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市場調査レポート
商品コード
1687261
世界の痩身補助器具:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Global Slimming Aids - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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世界の痩身補助器具:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 117 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の痩身補助器具市場規模は2025年に234億9,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは15.27%で、2030年には478億1,000万米ドルに達すると予測されます。
肥満率の増加、ライフスタイルの変化、さまざまな主要市場参入企業による新製品や先進製品の発売などの要因が、痩身補助器具市場の成長を促進しています。
肥満症例は世界中で非常に増加しています。例えば、2024年3月に世界保健機関(WHO)が発表した報告書によると、2022年には世界の8人に1人が肥満と共存していました。2022年には、25億人の成人(18歳以上)が太りすぎでした。このうち、8億9,000万人が肥満と共存しており、18歳以上の成人の43%以上が太りすぎ、16%が肥満と共存していました。このように、肥満人口の負担が大きいため、効果的な体重減少により様々な痩身補助器具の需要が増加し、予測期間中の市場の成長に寄与すると予想されます。
ファストフードの消費動向は顕著であるが、この現象は肥満の有病率の上昇や慢性疾患の発症といった健康への悪影響と絡み合っています。例えば、2023年4月にMedicine Journalが発表した報告書によると、ファーストフードは世界全体で87.8%が毎週、45.6%が毎日消費しています。ファストフードの週間摂取率が最も高かったのはトルコ人(99.6%)、最も低かったのはスーダン人(48.3%)でした。また、1日当たりの摂取率が最も高かったのはフィリピン人(85.9%)、最も低かったのはバングラデシュ人(10.0%)でした。
減量に関連する製品発売の増加が市場成長に寄与しています。例えば、2024年1月、アボット社は新ブランドProtalityを発売しました。この高タンパク栄養シェイクは、筋肉量と良好な栄養状態を維持しながら減量に関心を持つ成人の増加をサポートする、このラインの最初の製品の一つです。2024年1月、GNCは、減量、除脂肪体重、健康的な血糖値とインスリンレベルをサポートするために配合された新しい減量サプリメント、トータル・リーン・グルカトリムを発売しました。
しかし、欺瞞的なマーケティングプラクティスや偽造品の存在が、予測期間中の市場成長を抑制すると予想されます。
天然またはハーブのサプリメントは、患者が体重を減らすために頻繁に利用するもの一つです。ヒト検査において、これらの天然化合物は体重管理において効率的で安全であることが示されています。天然物には、カテキン、カプサイシン、共役リノール酸、フコキサンチン、大豆イソフラボン、グラブリジン、アスタキサンチン、シアニジン-3-グルコシドなど、体重を管理する栄養補助食品や医薬品の供給源となる可能性があります。天然物セグメントは、肥満の発生率の増加、消費者の採用率の上昇、副作用の少なさ、長期的な効果などの要因により、予測期間中に痩身補助食品市場で大きな成長を示すことが期待されています。
例えば、米国疾病予防管理センター(CDC)が2023年9月に発表した報告書によると、2022年、成人の肥満の有病率は米国で35%でした。成人の肥満有病率は過去10年間で35%も上昇しています。この肥満有病率の上昇は、痩身補助器具の需要を増加させると予想されます。このような肥満の高負担は、自然な痩身補助剤の需要に貢献し、それによって予測期間にわたって研究セグメントの成長を促進すると予想されます。
様々な主要市場参入企業による製品発売の増加もまた、セグメントの成長に寄与しています。例えば、2022年7月、ハーバライフは、ウチワサボテン由来の繊維、リトラミンをベースにした新しい体重管理製品、ファットリリースを発売し、体内の脂肪形成を制御するのに役立っています。
このように、肥満の増加や天然製品に対する需要の高まり、製品発売の増加といった前述の要因により、市場は予測期間中に成長すると予想されます。
北米は予測期間中、痩身補助材料市場で大きなシェアを占めると予想されます。肥満の有病率の上昇、効果的な減量に対する需要の高まり、人口間の体重管理の増加といった要因が、この地域の市場成長を後押しすると見られています。
米国は肥満に関する深刻な懸念に直面しています。例えば、世界肥満連盟が2024年1月に発表した報告書によると、米国は肥満で世界第10位にランクされています。同国におけるこの憂慮すべき肥満症例の増加は、痩身補助器具市場の著しい成長を促進すると予想されています。2023年9月に疾病対策予防センター(CDC)が発表した報告書によると、成人の肥満有病率が高い州には、アラバマ州、アーカンソー州、デラウェア州、ジョージア州、インディアナ州、アイオワ州、カンザス州、ケンタッキー州、ルイジアナ州、ミシシッピ州、ミズーリ州、ネブラスカ州、ノースダコタ州、オハイオ州、オクラホマ州、サウスカロライナ州、サウスダコタ州、テネシー州、テキサス州、バージニア州、ウェストバージニア州、ウィスコンシン州が含まれます。このように、人口の間で肥満の負担が大きいため、減量製品やサプリメントの需要が増加し、それによってこの地域の市場成長が促進されると予想されます。
また、同地域の様々な主要市場参入企業による製品承認や発売の増加も市場成長に寄与しています。例えば、2023年11月、米国食品医薬品局は、リリーの慢性体重管理用Zepbound(tirzepatide)を承認しました。このような製品の上市は市場成長の原動力になると予想されます。2024年後半には、ノボ・ノルディスクがカナダで減量薬ウェゴビーの商業利用を計画しています。2022年8月、Curraxは、肥満治療の利点を強化し、減量への個別化アプローチを促進するブランドプロジェクト「One Size Does Not Fit All」を立ち上げました。
このように、肥満の負担の増加、効果的な減量に対する需要の高さ、主要市場参入企業による製品発売の増加といった前述の要因により、市場は予測期間中に成長すると予想されます。
痩身補助器具市場は、その性質上、適度にセグメント化されています。競合情勢には、市場シェアを保有し知名度の高い少数の国際企業や地元企業の分析が含まれます。市場参入企業には、Amway Corp、Glanbia PLC、Herbalife Nutrition Ltd、Nestle SA、Novo Nordiskなどがあります。
The Global Slimming Aids Market size is estimated at USD 23.49 billion in 2025, and is expected to reach USD 47.81 billion by 2030, at a CAGR of 15.27% during the forecast period (2025-2030).
Factors such as the increasing rate of obesity, changing lifestyles, and the launch of new and advanced products by various key market players are propelling the growth of the slimming aids market.
Obesity cases are rising highly all over the world. For instance, according to the report published by the World Health Organization in March 2024, in 2022, 1 in 8 people in the world were living with obesity. In 2022, 2.5 billion adults (18 years and older) were overweight. Of these, 890 million were living with obesity, over 43% of adults aged 18 years and over were overweight, and 16% were living with obesity. Thus, the high burden of the obese population is expected to increase the demand for a variety of slimming aids owing to effective weight reduction, thereby contributing to the growth of the market over the forecast period.
There is a noticeable trend toward the consumption of fast food, a phenomenon intertwined with detrimental health repercussions such as the heightened prevalence of obesity and the onset of chronic diseases. For instance, according to a report published by the Medicine Journal in April 2023, fast food was consumed weekly by 87.8% and daily by 45.6% globally. The highest and lowest prevalence of weekly fast-food intake was reported among Turkish (99.6%) and Sudanese (48.3%). The highest and lowest daily intake rates were reported among participants from the Philippines (85.9%) and Bangladesh (10.0%).
The rising product launches related to weight loss are contributing to the market growth. For instance, in January 2024, Abbott launched its new Protality brand. The high-protein nutrition shake is one of the first products in this line to support the growing number of adults interested in weight loss while maintaining muscle mass and good nutrition. In January 2024, GNC launched a new weight loss supplement, total Lean GlucaTrim, that is formulated to support weight loss, lean muscle mass, and healthy blood sugar and insulin levels.
However, deceptive marketing practices and the presence of counterfeit products are expected to restrain the market growth over the forecast period.
Natural or herbal supplements are among those that patients frequently utilize to lose weight. In human trials, these natural compounds have been shown to be efficient and secure in managing body weight. Natural products have the potential to serve as sources of nutraceuticals or medications to control body weight, including catechins, capsaicin, conjugated linoleic acid, fucoxanthin, soy isoflavone, glabridin, astaxanthin, and cyaniding-3-glucoside. The natural product segment is expected to witness significant growth in the slimming aids market over the forecast period owing to factors such as increasing incidence of obesity, higher adoption among consumers, fewer side effects, and long-term effects.
For instance, according to a report published by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) in September 2023, in 2022, the prevalence of adult obesity was 35% in the United States. The adult obesity prevalence rate has risen by 35% in the last ten years. This rising prevalence rate of obesity is expected to increase the demand for slimming aids. Such a high burden of obesity is expected to contribute to the demand for natural slimming aids, thereby fueling the growth of the studied segment over the forecast period.
The rising product launches by various key market players are also contributing to segment growth. For instance, in July 2022, Herbalife launched a new weight management product, Fat Release, based on a fiber derived from prickly pear cactus, Litramine, that helps control fat formation in the body.
Thus, owing to the aforementioned factors, such as increasing obesity and the rising demand for natural products along with increasing product launches, the market is expected to grow over the forecast period.
North America is expected to hold a significant share in the slimming aids material market over the forecast period. Factors such as the rising prevalence of obesity, the rising demand for effective weight loss, and the growing weight management among the population are expected to boost the growth of the market in this region.
The United States is facing a serious concern related to obesity. For instance, according to a report published by the World Obesity Federation in January 2024, the United States ranks 10th globally for obesity. This alarming rise in obesity cases in the country is expected to drive significant growth in the slimming aids market. According to a report published by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) in September 2023, the states with a higher adult obesity prevalence include Alabama, Arkansas, Delaware, Georgia, Indiana, Iowa, Kansas, Kentucky, Louisiana, Mississippi, Missouri, Nebraska, North Dakota, Ohio, Oklahoma, South Carolina, South Dakota, Tennessee, Texas, Virginia, West Virginia, and Wisconsin. Thus, the high burden of obesity among the population is expected to increase the demand for weight loss products and supplements, thereby boosting the market growth in this region.
The rising product approvals and launches by various key market players in the region are also contributing to the market growth. For instance, in November 2023, the United States Food and Drug Administration approved Lilly's Zepbound (tirzepatide) for chronic weight management, a new option for the treatment of obesity or overweight with weight-related medical problems. Such product launches are expected to drive market growth. In late 2024, Novo Nordisk planned to make commercial availability of Wegovy, a weight-loss drug in Canada. In August 2022, Currax launched One Size Does Not Fit All, a branded project to bolster the benefits of meds for obesity and promote a personalized approach to weight loss.
Thus, owing to the aforementioned factors, such as the increasing burden of obesity, high demand for effective weight loss, and the rising product launches by key market players, the market is expected to grow over the forecast period.
The slimming aids market is moderately fragmented in nature. The competitive landscape includes an analysis of a few international and local companies that hold market shares and are well known. Some of the players in the market are Amway Corp., Glanbia PLC, Herbalife Nutrition Ltd, Nestle SA, and Novo Nordisk.