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市場調査レポート
商品コード
1644436

欧州のPOS端末:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe POS Terminal - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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欧州のPOS端末:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のPOS端末の市場規模は、2025年に2,362万米ドルと推計され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは12.8%で、2030年には4,314万米ドルに達すると予測されています。

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欧州のPOS端末市場は、提供される技術のシフトによって大きく進化しており、これによってビジネスはROIを高め、アクセスのしやすさを改善することができるようになった。欧州のPOS端末は、増加するトランザクションを促進するために、業界を問わず企業を支援するために配備されています。

主なハイライト

  • 他の決済チャネルと比較して総所有コストが低いことに加え、非接触型およびモバイルPOS端末の需要が大幅に増加していることが、欧州の市場成長を促進すると予想されます。
  • 現在の市場シナリオでは、POS端末システムはトランザクション指向のデバイスから、企業のCRMやその他の金融ソリューションをサポートし統合するシステムへと進化しています。この事例により、企業はPOS端末を通じて取得した取引データをビジネスインテリジェンスに活用できるようになった。
  • さらに、欧州委員会による加盟店の支払い受け入れ設備の簡素化への取り組みも、市場の成長を後押ししています。小売決済戦略の一環として、欧州委員会は来年までに、EU加盟店の決済受付設備の近代化と簡素化を支援する行動計画を策定しています。この支援は、ガイダンスや小売業者の意識向上によって達成される可能性があります。
  • 地域や国レベルのセキュリティ規制の導入も、POS端末の新規導入や改修の必要性を生み出します。例えば、PSD2規則では、店舗や対面での決済を強化する要件がいくつか設けられました。
  • しかし、非接触決済を利用するメリットに対する認知度が低いため、消費者はモバイル端末を通じた取引に関する適切な知識を持っておらず、その結果、モバイルウォレットや関連アプリを利用して送受金を行うことが難しくなっています。その結果、モバイルウォレットや関連アプリを使った送金のやり取りが困難になり、地域全体の市場成長を妨げる可能性があります。
  • また、COVID-19の流行は非接触型決済の需要を生み出し、非接触型チップカードやデジタルインターフェースカードからの決済を受け入れるNFC、RFID、その他の技術を搭載したPOS端末の必要性を高めています。

欧州POS端末市場動向

非接触型決済の普及が市場を牽引

  • NFCの登場により、市場では「タップ・トゥ・ペイ」のような非接触型決済方法の採用が急速に進んでいます。利用者の普及は急速に進んでいます。例えば、ポストバンクが提供した調査データによると、新しいPOS端末のほとんどは、代替手段とともに、非接触型決済をサポートするオプションとしてNFCを装備しています。
  • 非接触決済やキャッシュレス決済へのニーズの高まりも、市場の成長を後押ししています。デジタル化の進展、電子決済プラットフォームの利用、複数の金融詐欺事件による安全な決済への規制介入の高まりが、この地域の決済端末市場の成長につながった。
  • 欧州中央銀行(ECB)によると、2023年上半期の欧州における非接触型カード決済件数は2022年同期比24.3%増の209億件、総額は25.9%増の5,400億米ドルとなった。
  • 前年、ワールドラインはコーポレートカードの経費規定をスマートに管理するためのパートナーシップを締結しました。このパートナーシップは、ワールドラインの汎欧州的なカード発行処理プラットフォームと、事業経費管理の専門知識を持つマネージャーを組み合わせる。
  • 決済を受け入れるために、全国の企業やサービスは、ペイパル、サムスンペイ、アップルペイを含む様々なモバイル決済システムを迅速に統合し、取り入れています。ライフスタイルの大きな変化、日常的な商取引、インターネットショッピングの急速な台頭により、この傾向は長期的に続くと予想されます。

大幅な成長が期待される小売セクター

  • 欧州では、伝統的な小売店や新しい形態の小売店が増加しています。都市化、可処分所得の増加、消費者のライフスタイルの進化などが、この成長の原因となっています。シームレスな取引を可能にし、ショッピング体験を向上させるPOS端末の需要は、より多くの小売企業が開業するにつれて増加しています。
  • 欧州の小売業界では、ワークフローと消費者体験を向上させるために先進的なツールを導入する企業が増え、デジタルによる大きな変化が起きています。この変化には、オムニチャネル小売、モバイル決済、非接触型決済、クラウドベースのPOSシステム、モバイル決済が組み込まれています。これらの改善により、様々な決済方法に対応し、リアルタイムの分析を提供する高度なPOS端末が求められています。
  • オムニチャネル小売手法とeコマースの出現により、小売環境は変化しました。現在、顧客はオンラインと実店舗を含むすべてのチャネルでシームレスなショッピング体験を必要としています。小売企業は、このような期待に応えるため、在庫管理、消費者データの追跡、複数のチャネルをまたがる統合決済を可能にする統合POSソリューションを必要としています。
  • 欧州中央銀行(ECB)によると、欧州のリテール決済システムは、個人や企業による低額かつ大量の決済を対象としています。ユーロ圏内の30のリテール決済システムは、2023年上半期に約298億件の取引を処理しました。2023年上半期にユーロ圏のリテール決済システムで処理された全取引のうち、最大手3システム(STEP2-T、フランスのCORE、ドイツのRPS)が処理した取引量は全体の62%、取引額は全体の71%でした。
  • 小売業者は、日常業務の強化、在庫管理の合理化、消費者体験のカスタマイズのために、データに基づく洞察の重要性をますます認識するようになっています。高度な分析機能を備えたPOS端末は、在庫動向、消費者行動、販売パターンに関する有効なデータを企業に提供します。小売業者は、これらの洞察に基づいて、オペレーションの有効性を高め、売上を増加させ、データに裏打ちされた意思決定を行うことができます。

欧州のPOS端末産業の概要

欧州のPOS端末市場は断片化されており、主に国内外の複数のプレーヤーで構成され、高い競合環境にあります。同市場の主なプレーヤーには、Ingenico Group(Worldline)、NEC Corporation、NCR Corporation、Izettle UK(Paypal)、Verifone Inc.などがあります。市場の技術的進歩も各社に大きな競争優位性をもたらしており、市場では複数の提携も見られます。

  • 2023年6月決済ソリューションで知られるFinTech企業Payablの新しいPOSシステムが、欧州の小売業者の事業拡大支援に焦点を当てて発表されました。このPOSソリューションは、拡大するオムニチャネル・ショッピングの動向に対応するために開発されました。
  • 2023年3月世界中の旅行先で飲食品店舗を運営するSSPは、包括的なソフトウェアとハードウェアのソリューションであるOracle MICROS Simphony POSと統合されたWorldlineの決済ソリューションをドイツの決済システムとして選択しました。このソリューションにより、消費者はすべての主要な決済ブランドと通貨で支払いを行うことができます。このソリューションは国際的な旅行者のニーズに対応し、ドイツでのPOS端末の配備を皮切りに、DACH地域で展開される予定です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査想定と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • POSシステム市場におけるCOVID-19の影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 他の決済チャネルと比較した総所有コストの低さ
    • 非接触POS端末とモバイルPOS端末の需要の大幅な増加
  • 市場の課題
    • 重要情報の利用によるセキュリティへの懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 固定POSシステム
    • モバイル/ポータブルPOSシステム
  • エンドユーザー産業別
    • 小売
    • エンターテインメント
    • ヘルスケア
    • ホスピタリティ
    • その他のエンドユーザー産業
  • 国別
    • イタリア
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • ドイツ
    • オランダ
    • ポルトガル
    • ポーランド
    • ギリシャ
    • ハンガリー
    • チェコ共和国
    • ルーマニア
    • ウクライナ
    • スロバキア
    • その他欧州(クロアチア、スロベニア)

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Ingenico Group(Worldline)
    • NEC Corporation
    • NCR Corporation
    • Izettle UK(Paypal)
    • Verifone Inc
    • Sumup Inc.
    • PAX Technology Ltd
    • Sharp Electronics
    • myPOS World Ltd
    • Asseco South Eastern Europe SA
    • Concardis GmbH(Nets Group)
    • Vectron System AG
    • POSBank Co. Ltd
    • Aures Technologies SA

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 71766

The Europe POS Terminal Market size is estimated at USD 23.62 million in 2025, and is expected to reach USD 43.14 million by 2030, at a CAGR of 12.8% during the forecast period (2025-2030).

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The European POS terminal market has evolved significantly due to the shifts in technology offered, which allowed the business to raise the ROI and improve the ease of access. POS terminals in Europe are deployed to help companies across industries to facilitate the increasing number of transactions.

Key Highlights

  • A significant rise in the demand for contactless and mobile POS terminals, along with a low total cost of ownership compared to other channels of payments, is expected to drive market growth in Europe.
  • In the current market scenario, POS terminal systems have evolved from transaction-oriented devices to systems that support and integrate into businesses' CRM and other financial solutions. This instance allowed companies to leverage captured transactional data through POS terminals to business intelligence.
  • Moreover, the efforts by the European Commission to simplify merchant payment acceptance facilities are also triggering the market's growth. By next year, as part of the retail payments strategy, the European Commission has an action plan to support the modernization and simplification of EU merchants' payment acceptance facilities. This support could be achieved by guidance and by raising awareness amongst retailers.
  • Introducing regional and country-level security regulations also creates a need for new or retrofits of POS terminals. For instance, the PSD2 rule has created several requirements reinforcing in-store and in-person payments.
  • However, due to less awareness of the benefits of using contactless payments, consumers do not have proper knowledge regarding transactions through mobile devices, which results in difficulty in using mobile wallets or related apps to send and receive money. This can hamper the market's growth across the region.
  • The COVID-19 pandemic also created a demand for contactless payments, increasing the need for POS terminals with NFC, RFID, and other technologies accepting payments from contactless chip cards or digital interface cards.

Europe POS Terminal Market Trends

Increasing Adoption of Contactless Payments Driving the Market

  • With the advent of NFC, the market is seeing rapid adoption of contactless payment methods like "tap-to-pay." Users are becoming more prevalent at a fast rate. For instance, most of the new POS terminals are outfitted with NFC as an option to support contactless payments, along with alternatives, according to the study data provided by Postbank.
  • The growing desire for contactless and cashless payments has also fueled market growth. The rise in digitalization, the use of e-payment platforms, and the rising regulatory intervention on secure payments due to multiple financial fraud cases have led to the growth of the payment terminal market in the region.
  • According to the European Central Bank (ECB), the number of contactless card payments in Europe in the first half of 2023 increased by 24.3% to 20.9 billion compared to the same period in 2022, with total value rising by 25.9% to USD 0.54 trillion.
  • In the previous year, Worldline signed a partnership to smartly manage expense policies on corporate cards. The partnership will combine Worldline's pan-European card issuing processing platform and its manager, who has expertise in business expense management.
  • To accept payments, businesses and services nationwide quickly integrate and embrace various mobile payment systems, including PayPal, Samsung Pay, and Apple Pay. This tendency is anticipated to persist over time due to the enormous changes in lifestyles, daily commerce, and the quick rise of internet shopping.

Retail Sector Expected to Witness Significant Growth

  • Traditional and new formats of retail establishments have increased in number across Europe. Urbanization, increased disposable incomes, and evolving consumer lifestyles are some causes of this growth. The demand for POS terminals to enable seamless transactions and improve the shopping experience has increased as more retail firms open for business.
  • The European retail sector has seen tremendous digital change as companies have embraced advanced tools to improve workflow and consumer experience. This shift incorporates omnichannel retailing, mobile payments, contactless payments, cloud-based POS systems, and mobile payments. These improvements call for advanced POS terminals to handle a variety of payment methods and offer real-time analytics.
  • The emergence of omnichannel retail techniques and e-commerce have changed the retail environment. Nowadays, customers need a seamless shopping experience across all channels, including online and physical stores. Retailers need integrated POS solutions to manage inventory, track consumer data, and enable unified payments across several channels to meet these expectations.
  • According to the European Central Bank (ECB), retail payment systems in Europe cover payments made by individuals and businesses with low value and high volume. Thirty retail payment systems within the Euro area processed around 29.8 billion transactions in the first half of 2023. The three largest systems (STEP2-T, CORE in France, and RPS in Germany) processed 62% of the volume and 71% of the value of all transactions processed by Euro area retail payment systems in the first half of 2023.
  • Retailers are becoming increasingly aware of the importance of data-driven insights for enhancing daily operations, streamlining inventory control, and customizing consumer experiences. With sophisticated analytics capabilities, POS terminals give businesses valid data on inventory trends, consumer behavior, and sales patterns. Retailers can increase operational effectiveness, increase sales, and make data-backed decisions based on these insights.

Europe POS Terminal Industry Overview

The European POS Terminal market is fragmented and primarily comprises multiple domestic and international players in a highly competitive environment. Major players in the market include Ingenico Group (Worldline), NEC Corporation, NCR Corporation, Izettle UK (Paypal), and Verifone Inc. Technological advancements in the market are also bringing considerable competitive advantage to the companies, and the market is also witnessing multiple partnerships.

  • June 2023: A new point-of-sale (POS) system from Payabl, an established FinTech company known for its payment solutions, was presented with a focus on supporting the expansion of European retailers. The POS solution was created to react to the expanding omnichannel shopping trend.
  • March 2023: SSP, a food and beverage outlet operator in travel locations worldwide, selected Worldline's payment solution integrated with Oracle MICROS Simphony POS, a comprehensive software and hardware solution, as their payment system for Germany. The solution enables consumers to pay with all major payment brands and currencies. It caters to international travelers' needs and will be rolled out in the DACH region, starting with deploying POS terminals in Germany.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumption and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of COVID-19 Impact on the POS System Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Low Total Cost of Ownership Compared to Other Channels of Payments
    • 5.1.2 Significant Rise in the Demand for Contactless and Mobile POS Terminals
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Security Concerns Due to the Usage of Critical Information

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Fixed Point-of -Sale Systems
    • 6.1.2 Mobile/Portable Point-of-Sale Systems
  • 6.2 By End-User Industry
    • 6.2.1 Retail
    • 6.2.2 Entertainment
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Hospitality
    • 6.2.5 Other End-User Industry
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 Italy
    • 6.3.2 United Kingdom
    • 6.3.3 France
    • 6.3.4 Spain
    • 6.3.5 Germany
    • 6.3.6 Netherlands
    • 6.3.7 Portugal
    • 6.3.8 Poland
    • 6.3.9 Greece
    • 6.3.10 Hungary
    • 6.3.11 Czech Republic
    • 6.3.12 Romania
    • 6.3.13 Ukraine
    • 6.3.14 Slovakia
    • 6.3.15 Rest of Europe (Croatia and Slovenia)

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Ingenico Group (Worldline)
    • 7.1.2 NEC Corporation
    • 7.1.3 NCR Corporation
    • 7.1.4 Izettle UK (Paypal)
    • 7.1.5 Verifone Inc
    • 7.1.6 Sumup Inc.
    • 7.1.7 PAX Technology Ltd
    • 7.1.8 Sharp Electronics
    • 7.1.9 myPOS World Ltd
    • 7.1.10 Asseco South Eastern Europe SA
    • 7.1.11 Concardis GmbH (Nets Group)
    • 7.1.12 Vectron System AG
    • 7.1.13 POSBank Co. Ltd
    • 7.1.14 Aures Technologies SA

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET