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市場調査レポート
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1683780

米国の電動自転車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2029年)

United States E-bike - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 187 Pages
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2~3営業日
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米国の電動自転車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2029年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 187 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国の電動自転車の市場規模は2025年に40億6,000万米ドルと推定され、2029年には74億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2029年)のCAGRは16.54%で成長すると予測されます。

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推進セグメント市場概要

  • 電気自動車業界は、毎年より効果的で強力な電気自動車の導入により、自動車業界の情勢を着実に変化させています。ペダルアシストおよびスピードペデレックの電動自転車は、米国全土の幅広い産業と用途で使用されています。短距離の移動手段として、よりクリーンで環境に優しい交通手段として注目されています。全米で電動自転車の輸入と販売が急増したため、いくつかの電動自転車メーカーが会社拡張のための資金を調達しました。軽電気自動車協会によると、2021年には2020年の1.8倍にあたる790万台の電動自転車が国内に輸入されました。
  • COVID-19の大流行により、ペダルアシスト付き電動自転車は全国で人気を博しています。消費者の健康と福祉への関心が高まっています。2021年までには、米国内の移動の60%が5マイル未満になると推定され、Eバイクで簡単にカバーできるようになります。COVID-19の大流行は市場にさまざまな影響を及ぼし、当初はロックダウンや製造部門の操業停止によって需要が低迷しました。しかし、規制が緩和されるにつれて、電動自転車の需要は大きく勢いを増し、米国の各ディーラーでは前年比100%以上の売上増が報告されました。
  • バイク・シェアリング・プログラム、自転車専用道路、歩行者に優しい道路への政府投資の増加は、スピードペデレックやスロットルアシスト式電動自転車への消費者の関心を今後高めると思われます。予測期間中、電動自転車のための都市道路インフラへの投資も電動自転車市場を押し上げると予想されます。現在の投資、資金調達、イニシアチブは、全米での電動自転車の販売を後押ししています。

米国の電動自転車市場動向

米国では電動自転車の普及率が一貫して高い伸びを示しており、人気の高まりと市場の拡大を示しています。

  • ここ数年、米国では自転車が日常的な通勤手段として徐々に普及しています。電動自転車の導入も近年の自転車需要を急増させました。公害や交通事情の増加、燃料価格の高騰が、全米でE-BIKEの普及を後押ししています。電動自転車は幅広い年齢層で人気を集めています。50歳以上の人々も電動自転車に高い関心を示しています。その結果、2019年の電動自転車の普及率は2018年と比較して2.4%増加しました。
  • 2020年のCOVID-19パンデミックは米国の電動自転車市場に好影響を与えました。社会的距離対策や公共交通機関の利用に対する人々の不安といった要因が消費者の旅行嗜好の変化をもたらし、2020年の電動自転車の普及率を2019年比で2.7%さらに押し上げました。
  • 電動自転車各社は、米国で顧客を惹きつけ、売上を大きく伸ばすために、先進技術を搭載した新モデルを発売しています。また、燃料費を節約しながら、よりクリーンで健康的な乗り物を求める消費者の嗜好も、電子自転車の普及率上昇に寄与しています。こうした要因から、同国では2021年の電動自転車普及率が2020年比で3%上昇し、予測期間中は12.24%の成長が見込まれています。

米国では、1日の移動距離が5~15kmの人口が着実に増加しており、一貫した通勤パターンを示しています。

  • ここ数年、米国では自転車の需要が大きく伸びています。自転車需要が高まっているとはいえ、5~15kmの通勤での利用は他の交通手段に比べてまだ少ないです。2019年に米国全土で自転車を交通手段として選んだ労働者は、わずか0.6%でした。
  • 2020年には、COVID-19の発生後、何百万人ものアメリカ人が自転車を安全で社会的に縁遠い交通手段として再発見しました。最大40~45kmの航続距離を実現する先進的なバッテリーパックを搭載した電動自転車の導入も、1日の移動距離が5~15kmの消費者の需要を押し上げています。パンデミックの最中、ジムやフィットネスクラブが閉鎖されたため、自転車も人々の間で好んで使われる運動手段となりました。
  • しかし、パンデミック後も、5~15km圏内の職場、オフィス、ビジネス、マーケットプレースへの通勤に自転車を利用する人が多くなりました。2022年には、利用者の15%以上が移動手段として自転車を利用しています。自転車には健康上の利点があり、二酸化炭素を排出しない乗り物であり、燃料費がかからず、交通渋滞の時間を節約できます。こうした利点が自転車の普及率上昇に大きく寄与しており、予測期間中に同国の市場をさらに押し上げる可能性があります。

米国の電動自転車産業概要

米国の電動自転車市場は細分化されており、上位5社で30.99%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。Cycling Sports Group, Inc., Giant Manufacturing Co., Pon Holdings B.V., Specialized Bicycle Components Inc. and Trek Bicycle Corporation(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 自転車販売台数
  • 一人当たりGDP
  • インフレ率
  • 電子自転車の普及率
  • 1日の移動距離が5~15キロの人口/通勤者の割合
  • レンタサイクル
  • 電動自転車バッテリー価格
  • バッテリー化学の価格表
  • 超ローカル配送
  • 自転車専用レーン
  • トレッカー数
  • バッテリー充電能力
  • 交通渋滞指数
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 推進タイプ
    • ペダルアシスト
    • スピードペデレック
    • スロットルアシスト
  • 用途タイプ
    • 貨物/ユーティリティ
    • シティ/アーバン
    • トレッキング
  • バッテリータイプ
    • 鉛バッテリー
    • リチウムイオンバッテリー
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Ariel Rider
    • Cycling Sports Group, Inc.
    • Giant Manufacturing Co.
    • Pon Holdings B.V.
    • Propella Electric Bikes
    • Rad Power Bikes
    • Ride Aventon Inc.
    • Specialized Bicycle Components Inc.
    • Trek Bicycle Corporation
    • VanMoof

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 93643

The United States E-bike Market size is estimated at 4.06 billion USD in 2025, and is expected to reach 7.49 billion USD by 2029, growing at a CAGR of 16.54% during the forecast period (2025-2029).

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Propulsion segment market overview

  • The electric vehicle industry is steadily changing the automotive industry's landscape with the introduction of more effective and potent electric automobiles every year. Pedal-assisted and speed pedelec e-bikes are used in a wide range of industries and applications across the United States. They are seen as a cleaner and greener mode of transportation for short distances. Several e-bike producers raised funds for company expansions due to a spike in e-bike imports and sales across the country. According to the Light Electric Vehicle Association, in 2021, 7,900,00 e-bikes were imported into the country, 1.8 times more than in 2020.
  • Due to the COVID-19 pandemic, pedal-assisted e-bikes have gained popularity across the country. Consumers have become more interested in their health and well-being. By 2021, 60% of trips in the United States were estimated to be less than 5 miles, which can be easily covered by an e-bike. The COVID-19 pandemic had a mixed impact on the market, with initial lockdowns and shutdowns of manufacturing units resulting in a slump in demand. However, as restrictions eased, demand for e-bikes gained significant momentum, with various dealers in the United States reporting more than a 100% increase in Y-o-Y sales.
  • Increasing government investments in bike-sharing programs, bike lanes, and more pedestrian-friendly streets are likely to raise consumer interest in speed pedelec and throttle-assisted e-bikes in the future. During the forecast period, investments in city road infrastructure for e-bikes are also expected to boost the e-bike market. The current investments, funding, and initiatives are helping boost the sales of e-bikes across the country.

United States E-bike Market Trends

The US shows a consistent and strong increase in E-Bike adoption rates, indicating a growing popularity and market expansion.

  • Over the past few years, bicycles have gradually become one of the popular modes of daily commuting in the United States. The introduction of e-bikes also surged the demand for bicycles in recent years. Rising pollution and traffic conditions, along with rising fuel prices, have boosted the adoption of e-bikes across the country. E-bikes are gaining popularity among a range of age groups. People between the age of 50 and above are also showing high interest in these bikes. As a result, the adoption rate for e-bikes increased by 2.4% in 2019 compared to 2018.
  • The COVID-19 pandemic in 2020 had a positive impact on the US e-bike market. Factors such as social distancing measures and anxiety among people about using public transportation resulted in changing travel preferences among consumers, further boosting the adoption of e-bicycles by 2.7% in 2020 compared to 2019.
  • E-bike companies are launching new models with advanced technologies to attract customers in the United States and boost their sales significantly. Consumer preferences for a cleaner and healthier ride while saving fuel costs are also contributing to the higher adoption rate of e-bicycles. Owing to such factors, the country witnessed a rise of 3% in the e-bike adoption rate in 2021 compared to 2020, which is projected to grow by 12.24% during the forecast period.

The US shows a steady increase in the population with a 5-15 km daily travel distance, indicating a consistent commuting pattern.

  • Over the past few years, the United States has witnessed significant demand for bicycles. Though there is rising demand for bicycles, their use in the commute of 5-15 km is still low compared to the other modes of transportation, as the majority of people use personal automobiles for office and business commutes. Only 0.6% of the workers across the United States opted for bicycles as a mode of transport in 2019.
  • In 2020, millions of Americans rediscovered bicycles as a safe, socially distant method of transportation after the COVID-19 outbreak. The introduction of e-bikes with advanced battery packs that provide an enhanced range of up to 40-45 km is also boosting the demand from consumers who have a daily travel distance of 5-15 km. During the pandemic, bicycles also became a preferred form of exercise among people due to the closure of gyms and fitness clubs.
  • However, post the pandemic, many people continued using bicycles to commute to work, offices, businesses, and marketplaces within a range of 5-15 km. More than 15% of the users used bicycles as a mode of transport in 2022. Bicycles offer health benefits, carbon-free rides, no fuel costs, and time-saving in traffic congestion. These benefits are highly contributing to the rising adoption of bicycles, which may further boost the market in the country during the forecast period.

United States E-bike Industry Overview

The United States E-bike Market is fragmented, with the top five companies occupying 30.99%. The major players in this market are Cycling Sports Group, Inc., Giant Manufacturing Co., Pon Holdings B.V., Specialized Bicycle Components Inc. and Trek Bicycle Corporation (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Bicycle Sales
  • 4.2 GDP Per Capita
  • 4.3 Inflation Rate
  • 4.4 Adoption Rate Of E-bikes
  • 4.5 Percent Population/commuters With 5-15 Km Daily Travel Distance
  • 4.6 Bicycle Rental
  • 4.7 E-bike Battery Price
  • 4.8 Price Chart Of Different Battery Chemistry
  • 4.9 Hyper-local Delivery
  • 4.10 Dedicated Bicycle Lanes
  • 4.11 Number Of Trekkers
  • 4.12 Battery Charging Capacity
  • 4.13 Traffic Congestion Index
  • 4.14 Regulatory Framework
  • 4.15 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Propulsion Type
    • 5.1.1 Pedal Assisted
    • 5.1.2 Speed Pedelec
    • 5.1.3 Throttle Assisted
  • 5.2 Application Type
    • 5.2.1 Cargo/Utility
    • 5.2.2 City/Urban
    • 5.2.3 Trekking
  • 5.3 Battery Type
    • 5.3.1 Lead Acid Battery
    • 5.3.2 Lithium-ion Battery
    • 5.3.3 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Ariel Rider
    • 6.4.2 Cycling Sports Group, Inc.
    • 6.4.3 Giant Manufacturing Co.
    • 6.4.4 Pon Holdings B.V.
    • 6.4.5 Propella Electric Bikes
    • 6.4.6 Rad Power Bikes
    • 6.4.7 Ride Aventon Inc.
    • 6.4.8 Specialized Bicycle Components Inc.
    • 6.4.9 Trek Bicycle Corporation
    • 6.4.10 VanMoof

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR E BIKES CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms