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市場調査レポート
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1644871

ソーシャルメディアリスニング:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Social Media Listening - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
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ソーシャルメディアリスニング:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ソーシャルメディアリスニング市場規模は、2025年に96億1,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは13.9%で、2030年には184億3,000万米ドルに達すると予測されます。

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ソーシャルメディアリスニング・ツールに対する企業の支出の増加、政府機関によるツールの採用、市場参入企業としての地位を確立するためにソーシャルリスニングソリューションを取り入れる様々なブランド、ソーシャルメディア利用の増加などの要因は、調査対象市場を推進するいくつかの期待される要素です。さらに、競合の一歩先を行こうとする企業は、まず自社の顧客、つまり彼らが誰で、どのように行動し、何が彼らを刺激するのかを理解しなければならないです。これを達成する一つの方法は、最新の動向に没頭し、何が起こっているかを理解することです。ソーシャルメディアリスニングは、企業が対象・オーディエンスとつながるのに役立つテクニックです。顧客の声に耳を傾けることで、顧客同士やブランドとのコミュニケーションを理解することができます。

主要ハイライト

  • Meltwaterが発表したソーシャルリスニングの過年度の状況に関する調査レポートによると、Meltwaterは、さまざまな産業専門家からの650件を超える調査回答に基づいて、企業がリスニング活動にどのように取り組んでいるか、そのような取り組みがどの程度有用であると考え、どのように改善できると考えているかをより深く理解することを目的としています。調査結果によると、61%以上の企業がソーシャルリスニングシステムを導入し、ソーシャルメディアリスニングの言及をモニタリングしています。ほぼ80%のブランドがブランドへの言及を追跡することを目的としており、産業ソーシャルメディアリスニングとハッシュタグが2番目に多い機能となっています。このことは、ほとんどの企業がソートリーダーを社外に示すことに目を向けていないことを示唆していると考えられます。
  • さらに、米国、英国、欧州、アジア、中東、ラテンアメリカ国々を含む世界中のソーシャルリスニングの専門家350人以上を対象としたソーシャルインテリジェンスラボの昨年のソーシャルリスニングレポートによると、回答者の80%以上が複数のソーシャルリスニングツールを利用しています。3分の1がソーシャルリスニングスタックに10万米ドル以上を費やしています。また、ほとんどの回答者(55%)は、2つまたは3つのツールを利用していると答えています。ソーシャルインテリジェンスのニーズに1つのツールだけを使用している人は20%以下です。
  • 政府機関は、状況をより迅速に分析するためにソーシャルリスニングソリューションを採用しています。例えば、昨年9月、世界保健機関(WHO)は、インフォデミックのモニタリングとサル痘の対話から洞察の作成を支援するために、公衆衛生の分類法を作成しました。この技術文書では、ソーシャルリスニングをどのようにサル痘の対話に適用し、公衆衛生対応のための情報的洞察を得ることができるかを概説しています。分類法は、特に多様な質と種類のデータソースを統合する際に、分析をよりよく整理し構造化するために使用されます。
  • さらに、多くの有名ブランドはすでにソーシャルリスニングを製品作りに活用しています。例えばL'Orealは、ソーシャルリスニングを使って市場動向を把握し、消費者が何を求めているかを発見しています。何百万ものブランドがソーシャルリスニングに頼って商品を改良しているが、L'Orealはソーシャルリスニングをブランドの重要な選択に取り入れています。L'Orealは、どのヘア製品を製造するかという問題に直面したとき、最も有望な動向を見つけるためにソーシャルメディアを利用しました。ユーザー生成コンテンツを調査し、消費者の声をソーシャルメディアに反映させました。
  • その反面、サイトごとにプライバシーやデータ収集の方針が異なるため、ソーシャルリスニングプログラムは、一部のサイトからのデータへのアクセスが制限されています。また、いくつかの著名なソーシャルネットワークは、データ交換を制限しています。その結果、これらのプラットフォーム用のツールは、収集したデータの一部しか表示できないです。これらの調査結果は、不十分なデータに基づいています。さらに、Discord、Clubhouse、WhatsAppのようなプライベートチャットチャネルは、ソーシャルリスニング技術にはアクセスできません。これらのサイトで何が起こっているかを知る唯一の方法は、個人として参加し、観察することです。さらに、昨年のソーシャルインテリジェンス・ラボのソーシャルリスニング・レポートによると、データの正確さと質は代理店にとってより大きな問題である傾向があります(ブランドの19%に対して31%)。しかし、ソーシャルリスニングに対する組織全体のビジョンの必要性は、ブランドの方が難しいようだ(29%対エージェンシーの18%)。
  • 人道的・保健的対応、リスクコミュニケーション、コミュニティ参画(RCCE)、「インフォデミック」管理へのソーシャルリスニングアプローチの適用は、COVID-19パンデミックの間に前例のないほど増加しました。人道的・保健的目的のためのソーシャルリスニングは目新しいものではなかったが、パンデミックは、緊急の公衆衛生・社会的対策(PHSM)が実施されているときに、直接コミュニティに参加することが困難であったため、その利用を飛躍的に高めました。このような関心の高まりは、人道支援組織や保健組織が作成したさまざまなソーシャルリスニングのアウトプットにつながり、いくつかのリスクコミュニケーションとコミュニティ参加(RCCE)の国内、地域、世界のスペースを通じて伝えられました。

ソーシャルリスニング市場の動向

ソーシャルメディアユーザーの増加が市場を牽引する見込み

  • 世界中のソーシャルメディアユーザーは、日常的に動画、メッセージ、リンクを共有しています。欧州では、パーソナライズされたフィードベースのアプリの利用が増加しており、ソーシャルメディアユーザー数の増加が見込まれます。さらに、インドでは暗号化された自己破壊的なメッセージングベースのソーシャルアプリへの欲求が高まっており、ソーシャルメディア企業の成長を後押ししています。ここでも、サウジアラビアでのビデオチャットサービスへの需要の高まりがビジネスの成長を後押ししています。さらに、アプリ内課金ベースのソーシャルネットワーキングアプリへのアクセスのしやすさが、世界の魅力を高めています。さらに、DemandSageによると、今年のソーシャルメディアユーザーは全世界で49億人を超えます。典型的なソーシャルメディアユーザーは、毎月6~7つのプラットフォームを切り替えています。
  • Eurostatによると、EUでは多くの企業がソーシャルメディアを利用しています。半数以上の企業(59%)が、近年少なくとも1つのソーシャルメディアプラットフォームを利用していると報告しており、2015年(37%)から22%ポイント増加しています。ソーシャルメディアの利用が最も多かったのはマルタ(84%)、次いでスウェーデン、オランダ(ともに80%)、フィンランド(79%)で、最も少なかったのはルーマニア(36%)、ブルガリア(39%)、スロバキア(45%)でした。この地域におけるソーシャルメディア利用者のこのような増加は、ソーシャルメディアリスニングソリューション・プロバイダーが市場シェアを獲得するための新しいソリューションを開発する機会を生み出すと考えられます。
  • また、インド電子情報技術省(MeITY)によると、インドではYouTubeのユーザー数は約44億8,000万人、WhatsAppのユーザー数は5,300万人以上、Facebookのユーザー数は約4,100万人、Instagramのユーザー数は約2,100万人です。さらに、オムニコム社によると、昨年インドで最も人気のあったオンラインメディアはYouTubeで、メディア利用者は1日平均108分も時間を費やしています。ショートビデオ形式のアプリであるTikTokの利用頻度は最も低く、1日の利用時間はわずか20分強でした。
  • Meta Platformsによると、Facebookは世界で最も人気のあるオンラインソーシャルネットワークで、昨年第4四半期の時点で月間アクティブ会員数は約29億6,000万人。2017年第2四半期には、同プラットフォームのアクティブユーザーが20億人を突破し、わずか13年余りでこの偉業を達成しました。昨年1月の時点で、Facebookの利用者数が最も多かったのはインドで、約3億3,000万人、次いで米国の約1億7,900万人でした。このプラットフォームは、インドネシアとブラジルでもかなり人気があります。昨年、米国ユーザーが毎日最も多くの時間を費やしていたプラットフォームはFacebookでした。Facebookの平均利用時間は33分、次いでTikTokが32分、Twitterが31分でした。このようなソーシャルメディアユーザーの増加は、調査対象市場の需要を促進すると考えられます。
  • さらに、Ericssonによると、世界のスマートフォン携帯ネットワーク契約数は昨年66億件以上に達し、2028年には78億件に達すると予想されています。スマートフォンのモバイルネットワーク契約数が最も多い国は、中国、インド、米国です。このようなモバイル契約数の大幅な増加は、市場のソーシャルメディアユーザー数を増加させ、ソーシャルメディアリスニングソリューションの需要を大幅に促進する可能性があります。

北米が大きな市場シェアを占める見込み

  • 北米は、ソーシャルメディアリスニング市場の成長にとって顕著な地域の一つです。デジタル広告予算の増加により、北米地域のさらに多くの企業が市場を牽引すると予想されます。、デジタルアウトレットの面では、ソーシャルメディアが最善の策となると考えられます。具体的な調査によると、多くのブランドは、これまで頼りにしてきた従来のディスプレイネットワークよりも、ソーシャルチャネルを選んでエンゲージメントを生み出すようになっています。エンゲージメントデータの改善と、対象とするオーディエンスに対するより深い洞察が利用できるようになったことが、このシフトを推進する主要な要素の一つです。ソーシャルリスニングは、マーケターがコンバージョンをもたらすより魅力的なソーシャル広告を作成したり、少なくとも、エンゲージメントを大きな割合で増加させるような、より適切でタイムリーな広告を作成したりするのに役立ちます。
  • 例えば、ソーシャルリスニングのインプットを利用する北米のブランドは、Facebookのテーラード広告エクスペリエンスのようなツールを利用した広告を開発する可能性があります。このツールは、配信する相手によってフォーマット(カルーセル、コレクション)やコールトゥアクションを変えることで、マーケティング担当者が対象オーディエンスに動的にアプローチできるよう支援します。ソーシャルリスニング洞察に基づきテーラード広告を提供する同ブランドの能力は、最近のInstagramショッピングのリリースも促しました。LinkedInもダイナミック広告を採用しています。最終的には、すべてのソーシャルメディアネットワークが乗り出すと考えられます。
  • さらに、例えば様々な産業が、顧客により良いサービスを提供するためにソーシャルリスティング戦略を採用しています。Taco Bellは、積極的にソーシャルメディアを活用しているファーストフードチェーンです。同社はソーシャルリスニング戦略でよく知られています。リアルタイムで顧客の声に耳を傾け、リアルタイムで対応し、ソーシャルメディアを通じて顧客とコミュニケーションをとっています。彼らの最優先事項は顧客サービスです。また、可能な限り最高のサービスを提供するためにソーシャルリスニングを活用しています。彼らは、自社ブランドについてポジティブな表現があればすべてリツイートしています。ソーシャルメディア上での存在感を高めるために、ネットユーザーと頻繁に交流しています。消費者の意見を大切にするだけでなく、消費者の問題にも対応しています。例えば、タコベルは、ケサディーヤのチーズに関してソーシャルメディア上で顧客から苦情を受けました。タコ・ベルは該当する店舗にメールを送り、顧客満足のためにレシピを守るよう注意喚起しました。
  • さらに、ソーシャルリスニングソリューションの需要が高まる中、地域企業は市場シェアを獲得し、プレゼンスを拡大するのに役立つ様々なソリューションを提供しています。例えば、AwariousのソーシャルメディアAPIとその検索ボットは、毎日130億のウェブページをクロールし、ソーシャルネットワーク(Twitter、Facebook、Instagram、YouTube、Reddit)、ブログ、ニュース、レビュー、その他のウェブ上でユーザーのブランドに関するすべての言及を見つけています。Awarioは通常の検索を超えます。ユーザーは、モニタリングアラートを設定する際に検索パラメータを利用することで、ブーリアン検索を使用して結果を絞り込んだり、広げたりすることができます。
  • インターネットには、ソーシャルリスニングを通じて真のイノベーションを育んでいるブランドの例が溢れています。ソーシャルリスニングのデータに基づいた戦略を適用することで、ブランドが将来起こす可能性のあるブレークスルーに限界はないです。例えば、エイボンは、オンライン上のマスカラに関する100万件以上のコメントを調査することで、そのカテゴリーにおける究極の主力製品だと主張する製品を生み出しました。Netflixは、持続的なソーシャルリスニングによって、番組視聴中に何人かのユーザーが眠っていることを発見しました。人々がテレビを見ている間に眠ってしまうのはよくあることだが、Netflixは、彼らが耳を傾け、偉大なブランドがあるべきように革新的であることを示す機会を認識しました。

ソーシャルリスニング産業概要

ソーシャルメディアリスニング市場はセグメント化されており、Talkwalker、Brandwatch、Meltwater、Digimindのような多くの著名な参入企業が存在します。市場シェア拡大のために、戦略的提携や製品開発に継続的に投資しています。以下は、最近の市場動向です。

2023年3月、Digimindは初のソーシャルリスニングソリューションを発表しました。このソリューションは、2つの堅牢な人工知能エンジンを組み合わせ、消費者にオンライン上のプレゼンスに関する完全な洞察を記載しています。このシステムはDigimind AI SenseとOpenAI ChatGPTを組み合わせ、オンラインディスカッションの収集、分析、行動のための合理的な方法を記載しています。DigimindAI Senseはデータサイエンティストであり、ピークを認識し、消費者に必要な情報を記載しています。一方、ChatGPTはビジネスアナリストとしてデータの知見をまとめる。

2022年9月、顧客エンゲージメントソフトウェアとサービスを提供するKhorosと、消費者インテリジェンスとディープリスニングを提供するスタートアップのTalkwalkerは、ワールドクラスのソーシャルメディア管理、インテリジェンス、ディープリスニングをブランドに提供するための協業を発表しました。この戦略的パートナーシップは、洞察から行動まで、市場動向とオーディエンスの動きを同期させるために必要なリソースを企業に記載しています。Khorosの消費者は、ディープリスニングによる深い洞察にアクセスできるようになりました。また、Talkwalkerの顧客は、大規模な洞察に基づいて行動を起こすためのツールや、顧客が活動している場所を問わず関与し出会うための機能を含む、完全なソーシャルメディア管理システムを利用することができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術スナップショット
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ソーシャルメディア利用者の増加
    • 顧客体験向上のためのソーシャルメディア測定ニーズの高まり
  • 市場課題
    • ソーシャルメディア分析のための標準的な尺度の欠如
    • 増加する非構造化データを管理する単一ソリューションの欠如

第6章 市場セグメンテーション

  • 産業別
    • BFSI
    • 小売・eコマース
    • IT&テレコム
    • メディア&エンターテインメント
    • その他産業別(教育、旅行・ホスピタリティ、医療など)
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • その他

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Talkwalker
    • Brandwatch
    • Digimind
    • ListenFirst
    • Meltwater
    • NetBase Quid
    • Sprinklr
    • Synthesio
    • Zignal Labs
    • Awario
    • Keyhole
    • Mention
    • Agorapulse
    • Synthesio
    • Mentionlytics

第8章 ベンダーのポジショニング分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 91616

The Social Media Listening Market size is estimated at USD 9.61 billion in 2025, and is expected to reach USD 18.43 billion by 2030, at a CAGR of 13.9% during the forecast period (2025-2030).

Social Media Listening - Market - IMG1

Factors such as increased spending by firms on social media listening tools, government bodies' adoption of the tool, various brands incorporating social listening solutions to establish themselves as market players, and a rise in social media usage are some expected elements to propel the studied market. Further, any firm that wants to stay ahead of the competition must first understand its customers-who they are, how they behave, and what inspires them. One method to accomplish this is to immerse themselves in the most recent trends, demonstrating an understanding of what is happening. Social media listening is a technique that will help businesses connect with their target audience. It will assist the industry in listening to the voice of customers to understand how they communicate with one another and with brands.

Key Highlights

  • According to Meltwater's survey report on the state of social listening in the previous years, based on more than 650 survey responses from various industry professionals, the company aimed to better understand how companies approach listening activities, how useful they believe such efforts are, and how they think they could be improved. According to survey results, over 61% of organizations have implemented a social listening system and are monitoring for keyword mentions. Almost 80% of brands aim to track brand mentions, with industry keywords and hashtags as the second most prevalent features. Fewer firms follow relevant thinking leaders in their area or employee mentions; this likely suggests that most businesses do not look to display their thought leaders externally, which would naturally place more attention on this component.
  • Further, according to the social intelligence lab social listening report of the last year, which polled over 350 social listening professionals worldwide, including those from the United States, the United Kingdom, and countries in Europe, Asia, the Middle East, and Latin America, over 80% of respondents utilized multiple social listening tools. One-third spend more than USD 100,000 on their social listening stack. Most respondents (55%) also stated that they utilize two or three tools. Less than 20% of people exclusively use one tool for their social intelligence needs.
  • Government bodies are adopting social listening solutions to analyze situations much faster. For instance, in September last year, the World Health Organization (WHO) created a public health taxonomy to aid in infodemic monitoring and the creation of insights from monkeypox dialogues. The technical document outlines how social listening can be applied to monkeypox talks to yield informational insights for public health responses. Taxonomies are used to better organize and structure analytics, particularly when merging data sources of diverse quality and kind.
  • Further, many well-known brands already use social listening to fuel product creation. L'Oreal, for example, uses social listening to identify market trends and discover what consumers want. Although millions of brands rely on social listening to improve their goods, L'Oreal incorporates social listening into some essential brand choices. When L'Oreal was confronted with deciding which hair product to produce, they turned to social media to find the most promising trend. The organization investigated user-generated content and made its consumers' voices heard on social media.
  • On the flip side, as each site has different privacy and data collection policies, social listening programs have limited access to data from some. Several prominent social networks also restrict data exchange. As a result, the tools for those platforms can only display a subset of the data they collect. These findings are based on insufficient data. Furthermore, private chat channels such as Discord, Clubhouse, and WhatsApp are inaccessible to social listening technologies. The only way to find out what's going on on these sites is to join as an individual and observe. Further, according to last year's Social Intelligence Lab social listening report, data accuracy and quality tend to be more of an issue for agencies (31% vs. 19% of brands). However, the need for an organizational-wide vision for social listening appears more difficult for brands (29% vs. 18% for agencies).
  • The application of social listening approaches for humanitarian and health response, risk communication and community engagement (RCCE), and "infodemic" management increased unprecedentedly during the COVID-19 pandemic. While social listening for humanitarian and health objectives were not new, the pandemic drastically boosted its use because of the difficulties involved with in-person community participation when emergency public health and social measures (PHSM) were in effect. This increasing focus resulted in various social listening outputs created by humanitarian and health organizations and communicated through several Risk Communication and Community Engagement (RCCE) national, regional, and global spaces.

Social Listening Market Trends

Rising Number of Social Media Users is Expected to Drive the Market

  • Social media users worldwide routinely share videos, messages, and links. The increased use of personalized feed-based apps in Europe will likely drive the number of social media users. Furthermore, the growing desire in India for encrypted and self-destructive messaging-based social apps is propelling the social media company's growth. Again, the rising demand for video chat services in Saudi Arabia is boosting business growth. Furthermore, the ease of access to in-app purchase-based social networking apps is increasing their global appeal. Moreover, according to DemandSage, over 4.9 billion social media users will be worldwide in the current year. The typical social media user switches between 6 and 7 platforms every month.
  • According to Eurostat, many businesses use social media in the EU. Over half of the companies (59%) reported utilizing at least one social media platform in recent years, representing a 22% point increase from 2015 (37%). Social media use was most prevalent in Malta (84%), followed by Sweden, the Netherlands (both 80%), and Finland (79%), while it was least prevalent in Romania (36%), Bulgaria (39%), and Slovakia (45%). Such a rise in social media users in the region would create an opportunity for social media listening solution providers to develop new solutions to capture market share.
  • Additionally, YouTube has about 44.8 crore users in India, while WhatsApp has over 53 crore users, according to the Ministry of Electronics and Information Technology (MeITY) (India).Facebook has approximately 41 crore, whereas Instagram has approximately 21 crore. Further, according to Omnicom, YouTube was the most popular online medium in India last year, with media consumers spending up to 108 minutes a day on average. TikTok, a short video format app, had the least frequent usage, with users spending just over 20 minutes daily on the platform.
  • According to Meta Platforms, Facebook is the world's most popular online social network, with around 2.96 billion monthly active members as of the fourth quarter of last year. In the second quarter of 2017, the platform exceeded two billion active users, a feat accomplished in just over 13 years. As of January last year, India had the most extensive audience base on Facebook, with almost 330 million users, followed by the United States, which had approximately 179 million users. The platform is also quite popular in Indonesia and Brazil. Facebook was the platform on which US users spent the most time daily before last year. The average time spent on Facebook was 33 minutes, followed by TikTok at 32 minutes and Twitter at 31 minutes daily. Such a rise in social media users would drive demand for the studied market.
  • Moreover, Ericsson says the global number of smartphone mobile network subscriptions reached over 6.6 billion in the last year and is expected to hit 7.8 billion by 2028. The countries with the most smartphone mobile network subscriptions are China, India, and the United States. Such a huge rise in mobile subscriptions would raise the number of social media users in the market, which could significantly drive the demand for social media listening solutions.

North America is Expected to Hold a Significant Market Share

  • North America is one of the prominent regions for the growth of the social media listening market; due to the rise in digital advertising budgets, even more significant corporations in the North American region are expected to drive the market. And, in terms of digital outlets, social media will be their best bet. According to specific surveys, many brands increasingly choose social channels to generate engagement over the traditional display networks they have relied on. The availability of improved engagement data and deeper insights into targeted audiences is one of the primary elements driving this shift. Social listening will assist marketers in creating more engaging social ads that convert-or, at the very least, create more relevant and timely ads that will increase engagement by a large percentage.
  • For example, brands in North America that use social listening inputs might develop ads utilizing tools like Facebook's tailored ad experiences. This tool assists marketers in dynamically reaching out to their target audience by changing formats (carousel, collection) and calls-to-action depending on who is delivered to. The brand's capacity to provide tailored advertisements based on social listening insights also prompted the recent release of Instagram shopping. LinkedIn, too, has adopted dynamic advertisements. Eventually, all social media networks would get on board.
  • Moreover, various industries are adopting social listing strategies to provide better service to their customers, for instance. Taco Bell is a fast-food chain with an active social media presence. The firm is well known for its social listening strategy. They listen to their clients in real-time, respond in real-time, and communicate with them through social media. Their foremost priority is customer service. They also use social listening to provide the finest service possible. They retweeted everything positive expressed about their brand. They frequently interact with netizens to enhance their social media presence. They not only cherish their consumers' opinions, but they also respond to their problems. Taco Bell, for example, has received complaints from customers on social media regarding the cheese in the quesadilla. They emailed the concerned establishment and reminded them to follow the recipe for ensuring customer satisfaction.
  • Further, with the rise in demand for social listening solutions, regional firms are providing various solutions that would help capture market share and expand their presence. For example, Awarious' social media APIs and its search bots crawl 13 billion web pages daily to locate all mentions of users' brands on social networks (Twitter, Facebook, Instagram, YouTube, Reddit), blogs, news, reviews, and the rest of the web. Awario goes beyond ordinary searches. Users can use a boolean search to narrow or broaden results by utilizing search parameters when configuring a monitoring alert.
  • The internet is flooded with examples of brands fostering true innovation through social listening. There are no limitations to the future breakthroughs that brands can make by applying strategies based on social listening data. For example, Avon created a product that it claims is the ultimate flagship product in its category by studying over a million comments on mascara online. Netflix discovered several users fell asleep while viewing shows through persistent social listening. Although it is typical for people to fall asleep while watching television, Netflix recognized an opportunity to demonstrate that they listen and are as innovative as a great brand should be.

Social Listening Industry Overview

The social media listening market is fragmented, with many prominent players such as Talkwalker, Brandwatch, Meltwater, Digimind, and other corporations continually spending on strategic partnerships and product development to increase market share. The following are some recent market developments:

In March 2023, Digimind introduced the first social listening solution, which combines two robust artificial intelligence engines to provide consumers with complete insight into their online presence. The system combines Digimind AI Sense and OpenAI ChatGPT, providing a streamlined method for gathering, analyzing, and acting on online discussions. DigimindAI Sense is the operation's data scientist, recognizing peaks and supplying consumers with the required information. Meanwhile, ChatGPT summarizes the data findings as the business analyst.

In September 2022, Khoros, a customer engagement software and services firm, and Talkwalker, a consumer intelligence and deep listening startup, announced a collaboration to provide brands with world-class social media management, intelligence, and deep listening. The strategic partnership will provide businesses with the necessary resources to sync with market trends and audience movements, from insights to action. Khoros consumers now have access to in-depth insights due to deep listening. Customers of Talkwalker also have access to a complete social media management system that includes tools for taking action on insights at scale and the capability to engage with and meet customers wherever they are active.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Technology Snapshot
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Number of Social Media Users
    • 5.1.2 Rising Need for Social Media Measurement to Enhance the Customer Experience
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lack of Standard Measures for Social Media Analytics
    • 5.2.2 Lack of a Single Solution to Manage the Increasing Unstructured Data

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Industry Vertical
    • 6.1.1 BFSI
    • 6.1.2 Retail & E-commerce
    • 6.1.3 IT & Telecom
    • 6.1.4 Media & Entertainment
    • 6.1.5 Other Industry Verticals (Education, Travel & Hospitality, Healthcare etc.)
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
    • 6.2.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Talkwalker
    • 7.1.2 Brandwatch
    • 7.1.3 Digimind
    • 7.1.4 ListenFirst
    • 7.1.5 Meltwater
    • 7.1.6 NetBase Quid
    • 7.1.7 Sprinklr
    • 7.1.8 Synthesio
    • 7.1.9 Zignal Labs
    • 7.1.10 Awario
    • 7.1.11 Keyhole
    • 7.1.12 Mention
    • 7.1.13 Agorapulse
    • 7.1.14 Synthesio
    • 7.1.15 Mentionlytics

8 VENDOR POSITIONING ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET