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市場調査レポート
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1644373

リテールバッグ:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Retail Bags - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 122 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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リテールバッグ:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 122 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

リテールバッグ市場は予測期間中にCAGR 5.2%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • リテールバッグにおけるプラスチック材料の使用に関する規制や禁止事項の増加により、紙材料の使用が増加し、これが予測期間中にリテールバッグ市場を拡大すると予想されます。また、リサイクルとバイオベースプラスチックの使用量の増加は、バージンプラスチックの使用に取って代わるリテールバッグ市場のプラスチック材料セグメントで極めて重要な役割を果たすと予想されます。
  • さらに、エンドユーザー産業全体で包装の需要が増加するにつれて、発生する包装廃棄物も増加しています。米国環境保護庁(EPA)によると、包装は年間約77.9トンの都市固形廃棄物に寄与しています。廃棄物総量の30%近くを占め、包装は家庭ゴミ全体の65%という驚異的な割合を占めています。
  • 一方、日本政府は2018年、2030年までプラスチックごみを25%削減する案を打ち出しました。また、2020年7月までにレジ袋の有料化が義務付けられました。同様の法律はすでに世界の66%の国で実施されています。
  • 先進国のスーパーマーケットはプラスチック使用量の多い地域とみなされており、消費者は使い捨ての小売用袋を選んでいます。プラスチック製キャリーバッグの使用に関して、これらのセグメントに対する抑制が見られ、市場を牽引しています。
  • しかし、コロナウィルスの発生は、使い捨てプラスチックの禁止を後退させました。感染拡大のリスクを懸念した2020年初頭から、小売商品の関連消費者は使い捨て包装に戻った。
  • 同時に、消費者行動に後押しされ、英国や米国では使い捨て商品の禁止が遅れました。例えば、カリフォルニア州とオレゴン州はレジ袋の禁止を解除し、メイン州は独自の禁止を延期し、その他米国の複数の都市や食料品チェーンは再利用可能な袋を禁止しました。これらの後退は、レジ袋の使用を禁止したり課税したりする政府の長い動向の後に突然の変化を引き起こしました。これにより、紙ベースのリテールバッグの開発が若干有利になりました。

リテールバッグ市場の動向

紙材料セグメントが市場で圧倒的シェアを占める

  • 環境に優しい包装への嗜好の高まりにより、小売業者は現在と将来の一般消費者向けに紙ベースの袋包装に重点を移しています。産業の専門家によると、プラスチックは分解するのに約100年から500年かかり、公害の原因になるといいます。そのため、紙はリテールバッグの製造に最適な生分解性材料のひとつと考えられています。
  • さらに、2020年にTwo Sidesが委託した欧州の消費者嗜好調査では、消費者の62%が紙や段ボールの包装の方が環境に良いと考えているという結論が出ています。さらに、調査対象となった消費者の70%が、プラスチック包装の使用を減らすための措置を積極的に講じていると回答しています。
  • さらに、小売店の紙袋には、クラフト紙、白ボール紙、オフセット紙、再生紙や環境に優しい紙、新聞用紙など6種類の紙が使われています。
  • 世界中のベンダーは、従来の小売用紙袋の生産における森林破壊の問題を抑制するため、再生紙袋を優先しています。この再生紙は従来の紙と同じような品質を持ち、様々な小売商品を入れる丈夫な袋を作ることができます。また、木材を原料とする紙のコストと消費率が上昇しているため、消費者は環境への影響を最小限に抑えるための代替品を探し始めています。その代替品として、竹やサトウキビから作られた紙が利用されています。
  • 例えば、Stenqvistは再生可能な原料であるサトウキビから作られ、再利用可能なキャリアバッグを提供しています。さらに、このバッグはミクロン単位の厚さで提供され、再利用が可能です。さらに、原料の使用により、同社はカーボンフットプリントを小さく設定することができ、バージン材料よりも化石資源の消費を80%少なくすることができます。
  • さらに、クラフト紙袋は食料品に広く使用されており、材料は針葉樹硫酸塩でできており、黄褐色、白色、クリーム色、厚手の薄茶色など様々な色があります。この袋は引っ張り力が強く、重さは80~120グラムで、食料品や食品の持ち帰りに最適です。さらに、シングル、ダブルライト、ノーレイン、ストライプなど、さまざまなバリエーションが用意されています。日本の経済産業省によると、日本ではクラフト紙パルプの輸出が増加しており、これが市場を牽引しています。

アジア太平洋の市場成長は著しい

  • アジア太平洋は、生産工場の増加に加え、地域全体の顧客基盤の拡大がリテールバッグ市場の成長に寄与しているため、有意義な成長を遂げると考えられています。例えば、2021年の中国国家統計局によると、中国のプラスチック材料の総生産能力は723万トンであり、これは小売用袋の最も需要のある材料の一つです。
  • この地域における小売セクターの成長も、リテールバッグのニーズを後押ししています。例えば、中国国家統計局によると、2020年5月の中国における消費財の小売事業収入は約3兆2,000億人民元に達しました。
  • 中国やインドなどの国々で紙パルプのニーズが高まっているため、アジア太平洋が最も急速に開発される地域になると予想されます。中国では輸送用包装部門が拡大しており、消費者心理の高まりと相まって小売用紙袋の需要が急速に高まっています。
  • コロナウィルスの流行は、複数の国々での閉鎖や自宅待機の指示により、世界中の消費者市場に前例のない影響をもたらしました。このため、この地域の小売消費も深刻な混乱に陥っており、地域のほとんどのモールやアウトレットが営業を停止しています。例えば、中国政府によると、2020年1~2月の小売売上高は前年同期比で約20.5%減少しました。3月には若干の増加が見られたもの、それでも売上高は約15.8%減少しており、小売業の営業が徐々に通常に戻りつつあります。
  • 2021年1月現在、シンガポールでレジ袋の有料化を実施している小売業者は、レジ袋の使用量を60%削減しています。世界自然保護基金(WWF)が主導するPACT(Plastic ACTion)リテールバッグ有料化イニシアティブに参加した小売業者による産業のコミットメントが、使い捨て袋の大幅な削減につながり、毎月30万枚以上の袋が節約されました。これは、使い捨てプラスチックの過剰な使用を削減するために産業がとった重要な一歩でした。

リテールバッグ産業概要

リテールバッグ市場は非常にセグメント化されており、かなりの数の地域と世界参入企業が存在します。これらの企業が採用する主要戦略には、事業拡大、製品革新、M&Aなどがあります。世界のハンドバッグ市場を独占している主要参入企業は、Attwoods Packaging Company、Mondi Group PLC、El Dorado Packaging, Inc、SPP Poly Pack Pvt Ltd、Carry Bag Companyです。先進的流通網は、主要な市場参入企業に競合を与えます。さらに、急速に進化する消費者のニーズと選択肢のため、参入企業は市場で働き、成長するために継続的に革新する必要があります。

  • 2021年3月-Coveris HoldingsはInitial Packaging Ltdの買収を発表し、セキュリティ、物流、診断用途の袋包装の開発と生産拡大を目指します。さらに、この買収により、コベリスは新しい市場と流通チャネルへのアクセスを獲得し、この非常に魅力的なセグメントにおける製品ポートフォリオと製造能力を拡大しました。
  • 2021年7月-NovolexはFlexo Converters USA Inc.とその関連会社の一部事業を買収したと発表しました。買収の意図は2021年5月17日に発表されました。Flexoは、ストック、カスタム、リサイクル紙袋・袋のメーカーです。今回の買収により、Flexoの製品はNovolex Duro Bagブランドで販売されることになります。Flexoの製品がNovolexのポートフォリオに加わることで、DuroはFlexoの生産能力を通じて顧客の需要をサポートできるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 世界の紙袋志向の高まり
    • パーソナルケア製品と化粧品の消費拡大
  • 市場抑制要因
    • プラスチック製リテールバッグの使用制限
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価
  • 産業バリューチェーン分析
  • 小売用袋の柄タイプ(テクスチャー、印刷、無地)

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ別
    • プラスチック
      • ポリエチレン(PE)
      • ポリプロピレン(PP)
      • その他のプラスチックタイプ(PET、ポリエステル、rPET)
    • その他の材料タイプ(ジュート、コットン、キャンバス)
  • エンドユーザー別
    • 食料品店
    • フードサービス
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Smurfit Kappa Group PLC
    • BioPak Pty Ltd
    • Mondi Group PLC
    • El Dorado Packaging Inc.
    • International Paper Company
    • Attwoods Packaging Company
    • Global-Pak Inc.
    • The Carry Bag Company
    • Welton Bibby And Baron Limited
    • GreenPack Limited
    • Coveris Holdings SA
    • American Packaging Corporation
    • IMEX Packaging
    • Atlantic Poly Inc.
    • Novolex Holdings Inc.
    • Rainbow Packaging Inc.
    • Rutan Poly Industries Inc.

第7章 投資分析

第8章 将来の機会

目次
Product Code: 71416

The Retail Bags Market is expected to register a CAGR of 5.2% during the forecast period.

Retail Bags - Market - IMG1

Key Highlights

  • The growing regulations and bans for plastic material usage in retail bags have incrementally pushed paper material usage, and this is expected to proliferate the retail bag market during the forecast period. Also, increasing recycling and bio-based plastic usage is expected to play a pivotal role in the plastic material segment in the retail bag market that would replace the use of virgin plastic.
  • Moreover, with the increasing demand for packaging across the end-user industries, the packaging waste generated is also rising. According to the United States Environmental Protection Agency (EPA,) packaging contributes to almost 77.9 metric tons of municipal solid waste per year. Almost 30% of the total amount of waste and packaging represents a staggering 65% of all household trash.
  • On the other hand, the Japanese government launched a proposal in 2018 to reduce plastic waste by 25% until 2030. Also, a mandatory fee for plastic shopping bags was levied by July 2020. Similar laws have already been implemented in 66% of countries globally.
  • Supermarkets in developed nations are regarded as heavy plastic use areas, with consumers opting for single-use retail bags. A curb on these segments with respect to plastic carry bag use has been witnessed, thus driving the market.
  • However, the onset of coronavirus has set back the ban of single-use plastics. With early 2020 concerned about the risks of infection spread, the allied consumers of retail goods went back to throwaway packaging.
  • Simultaneously, driven by consumer behavior, the bans on disposable items got delayed in the United Kingdom and the United States. For instance, California and Oregon lifted plastic bag bans, Maine delayed its own ban, and other multiple US cities and grocery chains banned reusable bags. These setbacks have caused an abrupt change after the long trend of governments banning or taxing the use of plastic bags. This has slightly given an edge for the development of paper-based retail bags.

Retail Bags Market Trends

Paper Material Segment to Have a Dominant Share in the Market

  • The growing preference toward eco-friendly packaging has led retailers to shift focus toward paper-based bag packaging for general public consumers of today and the future as the consumers view paper to be the most eco-friendly alternative to plastic. According to industry experts, plastic takes approximately 100 to 500 years to decompose and causes pollution. Therefore, paper is considered one of the best biodegradable materials for manufacturing retail bags.
  • Moreover, the European consumer preferences survey commissioned by Two Sides in 2020 concluded that 62% of consumers see paper and cardboard packaging as better for the environment. Additionally, 70% of consumers surveyed said they were actively taking steps to reduce their use of plastic packaging.
  • Furthermore, six different types of paper are used to make retail paper bags, such as kraft paper, white cardboard, offset paper, recycled or eco-friendly paper, and newsprint paper.
  • Vendors across the world are prioritizing recycled paper bags to curb deforestation issues in conventional paper production for retail bags. This recycled paper has a similar quality to conventional paper and can be used for making strong bags to contain various retail goods. Also, due to the increasing costs and consumption rates of wood-based paper, consumers are starting to look for alternatives to minimize the impact on the environment. As an alternative, paper made from bamboo or sugarcane is being utilized.
  • For instance, Stenqvist provides a carrier bag made from renewable raw material sugarcane and is reusable. In addition, the bags are made available in micron thickness and can be reused. Furthermore, the use of raw materials allows the company to set a smaller carbon footprint and consume 80% fewer fossil resources than virgin materials.
  • Further, kraft paper bags are widely being used for groceries, and the material is made of softwood sulfate, which offers various colors such as yellowish-brown, white or cream, and thick light brown color. The bags have a high tensile force and weigh between 80 to 120 grams, ideal for groceries and food takeaways. In addition, the bags are designed to offer different variations such as single, double light, no-rain, and stripes. According to the Japanese Ministry of Economy, Trade, and Industry, exports of craft paper pulps have increased in Japan, which is driving the market.

Asia Pacific to Have a Significant Market Growth

  • The Asia Pacific region is supposed to have meaningful growth due to the increasing number of production plants, combined with the growing customer base all over the region, contributing to the growth of the retail bags market. For instance, according to the National Bureau of Statistics of China 2021, China had a total capacity of 7.23 million metric tons production of plastic materials, which is one of the most demanded materials for retail bags.
  • The growth of the retail sector in the region is also encouraging the need for retail bags. For example, according to the National Bureau of Statistics of China, the retail business revenue of consumer goods in China amounted to around CNY 3.2 trillion in May 2020.
  • Due to the growing need for paper pulp in countries like China and India, the Asia-Pacific region is expected to be the fastest developing region. There is an expansion in the transit packaging division in China, coupled with mounting consumerism heading to a swiftly building demand for retail paper bags.
  • The coronavirus outbreak has resulted in an unprecedented impact on the consumer markets across the world due to lockdowns in multiple countries and stay-at-home directives. This has also led to a serious disruption in retail consumption in the region, with most malls and outlets in the region ceasing operations. For instance, according to the Chinese government, retail sales decreased by around 20.5% Y-o-Y during the first two months of 2020. Although there was a slight increase in March, the sales were still down by around 15.8%, when retail operations gradually began to return to normal.
  • As of January 2021, the retailers in Singapore that need the customers to pay for plastic bags witnessed a 60% reduction in their plastic bag usage. An industry commitment by the retailers who joined the PACT (Plastic ACTion) Retail Bag Charge initiative, led by the World Wide Fund for Nature (WWF), led to a significant reduction in single-use bags, with more than 300,000 bags saved on a monthly basis. This was an important step taken by the industry to reduce the excessive usage of single-use plastics.

Retail Bags Industry Overview

The retail bags market is highly fragmented, with a considerable number of regional and global players. The primary strategies adopted by these firms include expansions, product innovations, and mergers and acquisitions. The principal players dominating the global handbags market are Attwoods Packaging Company, Mondi Group PLC, El Dorado Packaging, Inc., SPP Poly Pack Pvt Ltd, and the Carry Bag Company. An advanced distribution network gives a competitive edge to the principal market players. Furthermore, players need to innovate continuously to work and grow in the market due to the quickly evolving consumer needs and choices.

  • March 2021- Coveris Holdings announced the acquisition of Initial Packaging Ltd to develop and expand the production of bag packaging for security, logistics, and diagnosis applications. Further, with this acquisition, Coveris gained access to new markets and distribution channels and expanded its product portfolio and manufacturing capability in this highly attractive area.
  • July 2021- Novolex announced that it acquired the business of Flexo Converters USA Inc. and certain of its affiliates. The intention to purchase was initially announced on May 17, 2021. Flexo is a manufacturer of stock, custom, and recycled paper bags and sacks. With this acquisition, Flexo products will be sold under the Novolex Duro Bag brand. The addition of Flexo products to the Novolex portfolio will enable Duro to support customer demand through Flexo's production capacity.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Preference for Paper Bags Globally
    • 4.2.2 Rising Consumption of Personal Care Products and Cosmetics
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Restrictions on Using Plastic Retail Bags
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.6 Industry Value Chain Analysis
  • 4.7 Types of Patterns in Retail Bags (Textured, Printed, Solid)

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material Type
    • 5.1.1 Plastic
      • 5.1.1.1 Polyethylene (PE)
      • 5.1.1.2 Polypropylene (PP)
      • 5.1.1.3 Other Plastic Types (PET, Polyester, rPET)
    • 5.1.2 Paper
    • 5.1.3 Other Material Types (Jute, Cotton, Canvas)
  • 5.2 By End-User
    • 5.2.1 Grocery Stores
    • 5.2.2 Food Service
    • 5.2.3 Other End-Users
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Smurfit Kappa Group PLC
    • 6.1.2 BioPak Pty Ltd
    • 6.1.3 Mondi Group PLC
    • 6.1.4 El Dorado Packaging Inc.
    • 6.1.5 International Paper Company
    • 6.1.6 Attwoods Packaging Company
    • 6.1.7 Global-Pak Inc.
    • 6.1.8 The Carry Bag Company
    • 6.1.9 Welton Bibby And Baron Limited
    • 6.1.10 GreenPack Limited
    • 6.1.11 Coveris Holdings SA
    • 6.1.12 American Packaging Corporation
    • 6.1.13 IMEX Packaging
    • 6.1.14 Atlantic Poly Inc.
    • 6.1.15 Novolex Holdings Inc.
    • 6.1.16 Rainbow Packaging Inc.
    • 6.1.17 Rutan Poly Industries Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OPPORTUNITIES