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市場調査レポート
商品コード
1645025

アジア太平洋地域のカジノギャンブル:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Asia-Pacific Casino Gambling - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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価格
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アジア太平洋地域のカジノギャンブル:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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概要

アジア太平洋地域のカジノギャンブル市場規模は、2025年に989億8,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは7.24%で、2030年には1,403億9,000万米ドルに達すると予測されています。

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アジア太平洋地域のカジノギャンブル市場は、規制の枠組み、観光、地元の需要の組み合わせによって運営されています。アジア太平洋地域のカジノのほとんどは、カジノとホテル、レストラン、ショッピングセンターを組み合わせた統合型リゾートの一部です。

アジア太平洋地域、特にマカオ、シンガポール、フィリピンのカジノは、観光業に依存しています。観光は、ハイローラーやカジノギャンブラーを含む多くの訪問者をもたらし、アジア太平洋地域のカジノ市場の収益を押し上げます。アジア太平洋地域のカジノ産業は、税金、観光関連支出、地域開発を通じて地域経済に貢献しています。

COVID-19の流行は、アジア太平洋地域のカジノギャンブル産業に大きな影響を与え、多くのランドベースのカジノが閉鎖または稼働率の低下を余儀なくされました。しかし、COVID-19はカジノギャンブル市場のオンライン部門に恩恵をもたらしました。人々のモバイルゲームやインターネットギャンブルへの参加により、アジア太平洋地域のカジノギャンブル市場はオンライン部門の成長を記録しました。

アジア太平洋地域のカジノギャンブル市場動向

オンラインギャンブルがアジア太平洋地域の市場成長を促進

携帯電話やインターネットの普及が進み、便利なオンライン決済ゲートウェイが登場したことで、オンライン・ギャンブル・サービスが簡単に利用できるようになりました。アジア太平洋地域諸国では、オンラインギャンブルを合法化し、プレイヤーにとってより安全な環境を構築するための規制改革が数多く行われており、これが市場を後押ししています。仮想現実(VR)や拡張現実(AR)といった技術の進歩が、アジア太平洋地域のオンラインギャンブル市場を強化しています。

市場を独占する中国

世界のギャンブルの中心地と呼ばれるマカオは中国に位置します。この地域は中国の特別行政区であり、ギャンブルは合法です。この小さな中国領土は、ギャンブラー向けにテーマパークやその他のアトラクションを建設し、年々著しい成長を遂げています。中国では伝統的に、ギャンブルは社会的な活動であり、特に休日に行われます。友人や家族と集まってカジノを楽しみ、お祝いするのです。ほとんどのゲームに賭け金が含まれるが、賭け金の額はかなり少額であることが多いです。カジノは一般的に中国人にとってリラックスできる遊びと考えられています。

さらに、賭博法の緩和は、中国のカジノギャンブル市場に大きな影響を与えています。中国では、政府が観光を促進し、収入を得るためにギャンブルに対する規制を緩和しています。これにより、中国のカジノ産業は拡大し、新しいカジノの建設や既存のカジノの成長につながりました。

アジア太平洋地域のカジノギャンブル産業概要

アジア太平洋地域のカジノギャンブル市場は非常に断片化されており、地域および世界のプレーヤーで構成されています。現在、Sands China、Galaxy Entertainment、Wynn Macau、SJM、Melcoなどの主要企業が市場を独占しています。主要企業は、市場でのプレゼンスを拡大し、消費者の嗜好に応えるブランドポートフォリオを強化するために、M&A、パートナーシップ、製品革新に注力しています。アジア太平洋地域のカジノギャンブル業界で最もポピュラーな戦略はM&Aであり、次いで拡大です。主なプレーヤーは、提供物、ギャンブルコンテンツの質、ユーザーエクスペリエンス、ブランドエクイティ、パーソナライズされたペイオフ、さまざまなプラットフォームへのアクセスなど、さまざまな要因で競争しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • インターネットの普及が市場を牽引
  • 市場抑制要因
    • 政府規制が市場を抑制
  • 市場機会
    • 技術の進歩が新規参入の機会を創出
    • 新たな地域でのギャンブル合法化が新規参入の機会を創出
  • 市場における技術革新に関する洞察
  • アジア太平洋地域のカジノギャンブル市場の産業政策と政府規制に関する洞察
  • 業界の魅力ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ライブカジノ
    • バカラ
    • ブラックジャック
    • ポーカー
    • スロット
    • その他のタイプ
  • 用途別
    • オンライン
    • オフライン
  • 地域別
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Sands China
    • Galaxy Entertainment
    • Wynn Macau
    • SJM
    • Melco
    • Aristocrat
    • IGT
    • Entain
    • Light and Wonder
    • Genting Group
    • Crown Resorts
    • Sun International
    • Sky City Entertainment Group*

第7章 市場動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 50001410

The Asia-Pacific Casino Gambling Market size is estimated at USD 98.98 billion in 2025, and is expected to reach USD 140.39 billion by 2030, at a CAGR of 7.24% during the forecast period (2025-2030).

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The Casino Gambling market of Asia Pacific operates through a combination of regulatory framework, tourism, and local demand. Most of the casinos in the Asia Pacific region are part of integrated resorts which combine casinos with hotels, restaurants, and shopping centers.

Casinos in the Asia Pacific region, particularly in Macau, Singapore, and the Philippines, rely on tourism. Tourism brings in many visitors, including high rollers and casino gamblers, boosting the revenue of the Asia Pacific Casino Market. The casino industry of Asia-Pacific contributes to the local economy through taxes, tourism-related spending, and community development.

The COVID-19 pandemic significantly impacted the Asia-Pacific casino gambling industry, with many land-based casinos forced to shut down or operate at reduced capacity. However, COVID-19 benefitted the online sector of the casino gambling market. People's engagement in mobile gaming, and internet gambling made the Asia-Pacific Casino Gambling market register growth in the online sector.

Asia-Pacific Casino Gambling Market Trends

Online Gambling is Propelling the Market Growth across Asia-Pacific

The increased penetration of mobile phones and the Internet and convenient online payment gateways have made online gambling services easily accessible. Many regulatory changes in Asia Pacific countries legalizing online gambling and creating a safer environment for players are propelling the market. Technological advancements such as Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR) are enhancing the online gambling market of Asia-Pacific.

China is Dominating the Market

Macau, which is called the gambling capital of the world, is located in China. The region is a special administration of China where gambling is legal. The tiny Chinese territory registers significant growth year on year as they build theme parks and other attractions for gamblers. Traditionally, gambling is a social activity in China, especially during holidays. People enjoy gathering together with friends or family to play casino as a form of celebration. Wagering is involved in most games, though often the amount of the wager is quite small. It is generally considered a relaxing activity for Chinese people.

Further, the relaxation of gambling laws has significantly affected the casino gambling market in China. In China, the government has been easing restrictions on gambling to boost tourism and generate revenue. This has allowed the China casino industry to expand, leading to the construction of new casinos and the growth of existing ones.

Asia-Pacific Casino Gambling Industry Overview

The Asia-Pacific casino gambling market is highly fragmented and comprises regional and global players. Key players like Sands China, Galaxy Entertainment, Wynn Macau, SJM, and Melco currently dominate the market. Major players are focusing on mergers and acquisitions, partnerships, and product innovations to expand their presence in the market and enhance their brand portfolio to cater to consumer preferences. The most popular strategy in the casino gambling industry of Asia Pacific is merger and acquisition, followed by expansion. Key players compete on various factors, including offerings, quality of gambling content, user experience, brand equity, personalized payoffs, and access to various platforms.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Internet Penetration is Driving the Market
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Government Regulations are Restraining the Market
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Technological Advancements will Create Opportunities to New Entrants
    • 4.4.2 Legalization of Gambling in New Regions is Creating Opportunities to New Entrants
  • 4.5 Insights on Technological Innovations in the Market
  • 4.6 Insights on Industry Policies and Government Regulations on the Asia-Pacific Casino Gambling Market
  • 4.7 Industry Attractiveness: Porter's Five Forces Analysis
    • 4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.7.3 Threat of New Entrants
    • 4.7.4 Threat of Substitutes
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Live Casino
    • 5.1.2 Baccarat
    • 5.1.3 Blackjack
    • 5.1.4 Poker
    • 5.1.5 Slots
    • 5.1.6 Other Types
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Online
    • 5.2.2 Offline
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 China
    • 5.3.2 India
    • 5.3.3 Australia
    • 5.3.4 Japan
    • 5.3.5 South Korea
    • 5.3.6 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Sands China
    • 6.2.2 Galaxy Entertainment
    • 6.2.3 Wynn Macau
    • 6.2.4 SJM
    • 6.2.5 Melco
    • 6.2.6 Aristocrat
    • 6.2.7 IGT
    • 6.2.8 Entain
    • 6.2.9 Light and Wonder
    • 6.2.10 Genting Group
    • 6.2.11 Crown Resorts
    • 6.2.12 Sun International
    • 6.2.13 Sky City Entertainment Group*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US