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市場調査レポート
商品コード
1643091

コンテンツインテリジェンス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Content Intelligence - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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コンテンツインテリジェンス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

コンテンツインテリジェンスの市場規模は2025年に20億1,000万米ドルと推計され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは29.38%で、2030年には72億7,000万米ドルに達すると予測されます。

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インターネットの成長と業界全体におけるデジタル変革技術の採用により、膨大な量のデータが生成されています。

主なハイライト

  • また、Adobe Inc.の調査によると、平均的な人のデジタルコンテンツとの接触時間は1日約7.8時間で、10代では1日11.1時間と報告されています。さらに、ユーザーはよりパーソナライズされたコンテンツを求める傾向にあります。
  • 現代のマーケティング担当者は、競争の中で拡大するデジタルコンテンツ市場を活用するために、有益なコンテンツを提供することの重要性と価値を理解し始めており、その結果、インバウンドマーケティングなどのコンテンツマーケティング戦略が圧倒的な力を持つようになった。
  • さらに、コンテンツマーケティングはここ数年で様々な変革を経験しています。自動化を進めるマーケティング分析へのシフトは、先進技術を活用したコンテンツマーケティング戦略の進化をもたらし、コンテンツインテリジェンスの需要を喚起しています。
  • コンテンツインテリジェンスは、コンテンツマーケティング担当者がオーディエンスを理解し、戦略を練り、より高いROIを証明するために不可欠なデータを提供します。コンテンツインテリジェンスによって、マーケティング担当者は、生成された大量のデータから貴重な洞察を得ることができ、データ主導の意思決定を導き出して、より効果的なコンテンツを作成することができます。
  • 基本的に、コンテンツインテリジェンスは、機械学習、自然言語処理、AI、ビッグデータなどのテクノロジーを搭載しており、情報を正確に分析しながら反復作業を効率的かつ効果的に行うことができます。
  • 例えば、CIツールであるConcuredは、AIを活用して、インターネット上で最も注目を集めるテーマを予測し、次に書くべきコンテンツを提案します。さらに、オリジナルのコンテンツからツイッターやフェイスブックといったプラットフォームでのソーシャル・エンゲージメントをトピックと関連付け、トピック・スコアに変換することで、エンドユーザーに新たなコンテンツ作成の機会を提供します。さらに、ディープラーニング・アルゴリズムに依存して動向を提供します。

コンテンツインテリジェンスの市場動向

各業界におけるコンテンツインテリジェンスの新たな動向

  • インターネットトラフィックが増加する中、マーケティング担当者は現在、パーソナライゼーションなどのコンテンツ戦略を検討しています。パーソナライゼーションは、ユーザーの所在地や人口統計に基づく従来のコンテンツマーケティング戦略だけでなく、ユーザーの行動やソーシャルメディア活動などの高度な情報にも目を向けることを可能にするからです。コンテンツインテリジェンスのようなツールを活用することで、市場の成長を促進しています。例えば、Youtube、Amazon Prime、Netflixなどのメディア・ストリーミング・プラットフォームは、ユーザーのエンゲージメントを高めるためにコンテンツのパーソナライゼーションを積極的に活用しています。
  • 顧客との関係を効率的かつ効果的に管理するために、業界全体でSalesforce DeskやZoho CRMなどのCRMプラットフォームが成長しているように、このようなプラットフォームにAIなどの技術を実装することを検討している企業が増え、コンテンツインテリジェンス市場の潜在的な成長を後押ししています。
  • 例えば、コンテンツIQは、受信コミュニケーションを通じて生成されたコンテンツを抽出し、関連情報を下流プロセスに統合し、消費者向けシステムに提供します。このようにコンテンツを実用的なデータに素早く変換することで、顧客とのコミュニケーションを維持しながら、スタッフに包括的な洞察を提供します。さらに、チャットボットや電子メールなどの非構造化データにアクセスできれば、組織は顧客にパーソナライズされたサービスを提供できます。
  • また、コンテンツインテリジェンスをビジネスインテリジェンスと統合すれば、契約書、コミュニケーション、電子メールなどの既存のビジネス・コンテンツを分析するコンテンツインテリジェンスの可能性を活用することで、傾向、機会、最適化を特定するためのビジネス上の意思決定をさらに強化することができます。
  • さらに、コンテンツインテリジェンスは、文書とその内容の早期追跡を可能にし、与えられたデータによるインテリジェントな洞察力を加えることで、セットの完了をよりよく把握できるようになるため、リスクの分析にも役立ちます。

アジア太平洋地域が主要市場シェアを占める

  • アジア太平洋地域は、コンテンツインテリジェンス市場で大きなシェアを占めると予想されています。同地域のコンテンツインテリジェンス市場は、AIやMLベースのソリューションが受け入れられつつあることから拡大しています。同地域の中小規模企業は、コンテンツマーケティング戦略を改善するためにこれらのソリューションを取り入れています。
  • 同州の多様な人口は、AIツールがテキスト、写真、ビデオ、音声コンテンツで開発できるパーソナライズされたコンテンツへの需要を促進しています。これにより、企業は魅力的でパーソナライズされたソーシャルメディアの投稿、広告、キャプションを作成することができます。コンテンツインテリジェンスの需要に含まれるサービス・セグメントも、AIを搭載したチャットボットの需要の高まりによって拡張しています。これらのチャットボットは顧客サービスに使用され、よくある質問に答えたり、製品の推奨を提供したり、ビジネス時間を節約したり、ユーザー体験を向上させたりします。
  • さらに、この地域で急成長しているeコマース業界では、パーソナライズされた製品推奨の生成、検索精度の向上、ユーザーエクスペリエンスの強化にAI搭載ソリューションを活用しています。アジア太平洋地域では、AIやMLベースの技術への投資が増加しており、政府や企業はコンテンツマーケティング戦略を改善し、競争力を高めるために多額の投資を行っています。
  • インドの広告業界の成長を後押ししている主な要因は、同国の急速な都市化、技術受容の拡大、人口の増加、有利な現地政府の規制です。最先端デジタル技術の市場台頭の増加により、インドの広告業界は新たな高みに到達する態勢を整えています。今や重要な産業となったインドの広告業界は、アジアで2番目に急成長する広告市場になることを目指しています。

コンテンツインテリジェンス業界の概要

コンテンツインテリジェンス市場は細分化されており、Adobe Inc.やScoop.It、OpenText Corporationなどです。各ベンダーは、戦略的な協業や買収を競争上の優位性にして市場シェアを獲得し、その勢力を拡大しています。

  • 2023年3月-IBMとアドビは、マーケティングおよびクリエイティブ企業のコンテンツサプライ・チェーンの最適化を支援するために協業。コンテンツサプライ・チェーンは、人、プロセス、ツール、洞察、作業方法を統合ワークフローに結びつけ、利害関係者にエンドツーエンドの可視性を提供することで、コンテンツの作成、管理、レビュー、展開、分析を行う。
  • 2023年2月-Adobe Experience Cloudに、デジタルエンカウンターをパーソナライズするためのAI機能が追加されます。Adobe Sensei GenAIは、マーケティング担当者やその他のカスタマーエクスペリエンスチームが、アセット作成やカスタマージャーニー全体にわたるパーソナライゼーションなど、いくつかの使用事例で多くのAdobe Experience Cloudアプリケーション全体で活用できる新しいコパイロットです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソリューション
    • サービス
  • デプロイメント別
    • クラウド
    • オンプレミス
    • ハイブリッド
  • 組織規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー業界別
    • メディアおよびエンターテイメント
    • 政府・公共機関
    • BFSI
    • ITおよび電気通信
    • 製造業
    • ヘルスケア・ライフサイエンス
    • 小売業
    • その他エンドユーザー業界別
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • M-Files Corporation
    • Adobe Inc.
    • Scoop.it
    • ABBYY
    • OpenText Corporation
    • Curata Inc.
    • Socialbakers
    • Concured
    • Atomic Reach Inc.
    • OneSpot Inc.
    • Vennli Inc.
    • Content360 Ltd
    • Smartlogic

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69652

The Content Intelligence Market size is estimated at USD 2.01 billion in 2025, and is expected to reach USD 7.27 billion by 2030, at a CAGR of 29.38% during the forecast period (2025-2030).

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The growth of the internet and the adoption of digital transformation technologies across the industry are leading to the generation of an enormous volume of data.

Key Highlights

  • Also, research conducted by Adobe Inc states that the average person spends around 7.8 hours daily interacting with digital content, with teenagers reporting 11.1 hours daily. Furthermore, there also has been a trend with users demanding more personalized content.
  • Modern marketers are starting to appreciate the importance and value of delivering useful content to capitalize on the growing digital content market amidst the competition, thereby content marketing strategies such as inbound marketing have become a dominant force.
  • Furthermore, content marketing has been experiencing various transformations over the last few years. The shift towards marketing analytics to increase automation is leading the evolution of content marketing strategies leveraging advanced technologies, thereby initiating the demand for content intelligence.
  • Content Intelligence offers content marketers the data essential to understand the audience and help them strategize and prove higher ROI. It enables marketers to gain valuable insights from the volume of data generated that allows them to derive data-driven decisions to create more effective content while justifying the decisions and managing upwards effectively.
  • Essentially, Content intelligence is powered by technologies such as machine learning, natural language processing, AI, and big data that enable it to conduct repetitive tasks efficiently and effectively while ensuring the information is analyzed accurately, thereby helping marketers to hyper-personalize the content while ensuring greater traffic, engagement, leads, and retention.
  • For instance, Concured, a CI tool, utilizes AI to predict subjects that grab the most internet attention and suggest what the content should be written about next. Additionally, it correlates social engagements from platforms like Twitter and Facebook from the original content against the topic to translate into a topic score, thereby providing the end-users opportunity for new content creation. Furthermore, it relies on deep-learning algorithms to provide trends.

Content Intelligence Market Trends

Emerging Trends of Content Intelligence Across Industries

  • Amidst the growth of internet traffic, marketers are now considering content strategies, such as personalization, as it allows organizations to look beyond traditional content marketing strategies based on users' location and demographics to advanced information, like their behavior and social media activity. It leverages tools like content intelligence, thereby driving the market's growth. For instance, media streaming platforms such as Youtube, Amazon Prime, and Netflix actively use content personalization to increase user engagement.
  • As with the growth of CRM platforms such as Salesforce Desk and Zoho CRM across the industry to help manage customer relationships efficiently and effectively, added businesses considering implementing technologies such as AI into such platforms drive the potential growth of the content intelligence market.
  • For instance, the Content IQ extracts the content generated through incoming communication, integrates relevant information to the downstream processes, and provides it to the consumer-facing system; this quick turnaround of content to actionable data provides the staff comprehensive insights while still communicating with the customer. Additionally, given access to unstructured data, such as chatbots and email, organizations would provide personalized services to their customers.
  • Also, integrating content intelligence with business intelligence would allow organizations to enhance their business decisions further to identify trends, opportunities, and optimization by leveraging content intelligence potential to analyze existing business content from contracts, communications, and emails, among others.
  • Furthermore, content intelligence would also help analyze risk as it makes early tracking of documentation and its content possible added with intelligent insights with the given data for a better overview of completion of the set help organizations to comply with regulations and thereby prevent fraud.

Asia Pacific Holds Major Market Share

  • The Asia Pacific region is anticipated to hold a considerable share of the Content Intelligence market. The Content Intelligence market in the area is growing due to the growing acceptance of AI and ML-based solutions. SME-sized enterprises in the region are embracing these solutions to improve their content marketing strategies.
  • The province's diverse population is propelling the demand for personalized content, which AI tools can develop in text, pictures, videos, and audio content. This allows companies to create engaging and personalized social media posts, ads, and captions. The services segment within the Content Intelligence demand is also augmenting due to the rising demand for AI-powered chatbots. These chatbots are used for customer service, answering often-asked questions, providing product recommendations, saving the business time, and enhancing user experience.
  • Additionally, the rapidly growing e-commerce industry in the region is utilizing AI-powered solutions to generate personalized product recommendations, improve search accuracy, and enhance user experience. The Asia Pacific region is seeing increased investment in AI and ML-based technologies, with governments and businesses investing heavily to improve their content marketing strategies and gain a competitive edge.
  • The key factors propelling the Indian advertisement industry's growth are the country's rapid urbanization, increased technological acceptance, growing population, and favorable local government regulations. Due to the increased market emergence of cutting-edge digital technologies, the Indian advertising sector is poised to reach new heights. The now significant sector industry of advertising in India has its sights set on being Asia's second-fastest growing advertising market.

Content Intelligence Industry Overview

The content intelligence market is fragmented and consists of several major players, including Adobe Inc and Scoop. It, and OpenText Corporation. The vendors are enhancing their reach, leveraging strategic collaborative initiatives and acquisitions as a competitive advantage to capture market share.

  • March 2023 - IBM and Adobe collaborated to help marketing and creative firms optimize their content supply chains. The content supply chain creates, manages, reviews, deploys, and analyzes the content by linking people, processes, tools, insights, and working methods into a unified workflow and providing stakeholders with end-to-end visibility.
  • February 2023 - Adobe Experience Cloud includes additional AI features for personalizing digital encounters. Adobe Sensei GenAI is a new copilot for marketers and other customer experience teams to leverage across many Adobe Experience Cloud applications for several use cases, like asset creation and personalization across the customer journey.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis
  • 4.5 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Assesment of COVID-19 Impact on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Component
    • 5.1.1 Solution
    • 5.1.2 Service
  • 5.2 Deployment
    • 5.2.1 Cloud
    • 5.2.2 On-premise
    • 5.2.3 Hybrid
  • 5.3 Organization Size
    • 5.3.1 Small- and Medium-Sized Enterprises
    • 5.3.2 Large Enterprises
  • 5.4 End-user Vertical
    • 5.4.1 Media and Entertainment
    • 5.4.2 Government and Public Sector
    • 5.4.3 BFSI
    • 5.4.4 IT and Telecom
    • 5.4.5 Manufacturing
    • 5.4.6 Healthcare and Lifesciences
    • 5.4.7 Retail
    • 5.4.8 Other End-user Verticals
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 India
      • 5.5.3.2 China
      • 5.5.3.3 Japan
      • 5.5.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Latin America
    • 5.5.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 M-Files Corporation
    • 6.1.2 Adobe Inc.
    • 6.1.3 Scoop.it
    • 6.1.4 ABBYY
    • 6.1.5 OpenText Corporation
    • 6.1.6 Curata Inc.
    • 6.1.7 Socialbakers
    • 6.1.8 Concured
    • 6.1.9 Atomic Reach Inc.
    • 6.1.10 OneSpot Inc.
    • 6.1.11 Vennli Inc.
    • 6.1.12 Content360 Ltd
    • 6.1.13 Smartlogic

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS