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市場調査レポート
商品コード
1645029

フランスの家庭用サイドバイサイド冷蔵庫:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

France Household Side By Side Refrigerator - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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フランスの家庭用サイドバイサイド冷蔵庫:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

フランスの家庭用サイドバイサイド冷蔵庫市場は予測期間中に1%のCAGRで推移する見込みです。

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サイドバイサイド冷蔵庫は多くの家庭で人気のある選択肢です。サイドバイサイド冷蔵庫は他の冷蔵庫よりもよく動くという声が多いです。サイドバイサイド冷蔵庫は効率的で実用的であり、あらゆるタイプの家庭とそのさまざまなニーズに柔軟に対応します。サイドバイサイド冷蔵庫は、ドアを開けるスペースが少なくて済むので、スペースが限られているキッチンに最適です。フルサイズの冷蔵庫はあるが、キッチンスペースが少し狭いという家庭には最適な選択肢です。

eコマースは、冷蔵機器市場で最も急速に小売台数シェアを伸ばしています。消費者がオンラインやショールームでモデルを選び、eコマースで購入するのは簡単で便利です。消費者の可処分所得の高さ、スマートフォンの普及、高速インターネットの利用可能性も、この地域における高機能冷蔵庫市場の成長に寄与すると思われます。レビュー期間中、家電量販店やホーム&ガーデン小売店のような専門的な流通形態による家庭用冷蔵庫の販売は減少する傾向にあった。冷蔵庫の市場成長は、冷蔵庫を含むスマート家電に対する消費者の嗜好の高まりが牽引しています。消費者の可処分所得の高さ、スマートフォンの普及、高速インターネットの利用可能性も同地域の冷蔵庫の成長を促進すると思われます。

フランスの家庭用サイドバイサイド冷蔵庫市場動向

eコマースが市場にプラスの影響

フランスは欧州eコマース市場の主要企業であり、ドイツ、英国に次ぐ第3位です。2023年には、国内には5,100万以上のeコマースサイトが存在すると推定されています。過去10年間で、フランスのeコマース市場規模はほぼ倍増し、デジタル空間における成長ビジネスの規模と収益性の両方を実証しています。2024年までに、フランスのeコマース・プラットフォームのユーザー普及率は77.8%に達すると予測されています。さらに、インターネットやモバイル機器の普及、技術の進歩、デジタル化による買い物習慣の変化、幅広い品ぞろえ、オンライン・ショッピング・プラットフォームで利用できるさまざまな割引やオファーなどにより、eコマース分野は近い将来、人気が急上昇すると予測されています。さらに、冷蔵庫市場を牽引しているのはアフターサービスの向上であり、メーカーは複数の企業と協力し、オンライン販売後のタイムリーな納品と設置を保証しています。

都市化と可処分所得の増加が市場を牽引

フランスの雇用は2023年から2024年にかけて増加すると予測されています。2024年の雇用者数は2,834万人と推定されます。雇用者数は近年着実に増加しています。都市人口の大半がスマートキッチン家電を選択するため、市場は今後数年間で成長すると予測されます。技術の進歩により、厨房機器のエネルギー効率が向上し、需要が増加しています。また、都市化によって可処分所得が増加し、プレミアムマンションや高級マンションの需要がさらに高まっています。可処分所得の増加による人々のライフスタイルの変化は、市場の成長にさらに寄与しています。製品革新と都市化は、市場拡大に寄与すると予想される主な要因の2つです。都市社会で労働人口が増加するにつれて、ハイエンドのキッチン家電の需要が増加すると予想されます。

フランスの家庭用サイドバイサイド冷蔵庫産業概観

フランスの家庭用サイドバイサイド冷蔵庫市場は、多数のメーカーがこの業界で事業を展開しているため、その性質上細分化されています。ボッシュ・グループ、エレクトロラックスAB、サムスン電子、ワールプール社、LG、ゼネラル・エレクトリック社、ハイアール・グループ社などが主なプレーヤーです。主なメーカーは、存在感と流通チャネルを強化し、それによって高い市場シェアを獲得するために、M&Aや新製品開拓戦略を採用しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 冷凍食品の消費拡大
  • 市場抑制要因
    • 環境保護に対する意識の高まりが市場成長を妨げる
  • 市場機会
    • 環境に優しくエネルギー効率の高い冷蔵庫
    • スマート技術を持つ企業による新製品のイントロダクション
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場における技術の影響に関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途別
    • 15立方フィート未満
    • 15~20立方フィート
    • 20~25立方フィート
    • 25立方フィート以上
  • 流通別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル

第6章 競合情勢

  • 市場集中度の概要
  • 企業プロファイル
    • Bosch Group
    • Electrolux AB
    • LG
    • Whirlpool
    • Samsung
    • General Electric Co.
    • Haier Group
    • Liebherr-Hausger te Ochsenhausen GmbH
    • Midea
    • Miele
    • Brandt*

第7章 市場の将来

第8章 免責事項および出版社について

目次
Product Code: 50001441

The France Household Side By Side Refrigerator Market is expected to register a CAGR of 1% during the forecast period.

France Household Side By Side Refrigerator - Market - IMG1

Side by side refrigerators are a popular choice for many households. Many people say that side by side refrigerator works better than other refrigerators. Side by side refrigerator is efficient, practical, and flexible for all types of households and their various needs. Side by side fridge is perfect for kitchens where space is limited as the doors need less space to be opened. It is a great option for households that have a full-size fridge but a slightly small kitchen space.

E-commerce is becoming the fastest-growing retail volume share in the market of refrigeration appliances. It is easy and convenient for consumers to choose a model online or through a showroom and then purchase it via e-commerce, especially for freestanding refrigerators. Consumers' high disposable income, penetration of smartphones, and availability of high-speed Internet will also contribute to the growth of the advanced featured refrigerator market in the region. During the review period, sales of household refrigerators via specialist distribution formats like electronics and appliance retailers and home and garden retailers tended to decrease. The market growth of refrigeration appliances is driven by the increasing preference of consumers for smart appliances, including fridges, in the home. The high disposable income of consumers, the prevalence of smartphones, and the availability of high-speed Internet will also drive the growth of refrigerators in the region.

France Household Side-by-Side Refrigerator Market Trends

E- Commerce has Positive Impact on the Market

France is a major player in the European e-commerce market, ranking third behind Germany and the UK. In 2023, it was estimated that there were more than 51 million active e-commerce sites in the country. Over the past decade, France's e-commerce market has almost doubled in size, demonstrating both the scale and profitability of its growing business in the digital space. By 2024, user penetration on France's e-commerce platform is projected to reach 77.8%. Furthermore, the e-commerce sector is projected to experience a surge in popularity in the near future due to the widespread use of the Internet and mobile devices, technological progress, alterations in shopping habits caused by digitalization, the availability of a broad selection of products, and the variety of discounts and offers available on online shopping platforms. Additionally, the refrigerator market has been driven by improvements in after-sale services, with manufacturers collaborating with multiple companies to guarantee timely delivery and installation of the product after it has been sold online.

Growing Urbanization and Disposable Income are Driving the Market

Employment in France is projected to grow between 2023 to 2024. The number of people employed is estimated to be 28.34 million in 2024. The number of people employed has been increasing steadily in recent years.The market is projected to experience the growth in the coming years, as the majority of the urban population opts for smart kitchen appliances. Technological progress has made kitchen appliances more energy efficient, thus increasing the demand for them. Urbanization has also resulted in an increase in disposable income, which has further increased the demand for premium and luxury apartments. The changing lifestyles of the population due to increased disposable income are further contributing to the growth of the market. Product innovation and urbanization are two of the main factors that are expected to contribute to the expansion of the market. As the working population increases in urban societies, the demand for high-end kitchen appliances is expected to increase.

France Household Side-by-Side Refrigerator Industry Overview

France's household side by side refrigerator market is fragmented in nature as a large number of manufacturers are operating in this industry. Some prominent players are Bosch Group, Electrolux AB, Samsung Electronics Co. Ltd., Whirlpool Corp., LG, General Electric Co., and Haier Group Corp., among others. The key manufacturers have been adopting mergers and acquisitions and new product development strategies to strengthen their presence and distribution channels and, thereby, gain a higher market share.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Consumption of Frozen Food Products
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Rising Awareness About Environmental Protection to Hinder the Market Growth
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Eco-Friendly and Energy Efficiency Refrigerators
    • 4.4.2 Introduction of New Products by Companies with Smart Technology
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Threat of New Entrants
    • 4.6.4 Threat of Substitutes
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Insights on Impact of Technology in the Market
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Application
    • 5.1.1 Under 15 cu.ft.
    • 5.1.2 15-20 cu.ft.
    • 5.1.3 20-25 cu.ft.
    • 5.1.4 Above 25 cu.ft.
  • 5.2 By Distribution
    • 5.2.1 Supermarkets/ Hypermarkets
    • 5.2.2 Specialty Stores
    • 5.2.3 Online Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Bosch Group
    • 6.2.2 Electrolux AB
    • 6.2.3 LG
    • 6.2.4 Whirlpool
    • 6.2.5 Samsung
    • 6.2.6 General Electric Co.
    • 6.2.7 Haier Group
    • 6.2.8 Liebherr-Hausger te Ochsenhausen GmbH
    • 6.2.9 Midea
    • 6.2.10 Miele
    • 6.2.11 Brandt*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER AND ABOUT US