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市場調査レポート
商品コード
1644351

英国のビジネスインテリジェンス:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

United Kingdom Business Intelligence - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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英国のビジネスインテリジェンス:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

英国のビジネスインテリジェンス市場は予測期間中にCAGR 9.2%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 英国政府は、公共部門がクラウドコンピューティングとビジネスアプリケーションを利用し利益を得られるよう、マイクロソフトと3年間の新たな覚書を交わしました。マイクロソフトによると、この新しい覚書はDigital Transformation Arrangement 2021(DTA21)と呼ばれ、対象となるすべての公的機関がMicrosoft 365、Azure、Dynamics 365、Power Platformのクラウドサービスを割引や有利な条件で利用できるようになります。
  • 業界固有の分析とビジネスインテリジェンスにより、英国地域の企業は、顧客の嗜好、プロモーションへの反応、購買習慣、オンライン・ショッピングの経験、売上に影響を与えるパターンと動向に基づいて、詳細な販売傾向を発見することができます。顧客の購買習慣を活用することで、企業は貴重な顧客を維持し、逃した販売機会を大きく活用する方法を決定することができます。
  • このような包括的な洞察を掘り下げることで、その地域の企業は、どのリンクセルの機会を増やすべきか、どの商品がクロスセルに最適かを決定することができます。減少傾向にある顧客を特定することで、企業は、顧客が完全に購入をやめる前に、製品を再配置する最適なプランを決定できます。営業マネージャーは、最適なタイプの顧客を特定し、その顧客をどこで見つけ、最も効果的な獲得・転換戦略を決定することができます。
  • COVID-19の大流行は、ほとんどの企業にとってAIへの投資を大幅に減速させました。AIは依然として重要な技術分野の一つであるが、企業はAI投資のROIを加速するために、AIプラクティスを拡張し、AIをビジネスに活用する効率的な方法を必要としています。組織がワークフローの最適化という大きなプレッシャーに直面するにつれ、BIチームにAI/MLモデルの管理と開発を依頼する企業が増えると思われます。新たなBIベースのAI開発者層を後押しする2つの重要な要因がある:第一に、BIチームを自動化プラットフォームなどのツールで支援することは、専任のデータサイエンティストを雇用するよりも拡張性が高く、持続可能です。第二に、BIチームはデータサイエンティストに比べてビジネスユースケースにかなり近いため、作業モデルの要件からライフサイクルが加速します。
  • 企業はビジネスアナリストをBIやアナリティクスの専門家にすることが多いです。給与の低い従業員を、需要が高く求められるスキルに転換することで、企業は利益を得ることができます。しかし、これは給与を大幅に引き上げることなく行われることが多いです。アナリティクスやBIの専門家に対する給与が上がれば、従業員はスキル向上のための余分な努力に対して相当な金銭的報酬を得られるため、スキルレベルの向上につながります。

英国のビジネスインテリジェンス市場動向

英国におけるIoT対応技術と高度分析ツールの採用拡大

  • アナリティクスとBIにより、企業は個々の取引を掘り下げて、収益機会やコスト懸念に対する答えを得ることができるようになります。現在と過去の入出金状況を調べることで、企業は将来の財務状況に基づいた意思決定を行うことができます。所在地別に収益を分解することで、支店ごとの製品ラインの強さを計算することができます。例えば、ある場所では特産品を外し、別の場所では宣伝を強化することも可能です。ダッシュボードをカスタマイズすることで、企業幹部は主要業績評価指標(KPI)を追跡でき、効果的な財務管理と監視が可能になります。
  • さらに、BIデータにはデータウェアハウスに保存された過去の情報と、社内外のさまざまなソースから収集された新しいデータが含まれるため、BIツールは戦略的・戦術的な意思決定プロセスをサポートすることができます。非効率な意思決定におけるBIの活用は、業界を問わず増強されています。しかし、BIとアナリティクスは、業務上の意思決定者に実質的なサポートを提供しています。しかし、重要な意思決定は、業務上の意思決定よりも複雑で幅広いです。状況を理解し、代替的な行動方針を定義するためには、より一般的な情報、専門家の判断、創造性が必要となります。
  • 今年12月、商業リスク・インテリジェンス企業であるSayari社は、英国クラウン・コマーシャル・サービス(CCS)により、政府とクラウドベースのサービス・プロバイダーとの契約であるG-Cloud 13 Frameworkのサプライヤーに選ばれました。この提携により、国家犯罪捜査局(NCA)、国防省(MOD)、歳入関税庁(HM Revenue &Customs)、重大詐欺局(Serious Fraud Office)、財務省(HM Treasury)などの省庁は、サヤリの商業リスクインテリジェンスプラットフォームの採用を加速することができます。政府のアナリストや調査官のチームは、情報のギャップを埋めるために必要な、見つけにくい人脈に素早くアクセスできるようになります。
  • セリオス・グループは昨年12月、オーストラリアのIoTサプライヤーであるUrban.ioの英国における優先分析パートナーとなることに合意しました。ニューカッスルを拠点とするデータ分析とテスト・ソリューションの専門家によると、実用的なデータは現代の組織の働き方に革命をもたらし、パンデミックの間に失われた収入を取り戻すのに役立っているといいます。
  • 昨年のマイクロソフトのIoTレポートによると、英国では25%のプロジェクトが利用段階にあり、91%がIoTを採用しています。マイクロソフトは全4業種の企業を対象に調査を実施し、その大半がIoT採用企業であることを明らかにしました。どの業種も、利用段階にあるプロジェクトの割合は同程度で、全プロジェクトの約4分の1を占め、どの業種もこの段階に到達するまでに約13カ月を要しています。IoTは今後も、セクターを問わず優先的に導入されていくと思われます。

BFSIセグメントが市場で大きなシェアを占める見通し

  • インターネットとモバイル機器やアプリの普及により、金融機関は今日、顧客の要求の変化、競争の激化、高度にダイナミックな市場での厳格な管理とリスク管理の必要性に直面しています。このような状況において、ビジネスインテリジェンス・ソリューションは、金融機関が膨大な量の顧客データを分析し、バンキングに関する顧客のニーズや感情に関する洞察を得て、商品やサービスの改善に役立てることを可能にします。
  • BFSIは、ATM取引、現金取引、口座開設、インターネット・バンキング、オンライン・ショッピングなどを通じて膨大なデータが生成されるデータ主導型の業界です。カスタマイズされた顧客中心のサービスや提案を提供する必要性が、BFSI業界におけるアナリティクスの需要を促進しています。さらに、BIは銀行やその他の金融機関に、より良い金融業務や意思決定を行うための柔軟で透明性の高いアプローチを提供します。
  • 主に、AI主導のビジネスインテリジェンス・ソフトウェアが銀行や投資会社を含む金融機関に価値をもたらす方法は2つあります。レポート作成と予測分析です。
  • 例えば、SAS Visual Analyticsは、予測分析と自然言語処理の組み合わせを使用して、銀行がリードスタッフにセルフサービスの分析とインタラクティブなレポートを提供するのに役立つと主張しています。銀行にとって、この分析とレポートは、顧客の購買パターン、ローン支払い、または顧客体験に関連しています。このようなソフトウェア・アプリケーションは、BFSI機関が顧客を獲得したり、貸し倒れの可能性の低い顧客を見つけたりするための戦略を開発するのに役立ちます。
  • ビジネスインテリジェンス・プラットフォームは、スプレッドシートに記入するプロセスを自動化することで、包括的なビジネス財務指標をほぼリアルタイムで提供し、データ収集から意思決定までの遅延を大幅に短縮するのに役立ちます。より迅速なデータ分析によって明らかになった洞察は、潜在的な節約やさらなる業務効率の向上につながる可能性があります。
  • イングランド銀行によると、金融機関(MFI)とは、英国で預金受け入れが許可されているすべての銀行とビルディング・ソサエティのことです。今年5月現在、英国では357のMFIが営業しており、そのうち130が英国に本社を置いています。このような膨大な数の銀行が営業していることは、市場開拓中のプレーヤーにとって、新商品を開発し市場シェアを獲得する好機となります。

英国のビジネスインテリジェンス業界の概要

英国のビジネスインテリジェンス市場の集中度は中程度であるが、これは多くの中小企業が大企業と競合しているためです。大企業が突出した市場シェアを握っており、イノベーションを通じて新規参入プレーヤーに厳しい競争を与えています。市場の主要企業には、SAS Institute Inc.、Microsoft Corp.などが含まれます。最近の市場開拓の動向は以下の通りです。

  • 2022年11月:IBMはビジネスインテリジェンス(BI)とアナリティクスのスイートであるBusiness Analytics Enterpriseをリリースしました。この新しいスイートには、新しいアナリティクス・コンテンツ・ハブと、Planning Analytics with WatsonおよびCognos Analytics with Watsonのアップデート・バージョンが含まれ、多くの部門にまたがる予算編成、レポート作成、予測データのためのビジネスインテリジェンス・ツールが提供されます。
  • 2022年10月:オラクルは、データおよびアナリティクス・ソリューションの幅広い製品群にさまざまな新製品を導入し、顧客がより迅速かつ優れた意思決定を行えるように支援しました。CX、ERP、HCM、およびSCMアナリティクスにまたがるOracle Fusion Analyticsの新機能により、意思決定者は、戦略目標に対するパフォーマンスを監視するための2,000を超えるベストプラクティスのKPI、ダッシュボード、およびレポートの構築済みライブラリを利用できるようになりました。最近のOracle Analytics Cloud(OAC)の動向は、ITへの依存度を低減することでビジネス・ユーザーの生産性を高めると同時に、一元化されたセマンティック・モデルなど、ITが開発したキュレーションされたデータ資産の恩恵を受けることを目的としています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価
    • 近い将来および中期的な影響はエンドユーザー企業によって異なる
    • 中小企業の導入は短期的には減少に転じる
    • 地理空間BIの成長は現在のモデルを基礎とする
    • データ普及のためのBI採用の増加
    • 意思決定プロセスを支援するセンチメント分析への注目度が高まるソーシャルBIの採用率上昇
    • 欧州BI市場における英国の位置づけ

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 英国におけるIoT対応技術と高度分析ツールの採用拡大
    • クラウドへの移行により、中小企業は意思決定プロセスをサポートするためにデータを活用できるようになった。
  • 市場の課題
    • BI導入を促進するために英国政府が行っている主な取り組み
  • 市場機会
    • GDPRが英国のBI業界に与える影響(データの最小化やプライバシーなどの動向を取り上げる予定)
    • 英国におけるBIエコシステム分析の現状(主な研究機関、学術プログラム、公的機関との協力関係)

第6章 市場セグメンテーション

  • 組織規模別
    • 小規模・中規模
    • 大規模
  • エンドユーザー業界別
    • BFSI
    • IT・通信
    • 小売・消費財
    • 製造・物流
    • 公共サービス
    • その他エンドユーザー業界別

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Microsoft Corporation
    • SAP SE
    • Tableau Software
    • IBM Corporation
    • SAS SE
    • Oracle Corporation
    • Tibco Software

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 71291

The United Kingdom Business Intelligence Market is expected to register a CAGR of 9.2% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The UK government signed a new three-year memorandum of understanding (MOU) with Microsoft to help public sector organizations use and benefit from cloud computing and business applications. According to Microsoft, the new MOU is called the Digital Transformation Arrangement 2021 (DTA21), which allows all eligible public sector organizations to benefit from discounts and beneficial terms for Microsoft 365, Azure, Dynamics 365, and Power Platform cloud services.
  • Industry-specific analytics and business intelligence enable companies in the united kingdom region to discover detailed sales trends based on their customers' preferences, reactions to promotions, purchasing habits, online shopping experiences, and patterns and trends which affect sales. Utilizing customer buying habits permits a company to decide how to retain valuable customers and take significant advantage of missed sales opportunities.
  • By drilling down to such comprehensive insights, a company in the region could decide which link-sell opportunities to increase or which products are best for cross-selling. By identification of customers in decline, a business could determine the best plan to reposition the product before they stop buying altogether. Sales managers can identify the best type of customers, where to find them, and determine the most effective acquisition and conversion strategies.
  • The COVID-19 pandemic considerably slowed down AI investments for most enterprises. Although AI is still one of the critical technology areas, organizations require an efficient way to scale their AI practices and use AI in business to accelerate ROI in AI investment. As organizations face more significant pressure to optimize their workflows, more companies will ask BI teams to manage and develop AI/ML models. The two critical factors that will drive this boost of a new BI-based AI developer class: First, enabling BI teams with tools such as automation platforms is more scalable and more sustainable than hiring dedicated data scientists; second, because BI teams are significantly closer to the business use-cases compared to data scientists, the lifecycle from the working model's requirement will be accelerated.
  • Enterprises often turn their business analysts into BI and analytics experts. The company benefits by converting a lower-salaried employee into a high-demand and highly sought-after skill. However, this is often done without a substantial salary increase. Increased pay for analytics and BI professionals would help raise skill levels because employees realize a considerable financial reward for any extra effort to improve their skills.

UK Business Intelligence Market Trends

Growing adoption of IoT-enabled technologies and Advanced Analytics tools in the UK

  • Analytics and BI will allow businesses to drill down to individual transactions to get answers to revenue opportunities and cost concerns. By examining the incoming and outgoing finances of the present and past, a business can make decisions based on its future financial status. Breaking down revenue by location calculates the strength of product lines by branch. For instance, an enterprise could remove a speciality item from one place and increase its promotion in another. Customizing the dashboard allows enterprise executives to track key performance indicators (KPIs) to enable effective financial management and oversight.
  • Additionally, BI data includes historical information stored in a data warehouse and new data collected from various internal and external sources, enabling BI tools to support strategic and tactical decision-making processes. The use of BI inefficient decision-making is augmenting its use across industries. However, BI and analytics provide substantial support to operational decision-makers. But critical decisions are more complex and broader than operational decisions; they require more general information, expert judgments, and creativity to make sense of situations and define alternative courses of action.
  • In December this year, Sayari, a commercial risk intelligence firm, was recently selected by the United Kingdom Crown Commercial Service (CCS) as a supplier for the G-Cloud 13 Framework, a contract between the government and cloud-based service providers. The collaboration allows ministries such as the National Crime Agency (NCA), the Ministry of Defence (MOD), HM Revenue & Customs, the Serious Fraud Office, HM Treasury, and others to speed the adoption of Sayari's commercial risk intelligence platform. Teams of government analysts and investigators will have fast access to the difficult-to-find connections required to close information gaps.
  • In December last year, Serios Group agreed to be the preferred UK analytics partner of Australian IoT supplier Urban.io, allowing businesses across the UK to decrease costs, develop efficiencies, and improve their sustainability. According to the Newcastle-based data analytics and testing solutions expert, actionable data is revolutionizing the way modern organizations work - and is assisting firms in recouping income lost during the pandemic.
  • According to the Microsoft IoT report of the last year, 25% of projects are in the UK's usage phase, and 91% of IoT adopters. Microsoft conducted a study of businesses in all four industries, and the vast majority of them identified as IoT adopters. All sectors have a comparable percentage of projects in the use stage, representing about a quarter of all projects, and all industries require about 13 months to reach this point. IoT will continue to be prioritized across sectors.

BFSI Segment is Expected to Hold a Significant Share of the Market

  • Owing to the internet and the proliferation of mobile devices and apps, financial institutions today face changing client demands, mounting competition, and the need for strict control and risk management in a highly dynamic market. In such scenarios, business intelligence solutions enable financial organizations to analyze immense amounts of customer data to gain insights about their customer's needs and sentiments regarding banking that can be used to improve products and services.
  • BFSI is a data-driven industry with massive data generated through ATM transactions, cash transactions, account opening, internet banking, online shopping, and others. The need to deliver customized and customer-centric services and offers are driving the demand for analytics in the BFSI industry. Moreover, BI offers banking and other financial institutions a flexible and transparent approach to making better financial operations and decisions.
  • Predominantly, there are two ways in which AI-driven business intelligence software could bring value to banks and financial institutions, including investment firms. These include report generation and predictive analytics.
  • For instance, SAS Visual Analytics claims to help banks provide their lead staff with self-service analytics and interactive reports using a combination of predictive analytics and natural language processing. For banks, this analysis and reporting are related to customer buying patterns, loan payments, or customer experience. Such software applications can help BFSI institutions develop strategies for gaining customers or finding customers less likely to default on loans.
  • A business intelligence platform can help automate the process of filling up spreadsheets, thus providing comprehensive business financial metrics in near-real-time and significantly shortening the delay between data collection and decision-making. The insights uncovered through quicker data analysis can lead to potential savings and even more operational efficiency gains.
  • According Bank of England, Monetary Financial Institutions (MFI) are all banks and building societies in the United Kingdom that are permitted to accept deposits. As of May this year, 357 MFIs are operating in the United Kingdom, with 130 of them headquartered in the United Kingdom. Such a huge number of banks in operation would create an opportunity for the studied market players to develop new products and capture the market share.

UK Business Intelligence Industry Overview

The United Kingdom's business intelligence market concentration is medium due to the presence of many small and medium-sized companies competing with each other and with large enterprises. Large enterprises hold a prominent market share and give tuff competition to the new entrance players through innovations. Some key players in the market include SAS Institute Inc., Microsoft Corp., etc. Recent developments in the market are -

  • November 2022: IBM released Business Analytics Enterprise, a business intelligence (BI) and analytics suite that it claims is meant to assist enterprises in breaking down data silos and hurdles to cooperation imposed by using disparate sets of analytics tools across different divisions. The new suite, which includes a new Analytics Content Hub and updated versions of Planning Analytics with Watson and Cognos Analytics with Watson, offers business intelligence tools for budgeting, reporting, and forecasting data across many divisions.
  • October 2022: Oracle introduced a variety of new product advancements across its broad array of data and analytics solutions to help clients make faster, better decisions. Decision-makers now have a prebuilt library of more than 2,000 best-practice KPIs, dashboards, and reports to monitor performance against strategic goals, due to new capabilities in Oracle Fusion Analytics spanning CX, ERP, HCM, and SCM analytics. The most recent Oracle Analytics Cloud (OAC) improvements are intended to increase business users' productivity by reducing their dependency on IT while still benefiting from curated data assets developed by IT, such as the centralized semantic model.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
    • 4.4.1 Near and medium-term impact to vary across end-user organizations
    • 4.4.2 SME adoption to witness a decline in the near-term
    • 4.4.3 Growth in Geo-spatial BI to build on the current models
    • 4.4.4 Higher adoption of BI adoption for data dissemination
    • 4.4.5 Social BI to witness higher adoption as organizations increasingly focus on sentiment analysis to aid decision making process
    • 4.4.6 Current Positioning of the United Kingdom in the Europe BI Market

5 Market Dynamics

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing adoption of IoT-enabled technologies and Advanced Analytics tools in the UK
    • 5.1.2 Migration to the cloud has enabled SME's to leverage data to support their decision-making process
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Key initiatives undertaken by the UK government to promote BI adoption
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Impact of GDPR on the BI Industry in the UK (Trends such as Data Minimization and Privacy to be covered)
    • 5.3.2 Current BI Ecosystem Analysis Landscape in the UK (Major research institutes, academic programs, and collaborations with public agencies)

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Organization Size
    • 6.1.1 Small & Medium-Scale
    • 6.1.2 Large-Scale
  • 6.2 By End-user Vertical
    • 6.2.1 BFSI
    • 6.2.2 IT & Telecom
    • 6.2.3 Retail & Consumer Goods
    • 6.2.4 Manufacturing & Logistics
    • 6.2.5 Public Services
    • 6.2.6 Other End-user verticals

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Microsoft Corporation
    • 7.1.2 SAP SE
    • 7.1.3 Tableau Software
    • 7.1.4 IBM Corporation
    • 7.1.5 SAS SE
    • 7.1.6 Oracle Corporation
    • 7.1.7 Tibco Software

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET