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市場調査レポート
商品コード
1651051

欧州のカジノ管理:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Casino Management - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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欧州のカジノ管理:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年02月03日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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概要

欧州のカジノ管理市場は予測期間中にCAGR 9.89%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 欧州のカジノ管理システム市場は、ビジネスの自動化と分析へのニーズの高まり、セキュリティとリスク管理の改善、不正関連行為への懸念の高まりにより、近い将来大きく成長する可能性が高いです。
  • 欧州諸国のプレイヤーは、実店舗のカジノでプレイすることを好みます。例えば、オフラインギャンブルは、2019年にイタリアで最も人気のあるギャンブル形態でした。データによると、調査期間中、オフラインギャンブラーは全回答者の18.3%を占めました。しかし、選ばれた年には、完全にオンラインであると回答したギャンブラーはわずか2%でした。
  • さらに、カジノクラブ文化が活況を呈し、世界中のゲーミング規制が弱体化していることから、カジノ管理システムの需要が高まると思われます。顧客の行動を収集、分析、予測するゲーミング・アナリティクスは、より広く利用されるようになり、有利な成長の可能性を生み出しています。
  • COVID-19の発生は、ギャンブル/カジノビジネスに悪影響を与えました。多くの国で政府による滞在禁止令が出され、カジノ、宝くじ売り場、その他のギャンブル施設が閉鎖されました。閉鎖により、カジノは数週間から数カ月にわたって収益を得られず、再開しても客数制限が課され、フル稼働できない状況が続いた。しかし、今後数ヶ月のうちに、各国のギャンブル市場はパンデミック時の損失を維持し、大きく成長すると予想されています。

欧州のカジノ管理市場動向

アナリティクスセグメントが最大の市場シェアを占める見込み

  • カジノ運営者は、顧客情報を含むテラバイト単位のデータを保有しています。アナリティクスは、カジノ運営者が顧客データベースを維持するのに役立ちます。今日のアナリティクスは、顧客データベースを記録するだけでなく、収益性に基づいて顧客をセグメント化し、収益性を予測し、特定のプロモーションオファーで顧客の行動を操作し、特定の顧客セグメントをターゲットにしたキャンペーンをマーケティングするために進化しています。
  • カジノ運営会社は、消費者情報を含むギガバイト単位のデータを持っています。カジノ運営者は、アナリティクスを使って消費者データベースを追跡することができます。今日、アナリティクスは、収益性に基づく顧客のセグメンテーション、収益性の予測、特別なプロモーションオファーによる顧客行動の操作、特定の顧客層をターゲットにしたマーケティングキャンペーンなどを含むまでに成長しました。
  • 予測分析を通じて、カジノは今や顧客の価値をグラフ化し、その行動を予測することができます。データベース・ウェアハウス技術への投資の増加やポイントカードの普及により、ほとんどの顧客取引が記録されています。
  • 住居の選択肢が増え、競争が激化する中、カジノは競争力を維持し、より多くの顧客を惹きつけるために、アナリティクスをより重視しています。国内には数百のカジノがあり、競争が厳しく顧客の維持が難しいため、カジノは取得したデータを適切に活用することが重要です。

カジノ受容の拡大

  • 世界のカジノの存在感の拡大と、カジノの社会的受容性の高まりが、ビジネスを牽引しています。各国政府は、経済成長を促し、外国人観光客を増やすため、ギャンブルクラブのオープンを許可しています。
  • ここ数年、このセクターでは、テクノロジーと消費者に提供されるゲーム体験にかなりの進歩が見られます。カジノは顧客の維持に大きく依存し、よりパーソナライズされた体験を提供するためにサービスの質の向上に努めています。ゲーミングクラブは、顧客やフロア運営に関する情報を収集するために、さまざまなテクノロジーを使用しています。
  • ゲーミングクラブのニーズに応じて、カジノ管理システムは、単一のベンダーのソリューションでは対応できない様々なモジュールで構成されることがあります。その結果、ベンダーは、クラブオーナーがサードパーティのソリューションやハードウェアを組み込んで、ゲーミングオペレーションを最適にコントロールできるようなオープンシステムを作る傾向が強くなっています。

欧州のカジノ管理業界の概要

欧州のカジノ管理市場は集中度が緩やかで、地域別CMSベンダーの出現や柔軟な価格スキームの展開も競争企業間の敵対関係を激化させています。市場の主要企業は、International Game Technology PLC、Novomatic AG、Konami Gaming Inc.、SAS Institute Inc.など。

  • 2021年2月-International Game Technology PLCはKentucy lottery Corporationと4年契約を結び、iLotteryプラットフォームとモバイルアプリの提供を継続し、宝くじの既存のデジタルゲームポートフォリオに魅力的な新しいIGT PlayLotteryコンテンツを追加します。
  • 2021年2月-NOVOMATICは営業および生産部門の再編を継続。すべての販売部門は即座にJakob Rothwanglの管理下に置かれ、生産部門全体はWalter Eschbacherによって一元管理されます。その焦点は、効率性の向上と相乗効果の可能性の増幅にあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 主な市場動向と小売業全体に占めるeコマースのシェア
  • eコマースの売上に与えるCOVID-19の影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • カジノ関連活動の合法化に向けた幅広い動き
    • カジノにおけるセキュリティと監視業務の管理向上への需要
  • 市場の課題
    • オンラインカジノ/ギャンブルの人気の高まり
  • 欧州のカジノ管理産業に関する主要な人口動向とパターンの分析
  • 欧州地域のカジノ管理産業における各国の現在の位置づけ

第6章 市場セグメンテーション

  • 目的別
    • 会計と処理(スロットマシンとテーブル管理、現金処理)
    • セキュリティと監視(アナログおよびIP監視システム、バイオメトリクス)
    • ホテル管理(ホテルやその他の不動産)
    • 分析
    • プレーヤー追跡
    • メディア管理
    • マーケティングとプロモーション
  • エンドユーザー別
    • 中小型カジノ
    • 大型カジノ
  • 国別
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • その他欧州

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • International Game Technology PLC
    • Novomatic AG
    • Apex Gaming Technology
    • Amatic Industries GmbH
    • Decart Ltd
    • Euro Games Technology Ltd.
    • Ensico CMS d.o.o.
    • Advansys d.o.o.
    • Synectics plc.
    • Dallmeier electronic GmbH & Co.KG
    • Konami Gaming, Inc.
    • SAS Institute Inc.
    • Konami Gaming, Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91158

The Europe Casino Management Market is expected to register a CAGR of 9.89% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The Europe casino management system market will likely grow significantly in the near future, owing to an increased need for business automation and analytics, improved security and risk management, and increased worry about fraud-related activities.
  • Players in European countries prefer to play at brick-and-mortar casinos. For example, offline gambling was the most popular form of gambling in Italy in 2019. According to the data, offline gamblers made up 18.3% of all respondents during the study period. In the chosen year, however, only 2% of gamblers reported being completely online.
  • Furthermore, booming the casino club culture and weak gaming regulations across the globe will fuel demand for casino management systems. Gaming analytics, which collects, analyses, and forecasts customer behavior, is becoming more widely used, creating lucrative growth potential.
  • The COVID-19 outbreak has had a negative impact on the gambling/casino business. Government-imposed stay-at-home prohibitions in many nations resulted in the shutdown of casinos, lottery outlets, and other gambling facilities. Closures left casinos without revenue for weeks or months, and even when they reopened, limits were imposed to limit the number of guests, preventing them from operating at full capacity. However, it is expected that in the coming months, the gambling market across nations will retain the loss during the pandemic and grow significantly.

Europe Casino Management Market Trends

Analytics Segment is Expected to hold the Largest Market Share

  • Casino operators have terabytes of data with them, which includes customer information. Analytics help the casino operators to maintain the customer database. Analytics today not only record customer databases but have also evolved to segment customers based on profitability, predict profitability, manipulate customer behavior with specific promotional offers, and market campaigns targeted at a specific segment of customers.
  • Casino operators have gigabytes of data, which includes consumer information. The casino operators can use analytics to keep track of their consumer database. Today, analytics has grown to include segmenting customers based on profitability, predicting profitability, manipulating customer behavior with specialized promotional offers, and marketing campaigns targeted at a certain segment of customers, among other things.
  • Through predictive analytics, casinos can now graph a customer's value and anticipate their behavior. Most customer transactions are recorded, thanks to increased investments in database warehousing technologies and the widespread use of loyalty cards.
  • With more housing options and higher competition, casinos are putting a greater emphasis on analytics to stay competitive and attract more customers. With hundreds of casinos across the country, it is critical for casinos to properly utilize the data they acquire, as competition is stiff and client retention is difficult.

Increase in the Acceptance of Casinos

  • The expanding worldwide casino presence and rising social acceptability of casinos are driving the business. Governments are allowing gambling clubs to open in order to encourage economic growth and increase foreign tourism.
  • Over the last few years, the sector has seen considerable advances in technology and the gaming experience provided to consumers. Casinos rely significantly on client retention and strive to improve service quality in order to provide a more personalized experience. Gaming clubs use a number of different technologies to collect information on their clients and floor operations.
  • Depending on the needs of the gaming club, casino management systems can comprise various modules that a single vendor solution cannot meet. As a result, vendors are more likely to create open systems that allow club owners to incorporate third-party solutions and hardware to get optimal control over gaming operations.

Europe Casino Management Industry Overview

The Europe casino management market is mildly concentrated, and the emergence of regional CMS vendors and the deployment of flexible pricing schemes have also intensified the competitive rivalry. The major players in the market are International Game Technology PLC, Novomatic AG, Konami Gaming Inc., and SAS Institute Inc., among others.

  • February 2021 - International Game Technology PLC has signed a four-year contract with the Kentucy lottery Corporation to continue providing its iLotteryplatform and mobile app and add engaging new IGT PlayLotterycontent to the Lottery's existing digital game portfolio.
  • February 2021 - NOVOMATIC continues restructuring the Sales and Production Departments. All sales units are, effective immediately, bundled under Jakob Rothwangl's management, and the entire Production Department is now centrally managed by Walter Eschbacher. The focus is on increasing efficiency and amplifying synergy potential.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Broader move towards legalization of casino-related activities
    • 5.1.2 Demand for better management of security and surveillance operations in casinos
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Growing popularity of online casinos/gambling
  • 5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to Casino Management industry in Europe
  • 5.4 Current positioning of countries in the Casino Management industry in region Europe

6 Market Segmentation

  • 6.1 By Purpose
    • 6.1.1 Accounting and Handling (slot machine and table management, cash handling)
    • 6.1.2 Security and Surveillance (Analog and IP Surveillance Systems, biometrics)
    • 6.1.3 Hotel Management (Hotel and other property)
    • 6.1.4 Analytics
    • 6.1.5 Player Tracking
    • 6.1.6 Media Management
    • 6.1.7 Marketing and Promotions
  • 6.2 By End User
    • 6.2.1 Small and Medium Casinos
    • 6.2.2 Large Casinos
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 UK
    • 6.3.2 Germany
    • 6.3.3 France
    • 6.3.4 Italy
    • 6.3.5 Rest of Europe

7 Competitive Landscape

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 International Game Technology PLC
    • 7.1.2 Novomatic AG
    • 7.1.3 Apex Gaming Technology
    • 7.1.4 Amatic Industries GmbH
    • 7.1.5 Decart Ltd
    • 7.1.6 Euro Games Technology Ltd.
    • 7.1.7 Ensico CMS d.o.o.
    • 7.1.8 Advansys d.o.o.
    • 7.1.9 Synectics plc.
    • 7.1.10 Dallmeier electronic GmbH & Co.KG
    • 7.1.11 Konami Gaming, Inc.
    • 7.1.12 SAS Institute Inc.
    • 7.1.13 Konami Gaming, Inc.

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market