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市場調査レポート
商品コード
1687139

アジア太平洋のペットフード-市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Asia-Pacific Pet Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 364 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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アジア太平洋のペットフード-市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 364 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋のペットフード市場規模は2025年に371億2,000万米ドルと推定され、2030年には581億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは9.41%で成長する見込みです。

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犬が最大の市場シェアを占め、ペットの人間化の進展がアジア太平洋ペットフード市場を牽引

  • アジア太平洋のペットフード市場は大きな成長を遂げているが、その主要要因は同国におけるペット人口の増加であり、2017年の4億4,220万人から2022年には5億1,110万人に増加しました。ペットの人間化の進展も市場成長に寄与しています。
  • ペットの中では犬がアジア太平洋ペットフード市場を独占し、市場シェアの47.7%を占め、2022年の市場規模は約140億米ドルとなりました。これは、同地域では他のペット動物に比べて犬の人口が多く、同年のペット人口の34.4%を占めたことに起因しています。他のペットに比べて犬のペットフードの消費率が高いことが、市場での圧倒的な存在感を示しています。
  • 猫はアジア太平洋のペットフード市場の中で2番目に高い市場シェアを占めており、2022年の市場シェアの34.0%を占めています。猫のこの大きな市場シェアは、同地域のペット人口の26.1%を占める猫の人口が大きいことに起因しています。同地域における猫のペット人口の増加と、犬と比べて狭い居住空間への適応性がキャットフード市場を牽引し、予測期間中のCAGRは10.4%で、最も急成長しているセグメントに浮上すると予想されます。
  • 鳥類、魚類、げっ歯類などのその他のペットは、その他のペット人口がペット人口全体の39.5%であるにもかかわらず、2022年の市場金額の18.3%を占めています。これらのペットは体が小さく、餌の消費量も少ないため、アジア太平洋のペットフード市場における市場シェアは相対的に小さいです。
  • この地域におけるペット人口の増加は、ペットの人間化と相まって、予測期間中にアジア太平洋のペットフード市場を牽引すると予想されます。

中国は、都市化の進展とペットを飼うミレニアル世代とZ世代の増加により、アジア太平洋ペットフード市場の主要シェアを占め、市販ペットフードの利用を後押ししています。

  • アジア太平洋は過去10年間で、ペットの人間化とプレミアム化に関して急速に変化しました。ペットの親は家庭料理よりも市販のペットフードを使用し、ペットを家族の不可欠な一部と考えるようになりました。また、世界最大のペットフード市場の一つであり、2017~2021年の間に45.4%の増加を示しました。過去期間中の市場の成長は、同地域のペット人口が12%増加し、ペットフード製品の使用を促進したことによる。
  • アジア太平洋では、中国がペットフード市場で大きなシェアを占め、2022年には97億米ドルに達しました。中国のシェアが高いのは、主にペット人口が多いためで、同年のペット人口は同地域の53.9%でした。さらに、都市化の進展とペットを飼うミレニアル世代とZ世代の増加により、市販のペットフードの使用量が増加しています。
  • 日本とオーストラリアも、ペット人口が多いことから、2022年にはそれぞれ53億米ドルと36億米ドルを占め、大きな市場シェアを占めています。2022年のペット人口が日本より多いインドの市場シェアが低いのは、日本ではペットの親が市販のペットフードをより多く採用しているためです。
  • しかし、フィリピンとインドは他のアジア太平洋ペットフード市場よりも成長が速く、予測期間中の予測CAGRはそれぞれ18.8%と17.3%です。若年層におけるペット飼育の増加により、市販ペットフードの利用が増加すると予想されます。
  • ペット飼育の増加とペットの人間化は、予測期間中にCAGR 9.3%で同地域のペットフード市場を牽引すると予想される要因です。

アジア太平洋のペットフード市場動向

同地域では、ペットカフェやペットショップといった新たな購入エコシステムが発展しており、多種多様なキャットフード製品やサービスを通じて、購入から動物の世話までを支援することで、猫の飼育頭数を押し上げています。

  • アジア太平洋では、猫は犬に比べシェアが低く、2022年にはペット人口の26.1%を占めます。中国、インド、オーストラリアなどの国々では、リラックスしてストレスが少なくなるといった健康上の利点や、ペットを伴侶と考えることから、ペットの飼育が増加しています。そのため、ペットとしての猫人口は2017~2022年の間に0.28%増加しました。
  • インドネシアやマレーシアなどの国では、猫の親は犬の親よりも高いです。インドネシアとマレーシアでは、2021年にはそれぞれ47%と34%を占めているが、これはこれらの国の宗教文化のためであり、彼らは犬よりも猫をペットとして飼うことを好みます。このため、これらの国ではドッグフードよりもキャットフードに投資する企業が増えると考えられます。中国では、都市部における猫を含むペットの数が増加しており、猫を含むペット人口は2018~2020年にかけて10.2%増加し、2020年には都市部におけるペット人口は1億80万人に達します。さらに、パンデミック時の同伴者の増加により、猫人口は2020年の7,440万匹から2022年には8,250万匹に増加。また、猫の寿命は20年以上であるため、長期的な影響もあると考えられます。
  • ペットカフェやペットショップが、多種多様なペットフード製品やサービスを通じて、購入から動物の世話までサポートしているため、この地域ではペットの採用と購入の新しいエコシステムが発展しています。例えばベトナムでは、ザ・ニャー・ハウス・バイ・アール・ハウスがベジタリアンやヴィーガン向けの食事を提供する猫カフェであり、猫の家となっています。健康上の利点による猫の飼育の増加、アジア太平洋の文化、ペットの生態系の変化などの要因が、この地域での猫の飼育を促進するのに役立っています。

グレインフリーや天然製品など、犬用プレミアム製品に対する需要の高まりがペットへの支出を増加させています。

  • アジア太平洋では、ペットの人間化が進み、市販のペットフードを与えるようになったこと、さまざまな種類のペットフードが入手可能になったこと、ペットの親がプレミアム価格を支払うことを厭わず、良質なプレミアムペットフードを好むようになったことなどの要因により、ペットの支出が増加しています。さらに、犬の飼い主が高品質のペットフードを与え、他のペットに比べて犬のフード消費量が多いため、2022年のペット支出に占める犬の支出シェアは38.1%と高いです。例えば、オーストラリアでは犬が最も人気があり、2022年には約40%の世帯が犬を飼っているため、2022年の同国のペット支出に占めるドッグフードの割合は40%に達し、グレインフリー製品や天然製品などの犬用プレミアム製品の需要が高まりました。
  • 中国、インド、韓国はこの地域の主要なペット市場であり、ペットへの支出が伸びています。これらの国々では、特にパンデミックの後、ペットの健康のために必要な栄養をより意識するようになったため、良質なプレミアムペットフードを与えるペットの数が増えています。例えば、香港のキャットフード市場では、2022年のペットフード売上高の75%をプレミアムペットフードセグメントが占めています。ペットフードのオンライン販売、特に中国では、ウェブサイト上で膨大な数の商品が入手でき、注文も簡単なため、高い売上があります。例えば、2022年の中国のオンラインチャネルによるペット売上は58.3%であるのに対し、ペットショップ・チャネルの貢献は28.1%です。
  • ペットフードに対する需要の高まりと、ペットのための良質なフードに対する意識の高まりにより、調査期間中、この地域のペットの親によるペットへの支出は増加しています。

アジア太平洋ペットフード産業概要

アジア太平洋ペットフード市場はセグメント化されており、上位5社で13.57%を占めています。この市場の主要企業は、ADM、Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)、General Mills Inc.、Mars Incorporated、Nestle(Purina)などです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • ペット人口
    • その他
  • ペット支出
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • ペットフード製品
    • フード
      • サブプロダクト別
      • ドライペットフード
      • サブ製品別ドライペットフード
      • キブル
      • その他のドライフード
      • ウェットペットフード
    • ペット用栄養補助食品サプリメント
      • サブプロダクト別
      • ミルクバイオアクティブ
      • オメガ3脂肪酸
      • プロバイオティクス
      • タンパク質とペプチド
      • ビタミンとミネラル
      • その他の栄養補助食品
    • ペット用スナック
      • サブプロダクト別
      • カリカリスナック
      • デンタルトリーツ
      • フリーズドライ&ジャーキートリーツ
      • ソフト&モチートリーツ
      • その他のスナック
    • ペット用動物飼料
      • サブプロダクト別
      • 糖尿病
      • 消化器過敏症用
      • 経口ケア
      • 腎臓
      • 尿路疾患
      • その他の動物用飼料
  • ペット
    • その他
  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンラインチャネル
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他のチャネル
  • 国名
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • インドネシア
    • 日本
    • マレーシア
    • フィリピン
    • 台湾
    • タイ
    • ベトナム
    • その他のアジア太平洋

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • ADM
    • Affinity Petcare SA
    • Alltech
    • Clearlake Capital Group, L.P.(Wellness Pet Company Inc.)
    • Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • General Mills Inc.
    • IB Group(Drools Pet Food Pvt. Ltd.)
    • Mars Incorporated
    • Nestle(Purina)
    • PLB International
    • Schell & Kampeter Inc.(Diamond Pet Foods)

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 55562

The Asia-Pacific Pet Food Market size is estimated at 37.12 billion USD in 2025, and is expected to reach 58.19 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 9.41% during the forecast period (2025-2030).

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Dogs held the largest market share, and growing pet humanization is driving the Asia-Pacific pet food market

  • The Asia-Pacific pet food market is experiencing significant growth, mainly attributed to the growing pet population in the country, which increased from 442.2 million in 2017 to 511.1 million in 2022. The increasing pet humanization has also contributed to market growth.
  • Among pets, dogs dominated the Asia-Pacific pet food market, accounting for 47.7% of the market share and valued at about USD 14.0 billion in 2022. This can be attributed to the larger population of dogs compared to other pet animals in the region, accounting for 34.4% of the pet population during the same year. The higher consumption rate of pet food by dogs compared to other pets contributes to their dominant market presence.
  • Cats hold the second-highest market share within the Asia-Pacific pet food market, accounting for 34.0% of the market share in 2022. This significant market share of cats can be attributed to their substantial population in the region, which accounted for 26.1% of the pet population in the same year. The increasing pet cat population in the region and their adaptability to small living spaces compared to dogs are expected to drive the cat food market and emerge as the fastest-growing segment, with a CAGR of 10.4% during the forecast period.
  • Other pets, such as birds, fish, and rodents, accounted for 18.3% of the market value in 2022, despite the other pet population being 39.5% of the total pet population. The smaller body size and lower food consumption of these pets contribute to their relatively smaller market share in the Asia-Pacific pet food market.
  • The growing pet population in the region, coupled with pet humanization, is anticipated to drive the pet food market in Asia-Pacific during the forecast period.

China held the major share of the Asia-Pacific pet food market due to growing urbanization and the increasing number of millennial and Gen Z individuals adopting pets, thus, boosting the usage of commercial pet foods

  • Asia-Pacific has rapidly changed regarding pet humanization and premiumization during the past ten years. Pet parents used more commercial pet food products than home-cooked food and considered pets an integral part of the family. It is also one of the largest pet food markets globally and witnessed an increase of 45.4% between 2017 and 2021. The growth in the market during the historical period was due to the rising pet population in the region by 12%, driving the usage of pet food products.
  • In Asia-Pacific, China had a significant share of the pet food market, which amounted to USD 9.7 billion in 2022. The higher share of China was primarily because of its higher pet population, which was 53.9% of the pet population in the region in the same year. Additionally, the growing urbanization and increasing number of millennial and Gen Z individuals adopting pets have increased the usage of commercial pet foods.
  • Japan and Australia also held significant market shares, accounting for USD 5.3 billion and USD 3.6 billion, respectively, in 2022, owing to their higher pet population. The lesser market share of India, which had a higher pet population than Japan in 2022, was because of pet parents' higher adoption of commercial pet foods in Japan.
  • However, the Philippines and India are growing faster than other Asia-Pacific pet food markets, with projected CAGRs of 18.8% and 17.3%, respectively, during the forecast period. The growing adoption of pets among younger adults is expected to increase the usage of commercial pet food products.
  • The increasing pet adoption and pet humanization are the factors expected to drive the pet food market in the region at a CAGR of 9.3% during the forecast period.

Asia-Pacific Pet Food Market Trends

A new purchase ecosystem is evolving in the region, such as pet cafes and pet stores, providing assistance from purchasing to taking care of the animals through a wide variety of cat food products and services driving population of cats

  • In Asia-Pacific, cats have a lower share compared to dogs, and they accounted for 26.1% of the pet population in 2022. Countries such as China, India, and Australia have witnessed an increase in pet ownership due to health benefits such as feeling relaxed and less stressed and considering them as their companions. Therefore, the cat population as a pet increased by 0.28% between 2017 and 2022.
  • Cat parents are higher than dog parents in countries such as Indonesia and Malaysia. In Indonesia and Malaysia, it accounted for 47% and 34%, respectively, in 2021 because of the religious culture of these countries, and they prefer to adopt cats as pets than dogs. This will help the companies to invest more in cat food in these countries than dog food. In China, there has been an increase in the number of pets, including cats, in urban areas, and the pet population, including cats, increased by 10.2% between 2018 and 2020 to reach a pet population of 100.8 million in urban areas in 2020. Moreover, the cat population increased from 74.4 million in 2020 to 82.5 million in 2022 because of a rise in companionship during the pandemic. Also, it will have long-term effects as the life span of cats is more than 20 years.
  • A new pet adoption and purchase ecosystem is evolving in the region as there are pet cafes and pet stores providing assistance from purchasing to taking care of the animals through a wide variety of pet food products and services. For instance, in Vietnam, The Meow House by R House is a cat cafe that serves vegetarian and vegan food and is a home for cats. Factors such as the rise in the adoption of cats due to health benefits, the culture of the Asia-Pacific, and changes in the pet ecosystem help in enhancing cat adoption in the region.

Increased demand for premium products for dogs, such as grain-free and natural products, is increasing pet expenditure

  • In Asia-Pacific, there has been a rise in pet expenditure because of factors such as an increase in pet humanization leading to the feeding of pets with commercial pet food, availability of different types of pet food, and pet parents preferring good quality premium pet food as they are willing to pay premium prices. Moreover, pet dogs have a higher expenditure share as they accounted for 38.1% of the pet expenditure in 2022 because dog owners feed them high-quality pet food and higher consumption of food by dogs compared to other pets. For instance, in Australia, dog food accounted for 40% of the country's pet expenditure in 2022 as dogs are most popular in Australia, and about 40% of the households had a pet dog in 2022, which increased the demand for premium products for dogs such as grain-free products and natural products.
  • China, India, and South Korea are the major pet markets in the region, as there has been growth in pet expenditure. These countries have witnessed a high number of pets being fed good quality premium pet food, especially after the pandemic, as they are more aware of the nutritional requirement for their pet's good health. For instance, in the Hong Kong cat food market, the premium pet food segment accounted for 75% of the pet food sales in 2022. There are high online sales of pet food, especially in China, due to the vast number of products available on the website and easy to order. For instance, in 2022, China's pet sales from online channels were 58.3% compared to the pet stores channel's contribution of 28.1%.
  • The rising demand for pet food and growing awareness about good quality food for their pets has increased the pet expenditure by pet parents in the region during the study period.

Asia-Pacific Pet Food Industry Overview

The Asia-Pacific Pet Food Market is fragmented, with the top five companies occupying 13.57%. The major players in this market are ADM, Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), General Mills Inc., Mars Incorporated and Nestle (Purina) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Pet Population
    • 4.1.1 Cats
    • 4.1.2 Dogs
    • 4.1.3 Other Pets
  • 4.2 Pet Expenditure
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Pet Food Product
    • 5.1.1 Food
      • 5.1.1.1 By Sub Product
      • 5.1.1.1.1 Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.1.1 By Sub Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.1.1.1 Kibbles
      • 5.1.1.1.1.1.2 Other Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.2 Wet Pet Food
    • 5.1.2 Pet Nutraceuticals/Supplements
      • 5.1.2.1 By Sub Product
      • 5.1.2.1.1 Milk Bioactives
      • 5.1.2.1.2 Omega-3 Fatty Acids
      • 5.1.2.1.3 Probiotics
      • 5.1.2.1.4 Proteins and Peptides
      • 5.1.2.1.5 Vitamins and Minerals
      • 5.1.2.1.6 Other Nutraceuticals
    • 5.1.3 Pet Treats
      • 5.1.3.1 By Sub Product
      • 5.1.3.1.1 Crunchy Treats
      • 5.1.3.1.2 Dental Treats
      • 5.1.3.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats
      • 5.1.3.1.4 Soft & Chewy Treats
      • 5.1.3.1.5 Other Treats
    • 5.1.4 Pet Veterinary Diets
      • 5.1.4.1 By Sub Product
      • 5.1.4.1.1 Diabetes
      • 5.1.4.1.2 Digestive Sensitivity
      • 5.1.4.1.3 Oral Care Diets
      • 5.1.4.1.4 Renal
      • 5.1.4.1.5 Urinary tract disease
      • 5.1.4.1.6 Other Veterinary Diets
  • 5.2 Pets
    • 5.2.1 Cats
    • 5.2.2 Dogs
    • 5.2.3 Other Pets
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Convenience Stores
    • 5.3.2 Online Channel
    • 5.3.3 Specialty Stores
    • 5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.5 Other Channels
  • 5.4 Country
    • 5.4.1 Australia
    • 5.4.2 China
    • 5.4.3 India
    • 5.4.4 Indonesia
    • 5.4.5 Japan
    • 5.4.6 Malaysia
    • 5.4.7 Philippines
    • 5.4.8 Taiwan
    • 5.4.9 Thailand
    • 5.4.10 Vietnam
    • 5.4.11 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 ADM
    • 6.4.2 Affinity Petcare SA
    • 6.4.3 Alltech
    • 6.4.4 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
    • 6.4.5 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • 6.4.6 General Mills Inc.
    • 6.4.7 IB Group (Drools Pet Food Pvt. Ltd.)
    • 6.4.8 Mars Incorporated
    • 6.4.9 Nestle (Purina)
    • 6.4.10 PLB International
    • 6.4.11 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods)

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms