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市場調査レポート
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1683959

北米のLED照明:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

North America LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 263 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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北米のLED照明:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 263 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のLED照明市場規模は、2025年に115億2,000万米ドルと推定され、2030年には141億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025年~2030年)のCAGRは4.22%で成長します。

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工業生産への需要の増加、保管スペースへのニーズの高まり、オフィススペースの利用可能性の増加が市場の需要を牽引

  • 金額シェアでは、2023年に商業部門がシェアの大半を占め、工業・倉庫(I&W)、住宅、農業部門が続きます。I&Wの市場シェアは今後数年で上昇し、残りのセクターは名目上のシェアを獲得すると予想されます。米国産業は、国内消費の低迷、半導体の逼迫、工場閉鎖、COVID-19の急増によるサプライチェーンの混乱など、いくつかの内外からの逆風に直面しました。さらに、米国は2021年の工業生産を維持し、2020年比11.55%増の2兆4,971億米ドルに達しました。
  • 米国の2023年5月の鉱工業生産は前年同月比0.2%増となり、2023年4月の0.4%増から上方修正されました。鉱業は5%増、公益事業は3.8%減、製造業は0.3%減でした。さらに、メキシコの生産高は2,300億7,000万米ドルに達し、2020年比で製造業生産高が21.44%増加しました。このように、この地域の工業生産が伸びていることから、今後数年間は室内照明の需要が高まると予想されます。
  • カナダの商業用不動産セクターは、2022年半ば以降、市場のボラティリティ上昇に直面しています。金融、テクノロジー、ライフサイエンスのセクターがオフィス需要を牽引し、リース料は2021年に比べて上昇しています。雇用は建設業、倉庫業などで増加しました。2022年12月、カナダでは10万4,000人の雇用が増加しました。2022年第4四半期の国内オフィスの空室率は16.5%で、2022年第3四半期および2021年第4四半期を上回りました。このような事例から、近い将来、オフィススペースの需要が増加し、地域全体で室内照明製品のニーズが高まると予想されます。

小規模企業の増加、従来型照明の置き換え、EVへの移行が市場需要を牽引

  • 金額および数量シェアでは、2023年に米国のLED照明市場がシェアの大半を占め、北米のその他地域がこれに続きます。米国の国内自動車生産台数は、2021年の910万台から2022年には1,006万台に増加しました。自動車生産には乗用車と商用車が含まれます。カナダでは、自動車生産台数は2021年比で10.2%増加し、120万台となりました。国内自動車生産台数の増加は、市場における自動車用LEDの需要増加を生み出します。
  • 2022年、米国の中小企業は3,320万社。急成長している新興企業5社の本社はサンフランシスコにあります。米国の新興企業の約40%は、少なくとも1人の女性が指導的立場にあります。中小企業の65%以上が2022年に利益を計上。以上のような事例から、今後数年間は屋内業務用LEDの需要が高まると予想されます。
  • カナダの各都市は、老朽化したシステムの更新やアップグレードのため、エネルギー効率の高い街灯システムへの投資を増やしています。例えば、カナダ・アルバータ州のKimplex Arenaでは、Municipal Climate Change Action Centreによるグリーンエネルギーイニシアチブの一環として、各チームがアリーナ照明のアップグレードを行い、136基の新しい高低アリーナLED照明器具とLEDストリップを設置しました。
  • 一方、北米の多くの国ではEVの需要が伸び、LEDの普及が進みました。メキシコは2022年に108万台の新車販売を記録し、2021年から7%改善、米国のEV販売は2022年に65%増加しました。米国商務部メキシコは、自動車産業のサブセクターであるOE部品、アフターマーケット、電気自動車(EV)部品に大きなビジネスチャンスがあると予測しています。

北米のLED照明市場動向

EV産業拡大に向けた政府の取り組みがLED市場を押し上げる

  • 2023年の北米の出生率は人口1,000人当たり11.821人で、2022年から0.07%増加。2018年の北米の住宅数は1億5,615万戸で、2023年には2億5,579万戸に達します。米国の人口は2023年には過去最高の5億人を超えます。2022年、米国南部で着工された新築住宅の数は、他のすべての地域の合計よりも多くなりました。西部は住宅着工戸数が最も多い2番目の地域で、2021年にはおよそ40万800戸に達しました。北東部は、2022年に住宅着工件数が増加した米国唯一の地域でした。
  • さらに、米国の2022年の世帯数は1億3,120万世帯でした。米国の世帯数は2020年(1億2,845万世帯)よりも多くなりました。2022年の典型的なアメリカ人家族の人数は3.13人でした。2022年の持ち家世帯の割合は65.9%。2020年には、6部屋以上の住戸は全住戸の19.3%でした。LEDの拡大は、家族の増加と、この典型的な部屋数の増加に対応する必要性によって促進されます。
  • 2022年の北米における自動車生産台数は1,454万台だったが、2023年には1,506万台に増加すると予測されています。自動車産業は北米最大の製造業のひとつです。政府の取り組みが北米全体のEV市場を大きく引き上げています。2022年8月にインフレ抑制法が制定された後、主要なEVメーカーとバッテリーメーカーは、北米のEVサプライチェーンへの支出を発表しており、その総額は、当時から2023年3月までの間に少なくとも520億米ドルに上ります。このような消費者とメーカーに利益をもたらす施策は、この地域におけるLED照明の需要を増加させると思われます。

民間住宅の増加と政府政策がLED市場を牽引

  • 北米では、米国とカナダが収入と人口の面で主要都市となっています。北アメリカの現在の人口は、2023年6月現在で3億7,550万人です。米国が3億3,100万人でこの地域の人口の大部分を占め、次いでカナダが2020年までに3,770万人となります。人口の82.6%は都市部に住んでいる(2019年には3億470万人)。この地域の人口は0.6%の変化率で増加しています。従って、人口増加によりLEDの普及が進み、国内の照明ニーズが高まると見られています。
  • カナダと米国では、可処分所得が高く、その結果、個人の消費力が高まり、新しい居住空間により多くの資金を充てることができます。カナダの月収は2023年3月に3,464米ドルとなり、2023年2月の3,500米ドルから減少しました。平均月収が若干減少しているとはいえ、北米の先進国であるため、他国と比べて購買力は高いです。
  • 2023年5月の建築許可件数は1,491,000戸でした。これは1,417,000から増加した2023年4月より5.2%多いです。5月の個人住宅着工戸数は1,631,000戸でした。これは2022年5月の1,543,000戸を5.7%上回り、4月の修正値1,340,000戸を21.7%上回りました。
  • エネルギー政策法(EPAct)第179D条により、2022年には1平方フィート当たり1.88米ドルの控除があったものが、新規制により2023年にはアップグレードされたスペース1平方フィート当たり5米ドルに最大税控除額が跳ね上がった(ただし、1平方フィート当たり2米ドルに上昇する予定)。対象となるプロジェクトは、室内照明、空調、建物外壁などです。このような事例により、同地域のLED照明需要が急増すると予想されます。

北米のLED照明産業概要

北米のLED照明市場は適度に統合されており、上位5社で57.38%を占めています。同市場の主要企業は以下の通り。 ACUITY BRANDS, INC., Current Lighting Solutions, LLC., LEDVANCE GmbH(MLS), OSRAM GmbH. and Signify(Philips)(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 自動車生産台数
  • 人口
  • 一人当たり所得
  • 自動車ローン金利
  • 充電ステーション数
  • 自動車保有台数
  • LED総輸入量
  • 照明消費電力
  • #世帯数
  • 道路網
  • LED普及率
  • #スタジアム数
  • 園芸面積
  • 規制の枠組み
    • 屋内照明
      • 米国
    • 屋外照明
      • 米国
    • 自動車用照明
      • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 屋内照明
    • 農業用照明
    • 商業用照明
      • オフィス
      • 小売
      • その他
    • 産業・倉庫
    • 住宅照明
  • 屋外照明
    • 公共施設
    • 道路
    • その他
  • 自動車用ユーティリティ照明
    • デイタイム・ランニング・ライト(DRL)
    • 方向指示器
    • ヘッドライト
    • リバースライト
    • ストップライト
    • テールライト
    • その他
  • 自動車用照明
    • 2輪車
    • 商用車
    • 乗用車
  • 国名
    • 米国
    • その他の北米地域

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要な事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向分析を含む)
    • ACUITY BRANDS, INC.
    • Current Lighting Solutions, LLC.
    • GRUPO ANTOLIN IRAUSA, S.A.
    • KOITO MANUFACTURING CO., LTD.
    • LEDVANCE GmbH(MLS Co Ltd)
    • Marelli Holdings Co., Ltd.
    • OSRAM GmbH.
    • Signify(Philips)
    • Stanley Electric Co., Ltd.
    • Valeo

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界・バリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001657

The North America LED Lighting Market size is estimated at 11.52 billion USD in 2025, and is expected to reach 14.17 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 4.22% during the forecast period (2025-2030).

North America LED Lighting - Market - IMG1

Increasing demand for industrial production, rising need for storage space, and increasing availability of office space drives demand in the market

  • In terms of value share, in 2023, the commercial sector accounted for the majority of the share, followed by industrial and warehouse (I&W), residential, and agricultural sectors. The market share of I&W is expected to increase in the coming years, while the remaining sectors will gain nominal shares. US industries faced several internal and external headwinds, such as weak domestic consumption, semiconductor crunch, plant closures, and supply chain disruptions caused by the surge of COVID-19. Further, the United States sustained its industrial production in 2021, reaching USD 2,497.1 billion, an increase of 11.55% compared to 2020.
  • Industrial production grew by 0.2% Y-o-Y in the United States in May 2023, after an upwardly revised rise of 0.4% in April 2023. Mining went up 5%, utilities dropped 3.8% and manufacturing fell 0.3%. Further, Mexico's production reached USD 230.07 billion, an increase of 21.44% in manufacturing output compared to 2020. Thus, the growing industrial production in this region is expected to create more demand for indoor lighting in the coming years.
  • The Canadian commercial real estate sector has been facing increasing market volatility since the middle of 2022. The financial, technology, and life sciences sectors drive demand for office space with leasing rates increasing compared to 2021. Employment gains were registered in construction, warehouse industries, and other sectors. In December 2022, 104k jobs were added in Canada. The availability of national offices in the Q4 2022 accounted for 16.5%, which was higher than in Q3 of 2022 and Q4 of 2021. These instances are expected to create more demand for office spaces in the near future, creating more need for indoor lighting products across the region.

An increase in small businesses, replacement of conventional lighting, and transition to EVs drive the market demand

  • In terms of value and volume share, in 2023, the US LED light market accounted for the majority of the share, followed by the Rest of North America. The domestic vehicle production in the US increased from 9.1 million units in 2021 to 10.06 million units in 2022. The vehicle production included cars and commercial vehicles. In Canada, vehicle production increased by 10.2% compared to 2021, accounting for 1.2 million units. The increase in domestic vehicle production creates more demand for automotive LEDs in the market.
  • In 2022, there were 33.2 million small businesses in the United States. The five fast-growing start-ups are headquartered in San Francisco. About 40% of US start-ups have at least one woman in a leadership position. Over 65% of small businesses reported profits in 2022. The above instances are expected to create more demand for indoor commercial LEDs in the coming years.
  • Canadian cities are investing more in energy-efficient street lighting systems to replace or upgrade aging systems. For example, as part of the green energy initiative by the Municipal Climate Change Action Centre, teams upgraded the arena lighting by installing 136 new high and low arena LED luminaires and LED strips at Kimplex Arena in Alberta, Canada.
  • On the other hand, demand for EVs grew in many countries in North America, leading to an increase in LED penetration. Mexico recorded 1.08 million new car sales in 2022, a 7% improvement from 2021, and US EV sales increased by 65% in 2022. The US Commercial Service Mexico estimates strong opportunities in sub-sectors of the automotive industry in OE parts, aftermarket, and electric vehicle (EV) parts.

North America LED Lighting Market Trends

Government initiatives to expand EV industry will boost the LED market

  • North America's birth rate in 2023 is 11.821 births per 1,000 people, a 0.07% increase from 2022. In 2018, there were 156.15 million homes in North America, which is set to reach 255.79 million by 2023. The population of the United States has grown from a record more than 500 million people in 2023. In 2022, more new housing started in the South of the United States than in every other region combined. The West was the second region with the highest number of housings starts, which amounted to roughly 400,800 units in 2021. Northeast was the only region in the US that experienced increased housing starts in 2022.
  • Further, the United States had 131.2 million households in 2022. There are now more households in the United States than there were in 2020 (128.45 million). In 2022, there were 3.13 people in the typical American family. The proportion of owner-occupied households in 2022 was 65.9%. In 2020, six or more rooms were present in 19.3% of all occupied dwelling units. The expansion of LEDs will be fueled by an increase in families and the need to accommodate this increase in the typical number of rooms.
  • The number of automobiles produced in North America in 2022 was 14.54 million; in 2023, that number is predicted to rise to 15.06 million. The automotive industry is one of the largest manufacturing sectors in North America. Government efforts are significantly raising the market for EVs throughout North America. After the Inflation Reduction Act was enacted in August 2022, major EV and battery manufacturers announced expenditures in North American EV supply chains totaling at least USD 52 billion between that time and March 2023. Such measures that benefit consumers and manufacturers will increase the demand for LED lighting in the area.

Increase in private-owned dwellings and government policy to drive the LED market

  • In North America, the US and Canada are the main cities in terms of revenue and population. The current population of Northern America is 375.5 million as of June 2023. The United States occupies a major share of the people in this region, accounting for 331 million, followed by Canada at 37.7 million by 2020. 82.6 % of the population lives in urban areas (304.7 million people in 2019). The population in this region is growing with a 0.6% change. Thus, the increase in population is expected to create more LED penetration and increase the need for illumination in the country.
  • In Canada and the US, disposable income is high, resulting in rising spending power of individuals and affording more money on new residential spaces. Canada's monthly earnings stood at USD 3,464 in Mar 2023, reduced from USD 3,500 in February 2023. Even though it is showing a slight decline in average monthly earnings, it has a high purchasing value compared to other nations, as it is a developed country in North America.
  • The number of privately owned dwelling units authorized by building permits in May 2023 was 1,491,000. This is 5.2% more than the April 2023 rate, which was increased from 1,417,000. The number of privately owned homes started in May was 1,631,000. This is 5.7% above the May 2022 rate of 1,543,000 and is 21.7% higher than the revised April estimate of 1,340,000.
  • As per the Energy Policy Act (EPAct) section 179D, the maximum tax deduction jumped to USD 5 per sq. ft. of upgraded space in 2023 under the new regulations, which has USD 1.88 per sq. ft. deductions in 2022 (but is set to rise to USD 2.00 per sq. ft.). Eligible projects include interior lighting, HVAC, and building envelopes. Such instances are expected to surge the demand for LED lighting in the region.

North America LED Lighting Industry Overview

The North America LED Lighting Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 57.38%. The major players in this market are ACUITY BRANDS, INC., Current Lighting Solutions, LLC., LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd), OSRAM GmbH. and Signify (Philips) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Automotive Production
  • 4.2 Population
  • 4.3 Per Capita Income
  • 4.4 Interest Rate For Auto Loans
  • 4.5 Number Of Charging Stations
  • 4.6 Number Of Automobile On-road
  • 4.7 Total Import Of Leds
  • 4.8 Lighting Electricity Consumption
  • 4.9 # Of Households
  • 4.10 Road Networks
  • 4.11 Led Penetration
  • 4.12 # Of Stadiums
  • 4.13 Horticulture Area
  • 4.14 Regulatory Framework
    • 4.14.1 Indoor Lighting
      • 4.14.1.1 United States
    • 4.14.2 Outdoor Lighting
      • 4.14.2.1 United States
    • 4.14.3 Automotive Lighting
      • 4.14.3.1 United States
  • 4.15 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Indoor Lighting
    • 5.1.1 Agricultural Lighting
    • 5.1.2 Commercial
      • 5.1.2.1 Office
      • 5.1.2.2 Retail
      • 5.1.2.3 Others
    • 5.1.3 Industrial and Warehouse
    • 5.1.4 Residential
  • 5.2 Outdoor Lighting
    • 5.2.1 Public Places
    • 5.2.2 Streets and Roadways
    • 5.2.3 Others
  • 5.3 Automotive Utility Lighting
    • 5.3.1 Daytime Running Lights (DRL)
    • 5.3.2 Directional Signal Lights
    • 5.3.3 Headlights
    • 5.3.4 Reverse Light
    • 5.3.5 Stop Light
    • 5.3.6 Tail Light
    • 5.3.7 Others
  • 5.4 Automotive Vehicle Lighting
    • 5.4.1 2 Wheelers
    • 5.4.2 Commercial Vehicles
    • 5.4.3 Passenger Cars
  • 5.5 Country
    • 5.5.1 United States
    • 5.5.2 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 ACUITY BRANDS, INC.
    • 6.4.2 Current Lighting Solutions, LLC.
    • 6.4.3 GRUPO ANTOLIN IRAUSA, S.A.
    • 6.4.4 KOITO MANUFACTURING CO., LTD.
    • 6.4.5 LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd)
    • 6.4.6 Marelli Holdings Co., Ltd.
    • 6.4.7 OSRAM GmbH.
    • 6.4.8 Signify (Philips)
    • 6.4.9 Stanley Electric Co., Ltd.
    • 6.4.10 Valeo

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms