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市場調査レポート
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1685932

高性能タイヤ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

High Performance Tire - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 70 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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高性能タイヤ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

高性能タイヤの市場規模は2025年に580億8,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは9.07%で、2030年には896億5,000万米ドルに達すると予測されます。

High Performance Tire-Market-IMG1

主なハイライト

  • COVID-19パンデミックは、2020年に新車の生産と販売が減少したため、短期的には自動車タイヤ市場に大きな影響を与えました。さらに、当局による規制のため、人々はほとんど屋内にとどまり、メンテナンスやタイヤ交換が少なかったため、収益はさらに減少しました。
  • ハイパフォーマンスタイヤの販売は、様々な種類の自動車レース競技の増加により、ここ数年で大幅に増加しており、これがハイパフォーマンス・ウルトラハイパフォーマンスタイヤ市場の重要な促進要因となっています。
  • 世界的に様々な自動車レースの人気が高まっていることが、市場の成長を大きく後押ししています。競合自動車レースは当初、F1、NASCAR、バイクレースなどの人気自動車レースシリーズに焦点が当てられていました。しかし、年々、レース競技は、SUV、ダートバイク、モンスタートラック、ソーラーカー、スプリントカー、ツーリングカーなど、さまざまなエンジンサイズを持つ車両による、さまざまなタイプのレースが増加しています。
  • さらに、タイヤメーカーは、サイズ、スピード、性能特性の限界に課題する高性能タイヤの製造に新技術を活用しています。これらの次世代高性能タイヤの多くは、変化する顧客ニーズを満足させるために、マルチシーズン走行安全性、乗り心地、低騒音、燃費の改善を提供しています。

高性能タイヤの市場動向

高性能車需要の増加

  • 世界中の自動車セクターの急速な拡大が高性能タイヤ市場を牽引しています。この背景には、商用車と乗用車の需要拡大、運輸産業の活況、可処分所得の増加、国の高度な自動車インフラがあります。
  • さらに、騒音や公害が減少するという利点から電気自動車への要望が高まっており、予測期間を通じて高性能ホイールへの大きな需要が見込まれています。さらに、加速性、燃費効率、軽量性といった高性能タイヤの利点に対する認識が高まっていることも、この地域での市場拡大を促進すると予想されます。
  • 高性能タイヤは、制動距離の短縮、横方向へのグリップ、強力なウェット・トラクションによって車両の安全性を高める。米国では、2021年の自動車販売台数全体に占めるSUVの割合は77.6%であるのに対し、欧州では、2021年の自動車販売台数に占めるSUVの割合は約40%です。
  • 若年層の間でスポーツカーの人気が高まっていることから、予測期間を通じて市場の拡大に拍車がかかると予想されます。また、大手自動車メーカーがよりパワフルで安全な自動車を作ろうとする動きを強めていることも、市場の追い風になると思われます。
  • さらに、アフターマーケットにおける高性能タイヤの需要は、超高速で走行するために必要な柔らかいゴム製タイヤの摩耗や損傷が早いことが主な原因となっています。一般的なレース選手権(最大限の普及率を誇る)では、チームは通常9~14セットのタイヤを使用するが、これはコースの長さ、アスファルトやコンクリートなどの路面の種類、ショートトラック、スピードウェイ、スーパースピードウェイ、ロードコースなどのコースの種類によって異なります。したがって、アフターマーケットにおける高性能タイヤの需要は、OEMセグメントよりもかなり高いです。
  • これらすべての要因を考慮すると、高性能交換用タイヤ市場は予測期間中に成長すると予想されます。

欧州市場の成長ペースが加速

  • 英国、ドイツ、フランスなどの西欧の国々は、高性能タイヤ市場に貢献する重要な役割を果たしています。フェラーリ、ダイムラー、BMW、フォルクスワーゲン・グループ、ルノーといった西欧のメーカーは、自社製品のテストとプロモーションのために、欧州全土で開催される自動車レース・イベントに頻繁に参加しています。このため、OEMによるレーシングタイヤの需要が高まっています。また、この地域では、主にフランス、イタリア、スペイン、英国などの国々で多くの自動車レースが開催されています。自動車レース市場の増加は、レーシングタイヤの需要を増加させると予想されます。
  • ブランド・ロイヤルティは、OEMや車両チームによって示され、車両に装着されるタイヤは元々装着されていたものと同じブランドに交換されます。その結果、タイヤメーカーはOEMや車両チームのオーナーと契約を結ぶ努力をしています。こうした契約は、流通経費や広告宣伝費を節約できるため、タイヤ製造会社にとって重要かつ魅力的なものです。
  • 英国のタイヤ市場は、同国の強力なインフラ成長と自動車保有台数の増加により、今後数年間で上昇すると予想されています。ミシュラン、グッドイヤー&ダンロップ、ピレリ、クーパー・タイヤは世界有数のタイヤメーカーで、英国で生産活動を行っており、今後5年間で生産能力を拡大する計画です。
  • 日産、ランドローバー、トヨタ、ホンダ、DAFなど、世界最大の自動車OEMのほとんどが英国に製造拠点を有しており、その結果、同国ではパフォーマンス・タイヤの需要が高いです。
  • 例えば、2021年7月、GMは新型ミッドエンジンのコルベット・スティングレイの欧州仕様車を、クーペ8台、コンバーチブル8台を含む16台の高装備のローンチ・エディションで発売しました。コルベットスティングレイには、ミシュランのパフォーマンスタイヤ「Pilot Sport 4S」が装着されています。2021年5月、ブリヂストンUKは、マセラティ、ランボルギーニ、BMWなどの大手自動車メーカーに採用されているカスタム開発バージョンの高性能タイヤ、ポテンザスポーツの新しいフラッグシップモデルを市場に導入しました。
  • タイヤ製造の生産水準の向上、持続可能な技術革新、ドイツに基づく優れた技術的ノウハウにより、予測期間中、供給サイドの力学において、高性能タイヤ製造の主要拠点としてドイツの地位が引き続き強化されると予想されます。

高性能タイヤ産業の概要

高性能タイヤ市場は、多数の国際的プレーヤーと少数の地域的プレーヤーの存在によって特徴付けられ、その結果、市場競争環境は激しくなっています。市場をリードするプレーヤーとしては、Continental AG、Bridgestone Corporation、Pirelli &C. SpA、MRF、Michelinなどが挙げられます。

市場をリードする企業は、各国で特定の製品に対応する多くの子会社を持っています。特にヨコハマとピレリは、包括的なサプライチェーンを持つために、生産拠点を設立し、変更されたF1ルールに従って新しいタイヤを製造することで、市場への浸透を高めようとしています。ブリヂストンとミシュランは、カナダに巨額の投資を行い、自動車用タイヤ分野での製品ポートフォリオを拡大しています。

最終市場からの高性能、高効率、安全なハンドリング・タイヤへの需要は、予測期間中、市場をより競争力のある効果的に活気のあるものにすると予想されます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイヤタイプ
    • レーシングスリック
    • トレッドタイヤ
    • その他のタイヤタイプ
  • 販売チャネル
    • OEM
    • リプレイスメント/アフターマーケット
  • 車両タイプ
    • レーシングカー
    • オフロード車
    • その他の車両タイプ
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • その他欧州
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Bridgestone Corporation
    • Continental AG
    • Goodyear Tire & Rubber Company
    • Hankook Tire & Technology Co. Ltd
    • Kumho Tire Co. Inc.
    • Michelin
    • MRF Limited
    • Pirelli & C. SpA
    • Sumitomo Rubber Industries Ltd
    • Yokohama Rubber Co. Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 49486

The High Performance Tire Market size is estimated at USD 58.08 billion in 2025, and is expected to reach USD 89.65 billion by 2030, at a CAGR of 9.07% during the forecast period (2025-2030).

High Performance Tire - Market - IMG1

Key Highlights

  • The COVID-19 pandemic significantly affected the automotive tire market in the short term, as the production and sales of new vehicles declined in 2020. Moreover, people stayed mostly indoors owing to the restrictions imposed by authorities, which further decreased revenues due to low maintenance and tire replacements.
  • The sales of high-performance tires have increased significantly over the years, owing to a rise in the different types of automotive racing competitions, which acts as a significant driver for the high-performance and ultra-high-performance tires market.
  • The growing popularity of various types of automotive racing worldwide has helped boost the market's growth to a significant extent. Competitive automotive racing was initially focused on popular car racing series, such as Formula One, NASCAR, and motorbike races, which attracted many sponsorships and promotional activities. However, over the years, racing competitions have witnessed an increase in the number of different types of races, with vehicles having varying engine sizes, such as SUVs, dirt bikes, monster trucks, solar cars, sprint cars, and touring cars.
  • Furthermore, tire manufacturers are utilizing new technologies in producing high-performance tires that push the boundaries of size, speed, and performance characteristics. Many of these next-generation high-performance tires offer multi-season driving safety, ride comfort, low noise, and improved fuel efficiency to satisfy changing customer needs.

High Performance Tires Market Trends

Rise in Demand for High Performance Vehicles

  • The rapid expansion of the auto sector across the globe is driving the high-performance tires market. This may be credited to expanding commercial and passenger vehicle demand, a booming transportation industry, rising disposable incomes, and the country's advanced automotive infrastructure.
  • Furthermore, the increased desire for electric cars due to the benefits of decreased noise and pollution is expected to produce a great demand for high-performance wheels throughout the forecast period. Additionally, rising awareness of the advantages of high-performance tires in terms of acceleration, fuel efficiency, and lightweight is expected to drive market expansion in the area.
  • High-performance tires increase vehicle safety by having a shorter stopping distance, lateral grip, and strong wet traction. In the United States, SUVs accounted for 77.6% of total vehicle sales in 2021, whereas in Europe, SUVs accounted for about 40% of vehicles sold in 2021.
  • The rising popularity of sports vehicles among the young population is expected to fuel the market expansion throughout the forecast period. Also, the market will likely benefit from the major car manufacturers' increasing attempts to build more powerful and safe vehicles.
  • Furthermore, the demand for high-performance tires in the aftermarket is mainly attributed to the faster wear and tear of softer rubber tires required to perform at extremely high speeds. In a typical racing championship (for which they have the maximum penetration), a team usually uses between 9-14 sets of tires, depending upon the length of the track, surface type, like asphalt and concrete, and types of track, such as short track, speedway, superspeedway, or road course. Therefore, the demand for high-performance tires in the aftermarket is higher to a considerable extent than in the OEM segment.
  • Considering all these factors, the market for high-performance replacement tires is expected to grow over the forecast period.

The European Market is Growing at a Faster Pace

  • Countries in Western Europe, such as the United Kingdom, Germany, and France, play a significant role in contributing to the high-performance tire market. Manufacturers in Western Europe, such as Ferrari, Daimler, BMW, Volkswagen Group, and Renault, frequently participate in automotive racing events organized across Europe to test and promote their products. This has increased the demand for racing tires by OEMs. The region also hosts many auto races, primarily in countries such as France, Italy, Spain, and the United Kingdom. A rise in the auto races market is expected to increase the demand for racing tires.
  • Brand loyalty is exhibited by OEMs and vehicle teams, which replace tires on their cars with the same brand as originally installed. As a result, tire manufacturers have strived to enter contracts with OEMs and vehicle team owners. These contracts are important and attractive to tire manufacturing companies, as they save on distribution expenses and advertising costs.
  • The United Kingdom's tire market is expected to rise in the following years due to the country's strong infrastructure growth and increasing automotive fleet size. Michelin, Goodyear & Dunlop, Pirelli, and Cooper Tyres are among the world's leading tire manufacturers, with production operations in the UK with plans to grow production capacity over the next five years.
  • Most of the world's biggest auto OEMs, including Nissan, Land Rover, Toyota, Honda, DAF, and others, have manufacturing facilities in the United Kingdom, resulting in high demand for performance tires in the country.
  • For instance, in July 2021, GM launched European versions of the new mid-engine Corvette Stingray in 16 highly equipped launch editions, including eight coupes and eight convertibles. The Corvette Stingray has been equipped with Michelin Pilot Sport 4S performance tires from Michelin. In May 2021, Bridgestone UK introduced new flagship Potenza Sport high-performance tires in the market, whose custom-developed version tires have been selected by leading car manufacturers, including Maserati, Lamborghini, and BMW.
  • The increase in production standards of tire manufacturing, sustainable innovation, and excellent technical know-how based in the country are expected to continue strengthening the position of Germany to emerge as a leading high-performance tire manufacturing location, in the supply side dynamics, during the forecast period.

High Performance Tires Industry Overview

The high-performance tires market is characterized by the presence of numerous international and few regional players, resulting in a highly competitive market environment. Some of the leading players in the market are Continental AG, Bridgestone Corporation, Pirelli & C. SpA, MRF, Michelin, and others.

Market leaders operate with many subsidiaries that cater to specific products in different countries. Yokohama and Pirelli, in particular, are trying to increase their market penetration by setting up production bases and manufacturing new tires per the modified F1 rules to have comprehensive supply chains. Bridgestone and Michelin have invested huge amounts in Canada to expand their product portfolios in the automotive tire segment.

The demand for high-performance, highly efficient, and safe-handling tires from the end market is expected to make the market more competitive and effectively dynamic during the forecast period.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value USD Billion)

  • 5.1 Tire Type
    • 5.1.1 Racing Slick
    • 5.1.2 Tread Tires
    • 5.1.3 Other Tire Types
  • 5.2 Sales Channel Type
    • 5.2.1 OEM
    • 5.2.2 Replacement/Aftermarket
  • 5.3 Vehicle Type
    • 5.3.1 Racing Cars
    • 5.3.2 Off-the Road Vehicles
    • 5.3.3 Other Vehicle Types
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Asia-Pacific
      • 5.4.2.1 China
      • 5.4.2.2 Japan
      • 5.4.2.3 India
      • 5.4.2.4 South Korea
      • 5.4.2.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 Germany
      • 5.4.3.2 United Kingdom
      • 5.4.3.3 France
      • 5.4.3.4 Russia
      • 5.4.3.5 Rest of Europe
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 South America
      • 5.4.4.2 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Bridgestone Corporation
    • 6.2.2 Continental AG
    • 6.2.3 Goodyear Tire & Rubber Company
    • 6.2.4 Hankook Tire & Technology Co. Ltd
    • 6.2.5 Kumho Tire Co. Inc.
    • 6.2.6 Michelin
    • 6.2.7 MRF Limited
    • 6.2.8 Pirelli & C. SpA
    • 6.2.9 Sumitomo Rubber Industries Ltd
    • 6.2.10 Yokohama Rubber Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS