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市場調査レポート
商品コード
1683210

衛星アンテナ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Satellite Antenna - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 146 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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衛星アンテナ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

衛星アンテナの市場規模は2025年に47億9,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは10.94%で、2030年には80億5,000万米ドルに達すると予測されています。

Satellite Antenna-Market-IMG1

国境警備、海洋阻止、モバイル通信などの重要な領域で、通信機能強化の需要がここ数年で大きく伸びており、衛星アンテナシステムは不可欠なソリューションとして浮上しています。

主なハイライト

  • ブロードバンド通信の需要は増加の一途をたどっており、必ずしも場所を特定するものではないです。この需要には、船舶、飛行機、車両(救急隊員を含む)で機能するユーザーの接続ニーズが含まれ、固定されていると同時にアクティブでもあります。これら3つの異なるプラットフォームは、そのルートに沿って常時接続を必要とし、大都市や人口がそれほど多くない地域のサービスが行き届いていない部分を頻繁に通過します。
  • 宇宙探査ミッションの増加、小型衛星の普及、投資の増加、衛星支援軍事システムの需要拡大が、調査対象市場の拡大を促進しています。例えば、2023年3月、カナダの宇宙におけるリーダーシップを支援するため、連邦予算の一部として25億米ドルの資金援助が発表されました。その中には、カナダの先端宇宙産業を支援し、新技術の開発を加速させるための月探査アクセラレーター・プログラム(LEAP)への5年間で1億5,000万米ドルの資金援助も含まれています。
  • さらに、Kuバンド・アンテナは軽量であるため、宇宙プロジェクトでの利用率は他のバンドに比べて非常に高いです。宇宙空間に配備される衛星アンテナは、テレメトリ、GPS(全地球測位システム)、UHF(超高周波)、FTS(飛行終了システム)などの用途にますます使用されるようになっています。
  • 憂慮する科学者同盟(Union of Concerned Scientists)によると、2022年4月30日現在、米国には地球を周回する3,433基の運用可能な人工衛星があります。これは、中国が541基を占めるのみで、一国が現在までに保有する人工衛星の数としては最多です。さらに、ジョナサンの『スペース・レポート』によれば、2022年には推定6,905基の活動中の人工衛星が地球を周回し、2021年から2,105基増加しました。このような膨大な数の衛星は、調査した市場の成長機会を提供すると予想されます。
  • 衛星アンテナは時間の経過とともに劣化したりずれたりすることがあり、信号損失、干渉、性能低下などの問題を引き起こすことがあります。効率的な信号送受信を保証するためには、定期的なメンテナンスと調整が必要です。しかし、衛星アンテナ、特に静止軌道上のアンテナを保守することは、費用がかかり、論理的にも困難で、市場の拡大に影響を与える可能性があります。こうした困難に対する解決策は、より耐久性と信頼性の高いアンテナ技術を開発し、メンテナンス手順を強化することです。
  • パンデミック後、いくつかの業界は市場シェアを獲得し、市場の現在の要求に対応するため、様々な戦略的開拓に投資しています。例えば、2023年4月、衛星アンテナメーカーが製品をデジタル化するのを支援するために特別に設計されたOpenEdgeTM 2500デジタイザの発売が、防衛、国家安全保障、通信ソリューションを専門とする技術企業であるKratos Defence &Security Solutions, Inc.によって発表されました。このコンパクトなデジタイザは、アンテナに組み込むことで、無線周波数(RF)信号を、現代のソフトウェア定義通信ネットワークで使用可能なインターネットプロトコル(IP)データストリームに効率的に変換します。

衛星アンテナの市場動向

宇宙用途が大きな市場シェアを占める見込み

  • 世界の宇宙産業は著しい成長と技術進歩を遂げており、衛星アンテナの世界の需要拡大に寄与しています。
  • 衛星を利用した通信サービスに対する需要の高まりが、衛星アンテナの需要を押し上げる主な要因となっています。世界な接続性の拡大に伴い、衛星と地上局間の通信を促進するアンテナの必要性が高まっています。
  • 加えて、小型化とコスト削減の進歩により、キューブサットや超小型衛星を含む小型衛星の普及が進んでいます。これらの小型衛星は、より小型でコンパクトなアンテナを必要とすることが多く、特殊な小型化アンテナ・ソリューションへの需要が高まっています。
  • SpaceX社、OneWeb社など複数の開発企業が、世界規模のブロードバンド通信を提供するための衛星コンステレーション計画を策定しています。ITUによると、前年度の固定ブロードバンド契約数は約14億件であったのに対し、アクティブなモバイル・ブロードバンド契約数は約69億件でした。
  • インドなど数カ国の政府は、宇宙事業への参入を奨励、支援、規制し、新興企業や非公開会社が世界の市場シェアを拡大する機会を提供するため、宇宙分野の改革に着手しており、その結果、衛星アンテナの需要が増加しています。
  • このように、世界の宇宙産業における衛星アンテナ需要の増加は、衛星通信サービスの拡大、衛星技術の進歩、高帯域幅アプリケーションの成長によって牽引されており、予測期間中も続くと予測されています。

北米が大きな市場シェアを占める

  • 米国では、従来の地上インフラが限られていたり利用できなかったりする遠隔地や未整備地域でブロードバンドインターネットアクセスを提供するために、衛星アンテナの利用が増えています。衛星インターネット・サービスは、地方における接続の橋渡しと確保に有効なソリューションを提供します。さらに、信頼性の高い長距離通信や放送サービスへのニーズの急増が、国内での衛星アンテナの採用を後押ししています。
  • さらに、陸上で衛星アンテナを使用する主な理由の1つは、地方や遠隔地にブロードバンドインターネット接続を提供することです。多くの地方では、光ファイバーケーブルや従来のブロードバンドネットワークのような地上インフラは、経済的に実現不可能であったり、地理的に導入が困難であったりする場合があり、市場の成長を大きく後押ししています。
  • カナダは広大で人口の少ない地域で知られ、従来のブロードバンドインフラの配備を困難にしています。衛星アンテナは、遠隔地やサービスが行き届いていない地域に高速インターネットアクセスを提供するための効果的なソリューションを提供し、同国における衛星アンテナの成長に貢献しています。
  • カナダは、衛星画像による地球観測で強い存在感を示しています。さらに、衛星アンテナは住宅地、特に地上ブロードバンドの選択肢が限られている地方や遠隔地に設置されることが多いです。
  • 重要な地域企業もまた、消費者基盤を拡大し、さまざまな用途にわたる需要をよりよく満たすために、投資、他企業との合併、新規プロジェクトへの投資を行っています。したがって、継続的なパートナーシップやコラボレーション、M&A、投資により、衛星アンテナの採用は予測期間中に大幅に増加すると予想されます。

衛星アンテナ産業概要

衛星アンテナ市場は、多くの大手企業が存在するため、非常に競争の激しい市場空間で、複数の世界的・地域的企業が注目を集めようと競い合っています。同市場は新規参入企業にとって参入障壁が高く、市場牽引の機会に影響を与えています。多くのユーザーは、コスト削減のために年間契約やリースベースのサービスを選択しています。また最近では、様々な用途に対応するため、より優れた周波数帯域を提供するアンテナを選択する企業も増えています。このため、衛星アンテナの需要が増加しています。同製品を提供する企業の多くは、ハネウェル社、ハリス社、三菱商事など、市場の大手企業です。イノベーションは、持続可能な競争優位性をもたらします。複数の企業がこの市場を有利な機会と見なしているため、企業集中率は予測期間中に緩やかな成長を記録すると予想されます。全体として、競争企業間の敵対関係は高くなると予想されます。

2023年6月、Oerlikon AMとエアバスは、衛星アンテナ・クラスタの積層造形に関する380万ユーロ(418万米ドル)の契約を締結しました。これらの部品は、軌道に投入される一連の通信衛星に使用されます。この新規契約の一環として、Oerlikon AMはレーザー粉末床融合技術を用いて、約400 x 400 x 400 mmのアルミニウム製アンテナクラスターを3Dプリントします。

2023年2月、MDAはアルゼンチン国営通信会社と新規契約を結び、同国全域およびボリビア、パラグアイ、チリに高速インターネットとデジタルビデオ・音声サービスを提供するARSAT-SG1衛星向けにKaバンドマルチビームアンテナを供給します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 宇宙探査プロジェクトの増加
    • 小型衛星の採用増加
  • 市場抑制要因
    • 信号の伝送不良に対処するためのメンテナンス

第6章 市場セグメンテーション

  • 周波数帯別
    • Cバンド
    • K/KU/KAバンド
    • S・Lバンド
    • Xバンド
    • VHFおよびUHFバンド
    • その他の周波数帯
  • アンテナタイプ別
    • フラットパネルアンテナ
    • パラボラアンテナ
    • ホーンアンテナ
    • ガラス繊維強化プラスチックアンテナ
    • 鉄製モールドアンテナ
    • その他のアンテナタイプ
  • 用途別
    • 宇宙
    • 陸上
    • 海上
    • 航空機
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • その他世界のその他の地域(ラテンアメリカと中東アフリカ)

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Honeywell International Inc.
    • CPI International Inc.
    • Kymeta Corporation
    • Norsat International Inc.
    • COBHAM LIMITED(AI Convoy(Luxembourg)S.a r.l.)
    • L3harris Technologies Inc.
    • Viasat Inc.
    • Airbus DS Government Solutions Inc.(Airbus SE)
    • Macdonald, Dettwiler and Associates Ltd(Maxar Technologies)
    • Gilat Satellite Networks Ltd

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 65021

The Satellite Antenna Market size is estimated at USD 4.79 billion in 2025, and is expected to reach USD 8.05 billion by 2030, at a CAGR of 10.94% during the forecast period (2025-2030).

Satellite Antenna - Market - IMG1

As the demand for enhanced communication capabilities has grown significantly over the past few years in vital domains, including border security, marine interdiction, and mobile telecom, satellite antenna systems have emerged as essential solutions.

Key Highlights

  • The demand for broadband communications continues to rise and is not necessarily location-specific. This demand includes the need for connection for users functioning on ships, planes, and vehicles (including first responders) that are both fixed and active. These three distinct platforms require constant connectivity along their routes, frequently passing through unserved sections of major metropolitan cities and less heavily populated regions.
  • The growing number of space exploration missions, the proliferation of small satellites, rising investments, and expanding demand for satellite-assisted military systems are facilitating the expansion of the market studied. For instance, in March 2023, funding of USD 2.5 billion was announced as part of the federal budget to support Canadian leadership in space, including USD 150 million over five years for the Lunar Exploration Accelerator Program (LEAP) to support Canada's advanced space industry and help accelerate the development of new technologies.
  • Furthermore, due to the lightweight profile of the Ku band antennas, their application in space-bound projects is significantly higher than other bands. The satellite antennas deployed in space are being increasingly used for applications in telemetry, GPS (global positioning system), UHF (ultra-high frequency), FTS (flight termination system), etc.
  • According to the Union of Concerned Scientists, as of April 30, 2022, the United States had 3,433 operational artificial satellites circling the Earth. It is the number of satellites a single country has to date, with China accounting for only 541. Furthermore, according to Jonathan's Space Report, an estimated 6,905 active satellites circled the Earth in 2022, an increase of 2,105 active satellites from 2021. Such a huge number of satellites is anticipated to provide opportunities for the growth of the market studied.
  • Satellite antennas can get degraded or out of alignment over time, which can cause problems, including signal loss, interference, or poor performance. Regular maintenance and adjustment are required to guarantee efficient signal transmission and reception. However, maintaining satellite antennas, particularly those in geostationary orbit, may be expensive and logistically challenging, affecting market expansion. The solution to these difficulties is creating more durable and dependable antenna technology and enhancing maintenance procedures.
  • Post-pandemic, several industries are investing in various strategic developments to gain market share and keep them updated with the current requirements in the market. For instance, in April 2023, the launch of the OpenEdgeTM 2500 digitizer, designed expressly to assist satellite antenna manufacturers in digitally enabling their products, was announced by Kratos Defence & Security Solutions, Inc., a technology firm specializing in defense, national security, and communications solutions. When incorporated into any antenna, the compact digitizer efficiently transforms radio frequency (RF) signals into Internet protocol (IP) data streams that may be used in contemporary software-defined communications networks.

Satellite Antenna Market Trends

Space Application is Expected to Hold Significant Market Share

  • The global space industry has been experiencing significant growth and technological advancements, contributing to the increasing demand for satellite antennas worldwide.
  • The growing demand for satellite-based communication services is a primary factor driving demand for satellite antennas in the market. With the expansion of global connectivity, there is an increasing need for antennas to facilitate communication between satellites and ground stations.
  • In addition, miniaturization and cost reduction advancements are leading to the proliferation of small satellites, including CubeSats and nanosatellites. These small satellites often require smaller, more compact antennas, increasing demand for specialized miniaturized antenna solutions.
  • Several players, such as SpaceX, OneWeb, and others, are developing plans for satellite constellations to provide global broadband coverage. ITU said there were around 1.4 billion fixed broadband subscriptions in the previous year, whereas active mobile broadband subscriptions were about 6.9 billion.
  • The governments of several countries, such as India, have started space sector reforms to encourage, support, regulate, and provide startups and private companies an opportunity to engage in space operations to grow their market share globally, resulting in increased demand for satellite antennas.
  • Thus, increasing demand for satellite antennas in the global space industry is driven by the expansion of satellite communication services, advancements in satellite technology, and growth in high bandwidth applications and is projected to continue during the forecast period.

North America to Hold Significant Market Share

  • Satellite antennas are increasingly used in the United States to provide broadband internet access in remote and underserved areas where traditional terrestrial infrastructure is limited or unavailable. Satellite internet services offer a viable solution for bridging and ensuring connectivity in rural regions. Moreover, a surge in the need for reliable long-distance communication and broadcasting services drives the adoption of satellite antennas within the country.
  • Moreover, one of the prime reasons for using satellite antennas on land is to provide broadband internet connectivity to rural and remote areas. In many rural regions, terrestrial infrastructure such as fiber optic cables or traditional broadband networks may not be economically feasible or geographically challenging to deploy, driving the market's growth significantly.
  • Canada is known for its vast and sparsely populated regions, making it challenging to deploy traditional broadband infrastructure. Satellite antennas provide an effective solution for delivering high-speed internet access to remote and underserved areas, contributing to the growth of satellite antennas in the country.
  • Canada has a strong presence in Earth observation through satellite imagery. Moreover, satellite antennas are often installed in residential areas, particularly in rural and remote regions with limited terrestrial broadband options.
  • Significant regional companies are also investing, merging with other businesses, and investing in new projects to increase their consumer base and better meet their demands across various applications. Hence, with ongoing partnerships and collaborations, mergers and acquisitions, and investments, the adoption of satellite antennas is expected to increase significantly during the forecast period.

Satellite Antenna Industry Overview

The Satellite Antenna market comprises several global and regional players vying for attention in a highly competitive market space due to the presence of many large players. The market poses high barriers to entry for new players, impacting the opportunities to gain traction. Many users opt for annual contracts or lease-based services to cut their costs. Of late, companies have also been opting for antennas that provide better frequency bands for various applications. This has led to an increase in the demand for satellite antennas. Most companies providing the product are major players in the market, such as Honeywell Inc., Harris, Mitsubishi, etc. Innovation brings about a sustainable and competitive advantage. The firm concentration ratio is expected to record moderate growth during the forecast period because several companies consider this market a lucrative opportunity. Overall, the competitive rivalry is expected to be high.

In June 2023, Oerlikon AM and Airbus signed a EUR 3.8 million (USD 4.18 million) contract for the additive manufacture of satellite antenna clusters. These components would be used in a series of communication satellites put into orbit. As part of this new contract, Oerlikon AM would 3D print aluminum antenna clusters that measure approximately 400 x 400 x 400 mm using laser powder bed fusion technology.

In February 2023, MDA secured a new contract with Argentina's National Telecommunications Company to supply Ka-band multi-beam antennas for its ARSAT-SG1 satellite which provides high-speed internet and digital video and voice services across the country and to Bolivia, Paraguay, and Chile.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Space Exploration Projects
    • 5.1.2 Increasing Adoption of Small Satellites
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Maintenance for Addressing Poor Transmission of Signals

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Frequency Band
    • 6.1.1 C Band
    • 6.1.2 K/KU/KA Band
    • 6.1.3 S and L Band
    • 6.1.4 X Band
    • 6.1.5 VHF and UHF Band
    • 6.1.6 Other Frequency Bands
  • 6.2 By Antenna Type
    • 6.2.1 Flat Panel Antenna
    • 6.2.2 Parabolic Reflector Antenna
    • 6.2.3 Horn Antenna
    • 6.2.4 Fiberglass Reinforced Plastic Antenna
    • 6.2.5 Iron Antenna with Mold Stamping
    • 6.2.6 Other Antenna Types
  • 6.3 By Application
    • 6.3.1 Space
    • 6.3.2 Land
    • 6.3.3 Maritime
    • 6.3.4 Airborne
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 India
      • 6.4.3.4 South Korea
      • 6.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World (Latin America and Middle East and Africa)

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Honeywell International Inc.
    • 7.1.2 CPI International Inc.
    • 7.1.3 Kymeta Corporation
    • 7.1.4 Norsat International Inc.
    • 7.1.5 COBHAM LIMITED (AI Convoy (Luxembourg) S.a r.l.)
    • 7.1.6 L3harris Technologies Inc.
    • 7.1.7 Viasat Inc.
    • 7.1.8 Airbus DS Government Solutions Inc. (Airbus SE)
    • 7.1.9 Macdonald, Dettwiler and Associates Ltd (Maxar Technologies)
    • 7.1.10 Gilat Satellite Networks Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS