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市場調査レポート
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1643087

音声分析-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Voice Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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音声分析-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

音声分析市場は予測期間中にCAGR 15%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • インターネットとそれをサポートするさまざまな技術用途の拡大に伴い、企業が重要な洞察を得るために膨大な量のデータを評価することはますます難しくなっています。データからビジネス上洞察を得るために、企業は長年にわたって多くの分析アプローチやツールを開発してきました。
  • 音声分析が最も広く使われているのはコールセンターで、従業員と発信者の間の構造化された対話と非構造化された対話の両方を活用することで、関連情報を提供しています。その他の用途としては、生体音響、メンタル医療、銀行・金融市場などが考えられます。
  • さらに、何を話したかだけを分析し、どのように話したかを分析しない音声分析とは異なり、音声分析は、音節のピッチ、テンポ、トーン、リズムなどの発声の特徴について音声パターンを分析することによって、音声音声メモをモニタリングするために使用される可能性があります。例えば、カスタマーケアの場面では、音声分析は冒涜的な言葉、間違った言葉、ピッチを検出することができ、そのような異常が検出された場合、アルゴリズムはスーパーバイザーに通話をルーティングします。
  • 医療セグメントと同様に、音声分析はうつ病やその他の精神衛生上の問題を抱える患者のモニタリングに使用されています。例えば、世界保健機関(WHO)によると、2021年には世界中で2億8,000万人以上がうつ病を患うと言われています。このため多くのベンダーが、医療産業における成長機会に対応するため、音声分析市場に投資しています。
  • さらに、2022年4月、Instreamaticは、迅速な顧客コミュニケーションとリアルタイムの感情分析のための音声AIプラットフォーム、Speakyを発表しました。この新しい多対一コミュニケーションソリューションにより、顧客はあらゆる物理的またはデジタルなブランドタッチポイントで簡単な音声メッセージを残すことで、ブランドやコンテンツ制作者に迅速かつ簡単に自分自身を伝えることができます。
  • このような事例から、産業を問わず多くの組織が、ユーザーを理解するために、録音データ、ソーシャルメディアデータ、その他のシンジケートデータなどのデータソースを活用した音声分析の導入を検討しています。また、マーケティング、CRM、営業支援などの統合ソリューションが必要な複雑なIT構造を扱う企業では、互換性の問題を軽減できるため、オンプレミスソリューションの需要が高まる傾向にあるが、クラウドソリューションの拡大性と柔軟性が加われば、クラウド展開の成長にてこ入れができると考えられます。
  • パンデミック(世界的大流行)の中、営業やマーケティングにおける音声分析の需要は、顧客サービスの向上につながり、市場の成長を促進します。新技術の採用と企業のオンラインモードへの移行が、コミュニケーション分析ソリューションの導入を企業に促します。この動向は続き、音声分析の利用は増加し、さらに以前の購入に関するレビューやフィードバックに基づいて適切な顧客を対象にするのに役立っています。

音声分析市場の動向

市場成長を牽引するアプリケーション

  • ITなどの産業を問わず、企業は最先端のコンタクトセンターを活用し、どの求職者が成功する可能性が高いかを予測できるBPVA(Behavioral Predictive Voice Analytics)などの分析ソリューションを利用しています。BPVA技術は、音声分析、AI、信号処理、心理学を組み合わせた革新的な技術により、行動や性格の特徴パターンを特徴付ける可能性を活用し、洞察が得られる全く新しいデータソースを提供するために、声の要素に依存しています。
  • また、最近の動向では、パーキンソン病と診断された人の多くが言語障害や音声障害を持っているように、患者のパーキンソン病を検出するための音声分析の応用が示されています。患者の音声サンプルを分析することで、その人がパーキンソン病に罹患しているかどうかを確認することができます。例えば、Cogita Corporationは、ソーシャル・シグナル・プロセッシングプラットフォームを使用して、安価でスケーラブルな音声分析ソリューションを開発しました。
  • さらに、金融産業と同様に、アナリストや機関投資家を含む多くの市場参入企業が金融詐欺の検出に失敗しているため、そのような金融詐欺をタイムリーに報告できるソリューションを求める組織の動向が高まっており、言語的手がかりと非言語的手がかりを分析する音声分析の能力が音声分析市場の成長を後押ししています。

北米が主要市場シェアを占める

  • 北米が音声分析の主要シェアを占めているのは、デジタルマーケティング支出の増加、中央情報局(CIA)による技術支出の増加、同地域における精神疾患の治療への注目の高まりなどの要因によるものです。
  • CIAのような機関は、テロリストや外国のスパイ活動の追跡に役立ちそうなアイデアに積極的に資金を提供しています。それによって、このような事例は、既存の音声分析ソリューションを積極的に革新しているシリコンバレーの新興企業にとって、革新的で魅力的なソリューションを開発する機会を開くことになります。米国を拠点とする新興企業VoiceBaseは、通話の音声データを分析し、AIの予測分析を使って通話を分類し、ユーザーの意図を判断する音声分析プラットフォームを提供しています。さらに、機械学習機能を使って将来の行動も予測します。
  • 米国国立精神衛生ラボ(NIH)によると、米国では成人の5人に1人近くが、軽度から中等度、重度まで様々な重症度の精神疾患に苦しんでおり、多くの疾患では患者の行動パターンを結論付ける適切な分析テストが行われていないです。
  • このように精神疾患が蔓延しているため、音声分析技術が重要な役割を果たしており、会話の音声データを分析することで疾患検出の精度を高め、これらの疾患の検出を助けています。
  • また、AIや機械学習技術の導入に向けた政府による投資の拡大は、感情分析を実行できる対話型音声応答技術の市場をさらに開拓しています。例えば、サンマテオ郡の徴税事務所は、電話をかけてきた人がより効率的に固定資産税を確認し、より多く支払うことができる先進的対話型音声応答システムを採用しています。

音声分析産業概要

マルチチャネル環境における音声の重要性、リスク管理、コンプライアンス重視、競合市場情報などが、音声分析市場の需要拡大につながっています。需要に対抗し市場シェアを獲得するため、産業ベンダーは先進的アルゴリズムや技術を使用したコラボレーションや製品イノベーションに取り組んでいます。

2022年10月、会話AIと自動化を提供するGITEX Global Uniphoreは、コミュニケーションとコラボレーションの改善と簡素化を実現するソリューションを提供する世界のプロバイダーであるAvayaと戦略的提携を結び、中東・アフリカ全体のユーザーに会話AIとコミュニケーションの統合プラットフォームを発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の産業への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント
    • ソリューション
    • サービス
  • 展開
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 組織規模
    • 中小企業
    • 大企業
  • 用途
    • ヘルスモニタリング
    • センチメント分析
    • セールス&マーケティング
    • リスク・不正検知
    • 通話モニタリング
  • エンドユーザー産業別
    • 小売&eコマース
    • テレコム&IT
    • BFSI
    • 医療
    • 政府・防衛
    • その他のエンドユーザー産業別
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他のラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • ThoughtSpot, Inc.
    • Verint Systems
    • VoiceBase, Inc.
    • Avaya
    • VoiceSense Ltd
    • Uniphore
    • Talkdesk
    • audEERING GmbH
    • RankMiner, Inc.
    • SESTEK
    • Beyond Verbal
    • Invoca, Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69643

The Voice Analytics Market is expected to register a CAGR of 15% during the forecast period.

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Key Highlights

  • With the expansion of the internet and the different technical applications that support it, it is becoming increasingly difficult for companies to evaluate the massive volume of data in order to gain some significant insight. Many analytical approaches and tools have been developed throughout the years by organizations to examine and get business insights from data.
  • The most extensively used use of voice analytics is in call centers, where it delivers relevant information by leveraging both structured and unstructured interactions between employees and callers. Other probable applications include bioacoustics, mental healthcare, banking and finance markets, and so on.
  • Furthermore, unlike speech analytics, which just analyzes what is spoken but not how it is spoken, voice analytics might be used to monitor audio voice notes by analyzing audio patterns for vocal features such as syllable pitch, tempo, tone, and rhythm. For example, in a customer care situation, voice analytics would be able to detect profanity, incorrect language, and pitch, and the algorithm would route the call to a supervisor if such anomalies were detected.
  • As with the healthcare sector, voice analytics is used to monitor patients with depression and another mental health issues. For instance, According to the World Health Organization, in 2021, more than 280 million people worldwide will suffer from depression. This is attracting many vendors to invest in the voice analytics market to cater to the growing opportunity in the healthcare industry.
  • Furthermore, in April 2022, Instreamatic introduced Speaky, the voice AI platform for quick customer communication and real-time sentiment analysis. With the help of this, customers can rapidly and easily communicate themselves to brands or content creators by leaving brief audio messages at any physical or digital brand touchpoint with the new many-to-one communication solution.
  • Owing to these instances, many organizations across industries are considering deploying voice analytics leveraging data sources such as recorded data, social media data, and other syndicate data to understand its users. Also, there's been a trend with the demand for an on-premise solution as companies deal with complex IT structures that require integrated solutions such as marketing, CRM, and sales support, among others which allows them to mitigate compatibility issues, however with the added scalability and flexibility of cloud solutions would leverage the growth of cloud deployments.
  • During the pandemic, the demand for voice analytics in sales and marketing improved customer service drives the market growth. The adoption of new technologies and the transition of enterprises to the online mode stimulates companies to implement communication analytics solutions. The trend continues, the voice analysis usage increased and further helped to target the right customers based on their reviews and feedback about their previous purchases.

Voice Analytics Market Trends

Applications driving the growth of the market

  • Organizations across industries such as IT are leveraging their cutting-edge contact centers with analytical solutions such as Behavioral Predictive Voice Analytics (BPVA) that enable it to predict which potential job candidates are very likely to succeed. The BPVA technology relies on the vocal elements to provide a completely new data source from which insights can be gleaned, leveraging its potential to characterize behavioral and personality trait patterns through the innovation of combining voice analytics, AI, signal processing, and psychology.
  • Also, recent trends have shown the application of voice analytics to detect Parkinson's disease in patients, as with most cases, people diagnosed with Parkinson's disease have speech or voice disorders. By analyzing the voice samples of the people, the solution would confirm whether or not the person suffers from the disease. For instance, Cogita Corporation, using its Social Signal Processing platform, developed an inexpensive, scalable voice analytics solution that is able to access cues from individuals' natural speech to provide non-invasive monitoring for psychological issues.
  • Furthermore, as with the financial industry, with many market participants, including analysts, and institutional investors failing in the detection of financial frauds, there's been growing trends with organizations looking for solutions that can timely report such financial frauds, with the ability of voice analytics to analyze verbal-linguistic cues and non-verbal cues drive the growth of the Voice Analytics Market.

North America to Hold Major Market Share

  • North America holds a major share of voice analytics owing to factors such as the increase in digital marketing spending, Central Intelligence Agency's increased technology spending, and increased focus on treating mental illness in the region, among others.
  • Agencies, like the CIA, are actively funding ideas that might help track terrorists and foreign spy activity. Thereby such an instance opens the opportunity for Silicon Valley startups that are actively innovating the existing voice analytics solutions to develop innovative and attractive solutions. VoiceBase, a startup based in the United States, provides a voice analytics platform that analyses vocal data from calls and categorizes calls using AI predictive analytics and determines the user's intent. Additionally, it also predicts future behavior using its machine learning capabilities.
  • According to the National Institute of Mental Health(NIH), in the United States, nearly 1 in 5 adults suffer from mental illness with varying degrees of severity ranging from mild to moderate to severe, with many illnesses having no proper analytics tests that conclude the behavioral patterns among patients.
  • Owing to such prevalence of mental illnesses, voice analytics technologies are playing an important role, aiding in the detection of these diseases by increasing the sophistication and accuracy of the illness detection by analyzing the vocal data of the conversation.
  • Also, the growing investment by governments for the adoption of AI and machine learning technologies is further developing the market for interactive voice response technology that is able to perform sentiment analyses. For instance, San Mateo County's tax collector's office has adopted an advanced interactive voice response system that will allow callers to more efficiently review and pay their property taxes more.

Voice Analytics Industry Overview

The importance of voice in a multichannel environment, risk management, a focus on compliance, and competitive market intelligence have all contributed to a growth in demand for the speech analytics market. To counter demand and gain market share, industry vendors are working on collaborations and product innovations that use advanced algorithms and technologies.

In October 2022, GITEX Global Uniphore, a provider of Conversational AI and Automation, at GITEX Global 2022, formed a strategic collaboration with Avaya, a global provider of solutions to improve and simplify communications and collaboration, to introduce its integrated Conversational AI and communications platform to users throughout the Middle East and African (MEA) region.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis
  • 4.5 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Assesment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Component
    • 5.1.1 Solution
    • 5.1.2 Services
  • 5.2 Deployment
    • 5.2.1 Cloud
    • 5.2.2 On-premise
  • 5.3 Organization Size
    • 5.3.1 Small and Medium-sized Enterprises
    • 5.3.2 Large Enterprises
  • 5.4 Application
    • 5.4.1 Health Monitoring
    • 5.4.2 Sentiment Analysis
    • 5.4.3 Sales & Marketing
    • 5.4.4 Risk & Fraud Detection
    • 5.4.5 Call monitoring
  • 5.5 End-user Vertical
    • 5.5.1 Retail & E-commerce
    • 5.5.2 Telecom & IT
    • 5.5.3 BFSI
    • 5.5.4 Healthcare
    • 5.5.5 Government & Defence
    • 5.5.6 Other End-user Verticals
  • 5.6 Geography
    • 5.6.1 North America
      • 5.6.1.1 United States
      • 5.6.1.2 Canada
    • 5.6.2 Europe
      • 5.6.2.1 Germany
      • 5.6.2.2 United Kingdom
      • 5.6.2.3 France
      • 5.6.2.4 Rest of Europe
    • 5.6.3 Asia-Pacific
      • 5.6.3.1 India
      • 5.6.3.2 China
      • 5.6.3.3 Japan
      • 5.6.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.6.4 Latin America
      • 5.6.4.1 Brazil
      • 5.6.4.2 Argentina
      • 5.6.4.3 Rest of Latin America
    • 5.6.5 Middle East and Africa
      • 5.6.5.1 United Arab Emirates
      • 5.6.5.2 Saudi Arabia
      • 5.6.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 ThoughtSpot, Inc.
    • 6.1.2 Verint Systems
    • 6.1.3 VoiceBase, Inc.
    • 6.1.4 Avaya
    • 6.1.5 VoiceSense Ltd
    • 6.1.6 Uniphore
    • 6.1.7 Talkdesk
    • 6.1.8 audEERING GmbH
    • 6.1.9 RankMiner, Inc.
    • 6.1.10 SESTEK
    • 6.1.11 Beyond Verbal
    • 6.1.12 Invoca, Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS