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市場調査レポート
商品コード
1684012
東南アジアのヘルスおよびフィットネスクラブ市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Southeast Asia Health And Fitness Club - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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東南アジアのヘルスおよびフィットネスクラブ市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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東南アジアのヘルスおよびフィットネスクラブ市場規模は2025年に26億8,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは9.36%で、2030年には41億9,000万米ドルに達すると予測されます。
消費者は、体重管理を助け、スタミナを増強し、全体的な健康を向上させるために、ますます厳しい運動を行っています。パーソナルトレーニングや最新のフィットネス機器を備えたヘルスクラブやジムの数の増加、健康志向の高まりは、個人がワークアウトに没頭することを促し、市場成長にプラスの影響を与えています。主要企業は、フィットネス愛好家の注目を集めるために、ヨガスタジオ、高地トレーニングルーム、メディカルエクササイズエリアなどを備えた施設スペースを立ち上げています。例えば、2023年5月、Anytime Fitness社はLes Millsのクラスを立ち上げ、マレーシアに新しいクラブをオープンしました。この新しいフィットネスクラブでは、フィットネスの目標達成を支援するため、最先端の設備、専門トレーナー、広々としたワークアウトエリアを提供しています。
可処分所得の増加に伴い、顧客はより高級なフィットネス施設の利便性に対して、より高い金額を支払うことを望んでいます。そのため、同市場のプレーヤーは顧客のニーズに応えるため、高級フィットネスクラブの立ち上げに注力しています。例えば、2023年10月、Kinetix Plusはフィリピンのマカティにフィットネス、トレーニング、リラクゼーション、社交、回復施設を備えた高級ブティックジムをオープンしました。同クラブの声明によると、会員は月額PHP800で契約できます。
生活習慣病の増加により、東南アジアの消費者は予防的な健康対策の重要性を認識しています。そのため、個人は身体の健康を優先するために積極的な行動をとり、日常生活に体系的なワークアウトのルーチンを取り入れるために、フィットネスクラブのような手段を積極的に探しています。例えば、スポーツ・シンガポールの調査によると、シンガポールの消費者の74%が2022年には少なくとも週に1回は運動しており、2015年の54%から急上昇しています。スポーツ当局による職場やフィットネスセンターでのフィットネスキャンペーンは、個人のワークアウトを促し、ヘルスおよびフィットネスクラブ市場の成長を支えています。例えば、2022年6月、3Mはタイ国スポーツ庁(SAT)と提携し、"Move More, Give More "というコンセプトのもと、タイの消費者が健康に意識を向け、より多く運動することを奨励する"3M Moves "イニシアチブをタイで初開催しました。
健康的なライフスタイルと予防ヘルスケアの重要性に対する意識の高まりにより、シンガポールでは健康全般を維持・改善するためにフィットネスクラブへの入会が進んでいます。世界銀行によると、シンガポールの1人当たりヘルスケア支出は、2023年の1,681.8米ドルに対し、2028年には2,202.1米ドルに達すると推定されています。可処分所得の増加に伴い、より多くの人々がジムの会員権やウェルネスサービスを購入できるようになり、ヘルスおよびフィットネスクラブの成長に寄与しています。例えば、シンガポール統計局によると、シンガポールの世帯員1人当たりの平均月収は、2019年の4,115SGDに対し、2022年には4,478SGDを占める。このデータは、消費者の消費力の増加を反映しており、その中でもヘルスケア支出は中心的な部分であり、ヘルス&フィットネス市場の増加をもたらしています。
東南アジアのヘルスおよびフィットネスクラブ市場は競合が激しく、地域全体でプレミアムかつ手頃なフィットネスサービスを提供する国内外の様々なプレーヤーで構成されています。同市場のプレーヤーは、店舗全体で革新的かつ機能的なトレーニングを提供することに注力しています。また、質の高いフィットネストレーニングに対する需要の高まりに対応するため、地域全体で店舗を拡大しています。例えば、2024年1月、ヴァージン・アクティブはシンガポールのクラブに約500万米ドルを投資し、新しい設備、専門家によるプログラム、専用のフィットネス・セラピー・ゾーンを備えたホリスティック・ウェルネスの隠れ家へと変貌させました。同市場の主要企業には、ゴールドジム(RSGグループ)、ヴァージン・アクティブ(ヴァージン・グループ)、エボリューション・ウェルネス、F45トレーニング・ホールディングス、ピュア・インターナショナルなどがあります。
The Southeast Asia Health And Fitness Club Market size is estimated at USD 2.68 billion in 2025, and is expected to reach USD 4.19 billion by 2030, at a CAGR of 9.36% during the forecast period (2025-2030).
Consumers increasingly engage in rigorous physical workouts that aid in weight control, boost stamina, and improve overall health. The rising number of health clubs and gyms with personal training, the latest fitness equipment, and rising health consciousness encourage individuals to indulge in workouts, impacting the market growth positively. Key players are launching facility spaces with yoga studios, high-altitude training rooms, and medical exercise areas to gain the attention of fitness enthusiasts. For instance, in May 2023, Anytime Fitness launched Les Mills classes and opened a new club in Malaysia. The new fitness club provides state-of-the-art equipment, expert trainers, and spacious workout areas to help achieve fitness goals.
With increasing disposable income, customers are willing to pay more for the convenience of higher-end fitness facilities. Therefore, players in the market are focused on launching luxury fitness clubs to meet customer needs. For instance, in October 2023, Kinetix Plus launched a luxury Boutique Gym in Makati, Philippines, which has fitness, training, relaxation, socializing, and recovery facilities. The members can sign up for PHP 800 monthly per the club's statement.
With rising incidences of lifestyle diseases, Southeast Asian consumers recognize the importance of preventive health measures. Therefore, individuals are taking proactive steps to prioritize physical well-being and actively seek avenues like fitness clubs to incorporate structured workout routines into their daily lives. For instance, according to Sport Singapore, a survey showed that 74% of Singapore consumers exercised at least once a week in 2022, a jump from 54% in 2015. Fitness campaigns at workplaces and fitness centers by sports authorities encourage individuals to workout, supporting the growth of the health and fitness club market. For instance, in June 2022, 3M partnered with the Sports Authority of Thailand (SAT) to premier its "3M Moves" initiative in Thailand to encourage Thai consumers to focus on their health and exercise more under the concept "Move More, Give More."
Growing awareness about the importance of a healthy lifestyle and preventive healthcare is driving individuals in Singapore to join fitness clubs to maintain and improve their overall well-being. According to the World Bank, the per capita spending on healthcare in Singapore is estimated to reach USD 2,202.1 by 2028 compared to USD 1,681.8 in 2023. With the rising disposable incomes, more people can afford gym memberships and wellness services, contributing to the growth of health and fitness clubs. For instance, according to the Singapore Department of Statistics, the average monthly household income per household member in Singapore accounted for SGD 4,478 in 2022 compared to SGD 4,115 in 2019. This data reflects the increased spending power of the consumer, of which healthcare expenditure is a focal part, leading to an increase in the health and fitness market.
The Southeast Asian health and fitness club market is competitive and comprises various domestic and international players offering premium and affordable fitness services across the region. Players in the market are focused on providing innovative and functional training across the outlets. They also rely on expanding outlets across the region to cater to the increasing demand for quality-based fitness training. For instance, in January 2024, Virgin Active invested nearly USD 5 million in Singaporean clubs, transforming them into holistic wellness havens with new equipment, specialist programs, and exclusive Fitness Therapy Zones. Some key players in the market include Gold's Gym (RSG Group), Virgin Active (Virgin Group), Evolution Wellness, F45 Training Holdings Inc., and Pure International.