 61% of volume consumption in 2023. Consumer shift toward healthy snacking with the influence of rising obesity prevalence is boosting the purchase of dark chocolates in China.

China Chocolate Industry Overview

The China Chocolate Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 69.26%. The major players in this market are Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG, Ferrero International SA, Mars Incorporated, Nestle SA and YIldIz Holding AS (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Regulatory Framework
  • 4.2 Consumer Buying Behavior
  • 4.3 Ingredient Analysis
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Confectionery Variant
    • 5.1.1 Dark Chocolate
    • 5.1.2 Milk and White Chocolate
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Convenience Store
    • 5.2.2 Online Retail Store
    • 5.2.3 Supermarket/Hypermarket
    • 5.2.4 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Cargill Incorporated
    • 6.4.2 Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG
    • 6.4.3 Ezaki Glico Co. Ltd
    • 6.4.4 Ferrero International SA
    • 6.4.5 Kindy Foods Company Limited
    • 6.4.6 Mars Incorporated
    • 6.4.7 Meiji Holdings Company Ltd
    • 6.4.8 Mondelez International Inc.
    • 6.4.9 Nestle SA
    • 6.4.10 ROYCE' Confect Co. Ltd
    • 6.4.11 The Hershey Company
    • 6.4.12 YIldIz Holding AS

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR CONFECTIONERY CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms