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市場調査レポート
商品コード
1683213
アンチエイジング製品市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)Anti-Aging Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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アンチエイジング製品市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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アンチエイジング製品市場規模は2025年に631億5,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは6.62%で、2030年には870億1,000万米ドルに達すると予測されます。
アンチエイジング製品に対する需要の高まりは、シワ、小ジワ、乾燥肌といった消費者の肌悩みの増加に起因しています。例えば、英国皮膚財団が2023年に発表した記事によると、英国では約60%の人が何らかの皮膚疾患にかかったことがあるか、現在かかっています。そのため、身だしなみへの関心が高まるにつれ、消費者はアンチエイジングという特定のニーズに焦点を当てたと謳うスキンケア製品をますます好むようになっています。これに加えて、特に高齢化した人々の間では、若々しい肌への願望が予防的アンチエイジングソリューションの需要を牽引しています。さらに、抗シワクリームのような多機能スキンケア製品に対する需要の増加が市場を牽引しています。メーカー各社はまた、ヴィーガン、パラベンフリー、サルフェートフリーなど、フリー・フロムを謳った製品を提供し、天然・オーガニック製品に対する需要に応えています。例えば、Shiseidoは2022年5月にコンシャス・スキンケアブランド「Ule」をフランスで立ち上げました。同社は美容液やクリームなどのアンチエイジング・スキンケア製品を提供しています。同社はまた、約96%が天然由来成分で構成され、製品はヴィーガンで残酷でないと主張しています。
スキンケアに関するブログ、チュートリアル、製品レビューなどのオンラインリソースの普及により、若年層は肌の成分、ルーティン、治療法に関する情報に簡単にアクセスできるようになりました。これは、彼らが十分な情報を得た上で購入を選択する力を与えています。そのため、マーケティングや広告への支出は、消費者の嗜好や購買行動に強い影響を与え、市場を拡大する上で極めて重要です。インフルエンサーマーケティングは、企業が有名人やソーシャルメディアのインフルエンサーと協力して消費者の関心を引き、消費者の嗜好や自信を高めながら製品を選ぶというものです。例えば、2023年1月、L'Oreal Parisは、成熟した肌のための活性化オイル美容液、エイジ・パーフェクト・ゴールデン・エイジ・ロージーオイル・セラムの発売を促進するため、成熟したクリエイター主導のキャンペーンを導入しました。L'Orealは45歳以上の10人のインフルエンサーとコラボレートし、キャンペーンに登場した最年長のインフルエンサーは84歳のInstagramセレブ、レディ・シルバーでした。他には、65歳のブロガーでモデルのスザンネ・ヒストラップ、フィンランドの起業家で作家のメルヤ・マフカがいます。
中国、日本、シンガポール、インド、オーストラリアを含むアジア諸国では、アンチエイジング製品の伸びが著しくなっています。消費者は、乾燥肌やダメージを受けた肌に健康的な修正を与えるため、ブレンド配合やピュアオーガニックのスキンケア製品を求めています。また、流通チャネルの面では、パーソナルケア製品のオンラインストアでの販売が急成長しており、Amazon、Walmart、Flipkartのような多くの垂直型専門業者が、電子小売の成長拡大に乗り出し、オンライン小売空間で大きなパイを争っています。
中国では急速に高齢化が進んでおり、スキンケア、サプリメント、美容整形など、幅広いアンチエイジング製品の需要が高まっています。中国国家統計局によると、30~34歳が約8.09%、35~39歳が約7.61%、40~44歳が約6.81%、45~49歳が約7.2%となっています。さらに、日本では機能性アンチエイジング製品に対する需要の高まりが見られ、メーカー各社は機能性を付加した製品の研究、配合、発売を促しています。例えば、2023年9月、大阪市に本社を置くRohto PharmaceuticalはBloomioを発売しました。この新次元のスキンケアブランドは、エイジングサインの根本原因にアプローチし、年齢とともに起こる肌の変化に対処すると謳っていました。Rohto Pharmaceutical独自の機能性成分「ブルーセラミド」を開発し、化粧品に配合しました。これまでの皮膚科学研究の知見を活かしたエイジングケアブランド「Bloomio(ブルーミオ)」を全国のドラッグストアやバラエティショップなどの特定店舗やECサイトで発売しました。
世界のアンチエイジング製品市場は、地域的・国際的に複数の参入企業が存在し、競争が激しいです。市場は、Beiersdorf Limited、L'Oreal、Procter & Gamble、The Estee Lauder Companies Inc.、Unilever PLCのような参入企業によって支配されています。消費者の最大のシェアを獲得するために大手企業が採用した主な戦略は、消費者が自身の肌質に合った幅広い製品から選択できるような新製品の導入です。大手企業が採用したその他の戦略には、消費者へのリーチと生産能力を拡大するための提携や合併などがあります。
The Anti-Aging Products Market size is estimated at USD 63.15 billion in 2025, and is expected to reach USD 87.01 billion by 2030, at a CAGR of 6.62% during the forecast period (2025-2030).
The rising demand for anti-aging products can be attributed to growing skin concerns among consumers, such as wrinkles, fine lines, and dry skin. For instance, according to an article published by the British Skin Foundation in 2023, approximately 60% of people in the United Kingdom have had or currently have some skin condition. Therefore, with a rising focus on personal grooming, consumers increasingly prefer skincare products that claim to focus on the specific needs of anti-aging. Besides this, the desire for youthful skin, especially among the aging population, drives the demand for preventive anti-aging solutions. Moreover, the increasing demand for multi-functional skincare products, such as anti-wrinkle creams, drives the market. Manufacturers also offer products with free-from claims, such as vegan, paraben-free, and sulfate-free, to cater to the demands for natural and organic products. For instance, in May 2022, Shiseido launched its conscious skincare brand, Ule, in France. The company offers anti-aging skincare products such as serums and creams. The company also claimed the products to be vegan and cruelty-free, consisting of around 96% natural-origin ingredients.
With the proliferation of online resources, including skincare blogs, tutorials, and product reviews, young individuals can easily access information about skin ingredients, routines, and treatments. This empowers them to make informed purchase choices. Therefore, expenditure on marketing and advertisement is pivotal in expanding the market by strongly impacting consumer preferences and purchasing behavior. One of the prominent strategies that several brands follow is influencer marketing, where companies collaborate with celebrities and social media influencers to attract consumers' attention and enhance their preferences and confidence while choosing products. For instance, in January 2023, L'Oreal Paris introduced a mature creator-led campaign to promote the launch of Age Perfect Golden Age Rosy-Oil Serum, a revitalizing oil serum for mature skin. The company collaborated with ten influencers aged 45 and over; the eldest featured influencer in the campaign was an Instagram celebrity, Lady Silver, who is 84 years old. Others were 65-year-old blogger and model Susanne Histrup and Finnish entrepreneur and author Merja Mahka.
The growth of anti-aging products in Asian countries, including China, Japan, Singapore, India, and Australia, is increasing significantly. Consumers seek skincare products with blended formulations and pure organics to provide healthy fixes for dry and damaged skin. Also, in terms of distribution channels, online store sales for personal care products are growing faster, attracting many vertical specialists like Amazon, Walmart, and Flipkart, who are riding on increasing their e-retailing growth and vying for a significant pie in the online retail space.
The rapidly aging population in China fuels the demand for a wide range of anti-aging products, including skincare, supplements, and cosmetic procedures. According to the National Bureau of Statistics in China, approximately 8.09%, 7.61%, 6.81%, and 7.2% were aged between 30-34, 35-39, 40-44, and 45-49 years, respectively. Moreover, Japan has been witnessing a rise in demand for functional anti-aging products, prompting manufacturers to research, formulate, and launch products with additional functionalities. For instance, in September 2023, Rohto Pharmaceutical Co. Ltd, headquartered in Osaka City, Japan launched Bloomio. This new dimension skincare brand was claimed to approach the root causes of aging signs, addressing the skin changes that occur with age. The company developed Rohto's unique functional ingredient, "Blue Ceramide," and incorporated it into their cosmetics. The aging care brand "Bloomio," which utilized knowledge from past dermatological research, was released at specific stores such as drugstores and variety shops and on EC sites across Japan.
The global anti-aging products market is highly competitive, with the presence of several regional and international players. The market is dominated by players such as Beiersdorf Limited, L'Oreal, Procter & Gamble, The Estee Lauder Companies Inc., and Unilever PLC. The primary strategy adopted by the leading companies to attract the largest share of consumers is introducing new products, allowing consumers to choose from a wide range of products specifically suited to their skin types. Other strategies adopted by the leading players include partnerships and mergers to expand their consumer reach and production capacity.