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市場調査レポート
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1683426

アジア太平洋の航空機エンジンMRO市場-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Asia-Pacific Aircraft Engine MRO - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 70 Pages
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2~3営業日
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アジア太平洋の航空機エンジンMRO市場-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋の航空機エンジンMRO市場は予測期間中に3.33%のCAGRで推移する見込みです。

Asia-Pacific Aircraft Engine MRO-Market-IMG1

COVID-19の発生はアジア太平洋の航空産業全体に影響を与えました。現在のシナリオでは、この地域の航空機運航会社は、民間と一般航空セグメントにおける旅行需要の回復により、新しい航空機の発注を再開しました。このことは、予測期間中、この地域の航空機エンジンMROプロバイダーを後押しすると考えられます。

過去10年間、アジア太平洋では航空機を利用する人の数が大幅に増加し、新たな排ガス規制によって新世代の航空機をさらに購入する必要が出てきました。中国、インド、日本などの国々が老朽化した航空機の耐用年数の延長を計画しているため、アジア太平洋の一部の国では軍用機の老朽化が大きな需要を生む可能性があります。

航空機エンジンMROの急速な技術進歩が市場の成長を促進しています。主要企業は現在、さまざまな複合材を使用して先進的な航空機エンジン部品を製造するための研究開発に多額の投資を開始しており、さまざまな動作環境に対する操作性を向上させ、エンジンを軽量化すると同時に、動作寿命を向上させています。さらに、この地域は今後数年間、最大のMROサービスユーザーになる見込みです。インドや中国のようなアジア太平洋の様々な国々が、今後数年で強国として台頭してくることが予想されるため、航空機保有台数の増加は自然な流れであり、市場の成長を促進すると考えられます。

アジア太平洋の航空機エンジンMRO市場動向

タービンエンジンセグメントが市場で最も高いシェアを占める

タービンエンジンセグメントが市場で最も高いシェアを占めており、予測期間中もその優位性は続いています。航空交通量の増加は、航空機納入の増加、航空貨物輸送の増加、軍用機保有数の増加につながり、これらすべてが市場成長を促進します。タービンエンジンは、動く流体(水、蒸気、空気、燃料からの燃焼生成物)の運動エネルギーを機械的エネルギーに変換する回転エンジンです。ターボプロップ、ターボファン、ターボシャフトはタービンエンジンの様々な種類です。アジア太平洋では、さまざまな航空プラットフォームの多様な要件に対応するために、いくつかの戦略的提携が確認されています。

例えば、2023年2月、Hindustan Aeronautics Limited(HAL)とGeneral Atomics Aeronautical Systems Incorporated(GA-ASI)は、ベンガルールのHALエンジン部門がMQ-9Bガーディアン高高度長期耐久(HALE)遠隔操縦航空機システム(RPAS)を動かすターボプロップエンジンをサポートすると発表しました。さらに2022年9月、中国国際航空とRolls-Royceは、エンジンのメンテナンス、修理、オーバーホール(MRO)のための新たな合弁事業に参入しました。Beijing Aero Engine Services Company Ltd.(BAESL)は、Rolls-Royceのトレント700、トレントXWB-84、トレント1,000の各航空エンジンのMROサービスを記載しています。Air ChinaとRolls-Royceはそれぞれ合弁会社の50%を所有し、約3億7,820万米ドルの契約を結んでいます。このように、航空機エンジンMRO契約の増加と航空機近代化プログラムへの支出の増加は、予測期間中の市場成長を促進しました。

中国は予測期間中に最も高い成長を示すと予想される

中国が市場で最大のシェアを占めており、今後数年間はこの地域で最も成長すると予想されています。市場の成長は国中で起こっており、それはより多くの人々が飛行機を利用し、より多くの資金が航空産業に費やされ、より多くの航空会社が飛行機を更新しているからです。中国民用航空局によると、2023年の旧正月(1月7日から2月15日まで)には、合計900万人の旅客が航空便を利用し、2022年の旧正月と比べて39%増加しました。

例えば、Air Chinaは2022年9月、中国における整備・修理・オーバーホール(MRO)施設の合弁事業(JV)への参入を発表しました。新しい施設であるBeijing Aero Engine Services Company Limitedは、Rolls-Royceのトレント700、トレントXWB-84、トレント1,000の航空エンジンのMROサポートを記載しています。中国国際航空とRolls-Royceはそれぞれ合弁会社の株式の50%を保有し、契約金額は約26億1,000万元(約3億7,820万米ドル)です。

さらに2022年2月、フランスに本社を置く大手航空機エンジンメーカーのSafran SAは、中国の蘇州に新たなMRO施設を開設すると発表しました。この施設は設立中で、2022年末までに稼動する予定でした。同社が所有する5,200平方メートルの修理ステーションは、中東とインドにまたがる同社のMRO施設とリンクすることで、戦略的コミットメントを達成するのに役立ち、同社は世界中の大手航空会社のMROサービスの最適な選択肢となります。このように、航空機エンジンMRO契約の増加と航空部門への支出の増加は、国全体の市場成長を推進しています。

アジア太平洋の航空機エンジンMRO産業概要

アジア太平洋の航空機エンジンMRO市場は競争が激しく、Safran SA、General Electric Company、Rolls-Royce plc、GMF AeroAsia、HAECO Groupなど多くの有力企業が存在し、より大きな市場シェアを争っています。主要なエンジンMROサービスプロバイダーは、次世代技術による先進的サービスの提供に注力しています。さらに、市場の主要企業は、M&A、パートナーシップ、航空会社との契約を通じて事業拡大に注力しています。2022年3月20日、Hindustan Aeronautics LimitedとSafranの合弁会社であるHelicopter Engines MRO Pvt Limited(HE-MRO)がインドのゴアに新施設をオープンしました。HALによると、新施設は2023年末までに稼動し、年間50基のエンジン、年間150基のエンジンを生産する予定です。HALがサフランと締結したMoUは、防衛技術とMROの自立を目指すインド政府のAtmanirbhar Bharatビジョンの一環です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • エンジンタイプ
    • タービンエンジン
    • ピストンエンジン
  • 用途
    • 民間航空
    • 軍用機
    • 一般航空
  • 国名
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • シンガポール
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Singapore Aero Engine Services Private Limited
    • Singapore Technologies Engineering Limited
    • SIA Engineering Company
    • Safran SA
    • HAECO Group
    • General Electric Company
    • Rolls Royce plc
    • Asia-Pacific Aerospace(APA)Pty. Ltd.
    • Mitsubishi Heavy Industries Aero Engines Ltd.
    • GMF AeroAsia

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69926

The Asia-Pacific Aircraft Engine MRO Market is expected to register a CAGR of 3.33% during the forecast period.

Asia-Pacific Aircraft Engine MRO - Market - IMG1

The COVID-19 outbreak impacted the entire aviation industry in Asia-Pacific. Nevertheless, in the present scenario, aircraft operators in the region resumed ordering new aircraft owing to a rebound in travel demand in the commercial and general aviation segments. This will boost aircraft engine MRO providers in the region during the forecast period.

Over the last ten years, there has been a big increase in the number of people flying in the Asia-Pacific region, and new emission rules have made it necessary to buy more new-generation planes. The aging military aircraft fleet in some countries of the Asia-Pacific region may generate significant demand as countries such as China, India, and Japan, among others, plan to extend these aging aircraft's service lives.

Rapid technological advancements in aircraft engine MRO are driving the market's growth. Key players have now started investing significant amounts in R&D to manufacture advanced aircraft engine components using different composites, increasing their operability for various operating environments and making the engines lighter while improving their operational life. Moreover, the region is also expected to be the largest MRO service user in the coming years. A natural corollary of fleet acquisition owing to the various countries of the Asia-Pacific, such as India and China, which are poised to emerge as powerhouses in the coming years, will drive the growth of the market.

Asia-Pacific Aircraft Engine MRO Market Trends

Turbine Engine Segment Held the Highest Shares in the Market

The turbine engine segment held the highest shares in the market and continued its dominance during the forecast period. Growing air traffic leads to increased aircraft deliveries, rising air cargo transportation, and an increasing military aircraft fleets, all of which drive market growth. The turbine engine is a rotary engine that converts the kinetic energy of a moving fluid (water, steam, air, or combustion products from a fuel) into mechanical energy. Turboprop, turbofan, and turboshaft are various types of turbine engines. Asia-Pacific is witnessing several strategic collaborations to cater to the diverse requirements of the different aviation platforms.

For instance, in February 2023, Hindustan Aeronautics Limited (HAL) and General Atomics Aeronautical Systems Incorporated (GA-ASI) announced that the HAL Engine Division in Bengaluru will support the turboprop engines that power the MQ-9B Guardian High Altitude Long Endurance (HALE) Remotely Piloted Aircraft System (RPAS). Furthermore, in September 2022, Air China and Rolls-Royce entered a new joint venture for engine maintenance, repair, and overhaul (MRO). Beijing Aero Engine Services Company Ltd. (BAESL), a new joint venture, will provide MRO service for Rolls-Royce Trent 700, Trent XWB-84, and Trent 1000 aviation engines. Air China and Rolls-Royce each own 50% of the joint venture, which has a contract worth around USD 378.2 million. Thus, increasing aircraft engine MRO contracts and growing spending on aircraft modernization programs drove market growth during the forecast period.

China is Expected to Show the Highest Growth During the Forecast Period

China had the biggest share of the market, and it is also expected to grow the most in the region over the next few years.Market growth happens all over the country because more people are flying, more money is being spent on the aviation industry, and more airlines are updating their planes.China became the largest aviation market in terms of passenger capacity in 2020. According to the Civil Aviation Authority of China, during the Lunar New Year 2023, from Jan 7 to Feb 15, a total of 9 million passengers traveled via air, an increase of 39% compared to 2022's Lunar New Year.

Because the market has a lot of room to grow, MRO service providers and airlines are working together to keep planes safe to fly.For instance, Air China announced in September 2022 that they were entering a joint venture (JV) maintenance, repair, and overhaul (MRO) facility in China. The new facility, Beijing Aero Engine Services Company Limited, will provide MRO support on the Rolls-Royce Trent 700, Trent XWB-84, and Trent 1000 aero engines. Air China and Rolls-Royce each hold 50% of the shares in the joint venture, with a contract amount of about 2.61 billion yuan (about USD 378.2 million).

Furthermore, in February 2022, Safran SA, a major aircraft engine manufacturer based in France, announced the opening of a new MRO facility in Suzhou, China. The facility was being set up and was expected to be operational by the end of 2022. The company-owned 5,200-square-meter repair station helps it meet strategic commitments by linking it to its MRO facilities across Middle Eastern and Indian facilities, making the company an optimal choice for MRO services for major airlines across the world. Thus, increasing aircraft engine MRO contracts and growing spending on the aviation sector drive market growth across the country.

Asia-Pacific Aircraft Engine MRO Industry Overview

The Asia-Pacific aircraft engine MRO market is highly competitive and marked by the presence of many prominent players, such as Safran SA, General Electric Company, Rolls-Royce plc, GMF AeroAsia, and HAECO Group, competing for a larger market share. Key engine MRO service providers focus on providing advanced services through next-generation technologies. Furthermore, the major players in the market are focusing on business expansion through mergers and acquisitions, partnerships, and contracts with airlines. On March 20, 2022, Helicopter Engines MRO Pvt Limited (HE-MRO), a joint venture between Hindustan Aeronautics Limited and Safran, opened its new facility in Goa, India. According to HAL, the new facility will be operational by the end of 2023, with a planned capacity of 50 engines per year and a total power of 150 engines per year. The MoU signed by HAL with Safran is part of the Indian government's Atmanirbhar Bharat vision of achieving self-reliance in defense technologies and MRO.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Engine Type
    • 5.1.1 Turbine Engine
    • 5.1.2 Piston Engine
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Commercial Aviation
    • 5.2.2 Military Aviation
    • 5.2.3 General Aviation
  • 5.3 Country
    • 5.3.1 China
    • 5.3.2 India
    • 5.3.3 Japan
    • 5.3.4 Singapore
    • 5.3.5 South Korea
    • 5.3.6 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Singapore Aero Engine Services Private Limited
    • 6.1.2 Singapore Technologies Engineering Limited
    • 6.1.3 SIA Engineering Company
    • 6.1.4 Safran SA
    • 6.1.5 HAECO Group
    • 6.1.6 General Electric Company
    • 6.1.7 Rolls Royce plc
    • 6.1.8 Asia-Pacific Aerospace (APA) Pty. Ltd.
    • 6.1.9 Mitsubishi Heavy Industries Aero Engines Ltd.
    • 6.1.10 GMF AeroAsia

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS