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市場調査レポート
商品コード
1644273

クラウドPOS(販売時点情報管理)-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Cloud Point of Sale (PoS) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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クラウドPOS(販売時点情報管理)-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

クラウドPOS市場は予測期間中にCAGR 24.2%を記録する見込み

Cloud Point of Sale(POS)-Market-IMG1

主要ハイライト

  • クラウドPOS(販売時点情報管理)は、インターネット経由で決済処理を可能にするウェブベースのソリューションです。このシステムは、取引処理データをクラウドに保存します。インターネットを通じていつでもどこでもアクセスできることが、このソリューションの普及を後押ししています。小売産業や消費財産業では、eコマースやキャッシュレス取引の普及が進んでおり、これが市場の成長を促す重要な要因となっています。
  • クラウドPOSシステムは、より良い顧客サービスを提供するため、小売産業やeコマース産業で勢いを増しています。マルチチャネル販売が重視されるようになり、モビリティの動向と相まって、クラウドPOS市場の拡大が見込まれます。
  • ビジネスプロセスの最適化、eコマースのグローバリゼーション、キャッシュレス取引の増加といった特定の要因が、小売、エンターテインメント、ホスピタリティなどの産業における自動化導入率を押し上げています。POSシステムは、小売産業における自動化の成長を促進しています。初期費用の安さ、データセキュリティ、柔軟性、拡大性といった利点の増加が、クラウドPOS端末の市場需要を押し上げています。
  • 小売業、旅行・観光業、医療など様々な産業で需要が急増しているため、先端技術が急増しています。自動化、人工学習、データ分析、顧客サービスの向上に対する需要の高まりは、クラウドPOS産業にプラスの影響を与えています。現在のシナリオでは、IoTがPOSエコシステムの変革に重要な役割を果たしており、より多くのインターネット接続デバイスに押され、世界のクラウドPOS市場に直接影響を与えています。継続的なインフラ開発とクラウド技術の進歩が市場を大きく牽引すると予測されています。
  • クラウドPOS市場の主要企業は、ソリューションの改善に注力し、戦略的パートナーシップに関与して、世界の能力と足跡を増やしています。2022年6月、簡素化、規模拡大、卓越した顧客体験の創造を実現する世界中の商人向けコマースプラットフォームを提供するLightspeed Commerce Inc.は、新しいLightspeed B2Bプラットフォームの立ち上げを発表しました。このプラットフォームは、北米のファッション、アウトドア、スポーツの小売業者向けに提供され、今後数ヶ月でさらに業種や機能を拡大する予定です。この画期的な新ソリューションの登場により、何千もの世界有数のブランドや小売業者は、B2B注文を直接POSに取り込む最先端のサプライヤー・ネットワークツールにアクセスできるようになりました。
  • COVID-19の大流行は、現金ベースからデジタルとコンタクトレス決済オプションへの切り替えを加速させました。その結果、eコマースやその他のインターネットサービスなど、新たな収益源が活用できるようになりました。

クラウドPOS市場動向

小売部門が大きなシェアを占める見込み

  • 小売産業では、店舗の効率性を向上させるために先進的デジタル技術の導入が進んでおり、クラウドPOSサービスの需要を牽引しています。このシステムにより、店舗管理者はさまざまな業務活動を遠隔地からモニタリングできるようになります。
  • 市場の主要企業は、新技術を採用し、新しいクラウドベースのPOSサービスを開始しています。2022年5月、エンタープライズ技術サプライヤーであるNCR Corporationは、産業をリードするAlohaブランドの下で市場に登場する堅牢な機能を提供するクラウドベースのPOS(販売時点情報管理)ソリューション、NCR Aloha Cloudを発表しました。
  • 世界中の小売業者は、COVID-19とそれに伴う労働力不足、サプライチェーンへの懸念、顧客の期待の高まりに対処しました。2022年1月、NCRコーポレーションとGoogle Cloudは、これらの障害を機会に変えるために協力しました。戦略的パートナーシップにより、NCRとGoogle CloudはAIと機械学習ソリューションを含む追加プラットフォームとクラウド機能を導入しました。このパートナーシップにより、小売業者はクラス最高のツールと比類のない柔軟性を手に入れ、卓越した店舗内顧客体験を提供できるようになりました。
  • モバイルPOSシステムは、世界のモビリティパターンとマルチチャネル販売重視の高まりにより、支持を集めています。キャッシュレス取引技術の出現により、売上と在庫の同期化、顧客体験の向上、顧客維持の必要性から、クラウドPOSの採用率が高まっている
  • オンラインフードデリバリー用途の利用が増加していることが、クラウドPOS市場の拡大を促進すると考えられます。レストラン経営者は、クラウドベースのソリューションを導入して、単一のプラットフォームでさまざまな注文、取引、配送の詳細を管理しています。これらのソリューションは、事業に関する有益な情報を記載しています。
  • 売上レポート、在庫管理、財務管理、顧客分析などのクラウドPOS機能は、企業が顧客維持の課題を克服するのに役立ちます。このように、顧客維持の需要と産業競争の拡大がPOS端末の成長を後押ししています。さらに、POSプロバイダーは遠隔地の安全な場所でデータを管理するため、クラウドPOSはデータ保管、セキュリティ上の問題、ソフトウェアメンテナンスの問題を解消します。

北米が主要シェアを占める見込み

  • 北米のPOS端末産業を支配しているのは米国です。長年にわたり、様々なPOS端末が国内の店舗で使用されており、新しい技術へのリプレース需要が高まっています。北米では、ハードウェア販売、デジタルPOS、クラウドサブスクリプション、mPOS取引が増加しており、決済端末を搭載した近未来的なハンドヘルド・タブレットから洗練されたオールインワン機器まで、あらゆるものが登場しています。
  • 地域全体の決済方法は、更新動向に合わせて改善されています。2020年、北米で最もよく使われるPOS決済手段はクレジットカードで、POS決済全体の38.60%を占めます。また、2024年においても北米で最も利用されているPOS決済手段であり、38.40%を占めると予想されています。デジタルウォレット決済とモバイルウォレット決済は、2023年までにPOS決済の15.5%を占めると予想され、デジタルウォレット決済に向かう世界の動向を反映しています。
  • 最新のタッチスクリーンハードウェア、フル装備のクラウドPOSソフトウェア、中小規模の加盟店に対するニーズは高く、この地域のPOS市場は大きく変貌しています。
  • クラウドベースのアプリが台頭し、将来的には機械常駐型プログラムに取って代わると予想される中、POS-n-goのような堅牢で信頼性と実績のあるハイブリッド型多機能コンフィギュラブルPOSシステムは、北米全域の中小規模の加盟店やレストランのビジネスニーズを満たすと考えられます。北米のコンビニエンスストアのほとんどは、NCRのPOSハードウェアとソフトウェアに依存しています。
  • この地域の主要企業は、市場での認知度を高め、競合を維持するために戦略的パートナーシップを結んでいます。
  • 例えば、2021年10月、消費者金融会社であるSynchronyは、決済と金融サービス技術ソリューションサプライヤーであるFiserv, Inc.との戦略的提携を拡大しました。これにより、小規模会社はフィサーブのクローバーPOSと業務管理プラットフォームを使用して、シンクロニーの商品やサービスにアクセスし、プライベート・ブランドのクレジットカード決済を利用できるようになりました。また、消費者の購入において、より自由で選択の幅が広がりました。クローバーアプリ市場でシンクロニーの機能や商品が利用できるようになったことで、シンクロニーの加盟店はより多くの消費者を引き付け、多様な融資サービスを通じてより多くの収益を上げることができるようになりました。

クラウドPOS(販売時点情報管理)産業概要

クラウドPOS(販売時点情報管理)市場は非常にセグメント化されており、多数の参入企業が市場シェアの半分近くを占めています。Square, Inc.、Intuit, Inc.、Shopify, Inc.、Vend Limited、Lightspeed POS Inc.などが市場の主要企業です。これらの参入企業は、革新的な決済技術を市場に導入するため、研究開発活動に多額の資金を投じています。

2021年10月、現金技術ソリューションのプロバイダーであるGlory Global Solutionsは、HRS Hospitality &Retail Systemsとの協業を発表し、完全なプラグアンドプレイ統合を提供しました。この統合はCASHINFINITY Point of Saleキャッシュリサイクルソリューションと、重要なクラウドPOSプラットフォームであるOracle MICROS Simphony Softwareの間で提供されました。HRS Hospitality &Retail SystemsはOracleのパートナーであり、同社最大の世界ホテルパートナーとして、世界中で9500を超えるホスピタリティ、飲食品、小売業の顧客にITソリューションを提供しています。

2021年6月、Ascent360はLightspeedと接続したアプリストアを発表し、POSとeコマースのデータに命を吹き込みました。これらの技術を組み合わせることで、企業は重要な消費者データを吸収し、顧客をセグメント化し、パーソナライズされたオムニチャネルコミュニケーションを提供することができ、より良いエンゲージメントと顧客維持を実現しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • キャッシュレス取引の増加
    • ビジネスの機動性と柔軟性の向上
  • 市場抑制要因
    • インフラの不足とレガシーシステムへの依存度の高さ
  • COVID-19が市場に与える影響の評価

第5章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア&サービス
  • タイプ別
    • 固定POS
    • モバイルPOS
  • エンドユーザー産業別
    • エンターテイメント
    • ホスピタリティ
    • 医療
    • 小売
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Block, Inc.
    • Intuit Inc.
    • Shopify Inc.
    • Lightspeed POS Inc.
    • Clover Network, Inc.
    • Vend Limited
    • Toshiba Global Commerce Solutions
    • Seiko Epson Corp.
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • Micros Retail Systems Inc.(Oracle)
    • Hewlett Packard Enterprise
    • Panasonic Corporation
    • NEC Corporation
    • Casio Computer Co. Ltd
    • NCR Corporation
    • Dell Corporation

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 70467

The Cloud Point of Sale Market is expected to register a CAGR of 24.2% during the forecast period.

Cloud Point of Sale (PoS) - Market - IMG1

Key Highlights

  • The cloud point of sale (PoS) is a web-based solution that allows the processing of payments via the internet. This system stores transaction processing data in the cloud. The solution's capability to access it anytime and anywhere through the internet drives its adoption. The increasing prevalence of e-commerce and cashless transactions in the retail and consumer goods industries is a key factor driving the market's growth.
  • Because of better customer service delivery, the cloud PoS system is gaining momentum in the retail and e-commerce industries. The increased emphasis on multi-channel selling, combined with mobility trends, is expected to drive the expansion of the cloud PoS market.
  • Certain factors, such as increased emphasis on business process optimization, globalization of e-commerce, and growth in cashless transactions, drive the rate of automation adoption in retail, entertainment, hospitality, and other such industries. PoS systems are driving the growth in automation in the retail sector. Increased benefits, such as cheaper upfront costs, data security, flexibility, and scalability, drive the market demand for cloud PoS terminals.
  • Because of the spike in demand in various industries, such as retail, travel and tourism, and healthcare, advanced technology is shooting up. The growing demand for automation, artificial learning, data analysis, and improved customer service is positively influencing the cloud PoS industry. In the current scenario, IoT plays a vital role in revolutionizing the PoS ecosystem, which is being pushed by more internet-connected devices, directly impacting the worldwide cloud PoS market. Continuous infrastructure development and cloud technology advancements are projected to drive the market considerably.
  • The prominent players in the cloud PoS market are focusing on improving their solutions and involving themselves in strategic partnerships to increase their global capability and footprint. In June 2022, Lightspeed Commerce Inc., a commerce platform for merchants worldwide to simplify, scale, and create exceptional customer experiences, announced the launch of the new Lightspeed B2B platform. The platform was to serve North American fashion, outdoor, and sports retailers, with additional vertical and feature availability in the coming months. With the debut of this game-changing new solution, thousands of the world's finest brands and retailers were able to access a cutting-edge supplier network tool that combined B2B orders straight into the PoS.
  • The COVID-19 pandemic accelerated the switch from cash-based to digital and contactless payment options. As a result, new revenue streams, such as e-commerce and other internet services, are now available for utilization.

Cloud Point of Sale (PoS) Market Trends

Retail Segment is Expected to Hold Major Share

  • The retail sector's growing adoption of advanced digital technology to improve store efficiency will drive demand for cloud PoS services. The system enables store administrations to monitor a variety of operational activities remotely.
  • The significant players in the market are adopting new technologies and launching new cloud-based PoS services. In May 2022, NCR Corporation, an enterprise technology supplier, unveiled NCR Aloha Cloud, a cloud-based point of sale (POS) solution that provided robust capabilities to come to market under the industry-leading Aloha brand.
  • Retailers worldwide dealt with COVID-19 and consequent labor shortages, supply chain concerns, and increased customer expectations. In January 2022, NCR Corporation and Google Cloud collaborated to help turn these obstacles into opportunities. With their strategic partnership, NCR and Google Cloud introduced additional platforms and cloud capabilities, including AI and machine-learning solutions. The partnership provided retailers with best-in-class tools and unparalleled flexibility to deliver exceptional in-store customer experiences.
  • Mobile POS systems are gaining traction due to global mobility patterns and a growing emphasis on multichannel selling. With the emergence of cashless transactional technology, the adoption rate of cloud PoS has increased due to the requirement for sales and inventory synchronization, improved customer experience, and retention.
  • The increasing use of online food delivery apps will drive the expansion of the cloud PoS market. Restaurant operators are implementing cloud-based solutions to manage various orders, transactions, and delivery details from a single platform. These solutions provide helpful information regarding their business.
  • Cloud PoS capabilities, such as sales reporting, inventory management, financial management, and customer analytics, help firms overcome client retention challenges. Thus, the demand for client retention and the expansion of industry competition drive the growth of PoS terminals. Furthermore, because the PoS provider manages the data at a remote and secure location, Cloud PoS eliminates data storage, security difficulties, and software maintenance issues.

North America is Expected to Hold Major Share

  • The United States dominates the PoS terminal industry in North America. For many years, various PoS terminals have been used in outlets around the country, increasing the demand for replacement with new technology. Hardware sales, digital PoS, cloud subscriptions, and mPoS transactions are on the rise in North America, with anything from futuristic hand-held tablets with payment terminals to sleek all-in-one equipment.
  • The payment methods across the region are improving with the updating trends. In 2020, credit cards were North America's most commonly used Point of Sale payment method, accounting for 38.60% of all PoS payments. It is also expected to be the most popular PoS payment option in North America in 2024, accounting for 38.40% of payments. Digital and mobile wallet payments are expected to account for 15.5% of PoS payments by 2023, mirroring a global trend toward digital wallet payments.
  • There is a considerable need for modern touchscreen hardware, fully loaded Cloud PoS software, and small and medium-sized merchant demand, resulting in a significant transformation in the region's PoS market.
  • With cloud-based apps on the rise, which are expected to replace machine resident programs in the future, robustly reliable and proven hybrid multi-function configurable PoS systems, like PoS-n-go, will meet the business needs of small and medium-sized merchants and restaurants across North America. Most of the convenience retailers in North America depend on NCR PoS hardware and software.
  • The key players across the region are involved in strategic partnerships to increase their visibility and remain competitive in the market.
  • For instance, in October 2021, Synchrony, a consumer finance company, expanded its strategic alliance with Fiserv, Inc., a payment and financial services technology solutions supplier. This enabled small companies to access Synchrony goods and services and accept private label credit card payments using Fiserv's Clover Point of Sale and business management platform. It also provided more freedom and choices in consumer purchases. The Clover App market's availability of Synchrony's capabilities and products assisted Synchrony's merchants in attracting more consumers and driving more revenue through a diverse array of financing offerings.

Cloud Point of Sale (PoS) Industry Overview

The Cloud Point of Sale (PoS) market is highly fragmented, with a large number of players occupying almost half the market share. Square, Inc., Intuit, Inc., Shopify, Inc., Vend Limited, and Lightspeed POS Inc. are some major players in the market. These players are investing large amounts of money in R&D activities to introduce innovative payment technologies in the market.

In October 2021, Glory Global Solutions, a provider of cash technology solutions, announced a collaboration with HRS Hospitality & Retail Systems to provide a complete plug-and-play integration. The integration was delivered between CASHINFINITY Point of Sale Cash Recycling Solutions and Oracle MICROS Simphony Software, a significant cloud PoS platform. HRS Hospitality & Retail Systems is an Oracle Partner and the company's largest global hotel partner, delivering IT solutions to over 9500 hospitality, food and beverage, and retail customers worldwide.

In June 2021, Ascent360 announced an app store connected with Lightspeed to bring PoS and e-commerce data to life. Because of the combined power of these technologies, businesses were able to absorb critical consumer data, segment customers, and provide personalized omnichannel communications to engage better and retain customers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions And Market Definition
  • 1.2 Scope Of The Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Increasing Cashless Transaction
    • 4.4.2 Increased Business Mobility and Flexibility
  • 4.5 Market Restraints
    • 4.5.1 Lack of Infrastructure and High Dependence on Legacy Systems
  • 4.6 Assessment Of The Impact Of Covid-19 On The Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Component
    • 5.1.1 Hardware
    • 5.1.2 Software & Services
  • 5.2 By Type
    • 5.2.1 Fixed Point of Sale
    • 5.2.2 Mobile Point of Sale
  • 5.3 By End-user Industry
    • 5.3.1 Entertainment
    • 5.3.2 Hospitality
    • 5.3.3 Healthcare
    • 5.3.4 Retail
    • 5.3.5 Other End-user Industries
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Block, Inc.
    • 6.1.2 Intuit Inc.
    • 6.1.3 Shopify Inc.
    • 6.1.4 Lightspeed POS Inc.
    • 6.1.5 Clover Network, Inc.
    • 6.1.6 Vend Limited
    • 6.1.7 Toshiba Global Commerce Solutions
    • 6.1.8 Seiko Epson Corp.
    • 6.1.9 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 6.1.10 Micros Retail Systems Inc. (Oracle)
    • 6.1.11 Hewlett Packard Enterprise
    • 6.1.12 Panasonic Corporation
    • 6.1.13 NEC Corporation
    • 6.1.14 Casio Computer Co. Ltd
    • 6.1.15 NCR Corporation
    • 6.1.16 Dell Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS