デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1685875

フラボノイド:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Flavonoid - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
フラボノイド:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

フラボノイド市場規模は2025年に13億6,000万米ドルと推計され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは5.11%で、2030年には17億4,000万米ドルに達すると予測されています。

Flavonoid-Market-IMG1

フラボノイドは、健康で若々しい肌を維持する効果があるため、化粧品によく使われています。これらの化合物を含むクリームや化粧品は、皮膚を滑らかにし、保湿し、しわを防ぎ、コラーゲンの合成を助け、紫外線から保護します。ナチュラルでオーガニックな美容製品への需要の高まりが市場を牽引しています。さらに、便利な食品への需要の高まりが、フラボノイドの使用を増やしています。フラボノイド市場は、高レベルの抗酸化物質と有益な抗炎症因子により、ここ数年成長を維持しています。

さらに、植物フラボノイドには潜在的な健康効果があるため、医薬品や栄養補助食品産業での利用が増加しています。消費者の栄養補助食品に対する需要の高まりが、世界のフラボノイド市場を牽引しています。例えば、2021年10月にLayn Natural Ingredient Corp.(Layn Natural Ingredients)は、茶抽出物のポートフォリオの拡大を発表しました。Layn Natural Ingredients社は、クリーンラベルの健康的で機能的な天然成分に対する消費者の需要の増加に対応して、茶抽出物のポートフォリオを拡大しました。茶抽出物には科学的裏付けのある抗酸化物質やフラボノイド、ポリフェノールなどの有効成分が含まれています。このような技術革新と拡大は、フラボノイド市場の成長にとって重要です。消費者のライフスタイルの変化と美容・健康サプリメント需要の高まりが、予測期間中のフラボノイド消費を促進すると予想されます。

フラボノイド市場の動向

栄養補助食品はフラボノイドの最大産業

加工食品や不健康な食品の消費の増加により、心臓疾患、がん、その他の疾患の有病率が増加しています。フラボノイドは抗酸化物質として作用し、細胞障害を引き起こす体内の有害なフリーラジカルを中和します。フラボノイドは、心臓病やがんなどの様々な慢性疾患に関連する酸化ストレスを軽減するのに役立ちます。また、抗炎症作用もあるため、関節炎、炎症性腸疾患、特定の皮膚疾患など、炎症に関連する疾患の管理にも役立ちます。

さらに、消化不良の増加により、消費者の間で腸の健康サプリメントに対する需要が高まっているため、腸の健康サプリメントにおけるフラボノイドの需要も増加しています。2023年のHolland and Barretのデータによると、英国では58%の人が腸の健康問題に悩まされています。さらに、アントシアニンやアントシアニジンなどのフラボノイドは、栄養補助食品の着色料としても使用されています。合成成分に対する意識の高まりから天然着色料の使用が増加しており、市場の成長を支えています。米国食品医薬品局のデータによると、着色料は使用前にFDAの事前承認が必要です。このため、栄養補助食品ではアントシアニンのような天然着色料の使用が増加しています。

北米が市場を独占

健康的なライフスタイルに対する関心が高まるにつれ、カナダの人々は栄養補助食品や栄養補助食品の摂取に積極的になっています。栄養食品とサプリメント市場は、いくつかの病気の予防に役立つフラボノイドなどの生物活性化合物を含む食品に対する消費者の関心の高まりとともに爆発的に拡大しています。フラボノイドは、様々な産業において有望な健康促進成分として認識されているが、その生物学的利用能の低さは、健康効果を制限したり、妨げたりする可能性があるため、懸念事項となっています。そのため、メーカーはフラボノイドの生物学的利用能と効能を改善しようと試みています。例えば、2022年2月、原料メーカーのタイヨーは、遊離ケルセチンよりもバイオアベイラビリティが大幅に高い水溶性ケルセチン前駆体サプリメント原料「IsoQ」を米国で発売しました。

さらに、米国の消費者は健康志向を強めており、人工添加物の少ない製品の摂取を選ぶようになっています。アントシアニンのような天然着色料は、さまざまな飲食品に広く使われています。また、抗糖尿病、抗炎症、抗老化、抗菌、抗がんなど、フラボノイドの機能的な利点が、ヘルスケア部門、パーソナルケア部門、動物飼料部門などの産業における同国の成長を後押ししています。さらに、米国は世界最大の製薬産業のひとつです。同じことを考慮すると、フラボノイド化合物、特にゲニステイン・カテキン、アピゲニン、ルテオリン医薬品の利用は、抗炎症薬、抗がん治療薬、酸化ストレス軽減薬などの製剤をターゲットとしたものも含め、予測期間中に市場を大きく牽引すると予想されます。

フラボノイド産業の概要

世界のフラボノイド市場は、Bordas Chinchurreta SA、Cayman Chemical Company、Merck KGaA、Indena S.p.A.、Layn Natural Ingredientsなどの大手企業による競争が激しいです。これらの企業は、高度な流通網と製造の専門知識により、製品範囲を世界に拡大する上で優位に立っています。また、これらの企業は研究開発(R&D)に投資し、市場でのプレゼンスを拡大し、その地位を維持するために新技術を用いた製品を製造しています。さらに、市場競争力を高めるため、製品の品質向上にも注力しています。世界の業界規制の強化に伴い、新製品の発売、合併、買収もまた、膨大な市場シェアを獲得するために拡大しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 差別化された食品素材に対する認識と広範なプロモーション
    • 有利な規制枠組み
  • 市場抑制要因
    • 高い加工コストと低いフラボノイド収率
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • アントシアニン
    • フラボン類
    • フラバン-3-オール
    • フラボノール
    • アントキサンチン
    • イソフラボン
    • その他のタイプ
  • 用途
    • 栄養補助食品
    • 医薬品
    • 化粧品
    • 動物飼料
    • 食品加工
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • オーストラリア
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業の戦略
  • 市場ポジショニング分析
  • 企業プロファイル
    • Cayman Chemical Company
    • Foodchem International Corporation
    • Merck KGaA
    • Indena S.p.A.
    • Extrasynthese
    • Indofine Chemical Company
    • Venkatesh Natural Extract Private Limited
    • Layn Natural Ingredients
    • Bioriginal Food & Science Corp
    • Ingredients By Nature

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 48862

The Flavonoid Market size is estimated at USD 1.36 billion in 2025, and is expected to reach USD 1.74 billion by 2030, at a CAGR of 5.11% during the forecast period (2025-2030).

Flavonoid - Market - IMG1

Flavonoids are commonly used in cosmetics due to their positive effect on maintaining healthy and young skin. Creams and cosmetic products containing these compounds smooth and moisturize the skin, prevent wrinkles, help collagen synthesis, and protect against UV rays. The growing demand for natural and organic beauty products is driving the market. Moreover, the growing demand for convenience food products has increased the use of flavonoids. The flavonoid market has maintained its growth over the past few years due to its high level of antioxidants and beneficial anti-inflammatory factors.

Additionally, plant flavonoids have potential health benefits, which has led to their being increasingly used in the pharmaceutical and nutraceutical industries. The increased demand for nutraceuticals among consumers is thus driving the global flavonoid market. For instance, in October 2021, Layn Natural Ingredient Corp., Ltd. (Layn Natural Ingredients) announced the expansion of its portfolio of tea extracts. Layn Natural Ingredients expanded its tea extract portfolio in response to increasing consumer demands for clean-label, healthy, functional natural ingredients. Tea extracts contain scientifically supported antioxidants and other active ingredients, including flavonoids and polyphenols. Such innovations and expansions are significant to the growth of the flavonoid market. Changing consumer lifestyles and rising demand for beauty and health supplements are expected to propel flavonoid consumption over the forecast period.

Flavonoids Market Trends

Nutraceutical is the Largest Industry for Flavonoids

The prevalence of heart disorders, cancer, and other diseases is increasing due to the rising consumption of processed and unhealthy food products. Flavonoids act as antioxidants, neutralizing harmful free radicals in the body that can cause cellular damage. They help in reducing oxidative stress, which is linked to various chronic diseases, such as heart disease and cancer. They also possess anti-inflammatory properties that help manage inflammation-related conditions such as arthritis, inflammatory bowel diseases, and certain skin disorders.

Additionally, the demand for gut health supplements is increasing among consumers due to increasing digestion problems; hence, the demand for flavonoids in gut health supplements is also increasing. According to Holland and Barret data from 2023, 58% of people in the United Kingdom suffered from gut health problems. Moreover, flavonoids, such as anthocyanins and anthocyanidins, are also used as colorants in nutraceutical products. The use of natural colorants is increasing due to increased awareness about synthetic ingredients, thereby supporting market growth. According to the United States Food and Drug Administration data, color additives are required to be pre-approved by FDA before their use. Owing to this, the use of natural colorants like anthocyanins is increasing in nutraceuticals.

North America Dominates the Market

The rising concerns about healthy lifestyles have led the population in Canada to cater to dietary supplement or nutraceutical intake. The nutritional food and supplement market is exploding with growing consumer interest in food containing bioactive compounds, such as flavonoids, which aid in preventing several diseases. Although flavonoids have been perceived as promising health-promoting ingredients in different industries, their low bioavailability is a concern as it can limit or even hinder their health effects. Therefore, manufacturers attempt to improve the bioavailability and efficacy of flavonoids. For instance, in February 2022, ingredients manufacturer Taiyo launched its water-soluble quercetin precursor supplement ingredient, IsoQ, in the United States, with a substantially greater bioavailability than free quercetin.

Moreover, consumers in the United States are becoming more health conscious and are opting for the consumption of products with fewer artificial additives. Natural colorants like anthocyanins are widely used in different food and beverage products. Also, the functional benefits of flavonoids like anti-diabetic, anti-inflammatory, anti-aging, antimicrobial, and anti-cancerous benefits are propelling its growth in the country in industries like the healthcare sector, personal care section, and animal feed sector. Additionally, the United States has one of the largest national pharmaceutical industry worldwide. Considering the same, the utilization of flavonoid compounds, particularly genistein catechins, apigenin, and luteolin pharmaceutical products, including the ones targeted for formulations in anti-inflammatory drugs, anti-cancer therapies, oxidative stress reduction drugs, is expected to drive the market significantly during the forecast period.

Flavonoids Industry Overview

The global flavonoid market is competitive with major players, such as Bordas Chinchurreta SA, Cayman Chemical Company, Merck KGaA, Indena S.p.A., and Layn Natural Ingredients. They have an advantage in expanding their product range globally due to advanced distribution networks and manufacturing expertise. Also, these companies are investing in research and development (R&D) and making products with new technologies to expand their presence in the market and retain their position. They are further concentrating on enhancing their product quality to obtain a competitive edge over other players in the market. With increased industry regulation worldwide, the launching of new products, mergers, and acquisitions have also expanded to acquire a vast market share.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Awareness and Extensive Promotions for Differentiated Food Ingredients
    • 4.1.2 Favorable Regulatory Framework
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 High Processing Cost and Low Yield of Flavonoids
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Anthocyanin
    • 5.1.2 Flavones
    • 5.1.3 Flavan-3-ols
    • 5.1.4 Flavonol
    • 5.1.5 Anthoxanthin
    • 5.1.6 Isoflavones
    • 5.1.7 Other Types
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Nutraceutical
    • 5.2.2 Pharmaceutical
    • 5.2.3 Cosmetics
    • 5.2.4 Animal Feed
    • 5.2.5 Food Processing
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of Noth America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Australia
      • 5.3.3.4 Japan
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Positioning Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Cayman Chemical Company
    • 6.3.2 Foodchem International Corporation
    • 6.3.3 Merck KGaA
    • 6.3.4 Indena S.p.A.
    • 6.3.5 Extrasynthese
    • 6.3.6 Indofine Chemical Company
    • 6.3.7 Venkatesh Natural Extract Private Limited
    • 6.3.8 Layn Natural Ingredients
    • 6.3.9 Bioriginal Food & Science Corp
    • 6.3.10 Ingredients By Nature

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS