デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1683787

スペインの電動自転車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2029年)

Spain E-bike - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 177 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
スペインの電動自転車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2029年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 177 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

スペインの電動自転車市場規模は2025年に11億3,000万米ドルと推定され、2029年には15億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025-2029年)にCAGR 7.74%で成長すると予測されます。

Spain 電動自転車-Market-IMG1

推進セグメント市場概要

  • COVID-19の大流行は、販売を加速させ、消費者のサイクリング意識を変革することで、電動自転車市場を急速に押し上げました。多くの人々はまだ公共交通機関を避けているか、依存度を減らしています。この1年で、冒険やスポーツ活動に興じるなど、週末の過ごし方に大きな変化が見られました。
  • 長期的には、スペインの電動自転車市場は、自転車シェアリング会社の存在感の高まり、電動自転車が小包の配達に使われるeコマース活動の全国的な拡大、自転車インフラを改善することで自転車の利用を増やす政府の取り組みなどにより、成長すると予想されます。
  • スペインでは、都市部での自動車移動の約80%が4km未満であることから、自転車や徒歩が自動車移動に取って代わる可能性があります。減税、補助金、インフラ投資など、政府による支援や優遇措置の継続も、スペインにおける電動自転車市場の活性化につながる可能性があります。こうしたインセンティブは、消費者にとって電動自転車をより身近で手頃なものにするだけでなく、自転車をより安全で便利なものにするためのインフラ整備にもつながります。欧州委員会は、持続可能な都市モビリティのためのクリーンで効果的な交通手段として、エレクトロモビリティとサイクリングの推進を目標としています。したがって、こうした目標により、スペインの自転車利用者数は今後数年で増加する可能性があります。

スペインの電動自転車市場動向

スペインの電動自転車普及率は着実な伸びを示しており、市場の存在感と消費者の受容が高まっていることを示しています。

  • ここ数年、スペインの人口全体で自転車の需要が大幅に増加しています。さらに、従来の自転車に対する電動自転車の利点が、スペイン全土で電動自転車の需要を急増させています。便利な乗り物であること、無公害で時間の節約になること、費用効率が高いことなどが、日常的な近隣への通勤に他の乗り物よりも電動自転車を採用する主な要因となっています。その結果、電動自転車の普及率は2019年に2018年比で3%増加しました。
  • 2020年にパンデミック症例が継続的に増加したことが、電動自転車市場にプラスの影響を与えました。コロナへの不安から、人々は公共交通機関やレンタルサービスを避けるようになり、電動自転車のような個人所有の乗り物への需要が高まったからです。スペインの人々の間で電動自転車の販売が増加したことで、スペインの様々な地域で電動自転車の普及率が2020年には2019年比1.60%増とさらに加速しました。
  • 楽な乗り心地、他の乗り物に比べて燃料費がかからない、環境に優しい乗り物、手ごろな価格の乗り物、運動の利点などの要因が、電動自転車の成長の原因となっています。スペインでは、2021年の電動自転車普及率は2020年比で0.60%であり、予測期間中の2029年には56.40%に達すると予測されています。

スペインでは、移動習慣の進化を反映して、毎日5~15kmの距離を通勤する人口が着実に増加しています。

  • 人々は自転車での移動に関心を示しており、そのため自転車需要は近年全国で大幅に増加しています。自転車の需要は増加しているが、オフィスや企業、市場などさまざまな職場への1日の通勤距離が5~15キロメートルと、他の交通手段に比べてまだ少ないです。スペインでは、2020年に自転車通勤を選ぶ労働者は6%近くに過ぎないです。
  • COVID-19と大流行の波に対する懸念は、スペインの自転車市場に大きく好影響を与えました。人々は公共交通機関を利用するよりも、徒歩や自転車での通勤を選びました。パンデミックの影響後、公共交通機関を利用する人が減少したため、自転車通勤者数は2021年に2020年比で0.3%以上増加しました。また、高度な機能を備え、バッテリーが長持ちする電動自転車の発売により、自転車を選ぶ人が増え、2021年にはスペイン全土で5~15kmの通勤者数が2020年比でさらに増加しました。
  • 5キロから15キロのエリアでは、現在、多くの人々が、勤務先、事業所、隣接する市場への移動を含め、毎日の仕事場まで自転車で通勤しています。さらに、2022年には、就業者の12%が毎日自転車で通勤しています。通勤に自転車を利用する人の数は、2022年には2021年より0.4%増加しており、自転車インフラの改善と自転車専用レーンの拡大により、スペインでは予測期間中に5~15kmの自転車需要と通勤者の増加が見込まれています。

スペイン電動自転車産業の概要

スペインの電動自転車市場は細分化されており、上位5社で32.40%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。 CUBE Bikes, Giant Manufacturing, Merida Industry, Orbea S.Coop. and Trek Bicycle Corporation(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 自転車販売台数
  • 一人当たりGDP
  • インフレ率
  • 電子自転車の普及率
  • 1日の移動距離が5~15キロの人口/通勤者の割合
  • レンタサイクル
  • 電動自転車バッテリー価格
  • バッテリー化学の価格表
  • 超ローカル配送
  • 自転車専用レーン
  • トレッカー数
  • バッテリー充電能力
  • 交通渋滞指数
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 推進タイプ
    • ペダルアシスト
    • スピードペデレック
    • スロットルアシスト
  • 用途タイプ
    • 貨物/ユーティリティ
    • シティ/アーバン
    • トレッキング
  • バッテリータイプ
    • 鉛バッテリー
    • リチウムイオンバッテリー
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Accell Group
    • BH Bikes Europe SL
    • CUBE Bikes
    • DECATHLON
    • Giant Manufacturing Co. Ltd.
    • Merida Industry Co. Ltd.
    • Orbea S.Coop.
    • Scott Sports
    • Trek Bicycle Corporation

第7章 CEOへの主な戦略的質問CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 93668

The Spain E-bike Market size is estimated at 1.13 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.52 billion USD by 2029, growing at a CAGR of 7.74% during the forecast period (2025-2029).

Spain E-bike - Market - IMG1

PROPULSION SEGMENT MARKET OVERVIEW

  • The COVID-19 pandemic rapidly boosted the e-bike market by accelerating sales and transforming consumers' cycling attitudes. Many people are still avoiding public transportation or reducing their reliance on it. In the past year, there was a significant shift in how people spent their weekends, such as indulging in adventure and sports activities.
  • Over the long term, the e-bike market in Spain is expected to grow due to the increased presence of bike-sharing companies, growing e-commerce activities across the country where e-bikes are used to deliver parcels, and due to government initiatives to increase the usage of bicycles by improving the bicycle infrastructure.
  • In Spain, around 80% of all urban car trips are less than 4 km, suggesting that biking or walking could replace driving. The continued government support and incentives, such as tax breaks, subsidies, and infrastructure investments, could also help stimulate the e-bike market in Spain. These incentives can make e-bikes more accessible and affordable for consumers, as well as improve infrastructure to make cycling safer and more convenient. The European Commission has targeted the promotion of electromobility and cycling as clean and effective transportation options for sustainable urban mobility. Thus, due to such goals, Spain's cycling numbers may rise in the coming years.

Spain E-bike Market Trends

Spain's E-Bike adoption rates show steady growth, indicating an increasing market presence and consumer acceptance.

  • The demand for bicycles is rising significantly across the population of Spain over the past few years. Moreover, the advantages of the e-bike over the traditional bicycle have surged the demand for e-bikes across Spain. Convenient riding, pollution-free and time-saving, and cost-efficient are some of the major factors contributing to the adoption of e-bikes over other vehicles for daily commuting to nearby places. As a result, the adoption rate for e-bikes has increased by 3% in 2019 over the year 2018.
  • The continuous growth in the pandemic cases in 2020 made a positive impacted the e-bike market positively, as due to the anxiety issue of corona people started avoiding public transport and rental services, which hiked the demand for personal vehicles such as e-bicycles. An increase in the sales of e-bikes among the people of Spain has further accelerated the adoption rate of e-bikes by 1.60% in 2020 over the year 2019 in various areas of Spain.
  • The awareness of e-bikes among the population of the country is changing the mindset of the consumer, factors such as effortless riding, no fuel expenses as compared to other vehicles, eco-friendly rides, affordable price of the vehicles, and exercising benefits are responsible for the growth of e-bikes. The country has witnessed an e-bike adoption rate of 0.60% in 2021 over 2020, which is projected to reach 56.40% by 2029 during the forecast period in the Spain.

Spain demonstrates a steady increase in the population commuting 5-15 km daily, reflecting evolving travel habits.

  • People have shown interest in traveling by bicycle, and due to this, the demand for bicycles has significantly increased throughout the nation in recent years. The demand for bicycles is increasing, but the daily commute to various workplaces, such as offices, businesses, and markets, with a range of 5-15 kilometres, is still low compared to other modes of transportation, as the majority of people are using personal automobiles for daily usage. In Spain, only close to 6% of workers will choose to commute by bicycle in 2020.
  • Concerns about COVID-19 and the pandemic wave significantly and favorably affected the bicycle market in Spain. People opted to commute to work by walking or cycling rather than using public transit. Less people used public transportation after the pandemic's effects, due to which the number of people who commuted daily by bicycle increased by more than 0.3% in 2021 over 2020, and the release of e-bikes with advanced features and longer battery lives encouraged more people to choose bicycles, which further increased the number of commuters who made trips of 5 to 15 kilometers in 2021 over 2020 throughout Spain.
  • In areas between 5 and 15 kilometres, many people now commute to their daily jobs by bicycle, including trips to their places of employment, places of business, and adjacent markets. Additionally, 12% of those who work commute each day by bicycle in 2022. The number of persons using bicycles for transportation to work has increased by 0.4% in 2022 over 2021, improvements in cycling infrastructure and the expansion of bicycle lanes are expected to increase bicycle demand and commuters between 5 to 15 km during the forecast period in Spain.

Spain E-bike Industry Overview

The Spain E-bike Market is fragmented, with the top five companies occupying 32.40%. The major players in this market are CUBE Bikes, Giant Manufacturing Co. Ltd., Merida Industry Co. Ltd., Orbea S.Coop. and Trek Bicycle Corporation (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Bicycle Sales
  • 4.2 GDP Per Capita
  • 4.3 Inflation Rate
  • 4.4 Adoption Rate Of E-bikes
  • 4.5 Percent Population/commuters With 5-15 Km Daily Travel Distance
  • 4.6 Bicycle Rental
  • 4.7 E-bike Battery Price
  • 4.8 Price Chart Of Different Battery Chemistry
  • 4.9 Hyper-local Delivery
  • 4.10 Dedicated Bicycle Lanes
  • 4.11 Number Of Trekkers
  • 4.12 Battery Charging Capacity
  • 4.13 Traffic Congestion Index
  • 4.14 Regulatory Framework
  • 4.15 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Propulsion Type
    • 5.1.1 Pedal Assisted
    • 5.1.2 Speed Pedelec
    • 5.1.3 Throttle Assisted
  • 5.2 Application Type
    • 5.2.1 Cargo/Utility
    • 5.2.2 City/Urban
    • 5.2.3 Trekking
  • 5.3 Battery Type
    • 5.3.1 Lead Acid Battery
    • 5.3.2 Lithium-ion Battery
    • 5.3.3 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Accell Group
    • 6.4.2 BH Bikes Europe SL
    • 6.4.3 CUBE Bikes
    • 6.4.4 DECATHLON
    • 6.4.5 Giant Manufacturing Co. Ltd.
    • 6.4.6 Merida Industry Co. Ltd.
    • 6.4.7 Orbea S.Coop.
    • 6.4.8 Scott Sports
    • 6.4.9 Trek Bicycle Corporation

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR E BIKES CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms