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市場調査レポート
商品コード
1683112
ベーコン:世界の市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)Global Bacon - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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ベーコン:世界の市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のベーコン市場は予測期間中にCAGR 4.24%を記録する見込みです。
市場拡大を促進する主な要因は、労働人口の増加、多忙なライフスタイル、食生活パターンの変化による調理済み食品(RTE)および調理済み食品(RTC)の需要の増加です。そのほか、風味、品質、保存性が改善された便利な食肉製品に対する消費者の認識と受容の高まりが、ベーコン需要を押し上げています。加えて、健康やフィットネスに敏感な消費者の間で、パレオやケトダイエットレジメンの一環としてベーコンなどの食肉製品の消費が増加していることも、市場拡大に拍車をかけています。また、多くの市場リーダーが、低カロリーやグルテンフリーのベーコンのような新バージョンの製品を製造しています。
外食産業はベーコンを含む幅広い製品を提供することでメニューの選択肢を増やし、市場の成長を後押ししています。ベーコンの需要は、食肉加工技術の開発と成長に加え、食肉タンパク質の需要が急増したことで増加しました。さらに、ピザ、朝食用サンドイッチ、前菜、ハンバーガーなど、ベーコンを含む食品に対する需要の高まりが、ベーコンの市場需要を高めています。しかし、ベーコンには大量のナトリウムと脂肪が含まれており、心臓病や高血圧のリスクを高めるため、これらの要因に対する消費者の意識の高まりがベーコン市場の成長を制限しています。しかし、トルコベーコンのような新商品の出現は、市場拡大の新たな道を開いています。
フードサービス市場は、時間に追われるスケジュールの中で外食の頻度が増えていること、国際的な企業の存在感が強いため、異文化の食事パターンの影響力が高まっていることが主な要因です。クイックサービス・レストランはファーストフード店とされ、米国とカナダで人気があります。これらの国の消費者の多忙なスケジュールと多忙なライフスタイルのためです。マクドナルドやスターバックス・コーポレーションなどの企業も、拡大計画を実行し、革新的なメニューを展開し、ベーコンバーガーなどの商品を増やしてポートフォリオを強化しています。その結果、ベーコンの需要が高まっています。ベーコンはまた、一般的にサイドディッシュとして供され、香味料やアクセントとして加えられ、サラダ、サンドイッチ、スープ、メープルベーコンアイスクリームのようなデザートを含む様々な料理に使用されます。スラブ、標準的なスライス、薄切り、厚切り、端切れ、ピースなど様々な形があります。独特のスモーキーな風味と保存性の高さから、ベーコンは幅広い年齢層に人気があります。
市場の需要拡大に対応するため、市場のプレーヤーは製品の発売に力を入れています。例えば、2022年6月には、Umaro Foodsの斬新な海藻ベーコンが米国の複数の有名レストランで発売されました。Umaro Foodsは海藻を使ったベーコンを米国の3つのレストランに初めて導入し、顧客に同ブランドの斬新なタンパク質を試してもらう。ウマロベーコンは、サンフランシスコのミシュラン星付きレストラン「ソレル・レストラン」、ニューヨークの「エッグショップ」、ナッシュビルの「D'アンドリュース・ベーカリー・アンド・カフェ」の様々な名物料理に登場します。同社は今後、ベイエリアやロサンゼルスなど、さらに多くのレストランに進出する意向です。
世界のベーコン市場で大きなシェアを占めるのは北米です。北米、特に米国とカナダの消費者は、味覚の変化と新製品を試す意欲から、パンケーキなどの他の朝食オプションよりもベーコンを含む肉ベースの朝食オプションを選ぶようになりました。バーガーキング、カールズ・ジュニア、マクドナルドなどのファストフード・チェーンは、消費者の満足度を向上させるため、さまざまな風味のベーコン・オプションをメニューに導入し、同地域の市場売上を押し上げています。さらに、食肉セクターは多くのカナダ人にとって大きな誇りと繁栄の源であるため、政府はベーコンの生産者や加工業者が国内および国際市場でより革新的で競争力のあるものになるよう支援するイニシアティブをとっており、それによってこの地域の市場の急速な成長を可能にしています。
近年、この地域では、バーベキューや港を中心とした世界の料理への関心が急上昇しており、それが様々な豚肉の品種やレシピの出現に拍車をかけています。豚肉の種類の中には、アップルウッド・スモーク・ベーコン、厚切りベーコン、砂糖漬けベーコンなど、大胆で質の高いベーコンがあります。ベーコン・メーカーは、様々なベーコンへの消費と嗜好の増加により拡大する消費者需要を満たすため、独特の風味をブレンドした新製品を設計することができました。例えば、2022年3月、カン州メリアムに本社を置くシーボード・フーズは、同社のPrairie Fresh USA Primeブランドでベーコンの「トップ・ティア」を発売しました。ベーコン・ブランドの拡大は、同社が豚肉ブランドを導入した後に始まりました。
世界のベーコン市場は非常に断片化されており、地域および国際的な競合他社で構成されています。市場は、Hormel Foods Corporation、Tyson Foods, Inc.、The Kraft Heinz Company、WH Group Limitedなどのプレーヤーによって支配されています。ベーコン市場の大手企業は、世界中で圧倒的な存在感を示しています。これらのプレーヤーは、スープ、ハンバーガー、サンドイッチなど様々なセグメントの要求に応えることができるように、製品ポートフォリオを拡大するために新興市場がもたらす機会を活用することに焦点を当てています。競争上の優位性を獲得するため、主要企業は製品の差別化を図り、製品の提供、原材料、価格、品質、マーケティング活動など、さまざまな要因で競争しています。
The Global Bacon Market is expected to register a CAGR of 4.24% during the forecast period.
The key factor driving market expansion is the increasing demand for ready-to-eat (RTE) and ready-to-cook (RTC) foods due to an increased working population, hectic lifestyles, and changing dietary patterns. Aside from that, rising consumer awareness and acceptance of convenience meat products with improved flavor, quality, and shelf life is driving up demand for bacon. In addition, increased consumption of meat products such as bacon as part of paleo and keto diet regimens among health- and fitness-conscious customers is fueling market expansion. Also, many market leaders are making new versions of their products, like low-calorie and gluten-free bacon, so they can offer more products and stay ahead of the competition.
Foodservice outlets have increased their menu options by offering a wide range of products containing bacon, thereby boosting market growth. The demand for bacon has increased as the demand for meat protein has surged, in addition to the development and growth of meat processing technology. Furthermore, rising demand for foods containing bacon, such as pizza, breakfast sandwiches, appetizers, and hamburgers, has raised market demand for bacon. However, bacon contains a substantial quantity of sodium and fat, which raises the risk of heart disease and high blood pressure, and growing consumer awareness about these factors has been limiting the growth of the bacon market. However, the emergence of new goods such as turkey bacon has opened up new avenues for market expansion.
The food service market is primarily driven by the increasing frequency of dining out, amidst time-pressed schedules and the growing influence of cross-cultural dietary patterns, due to the strong presence of international companies. Quick-service restaurants are considered fast-food outlets, and they are popular in the United States and Canada, owing to the busy schedules and hectic lifestyles of consumers in those countries. Companies, such as McDonald's and Starbucks Corporation, are also undertaking expansion plans, rolling out innovative menus, and enhancing their portfolios by including more products, such as bacon burgers. This, in turn, increases the demand for bacon. Bacon is also commonly served as a side dish, added as a flavoring agent or accent, and used in a variety of cuisines, including salads, sandwiches, soups, and desserts such as maple bacon ice cream. It comes in a variety of forms, including slabs, standard sliced, thin sliced, thick sliced, ends, and pieces. As a result of its unique, smoky flavor and longer shelf life, bacon is popular among people of all ages.
To cater to the growing demand in the market, the players in the market have been focused on product launches. For instance, in June 2022, Umaro Foods' novel seaweed bacon was launched in several renowned United States restaurants. Umaro Foods is introducing seaweed-based bacon into three US restaurants for the first time, allowing customers to try the brand's novel protein. UMARO bacon will be featured in various specialty dishes at San Francisco's Michelin-starred Sorrel Restaurant, New York City's Egg Shop, and Nashville's D'Andrews Bakery and Cafe. The company intends to expand into more restaurants in the Bay Area, Los Angeles, and elsewhere.
North America accounts for the lion's share of the global bacon market. Consumers from North America, especially the United States and Canada, have started opting for meat-based breakfast options, including bacon, over other breakfast options, such as pancakes, due to their changing palates and willingness to try new products. Fast-food chains, such as Burger King, Carl's Jr., and McDonald's, have introduced more bacon options in different flavor profiles to their menus in order to improve consumer satisfaction, thereby boosting market sales in the region. Moreover, as the meat sector is a great source of pride and prosperity for many Canadians, the government is taking initiatives to help the producers and processors of bacon become more innovative and competitive in the domestic and international markets, thereby enabling rapid growth of the market in the region.
In recent years, the region has seen a surge in interest in barbecue and port-centric worldwide dishes, which has fueled the emergence of various pork varieties and recipes. Among the pork types are bold, quality bacon such as applewood-smoked bacon, thick-cut bacon, and candied bacon. Bacon manufacturers were able to design new products with a blend of distinct flavors to fulfill the expanding consumer demand due to increased consumption and preference for a range of bacon. For instance, in March 2022, Seaboard Foods, which is based in Merriam, Kan., launched its "top tier" of bacon under its Prairie Fresh USA Prime brand. The bacon brand extension began after the corporation introduced the pork brand.
The global bacon market is highly fragmented and comprises regional and international competitors. The market is dominated by players like Hormel Foods Corporation, Tyson Foods, Inc., The Kraft Heinz Company, and WH Group Limited, among others. The leading players in the bacon market enjoy a dominant presence worldwide. These players focus on leveraging the opportunities posed by emerging markets to expand their product portfolios so that they can cater to the requirements of various segments, such as soup, burgers, sandwiches, etc. In order to gain a competitive advantage, the key players try to differentiate their offerings and compete on different factors, including product offerings, ingredients, price, quality, and marketing activities.