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市場調査レポート
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1685774

食品アレルゲン検査:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Food Allergen Testing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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食品アレルゲン検査:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

食品アレルゲン検査市場規模は2025年に9億6,000万米ドルと推定・予測され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは7.42%で、2030年には13億7,000万米ドルに達すると予測されます。

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グルテンや乳製品などのアレルゲン食品に対する不耐性の高まりに伴い、メーカーは製品の安全性を検査し、包装食品や加工食品のアレルゲンを追跡する傾向にあります。さらに、世界中の政府や規制機関は、消費者をアレルゲン暴露から守るため、厳格な食品安全規制を実施しています。そのため企業は、厳格な食品検査と安全性プロトコルを遵守するための堅牢なアレルゲン検査ソリューションを必要としています。さらに、食品表示に対する消費者の意識が高まる中、企業は食品表示を検証し消費者の信頼を築くために食品アレルゲン検査に投資しています。開発企業はまた、検査特性を発展させるために他の試験所と合併や買収を行っています。例えば、2022年にユーロフィンズ・サイエンティフィックはサウジアラビアで食品と医薬品の検査サービスを拡大するためにAjal Laboratoriesの株式の過半数を取得しました。さらに、PCR(ポリメラーゼ連鎖反応)、ELISA(酵素結合免疫吸着測定法)、バイオセンサーなどの検査技術の進歩が続いていることも、アレルゲン検査市場の成長に寄与しています。これらの技術は、食品中のアレルゲンを検出するための、より迅速で高感度かつ特異的な方法を提供します。

食品アレルゲン検査市場の動向

食物アレルギーの有病率の増加

食物アレルギーは多くの国々で慢性疾患の主要な原因となっています。アレルギー反応の原因はまだ完全には解明されていないが、公害、食生活の変化、微生物への曝露の減少などと関連する可能性があり、これらは特定の食品成分に対する免疫系の反応方法を変化させる。食物アレルギーは一般的に、牛乳、ナッツ、グルテン、卵、大豆、小麦、貝類などの成分を含む製品と関連しています。ACAAI(American College of Allergy, Asthma &Immunology)が2023年に発表したデータによると、牛乳・乳製品、卵、魚、ピーナッツ、木の実、貝類、小麦、大豆といった8つの食品または食品群が、食物アレルギー反応の90%を占めています。摂取量や個人差、その他の要因によって、食物に対するアレルギー反応は軽度なものから重度なもの、時には致命的なものまで様々です。そのため、飲食品業界で事業を展開するメーカーは、食品ラベルを検証し、食品の安全性を確保するために、食品アレルゲン検査ソリューションに投資しています。

北米が最大の市場セグメントを占める

カナダの人々の間で食物アレルギーの有病率が高まっていることから、各ブランドはパッケージ製品のアレルゲン検査プロセスを実施する必要に迫られています。同団体によると、2023年には人口の7.5%にあたる300万人以上のカナダ人が食物アレルギーの影響を受ける。また、世帯の50%が食物アレルギーの影響を直接または間接的に受けていると推定されています。つまり、2023年にはカナダの1世帯が食物アレルギーの影響を受けていることになります。さらに、米国では食品安全近代化法(FSMA)の新規則が食品業界に大きな影響を及ぼしており、消費者は食品の安全性に関する透明性の向上を求めています。2022年、FDAはFSMAを実施するための7つの主要規則を最終決定し、食品供給の安全性の確保は世界・サプライ・チェーンのさまざまな地点で共有される責任であることを認識しました。したがって、このような規制は製品回収にもつながり、メーカーに規則に従う適合性を与えます。例えば、マサチューセッツ州HaverhillのHans Kissel社は、2024年にメキシカン・スタイルのキヌア・サラダとデリ・サラダの7オンス・パッケージを、製品に未申告の卵と大豆が含まれているとしてリコールしました。

食品アレルゲン検査業界の概要

食品アレルゲンの市場は非常にダイナミックで競争が激しいです。主な企業は、特に規制遵守が厳格で食品アレルゲンに関する国民の意識が高い新興国市場において、市場浸透の拡大を模索しています。主な世界企業には、SGS SA、Intertek Group PLC、Eurofins Scientific SE、Bureau Veritas SA、Microbac Laboratoriesなどがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 食物アレルギーの増加
    • 食品安全に対する政府の好意的な取り組みと規制
  • 市場抑制要因
    • 食品アレルゲン宣言に伴う矛盾
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 技術
    • 免疫測定法ベース/ELISA
    • PCR(ポリメラーゼ連鎖反応)ベース
    • その他の技術
  • 用途
    • 水産物および肉製品
    • 乳製品
    • 飲料
    • ベーカリー・菓子類
    • ベビーフード・乳児用調製粉乳
    • その他の用途
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • イタリア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • Market Positioning Analysis
  • 最も採用されている戦略
  • 企業プロファイル
    • Intertek Group PLC
    • Eurofins Scientific SE
    • Merieux NutriSciences
    • ALS Limited
    • Neogen Corporation
    • Bureau Veritas S.A.
    • SGS SA
    • Microbac Laboratories Inc
    • Lifeasible
    • Crystal Chem Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 47330

The Food Allergen Testing Market size is estimated at USD 0.96 billion in 2025, and is expected to reach USD 1.37 billion by 2030, at a CAGR of 7.42% during the forecast period (2025-2030).

Food Allergen Testing - Market - IMG1

With the growing intolerance of allergen food products, such as gluten and dairy, manufacturers tend to test the products for safety, tracing allergens in packaged and processed food products. Furthermore, governments and regulatory bodies worldwide are implementing strict food safety regulations to protect consumers from allergen exposure. Therefore, companies require robust allergen testing solutions to adhere to stringent food testing and safety protocols. Moreover, with increasing consumer awareness about food labeling, companies are investing in food allergen testing to validate their food labels and build consumer trust. Players are also forming mergers and acquisitions with other laboratories to develop their testing properties. For instance, in 2022, Eurofins Scientific acquired majority stakes in Ajal Laboratories to expand its food and pharmaceutical testing offerings in Saudi Arabia. Furthermore, Ongoing advancements in testing technologies, such as PCR (Polymerase Chain Reaction), ELISA (Enzyme-Linked Immunosorbent Assay), and biosensors, contribute to the growth of the allergen testing market. These technologies provide faster, more sensitive, and specific methods for detecting allergens in food products.

Food Allergen Testing Market Trends

Increasing Prevalence of Food Allergies

Food allergies are the leading cause of chronic diseases in many countries. Although the causes of allergic reactions have not yet been fully understood, they can be associated with pollution, dietary changes, and less exposure to microbes, which alter the way an immune system responds to certain food ingredients. Food allergies are commonly associated with products containing ingredients such as milk, nuts, gluten, eggs, soy, wheat, and shellfish. According to the data published by ACAAI (American College of Allergy, Asthma & Immunology) in 2023, eight food or food groups, like milk and dairy, eggs, fish, peanuts, tree nuts, shellfish, wheat, and soy, account for 90% of food allergy reactions. Depending on the dose, the individual, and other factors, allergic reactions to food can vary from slight to severe and occasionally fatal. Therefore, manufacturers operating in the food and beverage industry are investing in food allergen testing solutions to validate their food labels and ensure food safety.

North America Holds Largest Market Segment

The growing prevalence of food allergies among the Canadian population is compelling brands to undergo allergen testing processes for packaged products. According to the organization, in 2023, over 3 million Canadians, or 7.5% of the population, were affected by food allergies. It is also estimated that 50% of households were directly or indirectly affected by food allergy; that is, one Canadian household was impacted by food allergy in 2023. Moreover, the new Food Safety Modernization Act (FSMA) rules in the United States profoundly impact food industries, as consumers demand greater transparency regarding food safety. In 2022, the FDA finalized seven major rules to implement FSMA, recognizing that ensuring the safety of food supply is a shared responsibility among many different points in the global supply chain. Therefore, such regulations also lead to product recalls, giving manufacturers the conformity to following rules. For instance, Hans Kissel of Haverhill, MA, recalled its 7-ounce packages of Mexican-style quinoa salad and deli salad in 2024 as the product contains undeclared egg and soy.

Food Allergen Testing Industry Overview

The market for food allergens is highly dynamic and intensely competitive. Key players are looking for greater market penetration, especially in developed markets, where regulatory compliance is strict and public awareness regarding food allergens is high. Major global players include SGS SA, Intertek Group PLC, Eurofins Scientific SE, Bureau Veritas SA, and Microbac Laboratories.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increasing Incidences of Food Allergies
    • 4.1.2 Favorable Government Initiatives and Regulations for Food Safety
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Inconsistencies Involved in Food Allergen Declarations
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Technology
    • 5.1.1 Immunoassay-based /ELISA
    • 5.1.2 PCR (Polymerase Chain Reaction)-based
    • 5.1.3 Other Technologies
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Seafood and Meat Products
    • 5.2.2 Dairy Products
    • 5.2.3 Beverages
    • 5.2.4 Bakery and Confectionery
    • 5.2.5 Baby Food and Infant Formula
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Positioning Analysis
  • 6.2 Most Adopted Strategy
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Intertek Group PLC
    • 6.3.2 Eurofins Scientific SE
    • 6.3.3 Merieux NutriSciences
    • 6.3.4 ALS Limited
    • 6.3.5 Neogen Corporation
    • 6.3.6 Bureau Veritas S.A.
    • 6.3.7 SGS SA
    • 6.3.8 Microbac Laboratories Inc
    • 6.3.9 Lifeasible
    • 6.3.10 Crystal Chem Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS