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市場調査レポート
商品コード
1434481

グラフィックフィルム:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Graphic Film - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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グラフィックフィルム:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

グラフィックフィルム市場規模は、2024年に316億3,000万米ドルと推定され、2029年までに408億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.26%のCAGRで成長します。

グラフィックフィルム- マーケット

調査対象の市場に対するCOVID-19感染症のパンデミックの影響により、予想される全体的な成長率が妨げられています。しかし、不測の事態に備えた戦略と主要なエンドユーザー産業が徐々に勢いを増しており、長期的な需要予測では売上の大幅な増加が示されています。需要が着実に成長し、企業がパンデミックによる損失から回復していることから、調査対象の市場の短期予測では、自動車分野で使用されるグラフィックフィルムラップの付随的な需要は直線的に増加すると予想されます。さらに、インディアン・レーティング・アンド・調査・プライベート・リミテッド(IND-RA)によると、プラスチックフィルムの需要は2020年に9%近く増加したが、2023年までに6~6.5%に低下すると予想されています。

主なハイライト

  • いくつかの既存市場企業は、ガラス窓やドアなどの平らで透明な表面に使用するように設計された穴あきウィンドウフィルムを製造しています。これらのフィルムには通常、片面から見えるグラフィックを提供するために、フィルムに穴が開けられた連続的な穴のパターンが備えられています。
  • ウィンドウフィルムは基本的に、窓の内側または外側に貼り付ける粘着性の裏地が付いた薄いラミネートです。ほぼあらゆるデザインにカットして、企業ロゴの印刷やマーケティングから完全にカスタマイズされた壁のデザインまで、さまざまな目的で窓やドアに貼り付けることができます。ウィンドウフィルムはプライバシーを確保し、紫外線から保護するだけでなく、企業の作業スペースなどの室内の温度調節にも役立ちます。ウィンドウフィルムは既存の窓に後付けできるため、経済的かつ迅速なオプションになります。
  • 壁と窓のグラフィックは、インテリアとエクステリアのデザインで消費者の体験を変革します。いくつかのオフィスでは、自社のブランディングを最大限に高め、新製品と販売を促進し、職場の生産性と士気を向上させ、顧客を楽しませて情報を提供し、企業環境を強化するためにグラフィックフィルムを導入しています。
  • ほとんどの企業ビルがこれらの製品で作業スペースを再設計しており、屋内壁用ラップが市場で注目を集めています。これらのウォールラップは、滑らかな屋内表面をさまざまなグラフィックフィルムを使用したアートワークに変えます。さらに、市場関係者は、印刷可能なフィルムやカラーフィルムの仕上げ材、その他の付属製品を提供することで、この有利な機会を利用し、全体の収益を押し上げています。
  • グラフィックフィルムは、メンテナンスコストを削減するために車両の外装部品を保護する塗装保護フィルムとしても使用されます。先進国と新興経済諸国における車両の保護や広告のためのグラフィックフィルムの需要の高まりにより、自動車分野でのグラフィックフィルムの成長が加速する可能性があります。たとえば、米国に本拠を置くMactacは、トラック、バス、バン、その他の車両で自社の製品やブランドを宣伝したいベンダー向けに、新しい粘着式車両用ラップを発売しました。
  • 同社によると、新しい独自の接着剤により、ラップの貼りやすさが向上します。この簡単に剥がせる粘着剤は、色再現に非常に適した光沢のある白い軟質カレンダー加工済みPVCフィルムと、印刷中の安定性を高めるポリコーティングされたライナーを裏打ちしています。

グラフィックフィルム市場動向

自動車部門は大幅な成長が見込まれる

  • 自動車業界では、グラフィックフィルムの用途には、車両のラッピング、カットグラフィック、カットディールなどがあります。対照的に、ビニールをカットする場合、車両のラップは粘着性のあるビニールの大きなシートであり、それ自体に特定の形状はありません。これらのラップは車両のパネル全体をカバーします。グラフィックフィルムやラッピングが車両に大規模に採用されるようになったのは、保護や広告の目的、また車両をより良く見せるためのニーズによるものです。また、米国屋外広告協会(OAAA)によれば、1つの車両ラッピングで毎日30,000~80,000のインプレッションが生成される可能性があります。さらに、スコシアバンクによると、世界の自動車販売台数は2020年の約6,380万台から2021年には約6,670万台に増加しました。
  • グラフィックフィルムのラップを自動車に貼り付けることは、他の形式の広告よりも安価な広告手段です。米国屋外広告協会によると、車両用ラッピングの費用は1,000インプレッション(CPM)あたり0.15米ドルです。対照的に、看板の料金はPCMあたり1.78米ドル、ラジオの料金はCPMあたり5.92米ドル、プライムTVスポットの料金は1CPMあたり20.54米ドルです。したがって、広告コストの削減により、自動車分野全体で調査対象となっている市場の成長が促進されます。
  • 3M、Avery Dennison、Lintecなどの多くの企業が革新を進め、市場の主要な自動車プレーヤーに製品を提供しています。たとえば、スパンデックスは、改良された色の変化する車両用ラップ素材である3Mラップフィルムシリーズ 2080を発売しました。貼り付け後はフィルムを簡単に剥がすことができ、滑らかな仕上がりが得られ、保護層の傷がフィルム自体に転写することもありません。
  • 追加の安全性や視認性、特殊効果マーキングを提供する反射フィルムのさらなる開発により、関係する艦隊の夜間視認性が向上しています。したがって、このようなフィルムは交通安全に関する連邦ガイドラインを満たす必要があります。同様に、感圧フォーマットとしての反射テープが市場に投入され、夜間の認識を強化するための高品質のマイクロプリズム再帰反射素材が採用されています。
  • 窓の色合いやフィルムに関する限り、これらは基本的に、個人のプライバシー/セキュリティから車両の広告に至るまで、幅広い目的に役立ちます。たとえば、3M自動車用ウィンドウフィルムは、乗客のプライバシーを確保するために可視光の95%を制限するために、さまざまな色合いレベルで利用できます。同社のObsidianシリーズ、FX-Hp、およびセラミック IRフィルムは、自動車用途向けに提供されているウィンドウフィルムの一部です。

アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予想される

  • 自動車、工業、eコマースなどのエンドユーザー業界全体でグラフィックフィルムの需要が高まっており、この地域の市場成長を積極的に推進しています。中国はアジア太平洋で顕著なシェアを占めると予想されています。この増加は、高度な技術開発、高い可処分所得、優れたアーキテクチャおよび自動車産業シナリオに起因すると考えられます。
  • 中国の自動車産業は急速に成長しており、世界の自動車市場において中国が果たす役割はますます重要になっています。政府は自動車部品部門を含む自動車産業を有力産業の一つとみなしています。
  • さらに、中国政府は、自動車生産台数が2025年までに3,500万台に達する可能性があると予測しています。IBEFによると、インドの自動車産業は2026年までに2,514億~2,828億米ドルに達すると予想されています。したがって、自動車産業の成長により、この地域で調査された市場の範囲。さらに、消費者の車両の色の変更に対する関心の高まりにより、この地域での自動車用ラップフィルムの需要が促進されると予想されます。
  • 中国の広告業界は、過去数十年にわたって急激な発展を遂げてきました。今日の中国人の生活では、外国のブランドや広告が当たり前になっています。さらに、中国企業は国際的な広告技術や慣行をいち早く取り入れ、国内の広告市場に大きな影響を与えています。
  • さらに、インドはこの地域で最も急速に成長している建設市場の一つであり、2030年までに建設産業に約13兆米ドルが支出されると予想されています。同国の人口は急速に拡大しており、使い捨て住宅の増加により大幅な住宅プロジェクトの需要が生じています。収入と都市化。予測期間中、上記のすべてのエンドユーザー産業の成長により、市場に機会が創出されると予想されます。

グラフィックフィルム業界の概要

グラフィックフィルム市場は細分化されており、同時に非常に競争が激しいです。市場の主要企業が採用する主な戦略は、自社のリーチを拡大し、市場での競争力を維持するために、製品革新、合併、買収です。市場の主要企業には、3M Company、EI Du Pont De Nemours and Company、FDC Graphic Films Inc.、Avery Dennison Corporation、Spandex AGなどが含まれます。

  • 2021年 2月- シュバイツァー・マウデュイット・インターナショナル社は、ヘルスケアおよび産業市場向けのクラス最高のイノベーション、設計、製造ソリューションプロバイダーである英国に拠点を置くScapa Group Plcを買収する計画を発表しました。同社は、建設、輸送、消費者および産業の最終市場で使用される堅牢で収益性の高い産業用グラフィックフィルムテープを提供し、既存のビジネスを補完します。
  • 2021年 1月-Drytacは、新しいPolar ChoiceシリーズのモノマーPVCフィルムを発売しました。これには、Polar Choice Whiteの下に、Gloss PB(永続的なグレーの接着剤)、Matte RB(取り外し可能なグレーの接着剤)、Gloss P(永続的な透明な接着剤)など6製品が含まれます。 Polar Choice Clearの下では、Gloss P(永続的な透明な接着剤)とGloss R(取り外し可能な透明な接着剤)、およびPolar Choice Air White Gloss PB(永続的なグレーの接着剤)が提供されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 建設産業の成長と生活水準の向上
    • ラップ広告需要の伸び
  • 市場抑制要因
    • 原材料価格の変動

第6章 技術スナップショット

  • フィルムタイプ
    • 不透明フィルム
    • 透明フィルム
    • 半透明フィルム
    • 反射フィルム
  • 印刷技術
    • フレキソ印刷
    • オフセット平版印刷
    • グラビア印刷
    • デジタル

第7章 市場セグメンテーション

  • ポリマー
    • ポリプロピレン(PP)
    • ポリエチレン(PE)
    • ポリ塩化ビニル(PVC)
    • その他のポリマー
  • エンドユーザー産業
    • 自動車
    • 販促・広告
    • 公共公益施設
    • その他のエンドユーザー産業(航空機産業とeコマース)
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • 3M Company
    • E.I. Du Pont De Nemours and Company
    • FDC Graphic Films Inc.
    • Avery Dennison Corporation
    • Spandex AG
    • Graphic Image Films Ltd
    • Hexis S.A.
    • Drytac Corporation
    • Orafol Europe GMBH
    • Arlon Graphics LLC(FLEXcon Company Inc.)
    • Lintec Corporation
    • LG Hausys
    • Cosmos Films Ltd
    • Taghleef Industries Inc.
    • Ritrama SpA
    • ACCO Brands Corporation
    • Innovia Films(CCL Industries Inc.)
    • Contravision
    • Schweitzer-Mauduit International Inc.
    • Ultraflex Systems Inc.

第9章 投資分析

第10章 市場の将来

目次
Product Code: 67693

The Graphic Film Market size is estimated at USD 31.63 billion in 2024, and is expected to reach USD 40.87 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.26% during the forecast period (2024-2029).

Graphic Film - Market

The impact of the COVID-19 pandemic on the market studied is hindering the overall anticipated growth rates. However, with contingency strategies and major end-user industries gaining gradual momentum, the long-term demand forecast demonstrates a significant surge in sales. With demand steadily growing and companies recuperating from the losses incurred due to the pandemic, the ancillary demand for graphic film wraps used in the automobile sector is anticipated to rise linearly in the short-term forecast of the market studied. Furthermore, according to Indian Rating and Research Private Limited (IND-RA), the plastic film demand rose close to 9% in 2020 and is expected to fall to 6-6.5% by 2023.

Key Highlights

  • Several market incumbents are manufacturing perforated window films that are designed for use on flat, transparent surfaces, such as glass windows or doors. These films are usually equipped with a continuous hole pattern perforated into the film to provide graphics visible from one side.
  • Window film is essentially a thin laminate with an adhesive backing that is added to either the inside or outside of a window. It can be cut into almost any design and applied to windows or doors for various purposes - from printing corporate logos and marketing to designing fully customized walls. Window films offer privacy and protection against UV rays and even help manage thermoregulation of interiors, like corporate workspaces. Window films can be retrofitted to existing windows, which makes them an economical and speedy option.
  • Wall and window graphics transform consumer experiences with interior and exterior designs. Several offices are incorporating graphic films to maximize their branding, promote new products and sales, improve workplace productivity and morale, entertain and inform customers, and enhance the corporate environment.
  • Indoor wall wraps are gaining market traction, as most corporate buildings are redesigning their workspaces with these products. These wall wraps turn smooth indoor surfaces into artworks with a wide array of graphic films. Further, market players are capitalizing on this lucrative opportunity by offering printable films and finishes to colored films and other ancillary products, thus boosting their overall revenues.
  • Graphic films are also used as paint protection films to protect the exterior components of vehicles for lowering the maintenance cost. The rising demand for graphic films to safeguard vehicles and for advertising in developed and developing economies may augment graphic films' growth in the automotive sector. For instance, US-based Mactac launched a new adhesive vehicle wrap for vendors looking to advertise their products and brands on trucks, buses, vans, and other vehicles.
  • As per the company, the new proprietary adhesive enhances the ease of application of wraps. This easily-removable adhesive backs a gloss white soft calendered PVC film, which is highly suitable for color reproduction, and a poly-coated liner for stability during printing.

Graphic Film Market Trends

Automotive Sector is Expected to Witness Significant Growth

  • In the automotive industry, graphic film applications include vehicle wraps, cut graphics, and cut deals. In contrast, to cut vinyl, vehicle wraps are large sheets of self-adhesive vinyl without a particular shape of their own. These wraps cover across entire panels of the vehicle. The large-scale adoption of graphic films or wraps in vehicles has been driven by the need for protective and advertisement purposes and to provide a better look at the vehicles. Also, per the Outdoor Advertising Association of America (OAAA), one vehicle wrap can generate between 30,000 and 80,000 impressions daily. Moreover, according to Scotiabank, worldwide car sales grew to around 66.7 million automobiles in 2021, up from approximately 63.8 million units in 2020.
  • Putting graphic film wraps on an automobile is a cheaper means of advertising than other forms of advertisement. According to the Outdoor Advertising Association of America, the vehicle wraps cost USD 0.15 per cost of thousand impressions (CPM). In contrast, the billboards cost USD 1.78 per PCM, radios cost USD 5.92 per CPM, and prime TV spots cost USD 20.54 per CPM. Thus, the lower cost of advertisement drives the growth of the market studied across the automotive sector.
  • Many companies, such as 3M, Avery Dennison, and Lintec, among others, are innovating and offering products to the major automotive players in the market. For instance, Spandex launched the 3M Wrap Film Series 2080, an improved color-change vehicle wrap material. The film can be easily removed after the application to reveal a smooth finish, and any scratch on the protective layer will not be transferred to the film itself.
  • Further developments in the form of Reflective Films, which provide added safety or visibility and special effect markings, are enhancing the night visibility of the concerned fleet. Such films are therefore required to meet the federal guidelines for road safety. Likewise, Reflective Tapes as pressure-sensitive formats have been launched in the market featuring high-quality, micro-prismatic retroreflective materials for additional night-time recognition.
  • As far as window tints or films are concerned, these basically serve a wide range of purposes, from personal privacy/security to fleet advertisements. For instance, 3M Automotive Window Films are available in different tint levels to restrict 95% of visible light for privacy among passengers. Its Obsidian Series, FX-Hp, and Ceramic IR Film are some of the window films offered for automotive applications.

Asia Pacific is Expected to Account for the Largest Market Share

  • Growing demand for graphic films across the end-user industries, such as automotive, industrial, and e-commerce, is driving the market growth positively in the region. China is expected to hold a prominent share in Asia-Pacific. The increase may be attributed to high technological development, high disposable income, and good architecture and automotive industrial scenarios.
  • The Chinese automotive industry has been growing rapidly, and the country plays an increasingly important role in the global automotive market. The government views its automotive industry, including the auto parts sector, as one of the prominent industries.
  • Moreover, the Chinese government predicts that its automobile output may reach 35 million units by 2025. According to the IBEF, the Indian automotive industry is anticipated to reach USD 251.4-282.8 billion by 2026. Hence, growth in the automotive industry is expected to create scope for the market studied in the region. Moreover, rising interest in vehicle color change among consumers is anticipated to propel the demand for automotive wrap films in the region.
  • The advertising industry in China has witnessed exponential development over the past few decades. Foreign brands and advertisements have become commonplace in the lives of the Chinese population today. Moreover, Chinese companies have been quick to adopt international advertising techniques and practices to create a huge impact on the domestic advertising market.
  • Further, India is one of the fastest-growing construction markets in the region, and it is expected to spend around USD 13 trillion on the construction industry by 2030. The country's rapidly expanding population is generating significant housing project demand due to the increase in disposable income and urbanization. Over the forecast period, the growth of all the above end-user industries is expected to create opportunities for the market.

Graphic Film Industry Overview

The Graphic Film Market is fragmented and, at the same time, highly competitive. Key strategies that the major players in the market adopt are product innovation, mergers, and acquisitions to extend their reach and stay competitive in the market. Some of the key players in the market include 3M Company, E.I. Du Pont De Nemours and Company, FDC Graphic Films Inc., Avery Dennison Corporation, and Spandex AG, among others.

  • February 2021 - Schweitzer-Mauduit International, Inc. announced its plans to acquire UK-based Scapa Group Plc, best-in-class innovation, design, & manufacturing solutions provider for healthcare & industrial markets. The company will bring a robust and profitable set of industrial, graphic film tapes used in construction, transportation, consumer, and industrial end-markets, complementing existing business.
  • January 2021 - Drytac launched a new Polar Choice range of monomeric PVC films. It includes 6 products such as Gloss PB (permanent grey adhesive), Matte RB (removable grey adhesive), and Gloss P (permanent clear adhesive) under Polar Choice White. While under Polar Choice Clear, it offers Gloss P (permanent clear adhesive) and Gloss R (removable clear adhesive), and Polar Choice Air White Gloss PB (permanent grey adhesive).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growth in the Construction Industry and Improvements in the Standard of Living
    • 5.1.2 Growth in Demand for Wrap Advertisement
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Fluctuations in Raw Material Prices

6 TECHNOLOGY SNAPSHOT

  • 6.1 Film Type
    • 6.1.1 Opaque Film
    • 6.1.2 Transparent Film
    • 6.1.3 Translucent Film
    • 6.1.4 Reflective Film
  • 6.2 Printing Technology
    • 6.2.1 Flexography
    • 6.2.2 Offset Lithography
    • 6.2.3 Rotogravure
    • 6.2.4 Digital

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 Polymer
    • 7.1.1 Polypropylene (PP)
    • 7.1.2 Polyethylene (PE)
    • 7.1.3 Polyvinyl Chloride (PVC)
    • 7.1.4 Other Polymers
  • 7.2 End-User Industry
    • 7.2.1 Automotive
    • 7.2.2 Promotional & Advertisement
    • 7.2.3 Institutional
    • 7.2.4 Other End-User Industries (Aircraft Industry and E-commerce)
  • 7.3 Geography
    • 7.3.1 North America
    • 7.3.2 Europe
    • 7.3.3 Asia Pacific
    • 7.3.4 Rest of the World

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 3M Company
    • 8.1.2 E.I. Du Pont De Nemours and Company
    • 8.1.3 FDC Graphic Films Inc.
    • 8.1.4 Avery Dennison Corporation
    • 8.1.5 Spandex AG
    • 8.1.6 Graphic Image Films Ltd
    • 8.1.7 Hexis S.A.
    • 8.1.8 Drytac Corporation
    • 8.1.9 Orafol Europe GMBH
    • 8.1.10 Arlon Graphics LLC (FLEXcon Company Inc.)
    • 8.1.11 Lintec Corporation
    • 8.1.12 LG Hausys
    • 8.1.13 Cosmos Films Ltd
    • 8.1.14 Taghleef Industries Inc.
    • 8.1.15 Ritrama SpA
    • 8.1.16 ACCO Brands Corporation
    • 8.1.17 Innovia Films (CCL Industries Inc.)
    • 8.1.18 Contravision
    • 8.1.19 Schweitzer-Mauduit International Inc.
    • 8.1.20 Ultraflex Systems Inc.

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET