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市場調査レポート
商品コード
1643065

世界の決済プロセッサ-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Global Payment Processor - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
世界の決済プロセッサ-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

決済プロセッサの世界市場規模は2025年に623億4,000万米ドルと推定され、2030年には1,036億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは10.7%です。

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市場成長の背景には、インターネットとスマートフォンの世界の普及があります。インターネットへのアクセスが容易になったため、デジタル決済処理の利用が増加し、その結果、決済処理ソリューション事業が拡大しています。

主要ハイライト

  • スマートフォンの高い普及率と相まって、企業や消費者のデジタルトランスフォーメーション志向が高まり、世界の決済事情は急速に変化しています。スマートフォン産業の技術進歩、デジタル決済手段の進化、小売端末でのPOS導入が市場成長の原動力となっています。
  • ブロックチェーン、IoT、AI、MLなど、複数の技術がマーケット成長の重要な触媒として機能しています。例えば、IoTは接続性とデバイスの普及率を高め、組み込み型決済を刺激して決済産業を破壊します。特定の決済タイプでは、分散型台帳技術により、よりコスト効率が高く、安全で、ほとんどの商業利用事例では完全に追跡可能な金銭の移動が可能になります。ブロックチェーンと組み合わせれば、組み込み型IoTシステムは分散型クレジットカード処理プラットフォームとして機能する可能性があります。この組み合わせは、消費者のデジタルIDを決済実行のキーとして利用できるようにすることで、すでにプラスチックカードの価値を低下させています。したがって、これらの技術の成長は、調査対象市場の成長を後押しすると予想されます。
  • eコマース市場の成長は、デジタル決済方法の成長にさらに影響を与え、世界的に決済プロセッサの成長を刺激しています。モバイル機器を使用するオンライン買い物客の増加に伴い、モバイル決済手段の需要は今後数年間で大幅に増加すると予想されます。
  • 国際貿易の増加、生産の国際化、国境を越えたeコマースは、国境を越えたデジタル決済の需要が世界的に伸び続けることを示唆しています。しかし、ある国からによる国へのデジタル決済は、手続きが複雑なため、国内決済に比べてコストが高く、時間がかかり、透明性が低いことが判明する可能性があります。そのため、地域企業、特に中小企業の間では、国境を越えた取引におけるデジタル決済の導入が妨げられる可能性があります。
  • COVID-19の大流行以来、非接触型決済手段の需要の高まりにより、デジタル決済の需要は飛躍的に増加しています。これらの決済方法はアジア諸国で顕著に採用され成長しているが、主に導入が簡単で安価であることから、需要は世界中で増加すると予想されます。また、パンデミック後は、世界中でデジタル決済やeコマース市場の導入が進み、市場は急成長しています。

決済プロセッサ市場動向

クレジットカードセグメントが大きな市場シェアを占める見込み

  • クレジットカードの普及率は世界的に高まっており、クレジットカードの流通量は大幅に増加しています。前年の第2四半期には、米国で3億6,900万枚、全世界で8億6,500万枚のVisaクレジットカードが発行されました。
  • Visa、Master Card、American Expressといった大手クレジットカードベンダーは、魅力的な特典を提供することで市場での存在感を高め、シェアを拡大するため、新興経済諸国への進出を加速させています。例えば、2023年2月、世界最大級の決済プロセッサであるVisa Inc.は、ラテンアメリカとカリブ海諸国の中小企業向けに機能を拡大するため、決済・金融プロバイダーのTribalとの提携を発表しました。SoftBankのラテンアメリカファンドを後ろ盾とするトライバルは、ラテンアメリカ中小企業に、ブロックチェーン技術やステーブルコインを含むクレジットカードや決済ソリューションを提供しています。こうした動向は、市場の成長を後押しすると期待されています。
  • Reserve Bank of Indiaによると、前年のクレジットカード決済額は9兆7,000億インドルピー(1,200億米ドル)でした。カード決済が根強く利用されている背景には、インドをキャッシュレス経済にするための政府の施策があります。インドのデジタル決済部門は、今年末までに1兆米ドルに達すると予想されています。また、同調査では、同国の生活水準の向上により、この数字はさらに増加すると推定しています。
  • クレジットカード決済処理会社は、決済エコシステムにおける主要な促進要因として機能しており、クレジットカード決済は今後も、店舗内決済の中で最も重要な決済手段であり続けると予想されています。クレジットカード取引は、カードネットワーク、発行会社、ゲートウェイなど、複雑な利害関係者の網の目を通して送信される大きな決済データを生成し、取引の完了を支援します。クレジットカードプロセッサは、このデータの慎重かつ安全な送信をサポートします。
  • クレジットカードプロセッサには、フロントエンドとバックエンドの2種類があります。フロントエンドプロセッサは、加盟店からカード所有者の銀行へトランザクションをルーティングして承認を得ることにより、顧客の資金が取引に十分であることを保証します。同時に、バックエンドプロセッサはフロントエンドプロセッサからの決済を受け入れ、加盟店の発行銀行に送金します。

アジア太平洋が急成長市場になる見込み

  • アジア太平洋は、オンライン取引の普及という点で他の地域を圧倒しています。中国におけるデジタル決済の台頭の主要原動力は、銀行口座の普及とスマートフォンの所有です。中国国民の多くは少なくとも2つの銀行口座を持っており、これは政府がさまざまな銀行を通じてさまざまな給付金の補助金を支給しているためです。スマートフォンと銀行口座の組み合わせにより、ユーザーはアプリを通じて自分の口座と携帯電話を簡単にリンクさせることができるようになりました。
  • 2022年8月、デジタル決済ソリューションと技術におけるアジア太平洋のリーダーの一人であるAsiaPayは、シンガポールのMAS認可の暗号通貨決済ゲートウェイサービスプロバイダーであるTripleAとの新たな協業を発表し、小売業者が暗号通貨決済を利用できるようにしました。この提携により、アジア太平洋の企業は3億人以上の世界のビットコインユーザー市場にアクセスできるようになります。アジア太平洋の11カ国において、AsiaPayの加盟店は、カード、ネットバンキング、ウォレット、BNPLなどの他の一般的な決済方法に加え、単一の統合された決済インターフェースを介して、チェックアウト時に暗号通貨を受け入れることができるようになりました。
  • また、インドは決済プロセッサにとって最速の市場の1つです。デジタルインディア・プログラムは、インドをデジタルエンパワーメントされた社会に変革することをビジョンとするインド政府の旗艦プログラムです。電子情報技術省(MeitY)は、デジタル決済インフラの強化と、デジタル決済の普及を通じた意識改革に取り組んでいます。
  • インド準備銀行によると、2022会計年度、南アジアのインドにおけるデジタル決済額は450億インドルピー(5億4,000万米ドル)を超えました。これは、前年度の約220億インドルピー(2億7,000万米ドル)を大幅に上回ります。スマートサービスアプリケーションとデジタル技術の普及が、同国のデジタル決済を大きく成長させた主要要因です。
  • 調査された市場はまた、市場展望を形成しているパートナーシップを確認しています。2022年12月、オムニチャネル・マーチャント・コマースプラットフォームのPine Labsは、東南アジア6カ国でのBNPL(buy now pay later)提供を強化するため、決済スタートアップの2C2Pと提携しました。この提携には、シンガポール、マレーシア、香港、インドネシア、フィリピン、タイが含まれます。パインラボの提携発行銀行のカード会員は、この提携により、会計時に商品の分割払いができるようになります。カード会員は、事前に承認されたクレジット限度額を無利息で利用できます。

決済プロセッサ産業概要

決済プロセッサ市場は、PayPal Holdings Inc.、Due Inc.、Stripe、Adyen、Square Inc.などの主要企業が存在し、非常に細分化されています。同市場の参入企業は、製品ラインナップを強化し、サステイナブル競争優位性を獲得するために、提携、合併、技術革新、買収などの戦略を採用しています。

  • 2022年11月-主要企業に選ばれている世界金融技術プラットフォームのひとつであるAdyenは、北米最大の食料品技術企業のひとつであるInstacartが、追加の決済処理パートナーとして同社を選んだと発表しました。
  • 2022年5月-デジタルコンサルタントとデジタル製品・サービスのプロバイダーであるMobiquityは、金融インフラプラットフォーム・プロバイダーであるStripeと提携し、顧客に決済処理機能を記載しています。Stripeは、同社の決済ソリューションをMobiquityのユーザー行動とオンラインエンゲージメント機能と統合し、顧客に改善されたデジタル体験を記載しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と市場抑制要因の採用
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 決済処理業者の取引量増加につながるデジタル化の進展
    • 消費者の購買企業に対するバーゲニング・レバレッジの高まりにより、シームレスな取引の実現が重視されるようになっている
    • 有利な政府規制と主要なイノベーションがクレジット/デビット取引の推進に重要な役割を果たす
  • 市場抑制要因
    • 全世界における標準的な立法施策の欠如
    • プライバシーとセキュリティに関する懸念
  • 市場機会
    • 最近の世界のシナリオの変化により、デジタル取引の需要がさらに高まると予想される
    • 金融サービスインフラ全体の好ましい変化

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • クレジットカード
    • デビットカード
    • 電子財布取引
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • その他

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • PayPal Holdings Inc.
    • Due Inc.
    • Stripe
    • Adyen
    • Square Inc.
    • Flagship Merchant Services
    • Payline Data Services LLC
    • Paysafe Limited
    • First Data Corporation
    • Global Payments Inc.
    • BitPay
    • CCBill LLC
    • Braspag
    • Banwire SA de CV
    • Tutuka Software(Pty)Ltd
    • Galileo Financial Technologies LLC
    • Marqeta Inc

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 69543

The Global Payment Processor Market size is estimated at USD 62.34 billion in 2025, and is expected to reach USD 103.63 billion by 2030, at a CAGR of 10.7% during the forecast period (2025-2030).

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The market growth can be attributed to the rising global prevalence of the internet and smartphones. Because of the ease of access to the internet, the use of digital payment processing has increased, resulting in the expansion of the payment processing solutions business.

Key Highlights

  • The payments landscape globally is changing rapidly due to the increasing enterprises and consumer propensity toward digital transformation, coupled with the high penetration rate of smartphones. The technological advancements in the smartphone industry, the evolution of digital payment methods, and the adoption of POS at retail terminals fuel market growth.
  • Several technologies, such as blockchain, IoT, AI, ML, and many more, act as significant catalysts for the market's growth. For instance, IoT increases connectivity and device penetration and stimulates embedded payments, disrupting the payments industry. For certain payment types, distributed ledger technology enables more cost-effective, secure, and in most commercial use cases, fully traceable money movement. When combined with blockchain, embedded IoT systems could function as decentralized credit-card processing platforms. This combination has already eroded the value of plastic cards by enabling a consumer's digital ID as a key for payment execution. Hence, the growth of these technologies is expected to boost the growth of the market studied.
  • The growing e-commerce market is further influencing the growth of digital payment methods, stimulating the growth of payment processors globally. With an increase in online shoppers using mobile devices, the demand for mobile payment methods is expected to increase significantly over the coming years.
  • The increase in international trade, internationalization of production, and cross-border e-commerce suggest that demand for digital cross-border payments will continue to grow globally. However, digital payments from one country to another might prove to be costlier, slower, and less transparent than domestic payments due to the complexity involved in the procedure. This might hinder the adoption of digital payments for cross-border transactions amongst regional enterprises, especially small and medium-sized businesses.
  • Since the outbreak of the COVID-19 pandemic, the demand for digital payments has increased exponentially, owing to the growing demand for contactless payment methods. Even though these payment methods see prominent adoption and growth in Asian countries, the demand is expected to increase worldwide primarily because they are easy and inexpensive to implement. Post-pandemic also, the market is growing rapidly with the increased adoption of digital payments and e-commerce markets across the globe.

Payment Processor Market Trends

Credit Card Segment is Expected to Hold Significant Market Share

  • Credit card penetration is increasing globally, with massive growth in the circulation of credit cards. In the previous year's second Quarter, the number of Visa credit cards issued in the United States and worldwide was 369 million and 865 million cards.
  • Major credit cards vendors, such as Visa, Master Card, and American Express, are increasingly spreading their presence in developing economies to enhance their market presence and share by offering attractive benefits. For instance, In February 2023, Visa Inc., one of the largest global payment processors, announced a partnership with payment and finance provider Tribal to extend its capabilities for small and medium-sized enterprises in Latin America and the Caribbean. Tribal, whose backers include SoftBank's Latin America Fund, provides credit cards and payment solutions to small companies in Latin America, including blockchain technology and stablecoins. Such trends are expected to aid in the growth of the market.
  • According to the Reserve Bank of India, the value of credit card payments in the previous year was INR 9.7 Trillion (USD 0.12 Trillion). The persistent use of card payments can be ascribed to government measures to make India a cashless economy. The Indian digital payments sector is expected to reach USD one trillion by the end of the current year. The study also estimated this number to increase further due to the rising living standards in the country.
  • Credit card processing companies act as major growth drivers in the payment ecosystem, with credit card payments set to remain the most significant in-store payment type by volume. Credit card transactions generate big payment data sent through a complex web of stakeholders, including card networks, issuers, and gateways, that help complete the transaction. Credit card processors support carefully and securely transmitting this data.
  • There are two types of credit card processors front-end and back-end. Front-end processors ensure customers' funds are sufficient for transactions by routing transactions from merchants to the cardholder's bank to gain authorization. At the same time, back-end processors accept settlements from front-end processors and move the money to the merchants' issuing bank.

Asia Pacific is Expected to be the Fastest Growing Market

  • The Asia Pacific is dominating other regions in terms of the adoption of online transactions. The major driving force for the rise of digital payment in China is widespread bank account ownership and smartphone ownership. Many Chinese citizens have at least two bank accounts, as the government provides subsidies for different benefits through different banks. Smartphones combined with bank accounts allowed users to link their accounts to their phones through an app easily.
  • In August 2022, AsiaPay, one of the Asia Pacific leaders in digital payment solutions and technology, announced a new collaboration with TripleA, a MAS-licensed cryptocurrency payment gateway service provider in Singapore, to enable retailers to accept cryptocurrency payments. This agreement would provide businesses in Asia Pacific with access to a global bitcoin user market of 300 million or more. In 11 Asia Pacific nations, AsiaPay merchants can now accept cryptocurrencies at checkout via a single integrated payment interface, in addition to other prevalent payment methods such as cards, net banking, wallets, BNPL, and so on.
  • India is also one of the fastest markets for payment processors. The Digital India program is a flagship program of the Government of India with a vision to transform India into a digitally empowered society. The Ministry of Electronics & Information Technology (MeitY) is working on strengthening the Digital Payment infrastructure and creating awareness through promotions of digital payments.
  • According to the Reserve bank of India, In the fiscal year 2022, the volume of digital payments in the south Asian country of India exceeded INR 45 billion (USD 0.54 billion). This represented a huge rise over the previous fiscal year's worth of approximately INR 22 billion (USD 0.27 billion). Increased adoption of smart service applications and digital technology are the key drivers of the country's significant growth in digital payments.
  • The studied market is also witnessing partnerships that are shaping the market landscape. In December 2022, Pine Labs, an omnichannel merchant commerce platform, has partnered with payments startup 2C2P to strengthen buy now pay later (BNPL) offerings in six Southeast Asian nations. Singapore, Malaysia, Hong Kong, Indonesia, the Philippines, and Thailand would be included in the partnership. Cardholders of Pine Labs' partner issuing banks will be able to pay for their goods in installments during checkout owing to the collaboration. Cardholders would benefit from their pre-approved credit limit with no interest.

Payment Processor Industry Overview

The Payment Processor Market is highly fragmented with the precence of major players like PayPal Holdings Inc., Due Inc., Stripe, Adyen, and Square Inc. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, mergers, innovations, and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • November 2022 - Adyen, one of the global financial technology platforms of choice for leading businesses, announced that Instacart, one of North America's largest grocery technology firms, has chosen the company as an additional payments processing partner.
  • May 2022 - Mobiquity, a digital consultant and provider of digital products and services, has partnered with Stripe, a financial infrastructure platform provider, to provide customers with payment processing capabilities. Stripe would integrate its payment solutions with Mobiquity's user behavior and online engagement capabilities to provide clients with improved digital experiences.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 High Proliferation of Digital Initiatives Resulting in Higher Transaction Volume for Payment Processors
    • 5.1.2 Growing Bargaining Leverage of Consumers With Buying Firms, Leading to Greater Focus on Enabling Seamless Transactions
    • 5.1.3 Favorable Government Regulations Coupled with Key Innovations Playing a Key Role in Driving Credit/Debit Transactions
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of a Standard Legislative Policy Across the Globe
    • 5.2.2 Privacy and Security Concerns
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Recent Changes in the Global Scenario Expected to Further Drive the Demand for Digital Transactions
    • 5.3.2 Favorable Changes in the Overall Financial Service Infrastructure

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Credit Cards
    • 6.1.2 Debit Cards
    • 6.1.3 e-Wallet Transactions
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 United Kingdom
      • 6.2.2.2 Germany
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia Pacific
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 India
      • 6.2.3.3 Japan
      • 6.2.3.4 South Korea
      • 6.2.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 6.2.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 PayPal Holdings Inc.
    • 7.1.2 Due Inc.
    • 7.1.3 Stripe
    • 7.1.4 Adyen
    • 7.1.5 Square Inc.
    • 7.1.6 Flagship Merchant Services
    • 7.1.7 Payline Data Services LLC
    • 7.1.8 Paysafe Limited
    • 7.1.9 First Data Corporation
    • 7.1.10 Global Payments Inc.
    • 7.1.11 BitPay
    • 7.1.12 CCBill LLC
    • 7.1.13 Braspag
    • 7.1.14 Banwire SA de CV
    • 7.1.15 Tutuka Software (Pty) Ltd
    • 7.1.16 Galileo Financial Technologies LLC
    • 7.1.17 Marqeta Inc

8 FUTURE OF THE MARKET