デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1643161

アジア太平洋地域のオフィス家具:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Asia-Pacific Office Furniture - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 145 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
アジア太平洋地域のオフィス家具:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

アジア太平洋地域のオフィス家具市場は予測期間中にCAGR 6.54%を記録すると予測されています。

Asia-Pacific Office Furniture-Market-IMG1

アジア太平洋地域のオフィス家具市場は、労働人口の増加により大幅な成長が見込まれています。経済成長と労働環境の改善が、アジア太平洋地域におけるオフィス家具需要を促進している主な要因です。さらに、アジア太平洋地域における企業オフィスの拡大は、アジア太平洋地域のオフィス家具市場の成長にプラスの影響を与えると予想されます。同地域では中国とインドが突出した市場です。経済成長と労働環境の改善が、アジア太平洋地域におけるオフィス家具需要を促進している主な要因です。

中国、インド、東南アジア諸国などの急速な経済成長により、オフィススペースの需要が増加しています。スマートデスクや充電ソリューションなど、オフィス家具への技術統合のニーズが技術革新を促進しています。

COVID-19の流行はオフィス家具市場に大きな影響を与えました。多くの企業がリモートワーク政策を実施し、従来のオフィス家具の需要に影響を与える一方、ホームオフィス家具の需要を増加させました。

アジア太平洋地域のオフィス家具市場動向

中国のオフィス家具市場の成長

中国は世界レベルのオフィス家具製造・輸出大国です。中国の経済建設の発展に伴い、多くの新型企業が設立され、オフィス家具の需要が急増しています。中国のオフィス家具産業の需要は年々増加しています。中国のオフィス家具企業は一流の生産設備を持っており、製品の品質は安定しており、信頼性が高く、費用対効果が高いです。中国は米国、ドイツ、フランス、英国、日本へのオフィス家具の主要輸出国であり、主要サプライヤーです。中国のオフィス家具市場では、国内外のオフィス家具企業が重要な役割を果たしています。中国のオフィス家具市場は、数十年の進化を経て、徐々に産業規模のビジネスに成長しました。長期的には、好況のニーズにより、中国のオフィス家具市場はまだ可能性を秘めています。

デスク&チェアセグメントがホームオフィス家具の最大市場シェアを占める

COVID-19の流行は、アジア全域でリモートワークの導入を加速させました。人々が在宅勤務に移行するにつれて、ホームオフィス家具、特に机と椅子の需要が急増しました。これらは、機能的なホームオフィスのセットアップに不可欠な要素です。長時間在宅で仕事をする人が増えるにつれ、人間工学と快適性の重要性が優先されるようになった。そのため、快適で生産性の高いワークスペースを作るために、人間工学に基づいたチェアや調節可能なデスクの需要が高まった。アジアの消費者は、特定のニーズや好みに合わせてカスタマイズできる家具をますます求めるようになっています。この動向は特にチェアやデスクに当てはまり、高さ、素材、デザインの選択肢が重要です。アジア市場では起業や在宅ビジネスが増加しています。起業家は設備の整ったホームオフィスを必要とすることが多く、デスクやチェアの需要をさらに押し上げています。デスクやチェア、特に価格帯の異なるものは、より幅広い消費者にとって利用しやすくなっており、これもホームオフィス家具市場における優位性の一因となっています。

アジア太平洋地域のオフィス家具産業の概要

アジア太平洋地域市場は競争が激しく、数多くのメーカーやサプライヤーが市場シェアを争っています。アジア太平洋地域のオフィス家具産業に参入している主要多国籍企業が本レポートに含まれています。モジュラーオフィスの需要は、より独創的なデザインが市場に溢れるにつれて拡大しています。現在、市場シェアで業界をリードする大手競合企業もあります。一方、中堅・中小企業は、技術向上と製品革新により、新規契約を獲得し、新市場に参入することで、市場でのプレゼンスを拡大しています。アジア太平洋地域オフィス家具市場の世界・リーダーには、ファーシス、ハワース、ハーマンミラー、ヒュンダイ・リヴァート、イトーキなどがいます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場考察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 産業バリュー/サプライチェーン分析
  • ポーターズ5フォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術革新が市場に与える影響に関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • 木材
    • 金属
    • プラスチック
    • その他の材料
  • 製品別
    • 座席
    • 収納ユニット
    • ワークステーション
    • テーブル
    • その他アクセサリー
  • 販売チャネル別
    • オフライン
    • オンライン
  • 地域別
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • その他アジア太平洋地域

第6章 競合情勢

  • 市場集中度の概要
  • 企業プロファイル
    • Fursys
    • Haworth
    • Herman Miller
    • Hyundai Livart
    • Itoki
    • Kinwai
    • Kokuyo
    • Lamex
    • Merryfair
    • Modernform
    • Okamura
    • Perfect Office
    • Schiavello
    • Steelcase
    • Sunon
    • UB Group
    • Uchida Yoko
    • UE Furniture
    • Apex
    • Henglin Chair

第7章 今後の市場動向

第8章 付録

目次
Product Code: 70104

The Asia-Pacific Office Furniture Market is expected to register a CAGR of 6.54% during the forecast period.

Asia-Pacific Office Furniture - Market - IMG1

The office furniture market in the Asia Pacific is expected to register significant growth, owing to the increasing number of the working population. Growth in the economy and improving work conditions are the major factors that are fuelling the demand for office furniture in the Asia Pacific region. Moreover, the expansion of corporate offices in the region is expected to positively impact the growth of the office furniture market in the Asia-Pacific region. China and India are the prominent markets in the region. Growth in the economy and improving work conditions are the major factors that are fuelling the demand for office furniture in the Asia Pacific region.

Rapid economic growth in countries like China, India, and Southeast Asian nations has led to increased office space demand. The need for technology integration in office furniture, such as smart desks and charging solutions, is driving innovation.

The COVID-19 pandemic had a profound impact on the office furniture market. Many businesses implemented remote work policies, which affected demand for traditional office furniture while increasing demand for home office furniture.

Asia-Pacific Office Furniture Market Trends

Growth in Chinese Office Furniture Market

China is the leading office furniture manufacturer and exporter at a world level. With the development of China's economic construction, many new-type companies have been established, and the demand for office furniture has grown rapidly. The demand for office furniture industry in China is growing year by year. China's office furniture enterprises have first-class production equipment, and the quality of products is stable and reliable, and cost-effective. China is the major exporter and the main supplier of office furniture for the United States, Germany, France, the United Kingdom and Japan. Both domestic and foreign office furniture companies play an important part in China's office furniture market. The office furniture market in China gradually built into an industrial-scale business through several decades of evolution. In the long term, due to the booming need, the office furniture market in China still has potential.

Desks & Chairs Segment Occupies the Largest Market Share of Home Office Furniture

The COVID-19 pandemic has accelerated the adoption of remote work across Asia. As people transitioned to working from home, the demand for home office furniture, especially desks and chairs, surged. These are essential components of a functional home office setup.With more people working from home for extended periods, the importance of ergonomics and comfort became a priority. This led to increased demand for ergonomic chairs and adjustable desks to create comfortable and productive workspaces.Consumers in Asia are increasingly looking for furniture pieces that can be customized to meet their specific needs and preferences. This trend particularly applies to chairs and desks, where height, material, and design choices matter.The Asia market has seen a rise in entrepreneurship and home-based businesses. Entrepreneurs often require well-equipped home offices, further boosting the demand for desks and chairs.Desks and chairs, especially those at different price points, are more accessible to a broader range of consumers, which also contributes to their dominance in the home office furniture market.

Asia-Pacific Office Furniture Industry Overview

Asia-Pacific Market is highly competitive, with numerous manufacturers and suppliers vying for market share. Major multinational firms participating in the Asia-Pacific office furniture industry are included in this report. The demand for modular offices is expanding as more inventive designs flood the market. Some of the biggest competitors now lead the industry in terms of market share. Mid-size and smaller businesses, on the other hand, are expanding their market presence by gaining new contracts and entering new markets because of technology improvement and product innovation. The global leaders in the Asia-Pacific office furniture market include Fursys, Haworth, Herman Miller, Hyundai Livart, Itoki, and others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Market Oppurtunities
  • 4.5 Industry Value/Supply Chain Analysis
  • 4.6 Porters 5 Force Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Insights on impact of technology and innovation in the Market
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Material
    • 5.1.1 Wood
    • 5.1.2 Metal
    • 5.1.3 Plastic
    • 5.1.4 Other Materials
  • 5.2 Product
    • 5.2.1 Seating
    • 5.2.2 Storage Units
    • 5.2.3 Workstations
    • 5.2.4 Tables
    • 5.2.5 Other Accessories
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Offline
    • 5.3.2 Online
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 China
    • 5.4.2 Japan
    • 5.4.3 India
    • 5.4.4 South Korea
    • 5.4.5 Australia
    • 5.4.6 New Zealand
    • 5.4.7 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Fursys
    • 6.2.2 Haworth
    • 6.2.3 Herman Miller
    • 6.2.4 Hyundai Livart
    • 6.2.5 Itoki
    • 6.2.6 Kinwai
    • 6.2.7 Kokuyo
    • 6.2.8 Lamex
    • 6.2.9 Merryfair
    • 6.2.10 Modernform
    • 6.2.11 Okamura
    • 6.2.12 Perfect Office
    • 6.2.13 Schiavello
    • 6.2.14 Steelcase
    • 6.2.15 Sunon
    • 6.2.16 UB Group
    • 6.2.17 Uchida Yoko
    • 6.2.18 UE Furniture
    • 6.2.19 Apex
    • 6.2.20 Henglin Chair*

7 Future Market Trends

8 APPENDIX