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市場調査レポート
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1644383

欧州のスマートパーキング-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Smart Parking - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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欧州のスマートパーキング-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のスマートパーキング市場規模は2025年に40億8,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは18.28%で、2030年には94億5,000万米ドルに達すると予測されます。

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都市部は、サービス、仕事、レジャー、商業、文化にとって魅力的であるため絶えず拡大しており、自治体にとっても市民にとっても課題となっています。スマートシティは、公害を削減し、公共スペースと民間スペースを割り当てて混雑を緩和し、駐車スペースを探して車両を周回させる時間を短縮し、一般にアクセシビリティと都心の魅力を向上させるために、サステイナブルモビリティソリューションの強化を模索しています。

主要ハイライト

  • さらに、駐車スペースの不足に関する懸念も市場成長の主要促進要因のひとつです。例えば、国際道路交通連合(IRU)はEUが資金を提供した調査に参加し、欧州では安全でセキュアな駐車場(SSTPA)の不足が大きな懸念であることを明らかにしました。
  • さらに、こうしたシステムの大きな原動力となっているのが、スマートシティへの取り組みの増加です。いくつかの政府は、市場が良好な環境を獲得する上で、効率的な駐車場システムの重要性を認識しています。市場調査のベンダーも同様のプロジェクトに取り組んでいます。
  • 統合された自動化ソリューションの利用増加や、ワイヤレスとデジタル決済技術の進歩は、市場拡大の原動力になりそうです。機械間(M2M)接続、データ分析、高性能センサ、スマートパーキングメーター、スロット登録やオンライン決済用のモバイルアプリケーションは、これらのシステム構築に使用される技術です。これらの技術は、駐車場が空いているか埋まっているかを識別し、そのような情報を分析してモバイルアプリやオンラインアプリに送信することを目的としています。こうした技術の進歩が市場拡大の原動力になると予測されます。
  • 環境問題の開発、交通渋滞、人口増加により、欧州政府はスマートシティの開発を期待しています。その結果、この地域の有利な政府施策が市場成長に大きく寄与すると予想されます。
  • COVID-19は、公共の場やショッピングモールの閉鎖、世界の在宅勤務シナリオの開始をもたらし、世界の交通量を大幅に減少させました。各国における封鎖の意味合いから、路上と路上外の駐車場は利用されなくなりました。パンデミックが終わり、公共の場所、ショッピングモール、オフィスがオープンし、交通量が増えたため、スマートパーキングの必要性も高まると考えられます。

欧州のスマートパーキング市場動向

技術の進歩と地方議会と技術プロバイダーとの継続的な協力関係

  • 接続性と通信の技術強化により、これらのソリューションがより手頃な価格で求められるようになると予想されます。駐車場ソリューションのアプリサポートは、モバイルの普及率の高さとともに成長が見込まれます。クライアントの顧客とスマート駐車ソリューションを統合するソリューションを提供するベンダーは、より多くの支持を得て、戦略的に競争力を高めることが期待されます。
  • AI、機械学習、速度モニタリング、画像認識、追跡機能など多くの技術は、これらのサービスの手頃な価格により導入が可能であるため、市場でのユーザー体験の改善と向上が期待されます。
  • 駐車場は、スマートでコネクテッドな交通環境を構築する上で不可欠なパラメータです。スマートシティ構想のスマート交通プロジェクトは、予測期間中の需要を押し上げると予想されます。
  • 英国政府は、未来都市のビジョンを実現するため、迅速かつサステイナブルパートナーシップを推進しています。さらに、スマートシティとコミュニティに関する欧州イノベーション・パートナーシップ(EIP-SCC)は、都市、企業、市民を結びつけ、都市生活の向上を目指しています。このイニシアティブは、スマートシティソリューションの商業展開を加速させることを目的としています。
  • Picodiが実施した調査によると、中東欧の主要都市と比較して、リガの住民は有料駐車場の最大料金を支払っています。この都市の年間契約額は、300~1,200ユーロ(1203.77米ドル)と幅があります。有料駐車ゾーンに居住する個人は、その地域の会員権を購入することができます。会員になると、駐車場が無制限に利用できたり、料金が安くなるなどの特典があります。ミンスクとキエフの住民には、こうした特典はないです。通常の条件下では、車庫スペースか会員権を取得するか、有料駐車区域外に自動車を駐車しなければならないです。

ドイツが大きな市場シェアを占める見込み

  • ドイツの都市は、他の欧州の都市と同様、古く、混雑しています。路上駐車が最も一般的な駐車手段だが、路上駐車場(Parkplatz)、地上駐車場(Parkhaus)、地下駐車場(Tiefgarage)も一般的です。
  • 駐車場探しは難しいため、ドイツではここ数年、駐車場探しのデジタルサポートが複数の新興企業を占めています。ある調査によると、無料駐車場を探すのに平均10分かかるといいます。ドイツの自動車メーカー、Audiのさらなる分析によると、ラッシュアワーの渋滞の約30%は、駐車スペースを探している人々によって引き起こされています。したがって、技術・ディスラプターはこの問題に専念し、先進的な解決策を打ち出さなければならないです。
  • さらに、こうしたシステムの大きな原動力となっているのが、スマートシティ構想の拡大です。いくつかの政府は、市場が良好な環境を獲得するための効率的な駐車システムの重要性を認識しています。市場調査に参加しているベンダーも同様のプロジェクトに取り組んでいます。
  • さらに、自動車、特にハイブリッド車や電気自動車の成長は、国内の自動車産業の成長につながると予想され、それによって企業は駐車場問題を解決する技術に注力できるようになります。これは市場の成長にプラスの影響を与えると予想されます。ドイツの自動車産業は、スマート技術を統合し、世界の自動車産業の技術革新をリードしています。
  • さらに、Cleverciti Systemsのスマートパーキングイノベーションは、市内中心部の駐車スペース空き状況のモニタリングに利用されています。このシステムは、無料駐車スペースの広さ、滞在時間、制限エリアや積載エリアなどのパラメータを含む貴重な情報を市の駐車場部門に提供しています。
  • OCIAによると、乗用車の販売台数は2015~2019年にかけて増加しました。2019年はパンデミックのため、個人が自動車を所有することを好んだため、2019年は最大販売台数となりました。パンデミックのサプライチェーンの混乱、製造停止、在宅勤務のため、乗用車の販売は2019年から昨年にかけてわずかに減少しました。

欧州のスマートパーキング産業概要

欧州のスマートパーキング市場は適度にセグメント化されており、多くの参入企業が市場でかなりのシェアを占めています。市場参入に必要な投資コストが高いため、市場への参入障壁は高いです。スマートパーキング市場で著名な企業には、UrbIoTica、BMW I Ventures、Daimler Mobility、Flowbird SASU(Parkeon SA)、Q-Parkなどがあり、他の参入企業も戦略的提携、合併、買収、投資を行って市場での地位を維持しています。

2022年5月、Stellantis NVはBMW AGとMercedes-Benz AGのShare Nowカーシェアリング事業の買収を計画しました。StellantisNVのFree2Moveアプリベースの駐車場、リース、レンタルサービスには約200万人の顧客がいます。Share Nowは340万人以上の加入者を有し、欧州16都市でいわゆるフリーフローティングカーシェアリングサービスを提供しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の産業への影響評価
  • 産業エコシステム分析
  • 欧州における主要使用事例
    • 英国における自動駐車と自動縦列駐車
    • ドイツにおけるUrbIoTicaの革新的スマートパーキングソリューション
    • フランスと東欧におけるスマートパーキングを中心としたスマートシティプロジェクト

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 駐車スペースの確保が懸念される自動車の着実な増加
    • 地方議会と技術プロバイダー間の技術の進歩と継続的な協力関係
  • 市場課題
    • コストとインフラへの懸念
  • 市場機会
    • コネクテッドカー需要の成長が新たな機会をもたらすと予測

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 駐車場事業者
    • 駐車場管理会社
    • インフラプロバイダー(ハードウェアとソフトウェア)
    • P2P駐車場アプリ
    • その他
  • 国別
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • オランダ
    • その他の欧州(北欧、イタリア)

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • UrbIoTica
    • BMW I Ventures
    • Daimler Mobility
    • Flowbird SASU(Parkeon SA)
    • Q-Park
    • JustPark
    • Cleverciti
    • FlashParking
    • Indigo Group

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 71462

The Europe Smart Parking Market size is estimated at USD 4.08 billion in 2025, and is expected to reach USD 9.45 billion by 2030, at a CAGR of 18.28% during the forecast period (2025-2030).

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Urban areas constantly expand due to their attractiveness for services, work, leisure, commerce, and culture, creating challenges for municipalities and citizens alike. Smart cities are looking for enhanced sustainable mobility solutions to reduce pollution, lower congestion by allocating public and private spaces, reduce time spent by circling vehicles searching for parking spaces, and generally improve accessibility and city center attractiveness.

Key Highlights

  • Moreover, concerns related to inadequate parking spaces are also one of the major drivers for the growth of the market. For instance, the International Road Transport Union (IRU) participated in an EU-funded study that revealed that the lack of Safe and Secure Parking Areas (SSTPAs) is a significant concern in Europe, wherein approximately 90% of drivers and transport operators stated that the current parking supply is insufficient.
  • Moreover, a significant driver for these systems is increasing smart city initiatives. Several governments recognize the importance of efficient parking systems in helping the market attain a favorable environment. Vendors in the market studies are taking up similar projects.
  • The increased use of integrated automated solutions and advances in wireless and digital payment technologies likely drive market expansion. Machine-to-Machine (M2M) connectivity, data analytics, sophisticated sensors, smart parking meters, and mobile applications for slot registrations and online payments are the technologies used to build these systems. These technologies are intended to identify whether a parking lot is available or occupied and analyze and send such information to mobile and online apps. These technological advances are projected to drive market expansion.
  • Growing environmental concerns, traffic congestion, and population growth are prompting European governments to anticipate the development of smart cities, which will significantly improve the quality of life while assisting authorities in resource conservation. As a result, favorable government policies in this region are expected to contribute considerably to market growth.
  • COVID-19 led to the closure of public places, shopping malls, and the beginning of global work-at-home scenario, which significantly reduced global traffic. The lockdown implications in countries rendered the on-street and off-street parking areas underutilized. Now the pandemic is over, public places, shopping malls, and offices are open, traffic has increased, thus the necessity of smart parking will also increase.

Europe Smart Parking Market Trends

Technological Advancements and Ongoing Collaborations Between Local Councils and Technology Providers

  • The technological enhancement in connectivity and communication is expected to make these solutions more affordable and sought-after. App support for parking solutions is expected to grow with high mobile penetration. The vendors offering solutions that integrate their client's customers with smart parking solutions are expected to gain more traction and be strategically more competitive.
  • Many technologies, such as AI, machine learning, speed monitoring, image recognition, and tracking capabilities, are expected to improve and enhance the user's experience in the market, as the adoption is possible due to the affordability of these services.
  • Parking is an essential parameter in creating a smart and connected transportation environment. The smart city concept's smart transportation projects are expected to boost demand over the forecast period.
  • The UK government is pushing for rapid and sustainable partnerships to realize its vision for future cities. Moreover, the European Innovation Partnership on Smart Cities and Communities (EIP-SCC) brings cities, businesses, and citizens together to improve urban life. The initiative is designed to accelerate the commercial roll-out of smart city solutions.
  • According to a survey conducted by Picodi, Compared to the main cities in Central and Eastern Europe, Riga residents are paying maximum parking in the paid parking zone. Annual subscriptions in this city varied from 300 to 1,200 EUR (1203.77 USD). Individuals who reside in a paid parking zone can purchase a membership in their region. It has benefits such as unlimited parking and lower pricing. Residents of Minsk and Kyiv do not have these advantages. Under regular conditions, they must acquire a garage space or a membership or park their automobile outside the paid parking zone.

Germany is Expected to Hold Major Market Share

  • German cities, like most other European counterparts, are old and congested. While parking on the street is the most common means of parking in the country, off-street parking lots (Parkplatz), above-ground garages (Parkhaus), and underground garages (Tiefgarage) are also common.
  • Digital support in searching for a parking space occupied multiple start-ups in Germany for the past few years, as searching for a parking space is difficult. According to a survey, a person needs ten minutes on average to find a free parking space. Further analysis by German Automaker Audi showed that approximately 30% of the traffic jams during rush hour are caused by people looking for a parking space. Thus, technology disruptors must devote themselves to this problem and come up with advanced solutions.
  • Moreover, a significant driver for these systems is increasing smart city initiatives. Several governments recognize the importance of efficient parking systems in helping the market attain a favorable environment. Vendors in the market studies are taking up similar projects.
  • Moreover, the growth of vehicles, especially hybrid and electric vehicles, is expected to lead to the growth of the automotive industry in the country, thereby enabling the companies to focus on technologies that solve the parking issue. This is expected to impact the growth of the market positively. The German automotive industry is leading the technological innovations in the global automotive industry, integrating smart technologies.
  • Furthermore, a smart parking innovation from Cleverciti Systems is used to monitor parking space availability in the city's center. The system provides the city's parking department with valuable information, including parameters such as the size of a free parking space, length of stay, and restricted and loading areas.
  • According to OCIA, passenger car sales increased from 2015 to 2019. Due to the pandemic in 2019, individuals preferred owning vehicles, so there were maximum sales in 2019. Due to the pandemic supply chain disruption, manufacturing halt, and work-from-home jobs, the sales of passenger cars slightly decreased from 2019 to last year.

Europe Smart Parking Industry Overview

The Europe Smart Parking Market is moderately fragmented, with many players accounting for significant amounts of shares in the market. Due to the high investment cost needed to enter the market, there is a high barrier to entry in the market. Some of the prominent companies in the smart parking market are Urbiotica, BMW I Ventures, Daimler Mobility, Flowbird SASU (Parkeon SA), Q-Park, and other players are making strategic partnerships, mergers, acquisitions, and investments to retain their market position.

In May 2022, Stellantis NV planned to acquire BMW AG and Mercedes-Benz AG's Share Now car-sharing operation. Stellantis NV's Free2Move app-based parking, leasing, and renting services have about two million customers. Share Now, which has over 3.4 million subscribers, offers so-called free-floating car-sharing services in 16 European cities.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of COVID-19 Impact on the Industry
  • 4.4 Industry Ecosystem Analysis
  • 4.5 Major implementation use-cases in Europe
    • 4.5.1 Self-Parking and Automated Parallel Parking in the United Kingdom
    • 4.5.2 Urbiotica's Innovative Smart Parking Solution in Germany
    • 4.5.3 Smart City Projects in France and Eastern Europe Focused on Smart Parking Installations

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Steady Rise in Vehicles Leading to Concerns Over the Availability of Parking Space
    • 5.1.2 Technological Advancements and Ongoing Collaborations Between Local Councils and Technology Providers
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Cost and Infrastructural Concerns
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Anticipated Growth in Demand for Connected Cars to Open Up New Opportunities

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Parking Operators
    • 6.1.2 Parking Management Companies
    • 6.1.3 Infrastructure Providers (Hardware and Software)
    • 6.1.4 P2P Parking Apps
    • 6.1.5 Other Types
  • 6.2 By Country
    • 6.2.1 Germany
    • 6.2.2 United Kingdom
    • 6.2.3 France
    • 6.2.4 Spain
    • 6.2.5 The Netherlands
    • 6.2.6 Rest of Europe (Nordics and Italy)

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Urbiotica
    • 7.1.2 BMW I Ventures
    • 7.1.3 Daimler Mobility
    • 7.1.4 Flowbird SASU (Parkeon SA)
    • 7.1.5 Q-Park
    • 7.1.6 JustPark
    • 7.1.7 Cleverciti
    • 7.1.8 FlashParking
    • 7.1.9 Indigo Group

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET