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市場調査レポート
商品コード
1683116

フランスの食品香料・強化剤市場:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

France Food Flavor and Enhancer - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 118 Pages
納期
2~3営業日
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フランスの食品香料・強化剤市場:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 118 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

フランスの食品香料・強化剤市場は予測期間中にCAGR 4.14%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • フランスは食品原料の主要輸入国のひとつです。同国には大規模な食品加工部門があり、他の欧州諸国への天然材料の重要な再輸出国でもあります。さらに、同国では有機と天然製品に対する需要が高く、食品メーカーがそうしたラベルを付けて消費者を対象にする余地が十分にあります。機能性食品に対する需要の高まりは、合成食品香料と天然物の適応という点で撤退の兆候を目の当たりにすることができます。
  • 栄養強化製品や天然食品に対する消費者の関心の高まりは、高価値のプレミアム添加物や天然添加物の需要を促進し、国内における天然香料の需要を拡大しています。この動向はまた、同国の消費者の間で主に健康的と認識されている、同国における植物性香料の新たな傾向を正当化しています。
  • フランスでは、2020年3月下旬にロックダウンが実施された後、青果物の輸出が大幅に減少したが、その主要理由は航空運賃の高騰でした。したがって、輸出規制は、果物や野菜を含む農産物の価格に直接影響を与え、それは自動的に、主に天然食品香料のようなその加工製品にマイナスの価格効果をもたらします。

フランスの食品香料と強化剤の市場動向

加工食品の需要増加

ペースの速い世代のライフスタイルのため、フランスの消費者は、インスタントスープ、ソース、麺類、焼き菓子、その他の調理済み食品など、即席性、すなわち準備時間の短さ、取り扱いの容易さから、ますます簡便食品に傾倒しています。

さらに、インスタントラーメン、アイスクリーム、調理済み肉製品、スープなどのRTE製品は、味覚的に最も実験されやすい食品のひとつです。同国の消費者は即席めんを購入する際、ホット&スパイシーやチキン味など、試してみたいさまざまな味を絶えず探しています。そのため、以下のような要因がフランスの食品香料・調味料市場を牽引しています。

ベーカリーにおけるフレーバーの用途拡大

ベーカリー市場の成長とともに、ナッツ、果物、野菜由来のフレーバーなど、より汎用性の高い食品香料で食事制限を満たす健康的な選択肢もフランスの消費者の間で強い傾向となっており、これが同国のベーカリー・菓子類セグメントにおける食品用フレーバー・調味料市場の用途を促進する主要要因の1つとなっています。

さらにシナジー社は、ラベンダー、柚子、糖蜜を技術革新を促すフレーバーとしています。特にベーカリーでは、嗜好性と甘味を加える甘い茶色のフレーバーが常に求められています。また、シナジー・フレーバーは糖蜜入りサンドイッチ・クッキーを開発し、糖蜜の風味を忠実に再現しています。

フランスの食品香料・強化剤産業概要

市場の大手企業は地域全体で圧倒的な存在感を示しています。フランスの食品香料と強化剤市場は、Givaudan、Corbion、ADM、International Flavors and Fragrances Inc.、Kerry PLCなどの市場参入企業があります。

主要企業は、天然、オーガニック、植物由来、非遺伝子組み換えなど、様々な動向の製品カテゴリーの需要に対応できるよう、製品ポートフォリオを拡大し、新たなセグメントがもたらす機会を活用することを計画しています。このような競争市場で生き残るため、主要企業は生産に関して厳格なガイドラインに従っています。これとは別に、彼らは顧客と長期的な契約パートナーシップを結んでいます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 食品香料
      • 天然香料
      • 合成香料
      • 天然香料
    • 強化剤
  • 用途別
    • ベーカリー製品
    • ソース、スープ、調味料
    • 乳製品
    • スナック菓子
    • 肉・肉製品
    • 飲料
      • アルコール飲料
      • ノンアルコール飲料
      • 炭酸飲料
      • フルーツ・野菜ジュース
      • スポーツエネルギー飲料
      • その他ノンアルコール飲料
    • その他

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Givaudan SA
    • Firmenich SA_
    • Kerry Group PLC_
    • International Flavors and Fragrances Inc.
    • Sensient Technologies Corporation
    • Symrise AG
    • Glanbia PLC
    • Archer Daniels Midland Company
    • Corbion NV
    • BASF SE

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 50479

The France Food Flavor and Enhancer Market is expected to register a CAGR of 4.14% during the forecast period.

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Key Highlights

  • France is one of the leading importers of food ingredients. The country has a large food processing sector and an important re-exporter of natural ingredients to other European countries. Further, the demand for organic and natural products is high in the country, giving ample room for food manufacturers to target consumers with such labels. The growing demand for functional foods can witness the withdrawal signs in terms of synthetic food flavors and the adaptation of naturals.
  • The increasing consumer interest in nutritionally enriched products and all-natural foods is promoting the demand for high-value premium and natural additives, expanding the demand for natural flavors in the country. The trend also justifies the emerging trend of botanical flavors in the country, which is primarily perceived as healthy among the country's consumers.
  • In France, the export of fruits and vegetables decreased significantly after lockdowns were imposed late March 2020, largely because of high air freight charges. Therefore, the export restrictions have a direct impact on prices of the agricultural commodities including fruits and vegetables, which will automictically have a negative price effect on its processed products such as food flavours primarily natural food flavors.

France Food Flavor and Enhancer Market Trends

Rising Demand for Processed Food Products

Owing to the fast-paced lifestyle of the generation, the French consumers are increasingly inclining toward convenience food products, including instant soups, sauces, noodles, baked goods, and other ready meals, owing to their instant nature, i.e., lesser preparation time and easy handling.

Moreover, RTE products, such as instant noodles, ice creams, ready-to-cook meat products, and soups, are a few of the most vulnerable food cuisines to be experimented with based on flavors. The country's consumers are continually looking for different flavors to try while purchasing instant noodles, such as hot & spicy and chicken flavors. Therefore factors such as these are driving the food flavor and enhancer market in France

Growing Application of Flavors in Bakery

With the growth of the bakery market, healthier options that meet dietary restrictions with more versatile food flavours such as nuts, fruits and vegetable-derived flavors have also been a strong trend among the French consumers, which is one of the major factor driving the application of food flavour and enhancer market in the bakery and confectionery segment of the country.

Further, Synergy has identified lavender, yuzu and molasses as flavors that will inspire innovation. For bakery specifically, a constant need for sweet brown flavours adding the sense of indulgence and sweetness is high in demand. Also, Synergy flavors created molasses-filled sandwich cookies, showcasing a true-to-nature molasses flavor profile.

France Food Flavor and Enhancer Industry Overview

The leading players in the market enjoy a dominant presence across the region. The French food flavor and enhancer market is significantly competitive, with the presence of major players, like Givaudan, Corbion, ADM, International Flavors and Fragrances Inc., and Kerry PLC.

The key players are planning to leverage the opportunities posed by emerging segments to expand their product portfolio, so that they can cater to the requirements for various trending product categories, like natural, organic, plant-based, and non-GMO. In order to sustain themselves in such competitive markets, key players follow strict guidelines, in terms of production. Apart from this, they enter long-term agreement partnerships with their clients.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Food Flavors
      • 5.1.1.1 Natural Flavors
      • 5.1.1.2 Synthetic Flavors
      • 5.1.1.3 Natural Identical Flavors
    • 5.1.2 Enhancers
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Bakery Product
    • 5.2.2 Sauces, Soups, and Condiments
    • 5.2.3 Dairy Product
    • 5.2.4 Savory Snacks
    • 5.2.5 Meat and Meat Products
    • 5.2.6 Beverages
      • 5.2.6.1 Alcoholic Beverages
      • 5.2.6.2 Non-alcoholic Beverages
      • 5.2.6.2.1 Carbonated Beverages
      • 5.2.6.2.2 Fruit and Vegetable Juice
      • 5.2.6.2.3 Sports and Energy Drinks
      • 5.2.6.2.4 Other Non-alcoholic Beverages
    • 5.2.7 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Givaudan SA
    • 6.4.2 Firmenich SA_
    • 6.4.3 Kerry Group PLC_
    • 6.4.4 International Flavors and Fragrances Inc.
    • 6.4.5 Sensient Technologies Corporation_
    • 6.4.6 Symrise AG
    • 6.4.7 Glanbia PLC
    • 6.4.8 Archer Daniels Midland Company
    • 6.4.9 Corbion NV
    • 6.4.10 BASF SE

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET