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市場調査レポート
商品コード
1686293
X-by-wireシステム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)X-by-wire System - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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X-by-wireシステム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 123 Pages
納期: 2~3営業日
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X-by-wireシステムの市場規模は2025年に10億7,000万米ドルと推定され、2030年には43億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは32.25%です。
COVID-19の大流行により、自動車関連企業の約95%が操業停止を余儀なくされました。世界的に、製造活動の停止により、ロックダウンの影響は甚大かつ未曾有のものとなりました。しかし、2021年には経済活動が再開し、世界的に自動車生産台数が増加したため、市場は勢いを取り戻し始めました。
長期的には、ADAS(先進運転支援システム)の登場と車両の自動化レベルの向上により、自動車用X-by-wireシステムの需要が増加すると予想されます。しかし現在、これらのシステムの自動車市場への普及率は低いです。自動車メーカーが燃費の向上と車両の排出ガスレベルの低減に注力していることが、将来的にX-by-wireシステム市場を押し上げる可能性が高いです。
また、自動車分野での車両電化の増加と相まって、車両への車両システムの統合が進むことも市場を押し上げると予想されます。また、自動運転、クルーズコントロール、オートマチックトランスミッション、車線逸脱警告システム、その他のモニタリングシステムなど、自動車における高度な機能の利用が増加していることも、自動車市場におけるスロットル、サスペンション、ブレーキ、ギアシフトなどのXバイワイヤシステムの需要を押し上げると予想されます。
X-by-wireシステムは、欧州と北米で確立され、広く使用されています。これらのシステムの使用は、消費者の消費力の増加、安全対策向上への需要、自動車の燃費向上への要求から、アジア太平洋でも急速に増加しています。
中国、ドイツ、米国、日本は、バイワイヤシステムの主要市場です。メキシコなどの新興諸国では、X-by-wireシステムの製造が増加していることから、自動車メーカーによるこれらの技術に対する需要が急増すると予測されます。
電気自動車の普及率は世界的に高まっています。ADAS機能に対する認知度が高まるにつれ、高級車のみで事業展開していた主要メーカーが、顧客獲得のためにエントリーモデル市場に参入しています。このような事例により、自動車のスロットル・バイ・ワイヤシステムに対する要求が高まると予想されます。
スロットル・バイ・ワイヤは、従来の機械式システムと比較して、機械式リンケージにおける結合の問題を排除し、燃費を改善し、モジュラーシステムを展開し、ECUがトルク管理をクルーズ、トラクションコントロール、スタビリティコントロールと統合することを可能にするなど、いくつかの利点があるため、人気を集めています。
アウディ、コンチネンタル、フォード、ボッシュなど多くの自動車メーカーが、アクセルペダルの入力を感知してパワーインバーターモジュールに指令を送り、電気モーターを制御するスロットル・バイ・ワイヤシステムが重要な役割を果たす自律走行車の実用化に注力しています。
2021年11月、中国の長城汽車は、GEEP 4.0に基づくスマート・コーヒー・システム2.0に基づくインテリジェント・シャーシ・バイ・ワイヤを発表しました。これは、ステア・バイ・ワイヤ、ブレーキ・バイ・ワイヤ、シフト・バイ・ワイヤ、スロットル・バイ・ワイヤ、サスペンション・バイ・ワイヤに関連する5つのコア・シャーシ・システムが統合された、まったく新しい電子・電気アーキテクチャです。6自由度の原理で自動車の動きを制御します。
自律走行車の成長と技術開拓に伴い、政府も市場の需要を維持するために必要な措置を講じています。例えば
2020年以降、米国で新たに製造されるすべての自動車には、自動ブレーキシステム、車線逸脱警告システム、駐車支援システムを搭載することが義務付けられています。この要因は、スロットル・バイ・ワイヤシステム市場を活性化させると予想されます。
このような開発に基づき、市場のスロットル・バイ・ワイヤ部門は予測期間中にまともな成長を遂げると予想されます。
予測期間中、北米が最大の市場シェアを占めると予想されます。電気自動車、特に高度な自動運転車に対する需要の高まりが、予測期間中の市場成長を後押しすると予測されます。北米のx-by-wireシステム市場はすでに確立されており、普及率も高いです。
また、複数の企業が市場での地位を安定させるため、提携や協業などの戦略を採用しています。
このような要因が北米におけるx-by-wireシステムの需要を押し上げる可能性が高いです。アジア太平洋地域でも、消費者の購買力向上、より優れた安全対策への嗜好、車両の燃費向上へのニーズにより、X-by-wireシステムの利用が大きく伸びています。
市場はかなり統合されており、Robert Bosch GmbHやContinental AGといった主要企業が市場の大半のシェアを占めています。市場参入企業の買収、市場参入企業との戦略的提携、先進的なX-by-wireシステムの新規投入など、存在感の拡大に注力する主なプレイヤーがいる一方で、他プレイヤーに対する競争優位性を獲得するため、さまざまな成長戦略を展開しているプレイヤーもいます。
同市場の主要企業には、Robert Bosch GmbH、ZF、JTEKT Corp.、Infineon Technologies、Continental AGなどがあります。
The X-by-wire System Market size is estimated at USD 1.07 billion in 2025, and is expected to reach USD 4.33 billion by 2030, at a CAGR of 32.25% during the forecast period (2025-2030).
During the lockdowns, the COVID-19 pandemic compelled about 95% of all automotive-related companies to put their workforces on hold. Globally, the repercussions of the lockdown have been immense and unprecedented due to the halt of manufacturing activities. However, the market started to regain momentum in 2021 as economic activities resumed and vehicle production increased globally.
Over the long term, the emergence of advanced driver assistance systems and the increasing levels of vehicle automation is expected to increase the demand for automotive x-by-wire systems. However, currently, these systems have low penetration rates in the automotive market. The focus of automobile manufacturers on increasing fuel efficiency and reducing the emission level of the vehicle is likely to boost the x-by-wire system market in the future.
Increased integration of vehicular systems in vehicles is also expected to boost the market, coupled with an increase in vehicle electrification in the automotive sector. Increased use of advanced features in vehicles, such as self-driving, cruise control, automatic transmission, lane departure warning systems, and other monitoring systems, is also anticipated to boost the demand for x-by-wire systems in terms of throttle, suspension, braking, and gear shift in the automotive market.
X-by-wire systems are well-established and widely used in Europe and North America. The usage of these systems is also increasing rapidly in Asia-Pacific due to increased consumer spending power, demand for improved safety measures, and the requirement for increased vehicle fuel economy.
China, Germany, the United States, and Japan are major markets for these by-wire systems. Developing countries, such as Mexico, are projected to witness a rapid demand for these technologies from automotive manufacturers, as seen by the increased manufacturing of x-by-wire systems.
The adoption rate of electric vehicles is increasing globally. With growing awareness about the ADAS features, key manufacturers that operated only in high-end luxury cars are now entering the entry-level models market to attract customers. Such instances are expected to boost the requirements for throttle-by-wire systems in vehicles.
Throttle-by-wire is gaining popularity due to several benefits over traditional mechanical systems, such as eliminating binding problems in mechanical linkages, improving fuel economy, deploying a modular system, and allowing the ECU to integrate torque management with cruise, traction control, and stability control.
Many automakers, including Audi, Continental, Ford, and Bosch, are focusing on commercializing the autonomous car idea where throttle-by-wire systems play a crucial role in controlling electric motors by sensing the accelerator pedal input and sending commands to the power inverter modules.
In November 2021, China's Great Wall Motors unveiled its intelligent chassis-by-wire based on Smart Coffee System 2.0 based on GEEP 4.0, a completely new electronic and electrical architecture where five core chassis systems related steer-by-wire, brake-by-wire, shift-by-wire, throttle-by-wire, and suspension-by-wire are integrated. It controls automotive motions in the principle of six degrees of freedom.
In line with the growth in autonomous cars and technological developments, governments are also taking necessary steps to maintain the demand in the market. For instance,
From 2020 onward, all newly manufactured cars in the United States should be installed with an automatic braking system, a lane departure warning system, and a parking assistance system. This factor is expected to fuel the market for throttle-by-wire systems.
Based on such developments, the throttle-by-wire segment of the market is expected to witness decent growth over the forecast period.
North America is anticipated to hold the largest market share during the forecast period. The rising demand for electric vehicles, especially advanced self-driving cars, is anticipated to boost the market's growth over the forecast period. The market for x-by-wire systems in North America is already well-established, with a high penetration rate.
Several companies are also adopting partnerships, collaborations, and other strategies to stabilize their position in the market.
Such factors are likely to boost the demand for x-by-wire systems in North America. The use of x-by-wire systems is also growing significantly in the Asian-Pacific region due to increased consumer purchasing power, preference for better safety measures, and the need for higher fuel efficiency in the vehicle.
The market is fairly consolidated, with the key major players, such as Robert Bosch GmbH and Continental AG, holding the majority share in the market. While some key players focus on expanding their presence by acquiring other market participants, forming strategic alliances with other players in the market, and launching new and advanced x-by-wire systems, others are developing various growth strategies to gain a competitive edge over other players.
Some of the key players in the market are Robert Bosch GmbH, ZF, JTEKT Corp., Infineon Technologies, and Continental AG.