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市場調査レポート
商品コード
1685745

デジタル資産管理- 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Digital Asset Management - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 141 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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デジタル資産管理- 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

デジタル資産管理市場規模は2025年に67億1,000万米ドルと推定され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは14.16%で、2030年には130億2,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • 自動化とコネクテッドデバイスの増加に伴い、デジタルコンテンツは近年大幅に増加しています。データ量の増大がデジタル資産を生み出しています。デジタル資産は、デジタル資産管理会社が参入するほど重要なものとなっています。DAMは企業にデジタル・セキュリティを提供し、デジタル資産を安全に保管、整理し、即座にアクセスできるようにします。デジタル資産に対する需要は、さまざまなカテゴリーで加速度的に伸びています。すべての主要市場において、従来の投資家(ヘッジファンドやファミリー・オフィス)がデジタル資産に接する機会が増えています。ほとんどの投資家は、デジタル資産をポジティブに捉えています。
  • さらに、デジタル資産に対する需要の高まりに伴い、ソリューションの立ち上げや協業などの戦略開拓が進んでおり、予測期間中の市場成長率に寄与すると分析されています。
  • 例えば、2024年2月、情勢はデジタル資産管理の展望を形成することを目的とした戦略的パートナーシップでArchaxと手を組みました。Obligateのオンチェーン資本市場向け先進プラットフォームとArchaxの広範なデジタル資産管理サービスにより、顧客に完全な製品とサービスを約束する強力なエコシステムが構築されました。
  • コラボレーションの一環として、Obligateの顧客は、Archaxの英国規制のデジタル資産カストディサービスを活用し、フィアットからデジタル資産へのシームレスなオンランプアクセスを得る。この協業は、デジタル資産管理分野における製品とサービスの拡大を顧客に提供することになり、両社は好影響を期待しています。デジタル証券取引所、カストディアン、ブローカーとして金融行為監督機構(Financial Conduct Authority)の規制を受けた最初の会社であるアーキャックスは、オブリゲートの画期的なプラットフォームを通じてデジタル資産の提供を非公開市場証券に拡大します。
  • しかし、多くの企業が、DAMのような機能を持つ古いエンタープライズ・コンテンツ・マネジメント・プラットフォームをいまだに使用しているにもかかわらず、組織に必要なクリエイティブ・サービスやマーケティングのユースケースに特化したDAMソリューションを持っているとは限らないため、市場で利用可能なソリューションについての認識が不足しています。
  • パンデミックの発生以来、世界のデジタルアジェンダは新たな広がりを見せ、企業はデジタルファースト戦略を採用するようになりました。COVID-19は世界規模でビジネスに大きな混乱をもたらし、デジタルトランスフォーメーションに支えられた民間企業や政府機関におけるサイバー犯罪活動の成長を加速させました。

デジタル資産管理市場の動向

クラウド展開が大きな市場シェアを占める

  • IaaS、PaaS、SaaSを含むクラウドサービスの出現により、世界中のあらゆる企業におけるクラウド環境の成長に伴い、クラウドベースのSaaSモデル実装を通じて実装されるように設計されたデジタル資産管理(DAM)ソフトウェアの開発需要が高まり、市場におけるDAMソフトウェアのクラウド展開が促進されました。
  • さらに、クラウドベースの展開では、組織のデジタル資産を一元化されたオンラインデータベースに保存することができ、ユーザーはオンサイトのサーバーやストレージデバイスを必要とせずに、いつでもどこからでもアクセスすることができます。
  • 企業におけるクラウド・ベース・ソリューションの導入が進むにつれ、大量のデータが生成されるようになります。
  • デジタル資産管理のセキュリティを強化するためには、最も適切な資産を特定することが不可欠です。企業は、利害関係者やチームメンバーの協力を得て、保管・廃棄すべきブランド資産を特定すべきです。企業は、ブランド資産のラーニング・ジャーニーを通じて、ユニークで関連性のある資産のためのスペースを作ることができます。そのため、デジタル資産管理ソリューションのニーズは大幅に高まると予想されます。
  • また、クラウドアプローチは、ネットワーク間の自動バックアップとデータ転送のセキュリティを可能にし、データ保護とディザスタリカバリ機能を向上させる。そのため、クラウドベースのデジタル資産管理は、デジタル資産管理の利用、セキュリティ、効率性を高める革新的なツールとなっています。デジタル資産管理は、プロセスの簡素化、コラボレーションの促進、生産性の向上、資産のセキュリティ確保にテクノロジーを活用することを可能にし、デジタルトランスフォーメーション・プロセスにおいて重要な役割を果たします。さらに、デジタル資産管理ソリューションにおける協力関係の拡大は、予測期間中の市場成長率を高めると分析されています。

北米が最大の市場シェアを占める

  • 米国のデジタル資産管理市場は、主要市場ベンダーの存在、DAMソリューションにおける先進技術の統合、顧客のデジタル体験を強化するためのエンドユーザー産業からの需要の高まりを特徴とし、主要な市場シェアを占めています。
  • さらに、米国ではさまざまなエンドユーザー産業のデジタル化が進んでいるため、大量のデータが生成されています。さらに、同国におけるパンデミックによるクラウド導入率の上昇は、企業のデジタル資産を増加させ、最終的にデジタル資産管理ソリューションの採用につながると予想されます。
  • デジタル資産管理ソリューションにおけるAIおよび機械学習機能の統合は、米国DAM市場の主要動向の1つであり、市場ベンダーは生成AI機能をソリューションに統合しています。
  • 2023年12月、Cloudinaryは、同社のエンタープライズ・デジタル資産管理(DAM)ソリューションとプログラマブル・メディアAPIに対するジェネレーティブAIの機能強化を発表しました。Cloudinaryのジェネレーティブ人工知能機能は、最も強力で簡単な方法で画像を大規模に編集できるため、非技術者や技術者は、従業員の自主性と生産性を高めながら、資産の市場投入までの時間を短縮できます。
  • カナダのデジタル資産管理市場は、企業で生産されるデジタル資産の量が増え続けていること、すべてのデジタル資産を一元管理したいという企業のニーズが高まっていること、組織におけるデジタルトランスフォーメーションとクラウドの導入がますます増加していることなどが主な要因となって成長を遂げています。
  • さらに、全国の組織でデジタル資産が増加していることが、デジタル資産へのアクセス、保存、共有、管理を効率的に行うデジタル資産管理ソリューションの需要をさらに高めています。さらに、MediaValetやCleanPixのような国産ベンダーと世界マーケットベンダーの存在が大きく、市場の成長を後押ししています。

デジタル資産管理業界の概要

デジタル資産管理市場は非常に断片化されており、Adobe Inc.、Canto Inc.、CELUM GmbH、Cognizant Technology Solutions Corporation、Oracle Corporationといった大手企業が存在します。同市場の企業は、製品提供を強化し、持続可能な競争優位性を獲得するために、パートナーシップ、イノベーション、買収などの戦略を採用しています。

  • 2023年12月-Cloudinaryは、プログラマブルメディアAPIとエンタープライズデジタル資産管理(DAM)ソリューション、Cloudinary AssetsのジェネレーティブAI機能強化を発表しました。Cloudinaryのジェネレーティブな人工知能機能は、最も簡単で強力な画像編集方法を提供し、従業員の自主性と生産性を向上させながら、技術的および非技術的なユーザーが最も価値のある資産の市場投入までの時間を短縮することを可能にします。
  • 2023年9月-Cantoは、ユーザーが視覚的な説明に基づいてコンテンツライブラリ全体を検索できる新しいソリューション、AI Visual Searchの発売を発表しました。この革新的なテクノロジーは、コンテンツライブラリで何千ものブランド資産を管理することが多いデジタル資産管理ユーザーに最適です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • デジタル資産数の増加
  • 市場の課題
    • ソリューションに対する認識不足とコスト高
  • 主要製品の特徴
    • ビデオ管理
    • クリエイティブツールの統合
    • 資産分析
    • ウェブコンテンツの統合
    • ブランドポータル
    • アセットとメタデータのアーカイブ
    • ライフサイクルと著作権管理

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開別
    • オンプレミス
    • クラウド(SaaS)
  • 組織規模別
    • SME(中小企業)
    • 大企業
  • エンドユーザー別
    • メディア・エンターテイメント
    • BFSI
    • 政府機関
    • ヘルスケア
    • 小売
    • 製造業
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他のアジア太平洋
    • その他の地域(ラテンアメリカと中東アフリカ)

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Adobe Systems Incorporated(Adobe Experience Manager Assets)
    • Canto Inc.(Canto Digital Asset Management)
    • CELUM GmbH(CELUM Digital Asset Management)
    • Cognizant Technology Solutions Corp.(assetServ)
    • Oracle Corporation(Oracle WebCenter Content)
    • Cloudinary Ltd(Digital Asset Management)
    • OpenText Corporation(Media Management, MediaBin)
    • Aprimo LLC(ADAM Software)
    • Bynder(Webdam Inc.)
    • MediaBeacon Inc.(R3volution)
    • IBM Corporation
    • Nuxeo(Nuxeo Platform)
    • Widen(Digital Asset Management)
    • Extensis(Celartem Inc.)
    • Digizuite A/S

第8章 投資分析

第9章 市場展望

目次
Product Code: 46894

The Digital Asset Management Market size is estimated at USD 6.71 billion in 2025, and is expected to reach USD 13.02 billion by 2030, at a CAGR of 14.16% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • With the increasing automation and connected devices trend, digital content has significantly increased over recent years. The growing data volume has created digital assets. Digital assets have become important enough that digital asset management companies are coming on board. DAMs provide digital security for businesses, allowing them to safely store, organize, and instantly access their digital assets. The demand for Digital Assets is growing at an accelerating rate across the different categories. Conventional investors (hedge funds and family offices) in all major markets are increasingly exposed to digital assets. Most investors perceive digital assets positively.
  • Further, the growing strategic developments, such as solution launches and collaborations with the growing demand for digital assets, are analyzed to contribute to the market growth rate during the forecast period.
  • For instance, in February 2024, Obligate joined forces with Archax in a strategic partnership that was aimed at shaping the digital asset management landscape. A strong ecosystem, promising a complete set of products and services to clients, is created by Obligate's advanced platform for on-chain capital markets in conjunction with Archax's broad range of digital asset management services.
  • As part of the collaboration, Obligate clients gain seamless on-ramp access from fiat into digital assets, leveraging Archax's UK-regulated digital asset custody services. The collaboration would offer clients an expanded range of products and services in the field of Digital Asset Management, with both companies expecting a positive impact. Archax, the first company to be regulated by the Financial Conduct Authority as a digital securities exchange, custodian, and broker, will expand its offering of digital assets via Obligate's groundbreaking platform into private market securities.
  • However, there is a lack of awareness about the available solutions in the market as many companies still use older enterprise content management platforms with some DAM-like capabilities but do not necessarily have purpose-built DAM solutions for creative services or marketing use cases that are required for their organizations.
  • Since the outbreak of the pandemic, the digital agenda worldwide has witnessed a newfound growth in adoption, pushing businesses to adopt digital-first strategies. COVID-19 has caused significant disruption to business on a global scale and accelerated the growth of cyber-criminal activities in private and government enterprises supported by digital transformation.

Digital Asset Management Market Trends

Cloud Deployment to Hold Significant Market Share

  • The emergence of cloud services, including IaaS, PaaS, and SaaS, has raised the demand for the development of Digital asset management (DAM) software designed to be implemented through the cloud-based SaaS model implementations in line with the growth of cloud environment in all the businesses worldwide, driving the cloud deployment of the DAM software in the market.
  • Additionally, in cloud-based deployment, the digital assets of an organization can be stored in a centralized, online database that users can access anytime, anywhere, without the need for on-site servers or storage devices, which can streamline workflows and improve collaboration, precisely critical aspects in fields such as marketing and sales, product development, and customer service, supporting the organization to have better productivity and operational efficiencies, which would fuel the market growth.
  • With the growing adoption of cloud-based solutions in companies, a significant amount of data is generated, and it may take much work to find a company's most valuable digital assets since companies create many digital assets to stay relevant and connected to the audience.
  • Identifying the most appropriate assets to strengthen digital asset management security is essential. Companies should identify brand assets to be kept and disposed of with the help of stakeholders and team members. Companies can make space for unique and relevant assets through the learning journey for brand assets. Therefore, the need for digital asset management solutions is expected to grow significantly.
  • In addition, the cloud approach enables automatic backup and data transfer security between networks, improving data protection and disaster recovery capabilities. Therefore, cloud-based Digital Asset Management is an innovation tool that provides increased use, security, and efficiency for managing digital assets. It enables organizations to use technology to simplify their processes, foster collaboration, increase productivity, and ensure the security of assets, playing an essential role during the Digital Transformation process. Further, the growing collaborations in Digital Asset Management solutions are analyzed to bolster the market growth rate during the forecast period.

North America to Hold the Largest Market Share

  • The United States digital asset management market holds a major market share, characterized by the presence of major market vendors, integration of advanced technologies in DAM solutions, and rising demand from end-user industries to enhance customer digital experience.
  • Furthermore, the growth in the digitization of various end-user industries in the United States also leads to large data generation. Additionally, the increased cloud adoption rate in the country due to the pandemic is expected to increase companies' digital assets, ultimately leading to the adoption of digital asset management solutions.
  • The integration of AI and machine learning capabilities in digital asset management solutions is one of the key trends in the United States DAM market, with market vendors integrating generative AI capabilities in their solutions.
  • In December 2023, Cloudinary announced generative AI enhancements to its enterprise digital asset management (DAM) solution and programmable media API. Cloudinary's generative artificial intelligence capabilities offer the most powerful and easiest way to edit images at scale, thus enabling non-technical and technical users to accelerate time to market for their assets while enhancing employee autonomy and productivity.
  • The digital asset management market in Canada is experiencing growth, largely driven by the ever-growing volume of digital assets produced by businesses, the growing need among enterprises to centralize all their digital assets, and the ever-increasing digital transformation and cloud adoption in organizations.
  • Additionally, the increasing number of digital assets in organizations nationwide further drives the demand for digital asset management solutions to efficiently access, store, share, and manage digital assets. Furthermore, the significant presence of homegrown market vendors such as MediaValet and CleanPix, coupled with global market vendors, intensifies and supports the market's growth.

Digital Asset Management Industry Overview

The digital asset management market is highly fragmented, with the presence of major players like Adobe Inc., Canto Inc., CELUM GmbH, Cognizant Technology Solutions Corporation, and Oracle Corporation. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, innovations, and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • December 2023 - Cloudinary announced generative AI enhancements to its Programmable Media API and enterprise digital asset management (DAM) solution, Cloudinary Assets. Cloudinary's generative Artificial Intelligence capabilities offer the easiest and most powerful way to edit images at scale, thus enabling technical and non-technical users to accelerate time to market for their most valuable assets while enhancing employee autonomy and productivity.
  • September 2023 - Canto announced the launch of AI Visual Search, a new solution that allows users to search their entire content library based on visual descriptions. This innovative technology is ideal for digital asset management users, who often manage thousands of brand assets in their content libraries.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increase in the Number of Digital Assets
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lack of Awareness and Higher Costs of the Solutions
  • 5.3 Key Product Features
    • 5.3.1 Video Management
    • 5.3.2 Creative Tool Integration
    • 5.3.3 Asset Analytics
    • 5.3.4 Web Content Integration
    • 5.3.5 Brand Portals
    • 5.3.6 Asset and Metadata Archiving
    • 5.3.7 Lifecycle and Rights Management

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud (SaaS)
  • 6.2 By Organization Size
    • 6.2.1 SMEs (Small and Medium Enterprises)
    • 6.2.2 Large Enterprises
  • 6.3 By End User
    • 6.3.1 Media and Entertainment
    • 6.3.2 BFSI
    • 6.3.3 Government
    • 6.3.4 Healthcare
    • 6.3.5 Retail
    • 6.3.6 Manufacturing
    • 6.3.7 Other End Users
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 India
      • 6.4.3.3 Japan
      • 6.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World (Latin America and Middle East and Africa)

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Adobe Systems Incorporated (Adobe Experience Manager Assets)
    • 7.1.2 Canto Inc. (Canto Digital Asset Management)
    • 7.1.3 CELUM GmbH (CELUM Digital Asset Management)
    • 7.1.4 Cognizant Technology Solutions Corp. (assetServ)
    • 7.1.5 Oracle Corporation (Oracle WebCenter Content)
    • 7.1.6 Cloudinary Ltd (Digital Asset Management)
    • 7.1.7 OpenText Corporation (Media Management, MediaBin)
    • 7.1.8 Aprimo LLC (ADAM Software)
    • 7.1.9 Bynder(Webdam Inc.)
    • 7.1.10 MediaBeacon Inc. (R3volution)
    • 7.1.11 IBM Corporation
    • 7.1.12 Nuxeo (Nuxeo Platform)
    • 7.1.13 Widen (Digital Asset Management)
    • 7.1.14 Extensis (Celartem Inc.)
    • 7.1.15 Digizuite A/S

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OUTLOOK