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市場調査レポート
商品コード
1685705

コーヒー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Coffee - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 172 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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コーヒー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 172 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

コーヒーの市場規模は2025年に1,383億7,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは4.72%で、2030年には1,742億5,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • コーヒー市場は、特にインド、イタリア、米国、中国、日本、フィリピンの若年層の間で、リフレッシュ飲料としてコーヒーを飲む文化が広まりつつあることが背景にあります。また、都市化と相まって可処分所得が増加していることも、コーヒー市場の成長に寄与している主な要因です。一方、糖尿病リスクの低減、脂肪燃焼、カフェインスパイクによる高エネルギーの摂取など、コーヒーを摂取することによる様々な健康上のメリットも、市場成長の原動力となっています。
  • 消費者は健康的なライフスタイルを維持するため、よりオーガニックや植物由来のコーヒーにシフトしています。そのため、主要企業は市場でより強固な足場を維持するため、製品のイノベーションに取り組んでいます。例えば、ネスレ日本は2021年、植物性食品への消費者の関心の急速な高まりに対応するため、植物性原料を使用したコーヒーカプセルを含むネスカフェラテシリーズを発売しました。さらに、市場成長を促進するもう一つの重要な要因は、多忙なライフスタイルであり、外出先でコーヒーを楽しむ顧客の間でコーヒーチェーン店の人気が高まっています。
  • 消費者は品質を重視したプレミアム製品を求めています。そのため、最高のコーヒー品質を提供する一流のコーヒーハウスに魅力を感じ、何度も足を運ぶ大きな要因となっています。技術革新、安全対策、機械ベースの食品加工装置は、今後数年間、コーヒーの需要に不可欠な役割を果たすと予測されます。

コーヒー市場の動向

認証コーヒーへの需要

  • コーヒーの消費者は、社会的・生態学的観点から倫理的な製品を求めるようになっています。コーヒーの有機認証は、世界の消費者市場、特にアジアと欧州で人気を集めています。有機生産された製品は合成化学物質や農薬の影響を受けにくいという消費者の共通認識が、有機認証コーヒーの動向を後押ししています。
  • 健康的な食生活に対する意識の高まりは、食事パターンや食生活の嗜好の大きな変化に拍車をかけ、スペシャルティコーヒーや有機コーヒー製品、特にコーヒーポッドやカプセルの需要の高まりにつながっています。その代表例がブルートーカイのコーヒー・ロースターです。このインドのコーヒーブランドは2022年に生分解性のスペシャルティコーヒーカプセルを発売し、コーヒー業界における持続可能で環境に優しい選択肢に対する消費者の関心の高まりに対応しました。
  • ここ数年で、消費者は自分が購入する製品の製造元や購入品がどこから来ているのかをより意識するようになりました。消費者は、購入するコーヒーの信頼性を確保するために、認証コーヒー製品を求めています。
  • 社会的、環境的、経済的な基準を満たし、第三者によって認証されたコーヒーは、"サステナブルコーヒー"と呼ばれます。UTZ認証、フェアトレード認証、レインフォレスト・アライアンス認証、USDAオーガニック認証など、様々な認証機関が生産方法やサプライチェーンを精査しています。その結果、これらの影響力により、認証コーヒーの需要は当面大幅に高騰すると予想されます。

アジア太平洋地域が市場を独占

  • アジア太平洋地域の多くの国は伝統的に紅茶を消費してきました。しかし、インドのような市場ではインスタントコーヒーの普及が進んでおり、コーヒーカテゴリー全体の売上を押し上げています。日本はコーヒーおよびコーヒー製品の第5位の輸入国です。
  • 例えば、国際コーヒー機関(International Coffee Organization)によると、2020~21年の日本のコーヒー生豆輸入量は6,751袋(単位:千袋、60kg)でした。輸入量と同様に、2021年の日本の消費量は7,479袋(60kg千袋)です。また、中国本土ではコーヒーは文化の一部となっています。例えば、米国農務省(USDA)によると、2018-19年から2020-21年にかけて、中国におけるコーヒー消費量は140%増加しました。加えて、コーヒーを飲むことへの親近感の高まりや、新しいアロマを試してみたいという意欲の急増が、この地域のコーヒー需要を押し上げています。
  • コーヒーメーカーは、市場シェアをさらに拡大するため、中国に新店舗をオープンし、地理的な足跡を広げています。例えば、ベトナムのコーヒーチェーン、チュングエンは2022年、上海に1号店をオープンし、プレミアムカフェブランド「チュングエン・レジェンド」とインスタントコーヒーシリーズの国際展開を開始しました。

コーヒー業界の概要

コーヒー市場は競争が激しく、Nestle S.A.、Kraft Heinz Company、JAB Holding Company、Luigi Lavazza S.p.A.、Massimo Zanetti Beverage Groupのようなプレーヤーによって支配されています。コーヒー市場の大手企業は、製品の革新や合弁事業による他地域への進出を通じて、市場シェアの大幅な拡大を記録しました。例えば、2021年9月、Louis Dreyfus Company Asia Pte.Ltd.は、プレミアムコーヒーを提供する日本のスペシャルティコーヒー小売業者であるゼファー・ジャパンと合弁契約を締結しました。この合弁事業により、同社はスペシャルティ事業の拡大を目指し、日本やその他の東アジア市場への優れたコーヒーの流入を増やすことを位置づけています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 と前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 労働人口のコーヒー消費量の増加
    • コーヒーポッドとカプセルの需要が市場成長を促進
  • 市場抑制要因
    • 貿易障壁による新興国市場へのアクセスの制限
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ホールビーン
    • 挽き豆コーヒー
    • インスタントコーヒー
    • コーヒーポッドとカプセル
  • 流通チャネル
    • オントレード
    • オフトレード
      • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
      • コンビニエンスストア
      • 専門小売店
      • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • オーストラリア
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • Most Adopted Market Strategies
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Nestle S.A.
    • JM Smucker Company
    • The Kraft Heinz Company
    • Starbucks Corporation
    • JAB Holding Company
    • Luigi Lavazza S.p.A.
    • Massimo Zanetti Beverage Group
    • Tata Global Beverages
    • Four Sigmatic.
    • Keurig Green Mountain Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 46502

The Coffee Market size is estimated at USD 138.37 billion in 2025, and is expected to reach USD 174.25 billion by 2030, at a CAGR of 4.72% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The coffee market is rising due to the growing culture of consuming coffee as a refreshing drink among the younger population, especially in India, Italy, the United States, China, Japan, and the Philippines. In addition, the increasing disposable income coupled with urbanization is the primary factor contributing to the growth of the coffee market. On the other hand, the various health benefits of consuming coffee, such as reducing the risk of diabetes, burning fat, and consuming high energy from caffeine spikes, are also driving the market growth.
  • Consumers are shifting towards more organic or plant-based coffee to maintain a healthy lifestyle. Hence, key players are engaged in product innovations to maintain a stronger foothold in the market. For instance, in 2021, Nestle Japan launched a range of Nescafe lattes, including coffee capsules crafted with plant-based ingredients, to meet consumers rapidly growing interest in plant-based food. In addition, another significant factor driving the market growth is busy lifestyles, leading to coffee chains becoming more popular among customers who enjoy their coffee on the go.
  • Consumers demand premium products that emphasize quality. Therefore, they are attracted to top-notch coffee houses that offer the best coffee quality, which is a significant factor for repeated visits. Technology innovations, safety measures, and machine-based food processing units are projected to play an essential role in the demand for coffee over the coming years.

Coffee Market Trends

Demand for Certified Coffee

  • Coffee consumers are increasingly looking for ethical products from a social and ecological point of view. Organic certification in coffee is gaining popularity in world consumer markets, especially in Asia and Europe. The common belief among consumers about organically produced products being less exposed to synthetic chemicals and pesticides is boosting the trend for organic certified coffee.
  • Increased awareness about healthy eating habits has spurred a significant shift in meal patterns and dietary preferences, leading to a heightened demand for specialty and organic coffee products, particularly coffee pods and capsules. A prime example is Blue Tokai coffee roasters. This Indian coffee brand introduced biodegradable specialty coffee capsules in 2022, catering to the growing consumer interest in sustainable and eco-friendly options in the coffee industry.
  • Over the last few years, consumers have become more aware of the manufacturing of products they buy and where their purchases are coming from. Consumers are looking for certified coffee products to ensure the credibility of their coffee purchases.
  • Coffee that meets specific social, environmental, and economic criteria, independently verified by accredited third parties, falls under "sustainable coffee." Various certification bodies, such as UTZ Certification, Fair Trade Certification, Rainforest Alliance Certification, and USDA Organic Certification, scrutinize production methods and supply chains. As a result, the demand for certified coffee is expected to soar substantially in the foreseeable future due to these influential factors.

Asia Pacific Dominates the Market

  • Many countries in the Asia-Pacific region have been traditional consumers of tea. However, the increased penetration of instant coffee in markets such as India has boosted the overall sales of the coffee category. Japan is the fifth-largest importer of coffee and coffee products.
  • For instance, as per the International Coffee Organization, in 2020-21, Japan imported 6,751 bags ( in thousand 60 kg bags) of green coffee beans. Similar to imports, Japan consumed 7,479 bags (in thousand 60 kg bags) in 2021. Also, coffee has become a part of the culture in Mainland China. For instance, according to the US Department of Agriculture (USDA), from 2018-19 to 2020-21, coffee consumption in China increased by 140%. In addition, the growing affinity for drinking coffee and the surge in willingness to try new aromas have boosted the demand for coffee in the region.
  • Coffee manufacturers are opening new stores and expanding their geographical footprints in China to expand their market share further. For instance, in 2022, Vietnamese coffee chain Trung Nguyen began the international expansion of its premium cafe brand Trung Nguyen Legend and its instant coffee range by opening its first store in Shanghai.

Coffee Industry Overview

The coffee market is highly competitive and is dominated by players like Nestle S.A., Kraft Heinz Company, JAB Holding Company, Luigi Lavazza S.p.A., and Massimo Zanetti Beverage Group. The leading players in the coffee market recorded a significant scope in their market shares through innovations in products and expansions in other regions via joint ventures. For instance, in September 2021, Louis Dreyfus Company Asia Pte. Ltd signed a joint venture agreement with Zephyr Japan, a Japanese specialty coffee retailer that provides premium coffees. With this joint venture, the company aims for specialty business expansion, positioning it to increase excellent coffee flows into Japan and other East Asian markets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increased Coffee Consumption Among Working Population
    • 4.1.2 Coffee Pods and Capsules Demand Augmenting the Market Growth
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Trade barriers Restrict Access to Developed Markets
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Whole-bean
    • 5.1.2 Ground Coffee
    • 5.1.3 Instant Coffee
    • 5.1.4 Coffee Pods and Capsules
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 On-trade
    • 5.2.2 Off-trade
      • 5.2.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
      • 5.2.2.2 Convenience Stores
      • 5.2.2.3 Specialist Retailers
      • 5.2.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Russia
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Australia
      • 5.3.3.4 Japan
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Market Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Nestle S.A.
    • 6.3.2 JM Smucker Company
    • 6.3.3 The Kraft Heinz Company
    • 6.3.4 Starbucks Corporation
    • 6.3.5 JAB Holding Company
    • 6.3.6 Luigi Lavazza S.p.A.
    • 6.3.7 Massimo Zanetti Beverage Group
    • 6.3.8 Tata Global Beverages
    • 6.3.9 Four Sigmatic.
    • 6.3.10 Keurig Green Mountain Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS