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市場調査レポート
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1685936

ベトナムの生物農薬:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Vietnam Biopesticides - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


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英文 115 Pages
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2~3営業日
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ベトナムの生物農薬:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ベトナムの生物農薬市場規模は2025年に1,695万米ドルと推定され、2030年には2,631万米ドルに達し、市場推計・予測期間(2025年~2030年)にCAGR 9.19%で成長すると予測されています。

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  • 生物農薬は、微生物、植物抽出物、その他の天然化合物をベースにした、安全に使用できる作物保護製品です。総合的病害虫管理(IPM)のための様々な魅力的な特性を持っています。生物農薬は有害な害虫を駆除すると同時に、有益な微生物の増殖を促します。FAOによれば、農業害虫による作物の損失は年間40.0%に達します。
  • バイオ農薬はベトナムのバイオ農薬市場を独占しており、2022年には31.5%のシェアを占めています。ベトナムでは、バイオ除草剤として使用される属には、コレットトリクム属、フザリウム属、アルテルナリア属、セルコスポラ属、プッチニア属、エンティローマ属、アスコキータ属、スクレロチニア属などがあります。ベトナムでは、アグロフォレストリー、総合的病害虫管理(IPM)、総合的作物管理(ICM)、農業慣行の標準化有機生産、食品安全駆除、保全・景観農業政策などの特定のアグロエコロジーを推進するために、アグロエコロジー政策が策定されています。
  • IPMとICMは、農家が圃場の生態系を理解し、適切な農業技術を用い、生産システムを効果的に管理し、健康な作物を栽培し、圃場での農薬や肥料の使用を減らすことを支援することを目的としています。こうした政策は、同国の生物農薬市場を促進すると期待されています。
  • 農薬行動ネットワーク(PAN)アジア太平洋(PANAP)は、農薬使用が人と環境に及ぼす害をなくし、生物多様性に基づく生態系農業を推進するために活動している世界的組織です。このプログラムにより農薬の悪影響に対する意識も高まり、2023年から2029年の間に生物農薬の国内市場価値は68.0%増加すると予想されます。

ベトナムの生物農薬市場動向

同国は有機農業の拡大を計画しており、需要の増加により果物と野菜が最優先課題となっている

  • ベトナムの有機農作物栽培面積は、2022年には3万8,000ヘクタールとなり、アジア太平洋全体の有機農地面積の約1%を占める。ベトナムには現在、約17,000の有機農業生産者、555の加工業者、60の輸出業者がいます。
  • 消費者の健康志向の高まりに伴い、世界の需要の急増が予想されるため、ベトナムは有機農産物の輸出拡大を図っています。果菜類の有機栽培が同国の有機農業を支配しており、2022年には58.8%を占め、次いで換金作物が同35.7%、連作作物が同5.5%となっています。
  • 2017年以降発行された国家政策や、ベトナムの有機農業を推進するための国家有機基準、有機農業に関する政令、国家有機農業プロジェクト2020年~2030年などの政府プログラムにより、より多くの省・市が有機農業を発展させるための地方プログラムやプロジェクトを積極的に展開しています。
  • ベトナムでは有機農業が盛んで、政府、国際パートナー、民間セクターが資金を提供するプロジェクトが数多くあります。参加型保証システム(PGS)は普及しつつあり、多くのコミュニティで導入されています。ベトナム有機農業協会(VOAA)は現在、13の省で17のPGSグループを持っており、うち5つが運営中で、残りは計画段階です。これらのPGSグループの生産物には、野菜、米、オレンジ、グレープフルーツなどがあります。
  • ベトナムのオーガニック製品は180カ国で販売されています。ベトナムは、2030年までにオーガニック農地面積を全農地面積の2.5~3%に増やすという目標を掲げています。

ハノイの消費者の約88%が有機農産物の購入に前向きであり、一人当たりの消費額の増加に繋がっています。

  • ベトナムの人々は、製品の品質や健康に以前よりも徐々に注意を払うようになりました。健康とフィットネスは、ベトナムの消費者の関心のトップ5に入っています。ベトナムの一人当たり所得は継続的に増加しており、人々は栄養価の高い食品により多くの支出をするようになっています。
  • 野菜に含まれる高濃度の農薬や化学肥料は、ベトナム人にとって常に危険です。ハノイの野菜生産面積の約30%は政府によって管理され、安全性が証明されています。ハノイの4つの大型スーパーマーケットで185人の回答者を対象に実施した調査の記述統計と分析結果によると、約15%の消費者がすでに有機野菜の使用経験があります。しかし、88%はオーガニック製品が市場にあれば買ってみたいと思っています。
  • 有機食品の消費が制限された主な理由は、有機市場に関する情報不足と有機製品を購入する不便さでした。有機野菜の平均価格は、従来のものより約70%高かったです。また、高所得の顧客は野菜の安全性を気にしており、以前に有機製品を消費したことのある顧客は、有機野菜により高い金額を支払う可能性が高かったです。これらの結果は、有機野菜に関する情報を消費者に広く知らせるべきであることを示唆しています。
  • ベトナムにおける有機食品消費の増加は、国内需要の増加につながります。このため、希望する製品を生産するために、有機農業への土地転換を促進する必要があります。続いて、製品の品質を確保するために有機保護・栄養製品に対する需要の増加が必要となり、その結果、同国における生物農薬市場の潜在的成長が決定されます。

ベトナムの生物農薬産業概要

ベトナムの生物農薬市場は断片化されており、上位5社で3.46%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 Corteva Agriscience, Marrone Bio Innovations Inc., UPL, Valent BioSciences LLC and Vipesco.

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 有機栽培面積
  • 一人当たりのオーガニック製品への支出
  • 規制の枠組み
    • ベトナム
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 形態
    • バイオ殺菌剤
    • バイオ除草剤
    • バイオ殺虫剤
    • その他の生物農薬
  • 作物タイプ
    • 換金作物
    • 園芸作物
    • 耕作作物

第6章 競争情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • Biotech Bio-Agriculture
    • Corteva Agriscience
    • Marrone Bio Innovations Inc.
    • UPL
    • Valent BioSciences LLC
    • Vipesco

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 49580

The Vietnam Biopesticides Market size is estimated at 16.95 million USD in 2025, and is expected to reach 26.31 million USD by 2030, growing at a CAGR of 9.19% during the forecast period (2025-2030).

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  • Biopesticides are crop protection products that are safe to use and are based on microorganisms, plant extracts, and other natural compounds. They have a variety of appealing properties for Integrated Pest Management (IPM). Biopesticides encourage the growth of beneficial microorganisms while controlling harmful pests. According to FAO, agricultural pests cause up to 40.0% of crop loss annually.
  • Bioherbicides dominate the biopesticides market in the country, and they accounted for a share of 31.5% in 2022. In Vietnam, some genera used as bioherbicides are Colletotrichum, Fusarium, Alternaria, Cercospora, Puccinia, Entyloma, Ascochyta, and Sclerotinia, Agroecology policies are developed in Vietnam in order to promote particular agroecological practices like agroforestry, Integrated Pest Management (IPM), Integrated Crop Management (ICM), standardization of agricultural practices organic production, food safety control, and conservation and landscape agriculture policies.
  • IPM and ICM are intended to assist farmers in understanding the field ecology, using suitable farming techniques, managing the production system effectively, growing healthy crops, and using fewer pesticides and fertilizers in fields. These policies are expected to propel the biopesticides market in the country.
  • Pesticide Action Network (PAN) Asia Pacific (PANAP) is a global organization working to eliminate the harm that pesticide usage causes to people and the environment and advance ecological agriculture based on biodiversity. This program also raises awareness about the negative consequences of pesticides, which is expected to increase the domestic market value of biopesticides between 2023 and 2029 by 68.0%.

Vietnam Biopesticides Market Trends

The country plans to expand organic farming, with fruits and vegetables as the top priority due to increasing demand

  • The area under organic crop cultivation in Vietnam was recorded at 38.0 thousand hectares in 2022, around 1% of the overall Asia-Pacific organic agricultural land. In Vietnam, there are currently approximately 17,000 organic agriculture producers, 555 processors, and 60 exporters.
  • Vietnam has been trying to increase the export of organic farm produce as global demand is expected to rise rapidly as consumers become more health conscious. Organic cultivation in the fruit and vegetable crops is dominating the country's organic farming, and it accounted for 58.8% in 2022, followed by cash crops and row crops, accounting for 35.7% and 5.5% in the same year, respectively.
  • With national policies issued since 2017 and government programs such as the National Organic Standard, the Decree on Organic Agriculture, and the National Organic Agriculture Project 2020-2030 to promote organic agriculture in Vietnam, more provinces and cities have actively developed local programs and projects to develop organic agriculture.
  • Organic agriculture is thriving in Vietnam, with numerous projects funded by the government, international partners, and the private sector. Participatory Guarantee Systems (PGS) are becoming more popular and are being replicated in an increasing number of communities. The Vietnam Organic Agriculture Association (VOAA) currently has 17 PGS groups in 13 provinces, five of which are operational and the rest in the planning stages. These PGS groups' products include vegetables, rice, oranges, and grapefruits.
  • Organic products from Vietnam are available in 180 countries. Vietnam has set a target of increasing the total organic land area to 2.5-3% of the total agricultural land area by 2030.

Approximately 88% of the Hanoi consumers are willing to by organic produce, leads to increase in per capita spending.

  • People in Vietnam have gradually begun to pay more attention to product quality and health than they had previously. Health and fitness are still among Vietnamese consumers' top five concerns. Vietnam's per capita income has continuously increased, encouraging people to spend more on nutritious food.
  • High levels of pesticides and chemical fertilizers inside vegetables are always risky for Vietnamese people. Around 30% of the area for vegetable production in Hanoi is controlled and safely certified by the government. Descriptive statistics and the results analyzed a sample of 185 respondents surveyed at four big supermarkets in Hanoi concluded that about 15% of the consumers already had the experience of using organic vegetables. However, 88% wanted to try and buy organic products if they were available in the market.
  • Major reasons for the limitation in the consumption of organic foods were the lack of information about the organic market and the inconvenience of buying organic products. The average price for organic vegetables was about 70% higher than that of conventional ones. High-income customers were also concerned about the safety of vegetables, and those who previously consumed organic products were likely to pay more for organic vegetables. These findings suggest that information about organic vegetables should be widely publicized to consumers.
  • The rising organic food consumption in Vietnam leads to increasing domestic demand. This requires a higher land conversion to organic farming to produce the desired product. A subsequent increase in the demand for organic protection and nutrition products is needed to ensure the quality of the product, thus determining potential growth in the biofertilizers market in the country.

Vietnam Biopesticides Industry Overview

The Vietnam Biopesticides Market is fragmented, with the top five companies occupying 3.46%. The major players in this market are Corteva Agriscience, Marrone Bio Innovations Inc., UPL, Valent BioSciences LLC and Vipesco (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Area Under Organic Cultivation
  • 4.2 Per Capita Spending On Organic Products
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 Vietnam
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Form
    • 5.1.1 Biofungicides
    • 5.1.2 Bioherbicides
    • 5.1.3 Bioinsecticides
    • 5.1.4 Other Biopesticides
  • 5.2 Crop Type
    • 5.2.1 Cash Crops
    • 5.2.2 Horticultural Crops
    • 5.2.3 Row Crops

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Biotech Bio-Agriculture
    • 6.4.2 Corteva Agriscience
    • 6.4.3 Marrone Bio Innovations Inc.
    • 6.4.4 UPL
    • 6.4.5 Valent BioSciences LLC
    • 6.4.6 Vipesco

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AGRICULTURAL BIOLOGICALS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms