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市場調査レポート
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1651052

欧州の駐車場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Car Parking - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 100 Pages
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2~3営業日
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欧州の駐車場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年02月03日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州の駐車場市場は予測期間中に10.05%のCAGRで推移する見込みです。

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主なハイライト

  • 欧州各国で駐車料金の大幅な増加が見込まれます。自動車利用者の駐車料金支払い意欲は著しく高まっているが、一方で平均利用時間は減少しています。過去において、駐車料金はインフレ率をはるかに上回るペースで上昇してきました。例えば、ドイツでは、短時間駐車場の駐車料金は5年間で平均2.9%上昇しました。英国では3.6%、ノルウェーでは4.6%増加しています。
  • この市場は、技術的な改善や地方自治体と技術サプライヤーとの協力関係からも利益を得ています。例えば、2019年9月、ピアツーピアのレンタカー会社であり、空港を拠点とするカーシェアリング経済のパイオニアであるCar &Awayは、英国の個人投資家から350万英ポンドの資本を調達したことを明らかにしました。この投資は、同社が英国で事業を拡大し、さらに世界で最もスマートなピアツーピア(P2P)カーシェアリングコミュニティを構築するという目標を達成するのに役立つと期待されています。
  • 欧州の駐車場事業は、コロナウイルスの蔓延による閉鎖の結果、打撃を受けています。需要の減少は、交通渋滞の激減や自動車販売の減少などによるものです。しかし、封鎖解除後は需要が増加し、公共交通機関の安全性への懸念から自動車販売台数も増加すると予測されます。パンデミック後の駐車場管理は、物理的安全性、情報セキュリティ、人々の幸福感により重点を置き、成長する可能性が高いです。

欧州の駐車場市場の動向

技術的進歩が市場成長を後押し

  • モビリティと安全性を向上させるため、車両、インフラ、公共交通機関がスマートテクノロジーと急速に連携しています。道路にはセンサーが設置され、自動車や携帯電話を通じて道路上のデータを追跡し、交通の流れパターン、通行止め、道路工事、道路状況などを把握できるようになっています。
  • モノのインターネット(IoT)、駐車センサー、電子決済方法といった技術の進歩も市場の成長を支えています。企業は、より充実した顧客体験を提供し、手間のかからない駐車場を提供することで、他社よりも競争優位に立とうとしています。リアルタイムのデータと分析を活用することで、企業は駐車スペースを割り当て、アクセス制御を行い、駐車に費やす管理上のオーバーヘッドを削減することができます。
  • さらに、路上駐車は最も安全な選択肢とは考えられていないため、駐車場管理は顧客に安心感を与えます。それでも駐車場管理によって、来店客数や滞在時間を増やすことができます。
  • さらに、空き駐車スペースを最適化することで、駐車場管理技術は全体的な収益の向上に貢献します。同時に、全体的な運営費と資本支出(OPEXとCAPEX)(CAPEX)を削減する上で重要な役割を果たします。世界中のすべての政府は、人口に十分な駐車場を提供することで、交通渋滞を緩和しようとしています。

自動車購入の増加

  • 欧州では過去数ヶ月間、新車登録台数の全体的な伸び率は低下し続けているが、新規購入台数はかなり多いです。欧州27市場のJATO Dynamics統計によると、欧州(EU、EFTA、英国を含む)の2021年3月の乗用車新車登録台数は111万6,419台で、19%減少しました。2020年3月から2019年3月にかけて登録台数は33%増加したもの、市場はパンデミック前の水準に戻ることができず、2019年3月には37%下回った。
  • 2022年3月、欧州の乗用車新車登録台数は5分の1減少し、最近の自動車販売台数は2022年第1四半期に11%減少し、1985年以来の低水準となった。2022年3月の欧州ではEVがシェアを伸ばし、ディーゼル車を再び上回った。2022年3月、テスラ・モデル3は欧州で最も売れた車種であり、最も売れたバッテリー電気自動車であったが、プジョー208は第1四半期に欧州で最も好まれた自動車でした。

欧州の駐車場産業の概要

欧州の駐車場市場は適度に断片化されており、多くのプレーヤーが市場で大きなシェアを占めています。駐車場市場で著名な企業には、JustPark、Parkeon S.A、Park Rite、Urbioticaなどがあります。

  • 2021年9月-JustParkとOctopus Energyが充電提携を開始。EV普及の大きなハードルになっていると思われる、自宅の駐車場や充電機会を利用できない英国のフリートドライバーに、より良い都市部での充電機会を提供することを目指します。
  • 2020年6月、UrbioticaはWorldsensingの駐車場管理ソリューションFastprkの買収を発表しました。Fastprkが加わることで、Urbioticaのスマート・パーキング・ソリューション・ポートフォリオが完成し、この分野でのリーダーとしての地位が強化されるとともに、Fastprkのテクノロジーが提供するデュアル検知とLoRa通信プロトコルによる補完性により、新たな市場参入の機会が開かれます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界利害関係者分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 国内における決済環境の進化
  • 国内におけるキャッシュレス取引の拡大に関連する主要市場動向
  • COVID-19が同国の決済市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 駐車スペースの確保が懸念される自動車の着実な増加
    • 技術の進歩と、地方議会とテクノロジープロバイダーとの継続的な協力関係
  • 市場の課題
    • コストとインフラへの懸念
  • 欧州の駐車場業界の主な規制と基準
  • 主な事例と使用事例の分析
  • 欧州の駐車場産業に関する主要な人口動向とパターンの分析
  • 欧州における現金置換と自動車購入の増加に関する分析

第6章 市場セグメンテーション

  • アプリケーション分野別
    • 駐車場事業者/駐車場管理会社
    • インフラプロバイダー(ハードウェア&ソフトウェア)
    • P2P駐車場アプリプロバイダー
  • 国別
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • その他欧州

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • JustPark
    • Euro Car Parks Limited
    • National Car Parks Limited(NCP)
    • NSL Limited, a Marston Holdings Company
    • ParkingEye Ltd
    • Parkeon S.A
    • Indigo Group
    • Paris France Parking
    • Park Rite
    • RFC
    • IPairc
    • Munster Car Park Services Ltd
    • Nationwide Controlled Parking Systems
    • Tazbell
    • Urbiotica

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91163

The Europe Car Parking Market is expected to register a CAGR of 10.05% during the forecast period.

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Key Highlights

  • It is expected to see significant growth in prices/parking charges across all European countries. The willingness of car users to pay for parking is increasing significantly - while the average duration of use is decreasing. In the past, parking charges have increased at a rate well above the inflation rate. For example, in Germany, parking charges for short-stay car parks increased by an average of 2.9 % in five years. In the UK, they increased by 3.6 %, and in Norway by 4.6%.
  • The market also benefits from technological improvements and collaborations between local governments and technology suppliers. For example, in September 2019, Car & Away, the peer-to-peer car rental company and pioneer of the airport-based car-sharing economy, revealed that it had raised GBP 3.5 million in capital from private investors in the United Kingdom. This investment is expected to help the company expand in the United Kingdom and, further, it's objective to build the world's smartest peer-to-peer (P2P) car-sharing community.
  • The European car parking business has been harmed as a result of the lockdown imposed due to the spread of the coronavirus. Reduced demand is due to a sharp reduction in traffic congestion and a decrease in car sales, among other factors. However, after the lockdown is lifted, demand is projected to rise, and vehicle sales are expected to increase due to concerns about public transportation safety. Post-pandemic car parking management will likely grow, focusing more on physical safety, information security, and people's perceived well-being.

Europe Car Parking Market Trends

Technological Advancements to Boost the Market Growth

  • Vehicles, infrastructure, and public transportation are rapidly linked with smart technology to improve mobility and safety. Streets are equipped with sensors that track data on the roads and through cars and mobile phones to acquire insight into traffic flow patterns, roadblocks, roadwork, and road conditions, among other things.
  • Technological advancements such as the Internet of Things (IoT), parking sensors, and electronic payment methods also support the market's growth. Firms are trying to deliver an enhanced customer experience and offer hassle-free parking that can help them gain a competitive advantage over others. With the help of real-time data and analytics, organizations can allocate spaces, provide access control, and reduce administrative overhead spent on parking.
  • Additionally, car parking management gives customers a sense of security as parking on the street is not considered the safest option. Still, with the car parking management, there can be an increase in the number of customers and the time they spend at any outlet.
  • Furthermore, by optimizing vacant parking spaces, parking management technologies assist in raising overall revenue. Simultaneously, they play a critical role in lowering overall operational and capital expenditures (OPEX and CAPEX) (CAPEX). All governments worldwide attempt to reduce traffic congestion by providing enough parking spots for their population.

Increase in purchase of Cars

  • Though the overall growth rate of new car registrations has kept declining over the past few months in Europe, there is a significant number of new purchases. Total new passenger vehicle registrations in Europe (including the EU, EFTA, and the UK) were down 19% in March 2021, according to JATO Dynamics statistics for 27 European markets, with 1,116,419 new passenger cars registered. While registrations grew by 33% from March 2020 to March 2019, the market has failed to return to pre-pandemic levels, falling 37% short of March 2019.
  • In March 2022, new passenger vehicle registrations in Europe fell by a fifth, with recent automobile sales falling 11% in the first quarter of 2022 to the lowest levels since 1985. EVs increased market share in Europe in March 2022, outselling diesel vehicles once more. In March 2022, the Tesla Model 3 was Europe's best-selling car model and best-selling battery-electric vehicle, but the Peugeot 208 was Europe's favorite automobile during the first quarter.

Europe Car Parking Industry Overview

The Europe Car Parking Market is moderately fragmented, with many players accounting for significant amounts of shares in the market. Some of the prominent companies in the car parking market are JustPark, Parkeon S.A, Park Rite, Urbiotica, and others.

  • September 2021 - JustPark and Octopus Energy launch charging cooperation. They aim to help provide better urban charging opportunities for fleet drivers in the UK who do not have access to their parking and charging opportunities at home, which is suspected to be a large hurdle for EV adoption.
  • In June 2020, Urbiotica announced the acquisition of Fastprk, a parking management solution from Worldsensing. The addition of Fastprk completes Urbiotica's portfolio of smart parking solutions, strengthening its leadership position in the sector and opening up new opportunities to penetrate new markets due to the complementarity that Fastprk's technology offers with its dual detection and LoRa communication protocol.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Evolution of the payments landscape in the country
  • 4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the country
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Steady rise in vehicles leading to concerns over availability of parking space
    • 5.1.2 Technological advancements and ongoing collaborations between local councils and technology providers
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Cost & Infrastructural Concerns
  • 5.3 Key Regulations and Standards in the Europe Car Parking Industry
  • 5.4 Analysis of major case studies and use-cases
  • 5.5 Analysis of key demographic trends and patterns related to car parking industry in Europe
  • 5.6 Analysis of cash displacement and rise of purchase of vehicles in Europe

6 Market Segmentation

  • 6.1 By Application Area
    • 6.1.1 Parking Operators/Parking Management Companies
    • 6.1.2 Infrastructure Providers (Hardware & Software)
    • 6.1.3 P2P Parking Apps Provider
  • 6.2 By Country
    • 6.2.1 UK
    • 6.2.2 Germany
    • 6.2.3 France
    • 6.2.4 Italy
    • 6.2.5 Rest of Europe

7 Competitive Landscape

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 JustPark
    • 7.1.2 Euro Car Parks Limited
    • 7.1.3 National Car Parks Limited (NCP)
    • 7.1.4 NSL Limited, a Marston Holdings Company
    • 7.1.5 ParkingEye Ltd
    • 7.1.6 Parkeon S.A
    • 7.1.7 Indigo Group
    • 7.1.8 Paris France Parking
    • 7.1.9 Park Rite
    • 7.1.10 RFC
    • 7.1.11 IPairc
    • 7.1.12 Munster Car Park Services Ltd
    • 7.1.13 Nationwide Controlled Parking Systems
    • 7.1.14 Tazbell
    • 7.1.15 Urbiotica

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market