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市場調査レポート
商品コード
1683116
フランスの食品香料・強化剤市場:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)France Food Flavor and Enhancer - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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フランスの食品香料・強化剤市場:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 118 Pages
納期: 2~3営業日
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フランスの食品香料・強化剤市場は予測期間中にCAGR 4.14%を記録する見込み
ペースの速い世代のライフスタイルのため、フランスの消費者は、インスタントスープ、ソース、麺類、焼き菓子、その他の調理済み食品など、即席性、すなわち準備時間の短さ、取り扱いの容易さから、ますます簡便食品に傾倒しています。
さらに、インスタントラーメン、アイスクリーム、調理済み肉製品、スープなどのRTE製品は、味覚的に最も実験されやすい食品のひとつです。同国の消費者は即席めんを購入する際、ホット&スパイシーやチキン味など、試してみたいさまざまな味を絶えず探しています。そのため、以下のような要因がフランスの食品香料・調味料市場を牽引しています。
ベーカリー市場の成長とともに、ナッツ、果物、野菜由来のフレーバーなど、より汎用性の高い食品香料で食事制限を満たす健康的な選択肢もフランスの消費者の間で強い傾向となっており、これが同国のベーカリー・菓子類セグメントにおける食品用フレーバー・調味料市場の用途を促進する主要要因の1つとなっています。
さらにシナジー社は、ラベンダー、柚子、糖蜜を技術革新を促すフレーバーとしています。特にベーカリーでは、嗜好性と甘味を加える甘い茶色のフレーバーが常に求められています。また、シナジー・フレーバーは糖蜜入りサンドイッチ・クッキーを開発し、糖蜜の風味を忠実に再現しています。
市場の大手企業は地域全体で圧倒的な存在感を示しています。フランスの食品香料と強化剤市場は、Givaudan、Corbion、ADM、International Flavors and Fragrances Inc.、Kerry PLCなどの市場参入企業があります。
主要企業は、天然、オーガニック、植物由来、非遺伝子組み換えなど、様々な動向の製品カテゴリーの需要に対応できるよう、製品ポートフォリオを拡大し、新たなセグメントがもたらす機会を活用することを計画しています。このような競争市場で生き残るため、主要企業は生産に関して厳格なガイドラインに従っています。これとは別に、彼らは顧客と長期的な契約パートナーシップを結んでいます。
The France Food Flavor and Enhancer Market is expected to register a CAGR of 4.14% during the forecast period.
Owing to the fast-paced lifestyle of the generation, the French consumers are increasingly inclining toward convenience food products, including instant soups, sauces, noodles, baked goods, and other ready meals, owing to their instant nature, i.e., lesser preparation time and easy handling.
Moreover, RTE products, such as instant noodles, ice creams, ready-to-cook meat products, and soups, are a few of the most vulnerable food cuisines to be experimented with based on flavors. The country's consumers are continually looking for different flavors to try while purchasing instant noodles, such as hot & spicy and chicken flavors. Therefore factors such as these are driving the food flavor and enhancer market in France
With the growth of the bakery market, healthier options that meet dietary restrictions with more versatile food flavours such as nuts, fruits and vegetable-derived flavors have also been a strong trend among the French consumers, which is one of the major factor driving the application of food flavour and enhancer market in the bakery and confectionery segment of the country.
Further, Synergy has identified lavender, yuzu and molasses as flavors that will inspire innovation. For bakery specifically, a constant need for sweet brown flavours adding the sense of indulgence and sweetness is high in demand. Also, Synergy flavors created molasses-filled sandwich cookies, showcasing a true-to-nature molasses flavor profile.
The leading players in the market enjoy a dominant presence across the region. The French food flavor and enhancer market is significantly competitive, with the presence of major players, like Givaudan, Corbion, ADM, International Flavors and Fragrances Inc., and Kerry PLC.
The key players are planning to leverage the opportunities posed by emerging segments to expand their product portfolio, so that they can cater to the requirements for various trending product categories, like natural, organic, plant-based, and non-GMO. In order to sustain themselves in such competitive markets, key players follow strict guidelines, in terms of production. Apart from this, they enter long-term agreement partnerships with their clients.