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市場調査レポート
商品コード
1520634

グラフィックフィルムの世界市場規模調査:ポリマー別、印刷技術別、フィルムタイプ別、エンドユーザー別、地域別予測、2022年~2032年

Global Graphic Film Market Size Study, by Polymer, by Printing Technology, by Film Type, by End User and Regional Forecasts 2022-2032


出版日
ページ情報
英文 200 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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本日の銀行送金レート: 1USD=144.63円
グラフィックフィルムの世界市場規模調査:ポリマー別、印刷技術別、フィルムタイプ別、エンドユーザー別、地域別予測、2022年~2032年
出版日: 2024年07月23日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

グラフィックフィルムの世界市場は、2023年に約330億3,000万米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には6.2%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

グラフィックフィルムとは、様々な視覚的用途向けにデザインされた特殊なフィルムのことで、機能性と美的魅力を兼ね備えています。これらのフィルムは、粘着層、装飾層、保護層などの形態があり、自動車、建設、広告など多様な産業で幅広く使用されています。さらに、グラフィックフィルムは広告やマーケティングにおいて重要な役割を果たしており、看板、ディスプレイ、販促用資料などに使用されています。このようなフィルムの性質により、幅広い用途が可能になり、さまざまな分野の製品の視覚的な美しさ、ブランディング、性能に貢献しています。

グラフィックフィルム市場は、ラップ広告の需要増加、eコマース産業の成長、デジタル印刷技術の継続的な向上により、今後大きな成長が見込まれています。さらに、技術革新と自動車産業の成長は、グラフィックフィルム市場の成長を促進する顕著な要因です。しかし、経済の不確実性、原材料価格の変動、厳しい環境規制が市場の成長を抑制しています。逆に、持続可能なフィルムの人気の高まりとパッケージングにおける用途の拡大が、市場成長の機会を生み出しています。

自動車分野は、予測期間中、グラフィックフィルム市場で最大の分野になると予測されています。自動車分野では、グラフィックフィルムの用途にはビークルラップ、カットグラフィック、カットディールが含まれます。ビークルラップは、カットビニールとは対照的に、あらかじめ定義された形状を欠く自己粘着性ビニールの広大なシートで構成されています。これらのラッピングは、車両のパネル全体を覆うように設計されています。車両にグラフィックフィルムやラップが広く採用されるようになったのは、保護と販促の両方の目的で実用化され、車両の美的魅力を高めると同時に、保護層を提供するようになったからです。

アジア太平洋地域は、人口増加、急速な都市化、可処分所得の増加などの要因により、市場収益において支配的な地位を占めています。同地域の市場成長は、著しい技術進歩、可処分所得の増加、建設および自動車産業における好ましいシナリオにも影響されています。さらに、欧州は予測期間2024-2032年に最も速い成長率で成長すると予測されています。

目次

第1章 グラフィックフィルムの世界市場エグゼクティブサマリー

  • グラフィックフィルムの世界市場規模・予測(2022-2032年)
  • 地域別概要
  • セグメント別概要
    • ポリマー別
    • 印刷技術別
    • フィルムタイプ別
    • エンドユーザー別
  • 主要動向
  • 不況の影響
  • アナリストの提言・結論

第2章 世界のグラフィックフィルム市場の定義と調査前提条件

  • 調査目的
  • 市場の定義
  • 調査前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 供給サイドの分析
      • 入手可能性
      • インフラ
      • 規制環境
      • 市場競争
      • 経済性(消費者の視点)
    • 需要サイド分析
      • 規制の枠組み
      • 技術の進歩
      • 環境への配慮
      • 消費者の意識と受容
  • 調査手法
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 グラフィックフィルムの世界市場力学

  • 市場促進要因
    • ラップ広告需要の増加
    • eコマース産業の成長
    • デジタル印刷技術の継続的改善
  • 市場の課題
    • 経済の不確実性
    • 原材料価格の変動
    • 厳しい環境規制
  • 市場機会
    • サステイナブルフィルムの人気上昇
    • 包装用途の拡大
    • 新興経済国の成長

第4章 世界のグラフィックフィルム市場産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターのファイブフォースモデルへの未来的アプローチ
    • ポーターのファイブフォースの影響分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 グラフィックフィルムの世界市場規模と予測:ポリマー別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • グラフィックフィルムの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • ポリエチレン(PE)
    • ポリプロピレン(PP)
    • ポリ塩化ビニル(PVC)
    • その他のポリマー

第6章 グラフィックフィルムの世界市場規模と予測:印刷技術別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • グラフィックフィルムの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • オフセットリソグラフィ
    • グラビア印刷
    • フレキソ印刷
    • デジタル

第7章 グラフィックフィルムの世界市場規模と予測:フィルムタイプ別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • グラフィックフィルムの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 不透明フィルム
    • 透明フィルム
    • 半透明フィルム
    • 反射フィルム

第8章 グラフィックフィルムの世界市場規模と予測:エンドユーザー別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • グラフィックフィルムの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 自動車
    • プロモーション・広告
    • 産業用
    • その他のエンドユーザー

第9章 グラフィックフィルムの世界市場規模と予測:地域別、2022年~2032年

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第10章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • 3M Company
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 市場戦略
    • Avery Dennison
    • E. I. du Pont de Nemours and Company
    • Amcor
    • Constantia Flexibles Group GmbH
    • CCL Industries Inc
    • Kay Premium Marking Films Ltd
    • Schweitzer-Mauduit International, Inc
    • ACCO Brands
    • Dunmore Corporation
    • Hexis S.A.
    • LX Hausys
    • Achilles USA Inc
    • ORAFOL Europe GmbH
    • Fedrigoni S.P.A.

第11章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
目次

The Global Graphic Film Market is valued at approximately USD 33.03 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 6.2% over the forecast period 2024-2032. A graphic film refers to a specialized type of film designed for various visual applications, combining functionality with aesthetic appeal. These films come in the form of adhesive, decorative, or protective layers and find extensive use across diverse industries such as automotive, construction, and advertising. Moreover, graphic films play a crucial role in advertising and marketing, used for signage, displays, and promotional materials. The nature of these films allows for a wide range of applications, contributing to the visual aesthetics, branding, and performance of products in different sectors.

The Graphic Film market is expected to witness significant growth in the future due to the increasing demand for wrap advertisements, the growing e-commerce industry, and the continuous improvement in digital printing techniques. Additionally, innovation in technology and the growth in the automotive industry are prominent factors driving the growth of the Graphic Film market. However, economic uncertainties, fluctuations in raw material prices, and stringent environmental regulations are restraining the market growth. On the contrary, the rising popularity of sustainable films and expanding applications in packaging are creating opportunities for market growth.

The Automotive segment is projected to be the largest segment in the Graphic Film market during the forecast period. Within the automotive sector, graphic film applications encompass vehicle wraps, cut graphics, and cut deals. Vehicle wraps, in contrast to cut vinyl, consist of expansive sheets of self-adhesive vinyl lacking a predefined shape. These wraps are designed to cover entire panels of the vehicle. The widespread adoption of graphic films or wraps in vehicles is driven by their utility for both protective and promotional purposes, enhancing the aesthetic appeal of vehicles while providing a layer of safeguarding.

Asia Pacific region holds the dominant position in the market revenue due to factors such as population growth, rapid urbanization, and an increase in disposable income. The regional market's growth is also influenced by significant technological advancements, elevated disposable incomes, and favourable scenarios in the construction and automotive industries. Moreover, the Europe is anticipated to grow at fastest growth rate during forecast period 2024-2032.

Major market players included in this report are:

  • 3M Company
  • Avery Dennison
  • E. I. du Pont de Nemours and Company
  • Amcor
  • Constantia Flexibles Group GmbH
  • CCL Industries Inc
  • Kay Premium Marking Films Ltd
  • Schweitzer-Mauduit International, Inc
  • ACCO Brands
  • Dunmore Corporation
  • Hexis S.A.
  • LX Hausys
  • Achilles USA Inc
  • ORAFOL Europe GmbH
  • Fedrigoni S.P.A.

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Polymer:

  • Polyethylene (PE)
  • Polypropylene (PP)
  • Polyvinyl Chloride (PVC)
  • Other Polymers

By Printing Technology:

  • Offset Lithography
  • Rotogravure
  • Flexography
  • Digital

By Film Type:

  • Opaque Films
  • Transparent Films
  • Translucent Films
  • Reflective Films

By End User:

  • Automotive
  • Promotional & Advertisement
  • Industrial
  • Other End Users

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market.

Table of Contents

Chapter 1. Global Graphic Film Market Executive Summary

  • 1.1. Global Graphic Film Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Polymer
    • 1.3.2. By Printing Technology
    • 1.3.3. By Film Type
    • 1.3.4. By End User
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Graphic Film Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory Frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Graphic Film Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Increasing Demand for Wrap Advertisements
    • 3.1.2. Growing E-Commerce Industry
    • 3.1.3. Continuous Improvement in Digital Printing Techniques
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. Economic Uncertainties
    • 3.2.2. Fluctuations in Raw Material Prices
    • 3.2.3. Stringent Environmental Regulations
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Rising Popularity of Sustainable Films
    • 3.3.2. Expanding Applications in Packaging
    • 3.3.3. Growth in Emerging Economies

Chapter 4. Global Graphic Film Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top Investment Opportunity
  • 4.4. Top Winning Strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Graphic Film Market Size & Forecasts by Polymer 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Graphic Film Market: Polymer Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. Polyethylene (PE)
    • 5.2.2. Polypropylene (PP)
    • 5.2.3. Polyvinyl Chloride (PVC)
    • 5.2.4. Other Polymers

Chapter 6. Global Graphic Film Market Size & Forecasts by Printing Technology 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Graphic Film Market: Printing Technology Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. Offset Lithography
    • 6.2.2. Rotogravure
    • 6.2.3. Flexography
    • 6.2.4. Digital

Chapter 7. Global Graphic Film Market Size & Forecasts by Film Type 2022-2032

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global Graphic Film Market: Film Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 7.2.1. Opaque Films
    • 7.2.2. Transparent Films
    • 7.2.3. Translucent Films
    • 7.2.4. Reflective Films

Chapter 8. Global Graphic Film Market Size & Forecasts by End User 2022-2032

  • 8.1. Segment Dashboard
  • 8.2. Global Graphic Film Market: End User Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 8.2.1. Automotive
    • 8.2.2. Promotional & Advertisement
    • 8.2.3. Industrial
    • 8.2.4. Other End Users

Chapter 9. Global Graphic Film Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 9.1. North America Graphic Film Market
    • 9.1.1. U.S. Graphic Film Market
      • 9.1.1.1. Polymer breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.1.1.2. Printing Technology breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.1.1.3. Film Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.1.1.4. End User breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 9.1.2. Canada Graphic Film Market
  • 9.2. Europe Graphic Film Market
    • 9.2.1. U.K. Graphic Film Market
    • 9.2.2. Germany Graphic Film Market
    • 9.2.3. France Graphic Film Market
    • 9.2.4. Spain Graphic Film Market
    • 9.2.5. Italy Graphic Film Market
    • 9.2.6. Rest of Europe Graphic Film Market
  • 9.3. Asia-Pacific Graphic Film Market
    • 9.3.1. China Graphic Film Market
    • 9.3.2. India Graphic Film Market
    • 9.3.3. Japan Graphic Film Market
    • 9.3.4. Australia Graphic Film Market
    • 9.3.5. South Korea Graphic Film Market
    • 9.3.6. Rest of Asia Pacific Graphic Film Market
  • 9.4. Latin America Graphic Film Market
    • 9.4.1. Brazil Graphic Film Market
    • 9.4.2. Mexico Graphic Film Market
    • 9.4.3. Rest of Latin America Graphic Film Market
  • 9.5. Middle East & Africa Graphic Film Market
    • 9.5.1. Saudi Arabia Graphic Film Market
    • 9.5.2. South Africa Graphic Film Market
    • 9.5.3. Rest of Middle East & Africa Graphic Film Market

Chapter 10. Competitive Intelligence

  • 10.1. Key Company SWOT Analysis
  • 10.2. Top Market Strategies
  • 10.3. Company Profiles
    • 10.3.1. 3M Company
      • 10.3.1.1. Key Information
      • 10.3.1.2. Overview
      • 10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 10.3.1.4. Product Summary
      • 10.3.1.5. Market Strategies
    • 10.3.2. Avery Dennison
    • 10.3.3. E. I. du Pont de Nemours and Company
    • 10.3.4. Amcor
    • 10.3.5. Constantia Flexibles Group GmbH
    • 10.3.6. CCL Industries Inc
    • 10.3.7. Kay Premium Marking Films Ltd
    • 10.3.8. Schweitzer-Mauduit International, Inc
    • 10.3.9. ACCO Brands
    • 10.3.10. Dunmore Corporation
    • 10.3.11. Hexis S.A.
    • 10.3.12. LX Hausys
    • 10.3.13. Achilles USA Inc
    • 10.3.14. ORAFOL Europe GmbH
    • 10.3.15. Fedrigoni S.P.A.

Chapter 11. Research Process

  • 11.1. Research Process
    • 11.1.1. Data Mining
    • 11.1.2. Analysis
    • 11.1.3. Market Estimation
    • 11.1.4. Validation
    • 11.1.5. Publishing
  • 11.2. Research Attributes