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市場調査レポート
商品コード
1683222
北米のヘアスタイリングツール:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)North America Hair Styling Tools - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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北米のヘアスタイリングツール:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 95 Pages
納期: 2~3営業日
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北米のヘアスタイリングツール市場は予測期間中にCAGR 1.66%を記録する見込みです。
北米のヘアスタイリングツール市場は、COVID-19の大流行によって中程度の影響を受けているが、大きな影響は、監禁規範のために美容室やヘアサロンの間で観察されています。しかし、家庭用ヘアスタイリングツールの需要はこのカテゴリーで急増が見られます。
さらに、米国を拠点とするヘアスタイリングツール会社であるChi hair toolsは、COVID-19の流行が始まった当初、同社は事業の98%または100%を失ったと述べています。しかし、同社は消費者向けマーケティングに軸足を移して挽回することができ、同社のDTC eコマースの売上は2020年4月から8月にかけて600%増加しました。
ヘアグルーミングとスタイリング製品に関連する支出の急増を受け、調査された市場は大きな成長を示しています。大手企業は、消費者一人ひとりが希望するヘアスタイルを作ることができる斬新な製品の導入に継続的に取り組んでいます。
ワイヤレスで携帯可能なヘアードライヤーは、個人の利便性ニーズを満たし、市場を牽引しています。コードレスで充電可能なAERドライヤーは、ワイヤレス・ヘアドライヤーのカテゴリーでフィリップスなどの企業に厳しい競合を突きつけています。ヘアードライヤー市場の各社は、リチウム・シリコン電池を使用して携帯型ドライヤーの技術革新に取り組んでいます。ワイヤレス製品はヘアードライヤーカテゴリーのアップグレードであり、スマートセンサーが周囲の空気の質と湿度を分析し、自動的に熱設定を変更します。
男女ともに健康、ボディイメージ、セルフグルーミング、衛生に関する関心が高まっていることが、市場を牽引する主な要因となっています。全体的なヘアスタイリングとヘアケアの重要性に対する意識の高まり、ファッションの新たな動向、美的に魅力的なルックスに対するソーシャルメディアの影響も、市場の成長を後押しすると予想されます。
さらに、これらの製品に関連する低コストと時間節約の利点は、ソーシャルメディア上で企業によって広く宣伝されています。さらに、Philipsのような市場に参入している企業は、革新的で技術的に高度な製品を提供しており、家庭で簡単にヘアスタイリングを行うことができます。
米国は北米のヘアスタイリングツール市場で大きなシェアを占めており、可処分所得の高い消費者が多く、オンラインやオフラインのチャネルを通じて主要ブランドが高い影響力を持って存在感を示しています。
米国の人口はパーソナルグルーミング家電にかなりの支出をしており、2018年のパーソナルケア製品およびサービスに対する平均世帯単価支出は768米ドルであり、新製品、主に利便性とカスタマイズされたポートフォリオを採用する準備ができており、これが同国におけるヘアスタイリングツールおよび家電製品の販売を促進しています。このような要因から、多くの企業は米国を注力市場として選んでいます。
可処分所得が増加する一方で、消費者はますます高級で多機能な製品を選ぶようになっており、新製品の発売における技術の進歩につながっています。
主要な市場プレーヤーが革新的でコンパクト、携帯可能、コードレス、スマートな製品を発売していることから、米国のヘアスタイリングツールの需要は予測期間中に上昇すると予想されます。
北米のヘアスタイリングツール市場は競争が激しく、Conair Corp.、Spectrun Holding Inc.、Koninklijke Philips NVがシェアの大半を占めています。ヘアスタイリングツール市場の他のプレイヤーは、国内で互いに強力な競争をしています。これらのプレイヤーは、特に携帯性、熱損傷制御、従来のヘアスタイリングツールと比較して短時間で髪をスタイリングできる高効率ヘアスタイリングツールに関連する様々な消費者の要件に応えることができるように、製品ポートフォリオを拡大するために市場の機会を活用することに焦点を当てています。
The North America Hair Styling Tools Market is expected to register a CAGR of 1.66% during the forecast period.
The market for hair styling appliances in the North America has been moderately affected by the COVID-19 pandemic, the major impact has been observed among the beauty and hair salons due to the lockdown norms. However, the demand for home hair styling appliances has seen an upsurge demand in the category.
Further, a US-based hair styling tool company Chi hair tools stated that at the beginning of the COVID-19 pandemic, the company lost 98% or 100% of its business. However, the company is able to make it up with the pivot to consumer-facing marketing, the company's DTC e-commerce sales grew by 600% from April to August 2020.
The market studied has witnessed significant growth, following the surge in expenditure pertaining to hair grooming and styling products. Major players are continuously involved in introducing novel products that enable individual consumers to create desired hairstyles.
Wireless and portable hair dryers meet convenience needs of individuals thus, driving the market forward. Cordless and rechargeable AER dryers are posing stiff competition to companies such as Philips, in the wireless hair dryers' category. Companies in the hair dryer market use lithium-silicone batteries to innovate in portable dryers. Wireless products are an upgrade in the hair dryer category, where the smart sensors analyze the surrounding air quality and humidity to automatically modify heat settings.
Increasing concerns related to health, body-image, self-grooming, and hygiene among men and women is the key factor driving the market. Growing awareness about the importance of overall hair styling and care regime, coupled with emerging trends in fashion, and social media's influence toward aesthetically appealing looks, is also expected to boost the market growth.
Furthermore, the low-cost and time-saving benefits associated with these products are widely promoted by the companies on social media. Additionally, the players operating in the market such as Philips are offering products that are innovative and technologically advanced, which can help in hair styling easily at home.
The United States holds for major share in the North American hair styling tools market, with a large number of consumers with high disposable income and a high and impactful presence of key brands via online and offline channels.
The US population significantly spends on personal grooming appliances, with average household unit spending of USD 768 on personal care products and services in 2018, and it is ready to adopt new products, mostly those with convenience and customized portfolio, which is driving the sales of hair styling tools and appliances in the country. This factor attracts most companies to choose the United States as their market of focus.
While the prevalence of a rising disposable income, consumers are increasingly opting for premium and multifunctional products, leading to the technological advancements in new product launches.
With key market players launching innovative, compact, portable, cordless, and smart products, the demand for hair styling tools in the United States is expected to rise over the forecast period.
The North American hair styling tools market is a competitive market, as the majority of the share is held by Conair Corp., Spectrun Holding Inc., and Koninklijke Philips NV. The other players in the hairstyling tools market are giving strong competition to each other in the country. These players are focusing on leveraging opportunities in the markets to expand their product portfolios so that they can cater to the requirements of various consumers, especially related to portability, heat damage control, and highly efficient hair styling tools that can style the hair in less time as compared to conventional hair styling tools.