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市場調査レポート
商品コード
1683203
サングラス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)Sunglasses - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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サングラス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
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サングラスの市場規模は2025年に248億7,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは6.66%で、2030年には343億4,000万米ドルに達すると予測されます。
白内障発症の約20%は紫外線暴露が原因です。2023年1月、国立眼科研究所によると、医師と研究者は、特にサングラスなしの過度の日光浴を含む特定の要因が白内障の形成を促進することを発見しました。そのため、UVAとUVBを99%~100%カットし、太陽光から目を保護するサングラスの需要が高まっています。さらに、サングラスはスタイルやファッショナブルな外観に加えて、適切な機能性を提供します。その結果、スタイリッシュなサングラスはファッションに敏感な消費者、特に若者の間で人気を集めています。これに加えて、スポーツ、観光、レクリエーション活動への関与が増加しているため、身体活動、屋外ゲーム、スポーツ中に使用するために明確に設計されたスポーツサングラスの需要が増加しています。さらに、可処分所得の増加に伴い、消費者はブランド、デザイン、品質の高い製品を求めています。また、メーカーは消費者の嗜好に応えるため、様々な形状、色合い、形のサングラスを発売しています。例えば、2023年、マルコリンは新しいスワロフスキー・マクロ・パヴェ・コレクションを世界の一部の旅行小売店で発売しました。同社によると、このサングラスは精密にカットされた大粒のスワロフスキー・クリスタルを特大のパヴェ状にあしらったもの。八角形のサングラスは高級アセテート製で、クラシックブラック、ハバナブラウン、ミルキーホワイトの3色から選べる。
サングラスに対する消費者の嗜好には、ファッション性、顔の美しさの向上、ブランド価値、効果的なソーシャルメディア・マーケティング、豊かさなどが含まれます。従来のアイウェア・コレクションは、色、形、装飾による表現を含む既製服のアイギアとより密接に結びついています。ファッション業界で活躍する世界の大手企業は、アイウエアに付随するハンドバッグや靴などのアクセサリーにも手を広げています。また、消費者の注目を集めるために、有名人やファッション愛好家とのコラボレーションも行っています。さらに、消費者の嗜好が高価なアクセサリーにシフトしているため、メーカーはファッショナブルでリーズナブルな価格のアイウェアの生産に注力しています。例えば、2023年にZEGNAはマルコリンと共同で最新の眼鏡コレクションを発表し、製品ポートフォリオを拡大しました。同社は、ZEGNAのサングラス・コレクションには、EZ0210、EZ0211-H、EZ0212、EZ021などいくつかのスタイルがあると述べています。
ファッショナブルで、手頃な価格で、保護力のあるサングラスに対する消費者の需要が高いため、世界のプレーヤーが北米市場に参入しています。Review of Optometric Businessによると、2022年10月、2,000人のアメリカ人を対象に、自分の身体と目を守るための予防策についての参加者の意識を調査しました。ほとんどの回答者(72%)が夏に最も用心していると答えているが、68%は、たとえ少しの間であっても、外に出るときはいつでも用心していると答えています。西部の人々はより日差しを浴びるが、北東部の人々(56%)と南西部の人々(63%)は、用事など日常生活を送る際に日焼け止めとサングラスを着用する傾向が強いです。紫外線の害に対する意識の高まりが、この地域でのサングラスの需要を高めています。また、米国ではスポーツ愛好家や専門家が多く、明るい環境での眩しさを抑え、パフォーマンスを向上させるためにサングラスを好んで使用しています。
サングラス市場は競争が激しく、地域および国際的な競合で構成されています。市場はEssilor Luxottica、Safilo Group SpA、LVMH、VSP Global、Kering SAなどの主要企業によって支配されています。主要プレイヤーは、市場での強力な消費者基盤と尊敬される地位を確立するために、製品の発売、M&A、事業拡大、パートナーシップなどの戦略に耽っています。また、新興市場がもたらす機会を活用して製品ポートフォリオを拡大し、最新の消費者動向の要求に応えることにも注力しています。
The Sunglasses Market size is estimated at USD 24.87 billion in 2025, and is expected to reach USD 34.34 billion by 2030, at a CAGR of 6.66% during the forecast period (2025-2030).
Around 20% of cataract occurrences are brought on by UV exposure. In January 2023, according to the National Eye Institute, doctors and researchers discovered that certain factors, including excessive sun exposure, particularly without sunglasses, accelerate the formation of cataracts. Therefore, there is a rise in the demand for sunglasses to block 99% to 100% of UVA and UVB rays and shield the eyes from the sunlight. Moreover, sunglasses offer proper functionality in addition to style and a fashionable appearance. As a result, stylish sunglasses are gaining traction among fashion-conscious consumers, especially young individuals. Besides this, due to increasing involvement in sports, tourism, and recreational activities, there is a rise in the demand for sports sunglasses explicitly designed for use during physical activities, outdoor games, and sports. Furthermore, with rising disposable income, consumers are seeking branded, well-designed, and quality products. Also, manufacturers are introducing sunglasses in various forms, hues, and shapes to meet consumer preferences. For instance, in 2023, Marcolin launched its new Swarovski Macro Pave collection in selected global travel retail stores. The company stated that the sunglasses feature large precision-cut Swarovski crystals in an oversized pave shape. The octagon sunglasses are crafted from premium acetate and available in classic black, Havana brown, and milky white.
The market studied mainly caters to the fashion segment, where consumer preference in sunglasses specifically includes fashion, enhancing facial aesthetics, brand value, and effective social media marketing and affluence. Traditional eyewear collections are more closely tied to ready-to-wear eye gear, which includes expression through colors, shapes, and embellishments. The major global players operating in the fashion industry are branching out their accessories, such as handbags and shoes., that accompany their eyewear. They are also collaborating with celebrities and fashion enthusiasts to attain consumer attention. Furthermore, manufacturers focus on producing fashionable and reasonably priced eyewear due to a shift in consumer preferences toward expensive accessories. For instance, in 2023, ZEGNA expanded the product portfolio by launching the latest eyeglasses collection in collaboration with Marcolin. The company stated that the ZEGNA sunglasses collection has several styles, including EZ0210, EZ0211-H, EZ0212, and EZ021, among others.
Global players are entering the North American market owing to high consumer demand for fashionable, affordable, and protective sunglasses. According to the Review of Optometric Business, in October 2022, the research of 2,000 Americans examined participants' awareness of how to take precautions to safeguard their bodies and eyes. While most respondents (72%) claim they are most cautious in the summer, 68% state that they take precautions whenever they go outside, even if it's just for a short while. While those in the West get more sun, those in the Northeast (56%) and those in the Southwest (63%) are more likely to wear sunscreen and sunglasses when going about their daily business, such as running errands. The increased awareness regarding the harmful effects of UV rays has increased the demand for sunglasses in the region. Also, the vast populace of sports enthusiasts and professionals in the United States prefers wearing sunglasses to reduce glare in bright conditions and enhance performance.
The sunglasses market is competitive and comprises regional and international competitors. The market is dominated by key players, such as Essilor Luxottica, Safilo Group SpA, LVMH, VSP Global, and Kering SA. The major players are indulging in strategies, such as product launches, mergers and acquisitions, expansions, and partnerships, to establish a strong consumer base and esteemed position in the market. They also focus on leveraging opportunities posed by emerging markets to expand their product portfolios and cater to the requirements of the latest consumer trends.