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市場調査レポート
商品コード
1644392
カタログ管理システム-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Catalog Management System - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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カタログ管理システム-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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カタログ管理システム市場規模は2025年に21億5,000万米ドルと推定され、2030年には34億1,000万米ドルに達すると予測され、市場推定・予測期間(2025~2030年)のCAGRは9.68%です。
一元管理された商品サービスデータへの要求、顧客要求の高まり、小売・eコマース産業におけるデジタルトランスフォーメーション構想の拡大が、カタログ管理市場の成長を牽引する決定要因となっています。
小売業やeコマースセグメントにおけるデジタルトランスフォーメーションへの取り組みの高まりが、カタログ管理システム市場を牽引しています。世界中の顧客はハイテクに精通するようになっており、ソーシャルメディア、スマートフォンアプリケーション、ウェブサイトなどのデジタルチャネルを通じて企業とやり取りすることを好むようになっています。この業種は、顧客満足度、要件、フィードバックに非常に関心が高く、デジタル技術の採用が進んでいます。さらに、小売・eコマース部門は、デジタル化された洗練された顧客に対する世界のニーズを満たすために、顧客との対話方法を設計しています。
デジタル時代において、スマートフォンやその他のデータを大量に消費するデバイスのニーズが高まる中、顧客に適切な商品を適切なタイミングで提供することがCSPの課題となっています。CSPにとって、データオファーを効率的に作成、管理、収益化することは難しいことです。一元化された製品カタログは、収益を生み出す機会を捉え、市場投入までの時間(TTM)を短縮し、比類のない体感品質(QoE)を提供し、収益性の高い加入者ベースを維持し、解約を減らし、ブランドロイヤルティを向上させるのに役立ちます。
さらに、カタログ管理ソフトウェアの手頃な価格の増加は、カタログ管理システム市場を前進させる可能性が高いです。さらに、より良いマーケティングや製品・サービス販売のために一元化されたシステムへの要望が高まっていることも、世界の需要を後押ししています。中小企業や巨大企業は、オファー/割引、製品データ、決済システム、在庫を一元的に処理するために先進的ソフトウェアやサービスを使用しています。人工知能などの最新技術は、カタログ管理ソリューションの機能を大幅に向上させる可能性が高く、カタログ管理システム市場に大きな成長の可能性をもたらしています。
BFSI、小売、医療などの産業は、企業運営を発展させ改善するために、信頼できる情報源からのデータ、文脈に沿った提案、商品ランキングを選び出すことによって、人工知能(AI)や機械学習(ML)などの新技術に投資し採用しており、AIを活用したカタログ管理は、商品の充実化手順、異常検知、自動分類を実現します。AIを搭載したカタログ管理システムソリューションは、データ問題の自動認識を生成し、データの統一された視点の作成を支援する可能性があります。
IHL Groupによると、人工知能(AI)と機械学習(ML)技術を使用する小売企業は、競合他社よりも優れた業績を上げています。2023年と2024年、この種の技術を利用している小売企業の売上高は、以前と比べて2桁の伸びを示しました。同様に、年間利益も約8%増加し、AIやMLソリューションを使用していない小売企業を上回りました。
アジア太平洋は、予測期間中、世界のカタログ管理システム市場で最も急成長する地域になると予測されています。急速な経済開拓、デジタル化、グローバリゼーション、クラウドベースの技術採用の増加が、アジア太平洋のカタログ管理システム市場を牽引すると予測されます。
アジア太平洋のカタログ管理市場は、同地域の多くの中小企業によるカタログ管理ソリューションの採用増加によって活性化すると予想されます。また、同地域におけるeコマースセグメントの成長も、予測期間中のカタログ管理市場を牽引すると推定されます。
India Brand Equity Foundationによると、インドのeコマース部門は前年比21.5%成長し、748億米ドルに達すると予想されています。2030年までには、インドのeコマースビジネスは3,500億米ドル規模になると予想されています。また、インターネットとスマートフォンの利用が急増したことも、同国産業の成長に拍車をかけています。
GSMAコミュニティは急速に拡大し、60カ国以上から2,000を超えるメンバーが参加しており、今年度はさらに拡大する見込みで、発足メンバーにはAIS、Axiata、depa、DHL、Globe、Huawei、Kominfo、Maxis、MDEC、Schneider Electric、Telkomsel、Viettelが含まれます。このエコシステムは、政府機関、産業団体、モバイルネットワークプロバイダーなど、5G産業のすべての参入企業を対象に、セクター4.0と、5Gネットワーク、エッジクラウドサービス、エンタープライズIoT、AIを基盤としたデジタルトランスフォーメーションに関する協業を促進するために設立されました。これは、同地域における企業のデジタルトランスフォーメーションの成長可能性を示しており、アジア太平洋の市場を牽引しています。
ITと通信インフラのコスト最適化と有効活用の必要性は、カタログ管理システムソリューションと関連サービスの需要を促進すると予想されます。
カタログ管理システム市場は非常にセグメント化されており、IBM Corporation、Oracle Corporation、SAP SE、Coupa Software Inc.、ServiceNow Inc.などの主要企業が参入しています。市場の参入企業は、製品ラインナップを強化し、サステイナブル競争優位性を獲得するために、提携や買収などの戦略を採用しています。
2024年2月-IBMは、Watsonx上でオープンソースのMistral AIモデルを利用可能にすることを発表し、信頼性と柔軟性を備えたAIのスケーリングにおいて企業を支援するモデルの選択肢を拡大。IBMは、レイテンシーを最大75%削減する可能性を提供するMixtral-8x7Bの最適化バージョンを提供-IBM、サードパーティ、オープンソースのモデル・カタログの増加に伴い、顧客に選択肢と柔軟性を提供-エンタープライズ対応のAIスタジオ、データストア、ガバナンス機能を備えたWatsonx AIとデータプラットフォームで利用可能な最新のオープンソース・モデルです。
2023年12月-プロダクトエクスペリエンスマネジメント(PXM)プラットフォームのリーディングカンパニーの一つであるサルシフィは、ブランドが世界市場で存在感を高めるためのパイオニアであるマメンタと提携しました。Mamentaの強固なカタログ管理機能とSalsifyのPXMプラットフォームにより、ブランドは商品カタログを効率的に管理・最適化できるようになります。
The Catalog Management System Market size is estimated at USD 2.15 billion in 2025, and is expected to reach USD 3.41 billion by 2030, at a CAGR of 9.68% during the forecast period (2025-2030).
The requirement to have centrally managed product and service data, increasing customer requirements, and expanding the number of digital transformation initiatives in the retail and e-commerce industry verticals are determinants driving the growth of the catalog management market.
Growing digital transformation initiatives in the retail and e-commerce sectors are driving the catalog management system market. Customers throughout the globe are growing more tech-savvy, preferring to interact with businesses through digital channels such as social media, smartphone applications, and websites. This industrial vertical is very concerned with customer satisfaction, requirements, and feedback, and it is progressively embracing digital technology. Furthermore, the retail and e-commerce sector vertical is designing customer interaction methods to meet the global need for digitally sophisticated customers.
With the increasing need for smartphones and other data-hungry devices in the digital era, giving customers the right products at the right time continues to challenge CSPs. It can be challenging for CSPs to efficiently create, manage, and monetize data offers. A centralized product catalog assists in seizing revenue-generating opportunities, reducing time-to-market (TTM), delivering unparalleled Quality of Experience (QoE), retaining a profitable subscriber base, reducing churn, and improving brand loyalty.
Furthermore, the increasing affordability of catalog management software is likely to propel the catalog management system market forward. Furthermore, the growing desire for centralized systems for better marketing and selling products and services is driving global demand. Small and medium-sized businesses and huge corporations use advanced software and services to centrally handle offers/discounts, product data, payment systems, and inventories. The newest technologies, such as artificial intelligence, are likely to improve the capabilities of catalog management solutions substantially, providing great growth potential to the catalog management systems market.
To develop and improve their company operations, industries such as BFSI, retail, and healthcare have invested in and adopted new technologies such as Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning (ML) by picking data from reliable sources, contextual suggestions, and product rankings, AI-enabled catalog management delivers enrichment procedures, anomaly detection, and automatic classification of items. AI-powered catalog management system solutions may generate automatic perceptions of data problems and aid in the creation of a unified perspective of the data.
According to IHL Group, Retailers using artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) technologies performed better than their competitors. In 2023 and 2024, retail companies using this kind of technology saw a two-digit growth in their sales compared to previous years. Similarly, their annual profit grew by roughly eight percent, outperforming retailers who did not use AI or ML solutions.
APAC is foreseen to be the fastest-growing region in the global catalog management systems market during the forecast period. Rapid economic developments, digitalization, globalization, and the increased adoption of cloud-based technologies are expected to drive the APAC region's catalog management systems market.
The catalog management market in Asia-Pacific is expected to be fueled by an increase in the adoption of catalog management solutions by many SMEs in the region. The growth of the e-commerce sector in the region is also estimated to drive the catalog management market during the forecast period.
According to the India Brand Equity Foundation, the Indian e-commerce sector is expected to grow by 21.5% and reach USD 74.8 billion in the previous year. By 2030, it is anticipated that India's e-commerce business will be worth USD 350 billion. In addition, the surge in internet and smartphone usage has spurred the country's industry's growth.
The GSMA community has swiftly expanded to over 2,000 members from over 60 countries, with more growth expected in the current year, with inaugural members including AIS, Axiata, depa, DHL, Globe, Huawei, Kominfo, Maxis, MDEC, Schneider Electric, Telkomsel, and Viettel. The ecosystem was created to facilitate collaboration on Sector 4.0 and digital transformation built on 5G networks, edge-cloud services, enterprise IoT, and AI for all players in the 5G industry, including government agencies, industry groups, and mobile network providers. This shows the growth potential of digital transformation of businesses in the region and driving the market in APAC.
The need for cost optimization and effective utilization of IT and telecom infrastructures is expected to propel the demand for catalog management systems solutions and associated services.
The Catalog Management System Market is highly fragmented, with major players like IBM Corporation, Oracle Corporation, SAP SE, Coupa Software Inc., and ServiceNow Inc. Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.
February 2024 - IBM Announced the availability of the Open-Source Mistral AI Model on Watsonx, expanding model choice to assist enterprises in scaling AI with trust and flexibility. IBM offers an optimized version of Mixtral-8x7B that offers the potential to cut latency by up to 75% - It adds to a growing catalog of IBM, third-party, and open-source models to give clients choice and flexibility - The latest open-source model available on watsonx AI and data platform with enterprise-ready AI studio, data store, and governance capabilities.
December 2023 - Salsify, one of the leading Product Experience Management (PXM) platforms, partnered with Mamenta, a pioneer in empowering brands to expand their global marketplace presence. Mamenta's robust catalog management capabilities and Salsify's PXM platform would enable brands to manage and optimize product catalogs efficiently.